Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 27 juni 2014, 17:40   #41
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar proberen ze uiteindelijk op het ogenblik België nog een beetje 'bij elkaar te houden'

Beetje pover maar kom.

Mij zal je alvast geen driekleur zien hangen.

Als de Rode Duivels terug zijn uit Brazilië en de mensen zien welke belastingen de nieuwe regering voor hen in petto heeft om de transfers te kunnen blijven betalen,
dan knippen ze allemaal de buitenste rode strook van hun Belgische vlag en dan zijn we klaar voor de Vlaamse onafhankelijkheid met een nieuwe Geel-Zwarte Vlaamse vlag

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 juni 2014 om 17:44.
Witte Kaproen is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:43   #42
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ja, maar als Charles direct terugkomt en zegt : het is OK !


... dan, is er wel een probleem. En, ik zie dat nog gebeuren.
Elke partij die nu in een federale regering stapt,weet dat ze draconisch zal moeten besparen en de belastingen enorm verhogen.

De klassieke partijen gaan dit nooit durven met de N-VA in de oppositie.
Witte Kaproen is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:47   #43
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ja, maar als Charles direct terugkomt en zegt : het is OK !


... dan, is er wel een probleem. En, ik zie dat nog gebeuren.
Ik zie dat niet gebeuren. En zelf al zou dat mirakel gebeuren dan kan de N-VA nog altijd 'NON' zeggen aan een opnamen van de OVLD in de Vlaamse regering.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:48   #44
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Elke partij die nu in een federale regering stapt,weet dat ze draconisch zal moeten besparen en de belastingen enorm verhogen.

De klassieke partijen gaan dit nooit durven met de N-VA in de oppositie.
Neen, er moet drastisch bespaard worden,

OF

... drastisch belastingen verhoogd.

BEIDEN zijn niet nodig, maar minstens 1 wel. Het zou ergens wel interessant zijn om te zien wat PS in 5 jaar zou kunnen doen (of niet), nadat ze al een voorproefje van 2 jaar hebben gehad van een land dat gered moet worden van <zulf_zelf_maar_in>
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:50   #45
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik zie dat niet gebeuren. En zelf al zou dat mirakel gebeuren dan kan de N-VA nog altijd 'NON' zeggen aan een opnamen van de OVLD in de Vlaamse regering.
Ja ... (en zo kunnen we nog lang verder gaan), als VLD nu blij is in de nationale coalitie, terwijl ze niet in de Vlaamse zit ?

Sommige partijen zitten misschien liever enkel in een nationale, dan enkel in een regionale. Nuja, als ze MOETEN kiezen he.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 17:53   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die onnozel exclusieven allemaal: ik wil niet met die, als die gaat wil ik ook, als ik daar in zit wil ik ook daar meespelen....

Normale mensen groeien op, gaan door de pubertijd en zijn van dit soort kuren af. Politiekers blijkbaar niet.
"Vraag jij Liesbeth op je feestje ?"
"Nee, mijn man vindt haar niet leuk"
"En Caroline ?"
"Die vraag ik niet: mijn man vindt haar te leuk".
Boduo is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:03   #47
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ja ... (en zo kunnen we nog lang verder gaan), als VLD nu blij is in de nationale coalitie, terwijl ze niet in de Vlaamse zit ?

Sommige partijen zitten misschien liever enkel in een nationale, dan enkel in een regionale. Nuja, als ze MOETEN kiezen he.
Maar OVLD is niet tevreden om alleen in de federale te zitten.
Plus : Wil CD&V een federale tripartite?
"Een federale tripartite is ook een nachtmerrie voor CD&V, want dan staat N-VA klaar om ook daar heftig oppositie tegen te voeren. En met een N-VA in de Vlaamse regering wordt het kabinet aan het Martelaarsplein een oppositiemachine tegen het federale niveau, want die Vlaamse regering zal geleid worden door een N-VA’er en met CD&V als juniorpartner. Dus niet langer met een CD&V-ministerpresident die de scherpe kantjes wat kan afvijlen. CD&V staat dus allesbehalve te springen om in de federale tripartite te stappen."(Johny Vansevenant is politiek journalist bij de VRT.)
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:07   #48
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk nog steeds, dat er een tripartite aankomt. MR zal inbreken in de Waalse regering en open vld in de Vlaamse.
De enige regering waar N-VA kans maakt is de Vlaamse.
Het zou straf zijn dat als N-VA federaal gewipt wordt voor een tripartite, dat ze door CD&V zou gedwongen worden om OVLD te dulden.
En dit terwijl het vooral CD&V was die OVLD wilde weren en N-VA als grootste partij dan het spel van CD&V zou moeten ondergaan.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:12   #49
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Maar euhm, al dit gezever om eigenlijk te zeggen : moest er nu enkel een Waalse en een Vlaamse regering zijn, en geen nationale, dan zou alles op 2 dagen in orde zijn.

