Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2023, 11:30   #41
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Twee fietsers botsen en raken zwaargewond: https://www.hln.be/lokeren/twee-fiet...eren~ab0f880c/

Tijd voor een fietsrijbewijs, een fietsverzekering en een nummerplaat voor fietsen?
Gaan we het aantal dodelijke slachtoffers waar enkel fietsers (of fietser + voetganger) bij betrokken waren eens vergelijken met het aantal dodelijke slachtoffers waar auto's bij betrokken waren?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:32   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Fietshelm kan men zelf kiezen, enkel bij 25 km/h + verplichting.

Fietslessen zijn inderdaad nuttig, op school maar ook voor ouderen die nu een e-bike kopen en totaal geen fietservaring hebben.

Fietstaksen staan haaks op de toekomstvisie waarbij men vervuilende items wil belasten en milieuvriendelijke wil stimuleren. Aangezien er nog gigantisch veel meer fiets potentieel is, zou dergelijke maatregel dan ook als een tang op een varken staan. Integendeel moet men luie en vervuilende automobilisten meer belasten en met dat geld de fietsinfrastructuur verbeteren.

Fietsen is stil, milieuvriendelijk en gezond. De fiets is flexibel en neemt ook weinig plaats in. Allemaal enorme voordelen voor maatschappij en milieu.

De auto maakt lawaai, zorgt voor vervuiling en als gevolg daarvan een heleboel onrechtstreeks doden door kankers, hart- en vaatziekten, allergieën, vroeggeboortes, enz. naast mensen die verminkt worden voor het leven of gewoon rechtstreekse doden door ongevallen waarbij slachtoffers worden weggerukt uit het leven en families en vrienden verscheurd achterblijven. Miljoenen dieren worden ook jaarlijks doodgereden door automobilisten. Het is daarnaast ook een bijzonder onpraktisch voertuig dat enorm veel plaats inneemt en een enorm kostelijke en uitgebreide infrastructuur vraagt. De zaak is m.a.w. zo klaar als een kontje.

De koe moet dus inderdaad gemolken worden, maar dan wel de heilige koe met welke met heel toepasselijk de auto beschrijft.
Neen hoor. Ik mag 30 km/u fietsen, zonder fietshelm nodig te hebben.

U verwart met elektrische ondersteuning boven 25 km/u. Indien uw fiets dat biedt, is een helm inderdaad nodig.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:34   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En die vrachtwagen was per definitie in fout....want fietsers zijn altijd in hun recht.
Neen.

Ook als fietser ben je in fout als je onvoldoende afstand houdt tegenover je voorligger.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 11:55   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Gaan we het aantal dodelijke slachtoffers waar enkel fietsers (of fietser + voetganger) bij betrokken waren eens vergelijken met het aantal dodelijke slachtoffers waar auto's bij betrokken waren?
Wie in een glazen huisje woont, moet niet met stenen gooien.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 12:00   #45
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En die vrachtwagen was per definitie in fout....want fietsers zijn altijd in hun recht.
Euh nee, dat is automobilistenfantasie.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 12:03   #46
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Had de vrachtwagen plots geremd dan was hij er met zijn bakkes ingeramd.
Die kerel verdient een flinke boete.
Kleine maar belangrijke nuance is dat je niet kan zien hoe ver hij achter het voertuig reed.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 12:27   #47
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wie in een glazen huisje woont, moet niet met stenen gooien.
En wie met een moordwapen rondrijdt, zou daar omzichtig en defensief mee moeten omgaan.

https://www.hln.be/diksmuide/fietser...-hen~a1f36463/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 12:55   #48
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Euh nee, dat is automobilistenfantasie.
Probeer maar eens in het gelijk gesteld te worden tegen een fietser. Goeie moed.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:00   #49
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Probeer maar eens in het gelijk gesteld te worden tegen een fietser. Goeie moed.
Als je een fietser aanrijdt terwijl je van rechts komt, is die fietser gewoon in fout hoor (tenzij die natuurlijk op een voorrangsbaan reed).

