Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 16:22   #41
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Pure discriminatie
Waarom? Het is een Nederlandstalige school

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Kunnen die anderstaligen nog in hun eigen taal denken of is het ook verboden?
En hup, daar gaan we weer. Welke schoenmaat heeft U. als frankiljon heeft U blijkbaar weer last langeteenitis.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 30 augustus 2006 om 16:22.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:51   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Het grappigste aan linksen: ze kijken nooit verder dan vandaag.
Ik kijk heus wel verder dan vandaag. Maar ik kijk ook naar vandaag, en niet alleen naar morgen. En ook naar overmorgen. Als je vandaag zegt tegen iemand dat ze Nederlands moeten kunnen, zal het langer duren dan een dag voor ze dat daadwerkelijk ook kunnen op een vlotte manier.

Op oudercontacten zie ik liever ouders die gebrekkig nederlands spreken en af en toe te leen moeten gaan bij hun moedertaal of een derde taal om zich duidelijk te proberen maken dan helemaal geen ouders.
Zeggen dat die ouders hun kinderen maar moeten meenemen is ook nogal onnozel. Als die kinderen zelf maar gebrekkig Nederlands praten, levert dat weinig op. Ook moeten ouders alleen met de leerkracht kunnen praten, zonder dat hun erbij is. Als trouwens zowel leerling als ouder geen andere taal mogen gebruiken, levert dat niks op. Als een ouder een woord niet begrijpt kan de leerling het immers nog steeds niet vertalen, want dat "mag niet". Het idee dat een 6-jarige leerling maar zou moeten gaan vertalen wat de leerkracht zegt lijkt me trouwens al helemaal not done, maar kom.

Op lange termijn zie ik trouwens ook geen integratie in 't verschiet, maar een verdere kloof tussen nederlandstaligen en anderstaligen. Ze zullen hun kinderen naar een school sturen waar ze zich wél makkelijker verstaanbaar kunnen maken.

Blijkbaar mag er aan de schoolpoort ook geen andere taal meer gesproken worden. Goed, dan gaan die die nog geen Nederlands praten maar wat verder af staan zeker?

Echt, geïntegreerd dat er zal worden .

Trek dit door op nationaal niveau en het zal heel lollig worden.
Ik kan me zo al voorstellen wat er gaat gebeuren als de school waar ik 15 jaar naartoe ben geweest, dit moet invoeren. Die school verzorgt de lessen aan de kinderen van het asielcentrum hier bij ons. Dat zijn kinderen die hier nog niet lang zijn, die meestal recht uit oorlogsgebieden komen, en die geen woord Nederlands praten. Als ze hier zijn met hun ouders, dan spreken die ouders ook geen Nederlands. Moet er gewacht worden voor die naar school kunnen hier tot ze Nederlands praten? Moet er gewacht worden met contacten leggen met de ouders tot die Nederlands praten? Of probeer je die kinderen na enige aanpassingsperiode op te nemen in de samenleving en ze te leren hoe ze hier moeten functioneren, zich daarna bekommerend over taalproblemen? (kindsoldaatjes vragen vaak nogal wat aandacht).


Wat zijn de sancties daar in Merchtem?
En mogen de nederlandstalige kindjes hun Frans nog oefenen op de speelplaats?

Ik vind dat een kind dat iets belangrijks te zeggen heeft, dat sowieso moet kunenn duidelijk maken, in welke taal dan ook. Als een Franstalige nieuwkomer angstig probeert duidelijk te maken dat er iets scheelt, maar het niet gezegd krijgt in 't nederlands, dan hoop ik dat er iémand de rebel gaat uithangen en dat kind gaat laten vertellen wat het te zeggen heeft, desnoods in morsecode.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:56   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En over het verplichte Nederlands op ouderavonden: blijkbaar vinden sommigen het niet meer dan normaal dat de leerkrachten Arabisch, Turks en weetikveels moeten bijleren omdat andere mensen besloten hebben naar hier te emigreren zonder de taal te willen leren?
noem gerust namen.