Ik denk dat NVA (en VLB) daar al een voorstel heeft geopperd
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:17   #50
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Maar OVLD is niet tevreden om alleen in de federale te zitten.
Plus : Wil CD&V een federale tripartite?
Het zal niet van harte zijn, maar aangezien ze zich niet heeft uitgesproken tegen een tripartite blijft het voor hen een alternatief.
En ondertussen zingt Elio onder de douche "Taajajajaaim isse onne maai saaitte."
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:20   #51
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Maar euhm, al dit gezever om eigenlijk te zeggen : moest er nu enkel een Waalse en een Vlaamse regering zijn, en geen nationale, dan zou alles op 2 dagen in orde zijn.

Ik denk dat NVA (en VLB) daar al een voorstel heeft geopperd
Een Waalse en een Vlaamse regering zijn toch in de maak. Een nationale misschien wel, misschien niet...
Daar hebben we geen voorstellen voor nodig, de realiteit zal dat wel uitwijzen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:27   #52
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Een Waalse en een Vlaamse regering zijn toch in de maak. Een nationale misschien wel, misschien niet...
Daar hebben we geen voorstellen voor nodig, de realiteit zal dat wel uitwijzen.
Het is normaal dat een regeringsvorming een tijdje kan duren, maar als je het wereldrecord hebt, dan zou ik toch even beginnen te denken of alles nog goed in elkaar zit.

Het zal zichzelf wel uitwijzen ? Misschien breken de families (liberalen en katholieken) over deze regeringsvorming, en dan is het gedaan met de klassieke drie-partijen.

Je klinkt een beetje zoals Jean-Luc. Eerst wachten tot alles kapot is, en dan herstellen. Dat was zijn motto.
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:43   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het zou straf zijn dat als N-VA federaal gewipt wordt voor een tripartite, dat ze door CD&V zou gedwongen worden om OVLD te dulden.
En dit terwijl het vooral CD&V was die OVLD wilde weren en N-VA als grootste partij dan het spel van CD&V zou moeten ondergaan.
Dat was goed gezien van de CD&V he
patrickve is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:48   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die onnozel exclusieven allemaal: ik wil niet met die, als die gaat wil ik ook, als ik daar in zit wil ik ook daar meespelen....

Normale mensen groeien op, gaan door de pubertijd en zijn van dit soort kuren af. Politiekers blijkbaar niet.
Daar zit strategie achter hoor. Dat zijn geen kuren. Dat is schaak spelen.
patrickve is offline  
Oud 27 juni 2014, 18:57   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Een coalitie blijven volgen TEGEN zo een partij, doe je niet ongestraft. Bij VLB was dat geen probleem, da's toch maar 5, 10, of ten hoogste 20% van de Vlamingen. Maar NVA, da's al ergens rond 35%. Da's al niet normaal meer. En, ze zijn misschien nog niet aan hun top. VLB is daar waarschijnlijk al voorbij ..
Toch wel, dat is nu juist de kunst. NVA kan misschien nog een beetje groeien, maar VB + NVA zullen blijkbaar nooit 50% halen. Dat was denk ik de teleurstelling van BDW op de avond van de verkiezingen: nog nooit was de dynamiek zo groot, en de 50% was nog te ver weg.
Daardoor zal de tripartite ALTIJD mogelijk blijven, ook in Vlaanderen. En de Franstaligen gaan dat dwingen, doordat het grootste stuk van de Franstaligen gewoon njet zeggen tegen de N-VA. De MR had wel gewild, maar is te klein (de kamikaze optie, zal er nooit echt komen). Als CdH + PS njet zeggen om federaal met de N-VA in zee te gaan, en de MR gaat dat alleen niet aandurven, dan is er geen andere optie dan een tri-partite. Wat de Vlaamse traditio's ook zeggen. Je gaat niet eeuwig "nee" zeggen tegen de franstaligen die U uitnodigen, omdat uw RIVAAL buiten moet blijven he.