Als fietser in Antwerpen zijn wat mij betreft de grootste gevaren:
- openslaande deuren van geparkeerde auto's
- auto's die rechts willen afslaan terwijl de fietser op het fietspad rechtdoor wil gaan (en de auto de fietser dus afsnijdt)
- fouten bij het verlaten van ronde punten. Dit vooral bij ronde punten waar de middencirkel van het ronde punt te klein is waardoor je als auto gewoon rechtdoor kunt rijden in plaats van echt een cirkel te maken. In zo'n situaties worden fietsers vaak bijna omver gereden als de auto het ronde punt wil verlaten (zonder te pinken) terwijl je als fietser nog een afslag verder wilt.


Bij mijn mede fietsers zie ik als grootste gevaar fietsers die denken dat ze altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:04   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Probeer maar eens in het gelijk gesteld te worden tegen een fietser. Goeie moed.
Ze zwaaien met "fietsers zijn zwakke weggebruikers".

Wel, imo wordt het hoogtijd dat ze dat ook eens daadwerkelijk zelf beseffen en er zich naar gedragen. En die electrische steps zijn al even erg of nog erger.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:13   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je een fietser aanrijdt terwijl je van rechts komt, is die fietser gewoon in fout hoor (tenzij die natuurlijk op een voorrangsbaan reed).

Als fietser in Antwerpen zijn wat mij betreft de grootste gevaren:
- openslaande deuren van geparkeerde auto's
- auto's die rechts willen afslaan terwijl de fietser op het fietspad rechtdoor wil gaan (en de auto de fietser dus afsnijdt)
- fouten bij het verlaten van ronde punten. Dit vooral bij ronde punten waar de middencirkel van het ronde punt te klein is waardoor je als auto gewoon rechtdoor kunt rijden in plaats van echt een cirkel te maken. In zo'n situaties worden fietsers vaak bijna omver gereden als de auto het ronde punt wil verlaten (zonder te pinken) terwijl je als fietser nog een afslag verder wilt.


Bij mijn mede fietsers zie ik als grootste gevaar fietsers die denken dat ze altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen.
Och man. Probeer voor een rechtbank maar eens te winnen van een fietser.
Bij mij reed er een wielerterrorist vol in mijn flank terwijl ik van een hoofdbaan kwam en hij nog plaats genoeg had om me aan mijn linkerkant te kruisen. De combi van de flikken kon er nog tussen. Door zijn snelheid kon hij niet stoppen, hij had zelfs zijn remkabel afgeknepen.
Toch heb ik hem volgens de rechtbank zogezegd de pas afgesneden.
Na jaren procederen hebben ze de boete laten vallen maar voor mijn schade kon ik zelf opdraaien. Ik stond zelfs al stil te wachten om ze door te laten terwijl hij en zijn spitsbroeder nog 20m van mijn wagen verwijderd was.
Met dank aan die teef van De Gucht.

Fietsers hebben een vrijgeleide in het verkeer en gedragen zich ook zo.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:41   #52
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
En wie met een moordwapen rondrijdt, zou daar omzichtig en defensief mee moeten omgaan.

https://www.hln.be/diksmuide/fietser...-hen~a1f36463/
Wie ongemotoriseerd en onbeschermd rondrijdt, moet op zijn eigen veiligheid letten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:42   #53
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je een fietser aanrijdt terwijl je van rechts komt, is die fietser gewoon in fout hoor (tenzij die natuurlijk op een voorrangsbaan reed).

Als fietser in Antwerpen zijn wat mij betreft de grootste gevaren:
- openslaande deuren van geparkeerde auto's
- auto's die rechts willen afslaan terwijl de fietser op het fietspad rechtdoor wil gaan (en de auto de fietser dus afsnijdt)
- fouten bij het verlaten van ronde punten. Dit vooral bij ronde punten waar de middencirkel van het ronde punt te klein is waardoor je als auto gewoon rechtdoor kunt rijden in plaats van echt een cirkel te maken. In zo'n situaties worden fietsers vaak bijna omver gereden als de auto het ronde punt wil verlaten (zonder te pinken) terwijl je als fietser nog een afslag verder wilt.