Citaat:
Dat in sommige bevolkingsgroepen de interesse van ouders ondermaats is weten we. Dit ligt niet aan de taalkennis: blijkbaar zijn ze wel in staat om stante pede naar de leerkracht te stappen als hun kind "racistisch" behandeld werd omdat het gebuisd is.
toen ik nog in een revalidatiecentrum werkte heb ik een aantal ouders gezien die wél wilden komen praten over hun kind, maar serieus belabberd Nederlands praten (ze deden hun best, maar waren hier nog niet lang...).
Er is dus geen h�*�*r op mijn hoofd, zelfs geen donshaarke, die eraan denkt om die ouders te weigeren of buiten te zetten omdat ze zich niet volledig kunnen uiten in het Nederlands.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:08   #44
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
In welke taal moeten die contacten met allochtone ouders dan gebeuren? Arabisch en Turks? Wilt u kennis van die talen opleggen aan de leerkrachten?
In Merchtem gaat het blijkbaar vooral om Franstaligen die het probleem vormen. Er hoeft geen enkele leerkracht arabisch of turks te leren om in de meeste gevallen een conversatie tot een goed einde te brengen.
Ge hebt toch al eens gebabbeld met Marokkanen en Turken die maar half Nederlands spreken eh? En gemerkt dat dat prima lukt? Of nog nie?

Vrijdag is 't 1 september. Moest ik als franstalige ouder, nieuw in Vlaanderen, op voorhand weten dat ik niet met de leerkrachten ga kunnen babbelen, dan had ik me een andere school gezocht. Da's zo'n beetje als in Wallonië gaan wonen met je kind, je kind daar naar school laten gaan, en dan merken dat het kind daar eerst een half jaar zijn muil gaat mogen houden en zelfs eens niets gaat mogen zeggen tegen die leerkracht die vlotjes nederlands spreekt en al helemaal niet tegen die andere nederlandstalige kindjes op 't school.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:16   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat zijn kinderen die hier nog niet lang zijn, die meestal recht uit oorlogsgebieden komen, en die geen woord Nederlands praten. Als ze hier zijn met hun ouders, dan spreken die ouders ook geen Nederlands.
In normale, dit is niet-Belgische omstandigheden, neemt het zo'n drie maanden vooraleer iemand genoeg geleerd heeft om een minimale conversatie te voeren.

Wil je zeggen dat in navolging van de franstaligen uit de Rand nu ook al de asielzoekers intellectueel beperkt zijn?

Citaat:
desnoods in morsecode.
OK, dat moet kunnen.

De Merchtemse regeling is niet tegen asielzoekers gericht maar tegen de verfransing.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:19   #46
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
In Merchtem gaat het blijkbaar vooral om Franstaligen die het probleem vormen. Er hoeft geen enkele leerkracht arabisch of turks te leren om in de meeste gevallen een conversatie tot een goed einde te brengen.
Ge hebt toch al eens gebabbeld met Marokkanen en Turken die maar half Nederlands spreken eh? En gemerkt dat dat prima lukt? Of nog nie?

Vrijdag is 't 1 september. Moest ik als franstalige ouder, nieuw in Vlaanderen, op voorhand weten dat ik niet met de leerkrachten ga kunnen babbelen, dan had ik me een andere school gezocht. Da's zo'n beetje als in Wallonië gaan wonen met je kind, je kind daar naar school laten gaan, en dan merken dat het kind daar eerst een half jaar zijn muil gaat mogen houden en zelfs eens niets gaat mogen zeggen tegen die leerkracht die vlotjes nederlands spreekt en al helemaal niet tegen die andere nederlandstalige kindjes op 't school.
Zulke toestanden zijn in verschillende franstalige scholen al lang dagelijkse kost
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:19   #47
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
In Merchtem gaat het blijkbaar vooral om Franstaligen die het probleem vormen. Er hoeft geen enkele leerkracht arabisch of turks te leren om in de meeste gevallen een conversatie tot een goed einde te brengen.
Maar je eist dus wel dat alle leerkrachten Franse taalkennis hebben.

Daar zijn ze niet voor betaald. Niemand kan dat dus vragen.

Citaat:
Moest ik als franstalige ouder, nieuw in Vlaanderen, op voorhand weten dat ik niet met de leerkrachten ga kunnen babbelen, dan had ik me een andere school gezocht.
Als "franstalige ouder, nieuw in Vlaanderen", moest je al Nederlands kennen sinds je humaniora.

Als dat niet het geval is, heb je een probleem dat je zelf veroorzaakt hebt. Niet de school maar jij moet dan een inspanning doen.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:23   #48
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
In normale, dit is niet-Belgische omstandigheden, neemt het zo'n drie maanden vooraleer iemand genoeg geleerd heeft om een minimale conversatie te voeren.

