Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2012, 09:28   #41
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gelieve het leerplan islamitische godsdienst na te lezen alvorens leugens te poneren met de bedoeling de moslims weer maar eens belachelijk te maken.
Moslims zijn absoluut niet 'belachelijk!!! - daartegenover kan wel gezegd, dat ze 'Schikwekkend zijn.

'little sugar joe', na al uw uitbundige stunten hier, welke niets minder zijn dan het spiegelbeeld van moslims gemiddelde verwerpelijke mentaliteitsgraad. Zou het u eerder beter passen naar een frisse plek diep in de woestijn te gaan verhuizen. Daar zult u voldoende ruimte ter beschikking hebben om jullie natuurlijke agressieve en hatelijke instincten te realiseren alsook te gaan bezinnen.

Hiervoor beschikken jullie ten minste over ontelbare verhalen over jullie 'Westerse' avonturen alhier alsook, hoe jullie erin slaagden het hier voor jullie gemeenschap, onherroepelijk te verbrassen.

Le ridicule ne tue point: in jullie geval is dit dan wel het spijtige eraan.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 14:57   #42
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik vraag me af waar Smetteke die "gematigde moslims" vindt.

Even een voorbeeld; 10 jaar terug haal ik een nieuwe werkkracht binnen in het bedrijf. Naam; Mohammed. Van Marrokaanse oorsprong, maar hier gestudeerd. Bovenste beste kerel. Hij doet het intussen goed in zijn job en in het leven. Knap huis. Vlaams vrouwke. Twee kindjes. Dikken Beemer onder zijn reet. Allemaal hard voor gewerkt en geknokt. Kortom; de Mo is er ene waar zelfs veel Vlamingen naar opkijken. En een goeie copain.

Maar ooit vroeg ik hem naar zijn familie. Bleek dat hij enkel nog bij zijn ouderlijk huis binnen mag als de pa weg is. Want hij is een afvallige. Omdat hij een Vlaamse partner heeft. Idem trouwens met AL zijn zussen; hogere studies gedaan, Vlaamse partners, enz...

De enige die nog binnen mag is één broer. Die heeft niet gestudeerd, kan geen job houden, en kwam al meermaals in aanvaring met het gerecht. Maar het is de oogappel van papa. Want hij is diep gelovig.

Zijn ma lijdt hieronder waarschijnlijk enorm; zo moeilijk om haar kinderen te zien. Maar zij heeft niks te zeggen volgens haar geloof.

Nu, hij spreekt hier niet graag over. En ik heb er niet over doorgevraagd (want het zijn mijn zaken niet; geloof en familie zijn privé dus ik snap dat hij daar op de werkvloer liever over zwijgt). Maar ik merkte toch wel een serieuze breuk in het gezin; aan de ene kant de diep-gelovigen. Aan de andere kant zij die hun geloof afzweren, net omwille van de tyrannie die er van uitgaat.

Ik ben geen VB'er, en verre van een racist, maar ik moet De Winter gelijk geven in deze: er is geen gematigde islam. Wat we bovendien niet mogen vergeten is dat mensen zoals Mo een kleine minderheid zijn.

Mvg,

PP
Daar heb je het, een gematigd moslim is een afvallige en geen moslim meer, een leeraar die de voorwaarden van Smetje zou ondertekenen is geen moslim leeraar meer. Idem voor een katholiek of joodse leeraar trouwens, al zijn ze bij de katholieken al een stuk losser geworden hierin.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 15:03   #43
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De islam staat geen vrijheid toe. Kan die ook niet toestaan door de beperkingen die Mohammed er volgens de geschriften heeft ingebracht.
Dat is te zien hoe je het leest, je zou er een vredelievend en vrij model uit kunnen destilleren maar dat gebeurt niet. Enkel bij discussies halen ze de brave elementen naar boven maar in de praktijk wordt het gewoon zo gelezen om scheefgegroeide gebruiken en misdaden goed te praten.

Sommige imaams presteren het om kontneuken te verplichten als de vrouw haar maandstonden heeft, je kunt er gewoon alles uithalen wat je maar wil.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 15:03   #44
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Daar heb je het, een gematigd moslim is een afvallige en geen moslim meer, een leeraar die de voorwaarden van Smetje zou ondertekenen is geen moslim leeraar meer. Idem voor een katholiek of joodse leeraar trouwens, al zijn ze bij de katholieken al een stuk losser geworden hierin.
Ik zeg enkel maar de dingen zoals ik ze zie. Ofwel zijn ze moslim, ofwel stappen ze er volledig uit. Er is amper een grijze zone.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 16:41   #45
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Nu, hij spreekt hier niet graag over. En ik heb er niet over doorgevraagd (want het zijn mijn zaken niet; geloof en familie zijn privé dus ik snap dat hij daar op de werkvloer liever over zwijgt). Maar ik merkte toch wel een serieuze breuk in het gezin; aan de ene kant de diep-gelovigen. Aan de andere kant zij die hun geloof afzweren, net omwille van de tyrannie die er van uitgaat.\
Waaruit blijkt dat zij hun geloof afzweren?
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:25   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik ken een Moslim koppel.