Bij mijn mede fietsers zie ik als grootste gevaar fietsers die denken dat ze altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen.
De BA van de automobilist moet sowieso de schade van zwakke weggebruikers betalen tenzij er sprake is van zware fout van de zwakke weggebruiker (=net geen suïcidaal gedrag). Kinderen jonger dan 14 jaar kunnen sowieso niet in fout zijn. Zeggen dat de automobilist altijd in fout is, is juridisch gezien veel te kort door de bocht maar daar komt het de facto wel op neer.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 september 2023 om 13:43.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:45   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je een fietser aanrijdt terwijl je van rechts komt, is die fietser gewoon in fout hoor (tenzij die natuurlijk op een voorrangsbaan reed).

Als fietser in Antwerpen zijn wat mij betreft de grootste gevaren:
- openslaande deuren van geparkeerde auto's
- auto's die rechts willen afslaan terwijl de fietser op het fietspad rechtdoor wil gaan (en de auto de fietser dus afsnijdt)
- fouten bij het verlaten van ronde punten. Dit vooral bij ronde punten waar de middencirkel van het ronde punt te klein is waardoor je als auto gewoon rechtdoor kunt rijden in plaats van echt een cirkel te maken. In zo'n situaties worden fietsers vaak bijna omver gereden als de auto het ronde punt wil verlaten (zonder te pinken) terwijl je als fietser nog een afslag verder wilt.


Bij mijn mede fietsers zie ik als grootste gevaar fietsers die denken dat ze altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen.
Je hebt ook van die fietsers die op een rond punt rechtdoor gaan ipv het rode fietspad te volgen en dan heel kwaad zijn als ze bijna tegen een auto rijden die reeds op het rond punt aan het rijden is.
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 13:49   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt ook van die fietsers die op een rond punt rechtdoor gaan ipv het rode fietspad te volgen en dan heel kwaad zijn als ze bijna tegen een auto rijden die reeds op het rond punt aan het rijden is.
Ja, fouten bij het oprijden of verlaten van ronde punten wil ik zeker niet enkel op auto's afschuiven.

En de gevaarlijke situaties doen zich daarbij vooral voor bij de ronde punten die niet "rond" genoeg zijn (lees: waarbij je gewoon rechtdoor kan rijden zonder te moeten afbuigen).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 21:05   #56
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De BA van de automobilist moet sowieso de schade van zwakke weggebruikers betalen tenzij er sprake is van zware fout van de zwakke weggebruiker (=net geen suïcidaal gedrag). Kinderen jonger dan 14 jaar kunnen sowieso niet in fout zijn. Zeggen dat de automobilist altijd in fout is, is juridisch gezien veel te kort door de bocht maar daar komt het de facto wel op neer.
Nee, dat is automobilisten - en café prietpraat.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 21:10   #57
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wie ongemotoriseerd en onbeschermd rondrijdt, moet op zijn eigen veiligheid letten.
Klopt, maar zelfs dat is een garantie. Dat deed de overleden vader van de ondertussen 3 weeskinderen, jedoch hij werd uit het leven gerukt door toedoen van een auto-terrorist/egoïst. Maar goed ik begrijp dat u zelf nooit fiets en louter weet dat het ding 2 wielen heeft.

Zie ook de link die ik vermeld heb. Ik zal de inhoud hier even plakken om het er nog eens goed in te wrijven.