Wil je zeggen dat in navolging van de franstaligen uit de Rand nu ook al de asielzoekers intellectueel beperkt zijn?
nee, vaak wel psychisch beperkt door het trauma.
Zeg jij maar eens tegen een meid van 15 die honderd keer verkracht is, duizend verkrachtingen gezien heeft, en haar ouders heeft zien opengereten worden dat ze zo snel mogelijk, binnen de drie maanden, nederlands moet kunnen.

sommige kinderen die hier toekomen hebben zelfs selectief mutisme, dus veel succes.


Citaat:
De Merchtemse regeling is niet tegen asielzoekers gericht maar tegen de verfransing.
en ik voorspel dat ze niks gaat opleveren.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:24   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Zulke toestanden zijn in verschillende franstalige scholen al lang dagelijkse kost
't is nie omdat de franstaligen dat doen dat wij dat ook maar moeten doen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:25   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
nee, vaak wel psychisch beperkt door het trauma.
Zeg jij maar eens tegen een meid van 15 die honderd keer verkracht is, duizend verkrachtingen gezien heeft, en haar ouders heeft zien opengereten worden dat ze zo snel mogelijk, binnen de drie maanden, nederlands moet kunnen.

sommige kinderen die hier toekomen hebben zelfs selectief mutisme, dus veel succes.
Maar enfin, kunt ge nog een straffere, nog uitzonderlijke uitzondering vinden?

Het probleem in Merchtem zijn niet de asielzoekers, maar de vele franstalige immigranten met een aangeboren superioriteitscomplex.

Kunt ge u eens niet even mentaal buiten Antwerpen verplaatsen?

Weet ge eigenlijk waar Merchtem ligt? Zijt ge er al eens geweest?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:30   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar je eist dus wel dat alle leerkrachten Franse taalkennis hebben.

Daar zijn ze niet voor betaald. Niemand kan dat dus vragen.
euhm. ik hoop dat er nog steeds Frans gegeven wordt op de basisscholen?



Citaat:
Als "franstalige ouder, nieuw in Vlaanderen", moest je al Nederlands kennen sinds je humaniora.
is dat zo ja? ik wist nie dat iedere franstalige op de wereld nederlands moet kennen.

Citaat:
Als dat niet het geval is, heb je een probleem dat je zelf veroorzaakt hebt. Niet de school maar jij moet dan een inspanning doen.
Ik veronderstel dat je het over franstalige belgen hebt.
Ik vind dat een serieus zwaar oordeel.
Iemand kan bijv. buitengewoon onderwijs gevolgd hebben en geen nederlands gehad hebben of toch op zeer laag niveau, of met de beste wil van de wereld geen frans kùnnen leren, bijvoorbeeld omwille van een taalstoornis. Verder denk ik ook aan doven. Allemaal hun eigen schuld zeker?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:39   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar enfin, kunt ge nog een straffere, nog uitzonderlijke uitzondering vinden?
dat is helemaal niet uitzonderlijk.
Een groot deel van de kinderen in ons asielcentrum zijn gevluchte kindsoldaatjes. Zij hebben allem�*�*l van die dingen meegemaakt.
Ook diegene die uit oorlogsgebieden komen, maar geen kindsoldaat zijn geweest, hebben talloze verhalen over moord, verkrachting, foltering.
Weet gij eigenlijk wat er allemaal gebeurd in de wereld?

Citaat:
Het probleem in Merchtem zijn niet de asielzoekers, maar de vele franstalige immigranten met een aangeboren superioriteitscomplex.
als het probleem aangeboren is, wat denk je er dan aan te kunnen veranderen?

Citaat:
Kunt ge u eens niet even mentaal buiten Antwerpen verplaatsen?
nie onnozel doen.
waarom zou ik me daar buiten moeten verplaatsen als ik er nie zit?


