Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 13 mei 2005, 18:04   #41
Johanna
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Heeft Bourgeois het initiatief genomen tot de maatregel waarvan het Belang het slachtoffer is? Stoere taal gebruiken op het forum beschouw ik als normaal.
LEUGENS niet.
Groot gelijk robert.

In villa politica vorige week heeft Geert Bourgeois het volgende gezegd:

"-Ik heb niets te vertellen in de programmatie van de VRT en ik wil dat ook niet.
-Ik vind dat het VB zoals andere partijen in de politieke programma's van de VRT moet komen zodanig dat je ze ook kan confronteren met hun uitspraken."

Dus Geert Bourgeois deelde hier zeker niet het standpunt van de VRT en liet dit duidelijk horen.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:05   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De essentie echter blijft solidariteit van rijk naar arm. Daarbij taal of afkomst inroepen om te discrimineren, grenst wat mij betreft aan racisme.
Taal heeft niets met racisme te maken: ras (huidskleur dus en volksafstamming) heeft met racisme daarentegen wel.

Solidariteit steunt op drie pijlers:
* gerichtheid
* doeltreffendheid
* planmatigheid

Geen enkele van de drie is aanwezig op de institutioneel verankerde geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië. Dit is bijgevolg geen solidariteit, maar plundering van de geldreserves van de ene groep en profitariaat van de ontvangende groep.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:07   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je moet die zaken individueel bekijken: een Waalse werkloze//zieke//behoeftige trekt wat een Vlaamse trekt. Een Waalse verdiener draagt af wat een Vlaamse afdraagt.
U heeft dit al een paar honderd keer aangehaald, maar ik heb al evenveel keer daarop gereageerd. U gooit zaken door elkaar: transfers hebben niets te maken met wat de individuele burger als dusdanig ontvangt of afdraagt, maar dit gaat wel over de aanwending en de criteria voor die aanwending van het overheidsgeld.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:07   #44
Midas
Partijlid
 
Midas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Pfff. Al dat Vlaams vendelgezwaai. Ik word er misselijk van. Het zou eens tijd worden dat ze de Vlaamse vod afschaffen en verbannen naar de geschiedenisboeken.


Volledig mee akkoord, de Vlaamse Leeuw is immers toch een symbool dat volledig in tegenspraak is met de meerderheid van het Vlaamse kiesvolk en hun politici. Als symbool zou men beter een bang Vlaamse konijn gebruiken, een dom Vlaams ezeltje, een brave Vlaamse melkkoe, of een nest elkaar wormen afpikkende soepkiekens.

Welk alternatief heeft uw voorkeur Yann ?

Laatst gewijzigd door Midas : 13 mei 2005 om 18:10.
Midas is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:11   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
transfers hebben niets te maken met wat de individuele burger als dusdanig ontvangt of afdraagt, maar dit gaat wel over de aanwending en de criteria voor die aanwending van het overheidsgeld.
Nou voor mij telt alleen de individuele Belg, ongeacht welke taal hij spreekt.
U hanteert hoogst arbitrair opdelingen in groepen volgens taal.

De kwestie is: is elk individu gelijkberechtigd. Hoe dat per taalgroep verdeeld is, blijft irrelevant.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:14   #46
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Al wat het Blok kan is brullen als circusleeuwen aan de zijlijn.
waarom neemt de N-Va dan niet, na in de rug gestoken te zijn door de Belgicistische VLD en SPa, het flamigantische VB mee op??
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:14   #47
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Wie zaait er hier tweedracht in de Vlaamse Beweging?
Paars
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:15   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nou voor mij telt alleen de individuele Belg, ongeacht welke taal hij spreekt.
U hanteert hoogst arbitrair opdelingen in groepen volgens taal.
U vindt weer zaken uit. Nergens schrijf ik dat.