Citaat:
Fietser H.T. (62) laat drie kinderen achter na dodelijk ongeval in Esen: “Zij woonden bij hem, hij lééfde voor hen”

“Ik kan het niet geloven, zo’n lieve en behulpzame man...” H.T. (62) uit Vladslo fietste zaterdagochtend in de Esenweg toen hij betrokken raakte in een zwaar verkeersongeval, dat begon met een wellicht te driest inhaalmanoeuvre. Pogingen van een getuige om hem te reanimeren, mochten niet baten. “Ik zag hem vrijdag nog”, reageert buurvrouw Zarghuna geschokt. “Dit doet me enorm veel pijn.” Opvallend: de aanrijder probeerde er na het ongeval meermaals vandoor te gaan, zélfs met een andere wagen dan de zijne.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 00:05   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.037
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Klopt, maar zelfs dat is een garantie. Dat deed de overleden vader van de ondertussen 3 weeskinderen, jedoch hij werd uit het leven gerukt door toedoen van een auto-terrorist/egoïst.
Citaat:
Maar goed ik begrijp dat u zelf nooit fiets en louter weet dat het ding 2 wielen heeft.
Ik kan niet spreken voor Libro, maar de rijwielen van mijn echtgenote en mij hebben 3 wielen.
Citaat:
Zie ook de link die ik vermeld heb. Ik zal de inhoud hier even plakken om het er nog eens goed in te wrijven.
Huiliehuilie.
Ocharme, er is een 62 jarige man platgereden omdat iemand 15 seconden sneller ergens wou zijn.
Voor dezelfde moeite mocht u nu schrijven dat er een 16 jarige fietser op een gesloten overweg platgereden was door een trein.

Of dat een 3 jarige dood bleef in een ongeval omdat ma met haar elektrische bakfiets in de gracht gereden was. (dat gaat de kranten halen in zodanige versie dat U er de moordzuchtige hand van een automobilist in ziet)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 07:51   #59
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och man. Probeer voor een rechtbank maar eens te winnen van een fietser.
Bij mij reed er een wielerterrorist vol in mijn flank terwijl ik van een hoofdbaan kwam en hij nog plaats genoeg had om me aan mijn linkerkant te kruisen. De combi van de flikken kon er nog tussen. Door zijn snelheid kon hij niet stoppen, hij had zelfs zijn remkabel afgeknepen.
Toch heb ik hem volgens de rechtbank zogezegd de pas afgesneden.
Na jaren procederen hebben ze de boete laten vallen maar voor mijn schade kon ik zelf opdraaien. Ik stond zelfs al stil te wachten om ze door te laten terwijl hij en zijn spitsbroeder nog 20m van mijn wagen verwijderd was.
Met dank aan die teef van De Gucht.
Lijkt me een duidelijk. In feite hetzelfde als een dode hoekongeval, maar dan zonder dode hoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Fietsers hebben een vrijgeleide in het verkeer en gedragen zich ook zo.
Enkele feiten over automobilisten;

7/10 gebruikt richtingaanwijzer niet bij rond punt.
1/2 rijdt te snel in bebouwde kom
2/3 gebruikt GSM in wagen
Iedere dag plegen ze meer dan 10 vluchtmisdrijven met slachtoffers.
1/2 kent de voorrangsregels m.b.t. fietsers niet
...
om nog maar te zwijgen over fietsstraten.

Over een vrijgeleide en zich evenzo gedragen gesproken!
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2023, 07:56   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Lijkt me een duidelijk. In feite hetzelfde als een dode hoekongeval, maar dan zonder dode hoek.



Enkele feiten over automobilisten;

7/10 gebruikt richtingaanwijzer niet bij rond punt.
1/2 rijdt te snel in bebouwde kom
2/3 gebruikt GSM in wagen
Iedere dag plegen ze meer dan 10 vluchtmisdrijven met slachtoffers.
1/2 kent de voorrangsregels m.b.t. fietsers niet
...
om nog maar te zwijgen over fietsstraten.

Over een vrijgeleide en zich evenzo gedragen gesproken!
Uw blinde haat tegenover automobilisten krijgt stilaan reusachtige proporties.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be