Citaat:
Weet ge eigenlijk waar Merchtem ligt? Zijt ge er al eens geweest?
Vroeger een paar keer. Kende daar iemand, dacht aanvankelijk: die is leuk; bleek echter een zeer kwalijke vergissing te zijn. Mooi dorpke, maar bijzonder weinig sfeer, lijkt me. Die paar keer was paar keer teveel
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 30 augustus 2006 om 17:39.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:46   #53
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
euhm. ik hoop dat er nog steeds Frans gegeven wordt op de basisscholen?
Ja in tegenstelling tot de franstaligen scholen wordt in het boze en onverdraagzame vlaanderen wel al sinds jaar en dag er aan gewerkt dat de vlaamse scholieren -meer of minder- de tweelandstalen spreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
is dat zo ja? ik wist nie dat iedere franstalige op de wereld nederlands moet kennen.
maar wel die, die in Vlaanderen komen wonen en hun kinderen naar een Nederlandse school sturen. ik begrijp überhaupt niet waarom er daarover een discussie moet gevoerd worden. Buitenlanders die je zo een verhaal vertelt verklaren je voor gek of een leugenaar.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je het over franstalige belgen hebt.
Ik vind dat een serieus zwaar oordeel.
Iemand kan bijv. buitengewoon onderwijs gevolgd hebben en geen nederlands gehad hebben of toch op zeer laag niveau, of met de beste wil van de wereld geen frans kùnnen leren, bijvoorbeeld omwille van een taalstoornis. Verder denk ik ook aan doven. Allemaal hun eigen schuld zeker?
In Vlaanderen zijn de voorzieningen voor andersvaliden zo behoorlijk als het kan uitgevoerd.
Maar je wijkt af.Als je al uitzondereing moet aanhalen om te rechtvaardigen dat het eigenlijk niet nodig is dat franstaligen de bestuurstaal een beetje onder knie moeten kunnen hebben, dan kan ik daar niets meer bij toevoegen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:34   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja tuurlijk mag dat nog. maar op een Nederlandstalige school is het toch maar normaal dat je Nederlands spreekt?? wat is daar discriminatie aan?
jij moet ophouden met te denken dat België 2-talig is. België is niet tweetalig of drietalig. het is een land met 3 verschillende gebieden waar een andere taal wordt gesproken. en elk taalgebied verdient respect.

wij moesten vroeger op school trouwens ook AN spreken, dialect was uit den boze.
Alsof het feit dat Franstalige kinderen onder hen in het Frans op de schoolplein spreken, zou tot een verfransing van Vlaanderen leiden...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:41   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Mensen met een mentaal landschap dat gericht is op superioriteit en imperialisme zijn daartoe niet in staat. Intellectueel noch anders.
Men weet dat u Franstaligen haat, Baarle. Niets nieuws onder de zon.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:43   #56
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Men weet dat u Franstaligen haat, Baarle. Niets nieuws onder de zon.
Hahaha.

1. Flaminganten haten de franstaligen niet. Enkel diegenen die zich in Vlaanderen vestigen en geen nederlands willen leren.

2. Baarle van extremisme verwijten is het domste wat ik hier al gelezen heb.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:48   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Hahaha.

1. Flaminganten haten de franstaligen niet. Enkel diegenen die zich in Vlaanderen vestigen en geen nederlands willen leren.

2. Baarle van extremisme verwijten is het domste wat ik hier al gelezen heb.
Geef toch toe dat de reacties van Baarle soms in die richting gaan. Heel goed als Baarle in de realiteit helemaal niets tegen de Franstaligen heeft.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:51   #58
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Ik geef juist niets toe.

http://forum.politics.be/search.php?searchid=256284
Daar, zoek bewijzen ipv hier de grote waarheid te komen verkondigen.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 18:56   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.920
Standaard

Die gebeurtenis zal gevolgen hebben : Veel Franstalige ouders, die van plan waren hun kinderen naar Vlaamse scholen te sturen, zullen hun mening veranderen en hun kinderen naar Franstalige Brusselse scholen sturen. Dat geldt trouwens zowel voor Franstaligen uit Brussel als voor Franstaligen uit Vlaanderen. Wees er maar zeker van dat dit zal gebeuren en dat het aantal Franstaligen in Vlaamse scholen drastisch zal dalen. Vergeet niet dat het schooljaar nog niet begonnen is..........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:05   #60
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die gebeurtenis zal gevolgen hebben : Veel Franstalige ouders, die van plan waren hun kinderen naar Vlaamse scholen te sturen, zullen hun mening veranderen en hun kinderen naar Franstalige Brusselse scholen sturen. Dat geldt trouwens zowel voor Franstaligen uit Brussel als voor Franstaligen uit Vlaanderen. Wees er maar zeker van dat dit zal gebeuren en dat het aantal Franstaligen in Vlaamse scholen drastisch zal dalen. Vergeet niet dat het schooljaar nog niet begonnen is..........
Naar de Nederlandstalige Brusselse scholen, zeker?
Iemand uit Merchtem die erop staat om Franstalig onderwijs te krijgen zal ofwel naar de faciliteitengemeenten gaan, ofwel naar Wallonië. Maar die bourgeoisie zal je niet zien de Brusselse "écoles poubelles".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 augustus 2006 om 19:05.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be