De man slaat zijn vrouw niet. En vindt ook niet dat dat moet kunnen.

Volgens Circe zijn het geen moslims.

Ik zal het ze laten weten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:26   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik zeg enkel maar de dingen zoals ik ze zie. Ofwel zijn ze moslim, ofwel stappen ze er volledig uit. Er is amper een grijze zone.
Lol.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:29   #48
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ken een Moslim koppel.

De man slaat zijn vrouw niet. En vindt ook niet dat dat moet kunnen.

Volgens Circe zijn het geen moslims.

Ik zal het ze laten weten.
ben je zeker dat de vrouw niet gewoon braaf en onderdanig is zodat ze geen tuchtigingen nodig heeft? kan ook hé.
Misschien zuigt ze wel het snot uit zijn neus uit dankbaarheid omdat hij haar eten geeft, zoals Mohammed ht heeft aangeraden.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:24   #49
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gelieve het leerplan islamitische godsdienst na te lezen alvorens leugens te poneren met de bedoeling de moslims weer maar eens belachelijk te maken.



De Islam IS GEWOON BELACHELIJK
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:27   #50
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Je hebt gelijk op vlak van verlichting. Islam vloekt inderdaad met de Verlichting. En maar goed ook, de verlichting was de tijd van de meest absolutistische vorsten uit de geschiedenis; de verlichte despoten.
Liever een verlicht despoot dan een raaskallende haatbaardencultuur!

DE Verlichting is het hoogste dat de mensheid ooit bereikt heeft, maar helaas zijn er nog steeds meer inferieure geesten die het verkiezen één of ander onzichtbare godheid te aanbidden en één of ander muf boek te volgen.....triestige figuren
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:34   #51
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
DE Verlichting is het hoogste dat de mensheid ooit bereikt heeft, maar helaas zijn er nog steeds meer inferieure geesten die het verkiezen één of ander onzichtbare godheid te aanbidden en één of ander muf boek te volgen.....triestige figuren
Tiens, in de Verlichting was het deïsme populair. Je prijs iets zonder het te kennen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:39   #52
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.536
Standaard

Het verlicht despotisme is een betere route naar een vrije samenleving dan een theocratisch despotisme (wat ervoor ging in Europa en waar de Islamitsche wereld nu op afstevent). Het is onmogelijk een achterlijke bevolking democratische verantwoordelijkheden te geven van dag één op dag twee, daarom kende Europa ook een bewind van verlichte tirannie als overgang. Men hoeft hier heus geen groot licht voor te zijn.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 juni 2012 om 21:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:52   #53
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Smet zou beter een hoofddoek op zijn kop zetten.
Kwestie van het stemvee te plezieren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:55   #54
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard !!!! OFF-Topic !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien zuigt ze wel het snot uit zijn neus uit dankbaarheid omdat hij haar eten geeft,
mmmm , lekkeuuuurrrr ben stout
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 08:04   #55
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ken een Moslim koppel.

De man slaat zijn vrouw niet. En vindt ook niet dat dat moet kunnen.

Volgens Circe zijn het geen moslims.

Ik zal het ze laten weten.
Als hij daar geen reden voor ziet is het ook niet nodig, de islam verplicht de man niet om z'n vrouw te slaan, hij heeft alleen het recht dat te doen onder ruime voorwaarden.

Hebben z'n dochters ook alle vrijheid of mogen ze niet buiten komen zoals een afgaans gezin uit m'n buurt?
Uit welk land komen ze en wanneer zijn ze naar hier verhuisd?

Laatst gewijzigd door BonBon : 15 juni 2012 om 08:05.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:32   #56
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind ook dat je niet alle moslims in een zak mag steken.

.... want 1 zak zal niet volstaan[
Als puntje op pijltje komt: TOCH WEL!!! zeker weten.
(Men dient niet te vergeten dat ze allemaal zonder uitzondering de zelfde islamitische achtergrond hebben meegekregen.)

Het sprekendste voorbeeld van hoe de 'islamieten' zouden handelen is nu hedendaags in de voetbalstatium's gedemonstreerd.

Het is echter niet geweten welk van beide: 'geloof' of 'voetbal', het gevoeligst bij de mensen aanwezig is.

De dag dat er dient gekozen te worden tussen geloof en voetbal, vrees ik dat heel wat autochtonen, met 'smetje' op kop, met hun broek op hun schenen zullen rondlopen.!!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 16:08   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.305
Standaard

Zou dit "gematigde Islam" zijn ?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...heist-is.dhtml

Citaat:
In Indonesië is een 32-jarige man veroordeeld tot 2,5 jaar gevangenisstraf omdat hij op Facebook had gezegd dat hij atheïst is.
...
Hij beledigde de profeet Mohammed, vond de rechter.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 17:19   #58
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Even 'gematigd' als deze wsl:

"De Saoedische journalist Hamza Kashgari riskeert de doodstraf in zijn land nadat hij in een denkbeeldige dialoog met God op Twitter geschreven had dat het opperwezen hem niet altijd begreep en hem soms verafschuwde."

http://www.express.be/articles/nl/vi...ari/163921.htm
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be