Ik heb het uitsluitend over het aanwenden van het geld: d.i. de criteria die de diensten in het Waals dan wel Vlaams gedeelte toepassen. Die criteria verschillen nu merkwaardig genoeg van elkaar, alhoewel de diensten niet regionaal maar provinciaal geordend zijn en aldus werken. Blijkbaar bestaat er dus een consensus over de Vlaamse ambtenaren de criteria toe te passen zoals het hoort, terwijl er onder de provinciale diensten in Wallonië een consensus bestaat heel laks te zijn. Ik heb het hier natuurlijk over de RvA.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:16   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De kwestie is: is elk individu gelijkberechtigd. Hoe dat per taalgroep verdeeld is, blijft irrelevant.
Door het hanteren van strengere of laksere criteria is het individu niet gelijkberechtigd: een Vlaamse werkloze wordt sneller geschorst dan een Waalse. Weinig gelijkheid dus.

Maar nogmaals, deze discussie draait niet over wat het individu in z'n portemonnee krijgt, maar wel over de normen, criteria en werkwijzen die de diensten aanwenden en die, zo blijkt heel duidelijk uit allerlei studies, in Noord en Zuid verschillen.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:18   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
waarom neemt de N-Va dan niet, na in de rug gestoken te zijn door de Belgicistische VLD en SPa, het flamigantische VB mee op??
Een vitriene-hoer krijgt ook af en toe slaag van haar bink. Daarom laat ze hem nog niet stikken: ze hangt immers van hem af voor haar peeskamer, een deel van de opbrengst en bescheming tegen lastige klanten. En wie weet hoeveel slechter vaart ze met een andere pooier (i.c. een bruine)?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:21   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Door het hanteren van strengere of laksere criteria is het individu niet gelijkberechtigd: een Vlaamse werkloze wordt sneller geschorst dan een Waalse. Weinig gelijkheid dus.
Deze ongelijke behandeling ligt dan aan de Vlaamse VDAB.
Die moeten dan maardezelfde criteria hanteren als de Waalse opdat het individu gelijkberechtigd wordt.

Citaat:
Maar nogmaals, deze discussie draait niet over wat het individu in z'n portemonnee krijgt,
Dat zou jij wensen, maar het is de essentie. En die toont jouw ongelijk aan.

Citaat:
maar wel over de normen, criteria en werkwijzen die de diensten aanwenden en die, zo blijkt heel duidelijk uit allerlei studies, in Noord en Zuid verschillen.
Val nu dood.
't Zijn toch net de flaminganten die aansturen op verschillen in behandeling?
't Is ook nooit goed.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:23   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Deze ongelijke behandeling ligt dan aan de Vlaamse VDAB.
Die moeten dan maardezelfde criteria hanteren als de Waalse opdat het individu gelijkberechtigd wordt.
U bent duidelijk niet op de hoogte. De VDAB schorst geen werklozen. Dit doet enkel de federale RvA. Deze laatste overheidsinstelling is gedecentraliseerd en is geordend in provinciale werkkringen.

Nu stellen we vast dat de diensten in de Vlaamse werkkringen de normen toepassen zoals ze werden opgesteld: correct maar overeenkomstig de teksten. De Waalse daarentegen doen dat niet en tonen zich heel laks. Nu is het zo dat er geen enkele sturing uitgaat van de federale overheid om de Waalse werkkringen tot correcte navolging van de aanbeveling aan te zetten.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:24   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nou voor mij telt alleen de individuele Belg, ongeacht welke taal hij spreekt.
U hanteert hoogst arbitrair opdelingen in groepen volgens taal.

De kwestie is: is elk individu gelijkberechtigd. Hoe dat per taalgroep verdeeld is, blijft irrelevant.
Gelijk berechtigd zegt u.

Ik meen te weten dat het onderwijzend personeel in Wallonié vroeger op pensioen kan, maar hier ben ik wel niet zeker van. Misschien u wel?

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 mei 2005 om 18:25.
daiwa is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:25   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat zou jij wensen, maar het is de essentie. En die toont jouw ongelijk aan.
Hahaha. Je toont je eens te meer aan je bitterste kant, Superstaaf. Als je in het nauw gedreven wordt, wordt je taalgebruik er altijd veel bitterder en persoonlijker op.

In ieder geval, dit gaat weldegelijk over de werking van de diensten, daar het juist daar scheef is gegroeid. Niet op het niveau van de individuele burger, daar de vergoedingen bijvoorbeeld nationaal zijn vastgelegd. Daar kan er niets aan veranderd worden.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:26   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
't Zijn toch net de flaminganten die aansturen op verschillen in behandeling?
't Is ook nooit goed.
Wat bedoelt u juist?
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:27   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Gelijk berechtigd zegt u.
Dan moet u mij eens uitleggen hoe het kan dat sinds de nieuwe maatregelen die sinds vorig jaar worden toegepast om werklozen te controleren al honderden geschorsten heeft opgeleverd in Vlaanderen en in Wallonié nog geen enkele.
Sjagerijnige Vlaamse ambtenaren die voor hun eigen volk het licht niet in 't water kunnen zien schijnen?

Citaat:
Ook meen ik te weten dat het onderwijzend personeel in Wallonié vroeger op pensioen kan, maar hier ben ik wel niet zeker van. Misschien u wel?
Niet over zeuren tegen de Belgicisten!
In die materie bekwamen de flaminganten hun zin: onderwijs is gesplitst.

Maak van uw oren bij de Vlaamse minister en eis dat ge gelijk de Walen behandeld wordt.
Of beter: zeg hem op te hoepelen, vraag op nieuw unitair onderwijs en geniet van hetzelfde regime dat de Walen hun onderwijzend personeel gunnen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:30   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat bedoelt u juist?
Je klaagt dat inzake schorsingen de Vlamingen anders behandeld worden dan de Walen.
Dat is vooreerst de schuld van de Vlaamse VDAB.
Bovendien kan dit verschil in behandeling voor splitsingszieken geen bezwaar zijn: die willen toch dat Noord en Zuid hun eigen zin doen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:32   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Sjagerijnige Vlaamse ambtenaren die voor hun eigen volk het licht niet in 't water kunnen zien schijnen?


Niet over zeuren tegen de Belgicisten!
In die materie bekwamen de flaminganten hun zin: onderwijs is gesplitst.

Maak van uw oren bij de Vlaamse minister en eis dat ge gelijk de Walen behandeld wordt.
Of beter: zeg hem op te hoepelen, vraag op nieuw unitair onderwijs en geniet van hetzelfde regime dat de Walen hun onderwijzend personeel gunnen.

En ik die dacht dat pensioenen een federale materie is.
daiwa is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:33   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je klaagt dat inzake schorsingen de Vlamingen anders behandeld worden dan de Walen.
Dat is vooreerst de schuld van de Vlaamse VDAB.
Bovendien kan dit verschil in behandeling voor splitsingszieken geen bezwaar zijn: die willen toch dat Noord en Zuid hun eigen zin doen?
Blijkbaar kent u de materie niet. Dus herhaal ik nogmaals: de schorsingen worden helemaal niet uitgesproken door de VDAB (in dat letterwoord zit het woord "Vlaamse" al in trouwens), maar wel door de federale diensten van de RvA.

Natuurlijk mag men in Zuid en Noord hun eigen zin, maar dan ook met hun eigen geld. Niet op kosten van iemand anders. Dat de Walen laks willen zijn en hun werklozen lang betalen, is voor mij geen enkel probleem. Dit moeten ze dan evenwel zelf betalen. Net zo heb ik er geen enkel probleem mee dat mijn buurman twee dure auto's heeft: hij heeft die met z'n eigen geld gekocht en laat ze met z'n eigen centjes onderhouden. Ik zal wel protest aantekenen mocht hij dat, ongevraagd en ongecontroleerd, met mijn geld doen.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 13 mei 2005, 18:33   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Sjagerijnige Vlaamse ambtenaren die voor hun eigen volk het licht niet in 't water kunnen zien schijnen?
Wat is er "sjagerijnig" aan het correct toepassen van de normen?
Jan van den Berghe is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be