Vandaar dat de grootte van de N-VA een tripartite dwingt. N-VA is niet groot genoeg om oncontournable te zijn, en is te groot om een niet-tripartite toe te laten.

En met marges van 10 -15% op de verkiezingsresultaten blijft dat geldig. Maw, de verkiezingsuitslag heeft geen belang meer, zolang de N-VA + VB groot blijft maar kleiner dan 50% in Vlaanderen.

Ik vroeg me eerst af waarom trouwens die tripartite er niet direct was gekomen: de regering bestond al, er was een meerderheid voor langs de twee kanten.

Ik denk dat het een puur Franstalige aangelegenheid is: de PS wil een linkser programma (maw, de Vlamingen en de MR zal er gewoon bij mogen als opvulsel), en dus moet de MR eerst een pak rammel krijgen. Als zal blijken dat er geen federale regering mogelijk is zonder de PS, dan zal die haar wil dikteren. En de Vlaamse traditio's zullen niks anders dan "ja" kunnen zeggen. Zolang ze "nee" zeggen blijft de PS aan de kant en komt er niks van. Men zal dus op zijn blote knietjes de PS smeken om mee te doen, en dan kunnen die dikteren wat ze willen.

En hoe komt dat ? Niet omdat de Vlamingen labbekakken zijn (hoewel dat wel helpt natuurlijk). Dat komt gewoon omdat langs Franstalige kant een MEERDERHEID njet zegt tegen de N-VA, die in Vlaanderen een grote MINDERHEID vertegenwoordigt.
Dat langs Vlaamse kant een MINDERHEID (N-VA + VB) njet zegt tegen een grote waalse partij, heeft hetzelfde gewicht niet. Het blijft een minderheid.

Die ijzersterke logica maakt dat de Franstalige meerderheid (CdH + PS) maar een optie open laat langs Vlaamse kant: de tripartite.

Er zijn maar twee manieren om daaraan te ontsnappen, en die zijn alletwee bijzonder weinig waarschijnlijk:

- de MR stapt in de kamikaze regering

- de Vlaamse traditio's blijven "njet" zeggen tegen een tripartite en blokkeren aldus het spel.

Dat laatste is zo goed als ondenkbaar ; de kamikaze is iets denkbaarder, maar is ook bijzonder onwaarschijnlijk.

Vandaar dat het zelfs van voor de verkiezingen voorspelbaar was dat er een tripartite ging komen. Wat ik niet gezien had, was het pak rammel dat de PS eerst aan de MR wilde geven.

Want zelfs langs Vlaamse kant heeft een tripartite een voordeel. Als men zeker is dat VB + N-VA niet groter kunnen worden dan 50% (en dat lijkt wel zo), dan vechten de traditio's eigenlijk voor het stuk koek dat overblijft en dat nog een kleine meerderheid uit maakt. Degene die zich verbrandt aan een regeringsdeelname zal de prijs betalen. Maar als ze alledrie deelnemen, dan zal geen ene de prijs betalen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2014 om 19:10.
patrickve is offline  
Oud 27 juni 2014, 19:04   #56
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het zou straf zijn dat als N-VA federaal gewipt wordt voor een tripartite, dat ze door CD&V zou gedwongen worden om OVLD te dulden.
En dit terwijl het vooral CD&V was die OVLD wilde weren en N-VA als grootste partij dan het spel van CD&V zou moeten ondergaan.
Ik zou niet weten hoe CD&V dat voor elkaar zou krijgen.
Tenzij ze zou dreigen om anders ook Vlaams voor de klassieke tripartite te gaan, maar :
1) dan moeten ze de Vlaamse regeringsvorming blijven uitstellen zolang er geen federale regering is en dat zou te lang duren
2) zou CD&V het nog aandurven N-VA Vlaams te wippen ?
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  
Oud 27 juni 2014, 19:05   #57
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.544
Standaard

als we nu eens belgie zouden splitsen, zou dat alles niet stukken eenvoudiger maken
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 27 juni 2014, 19:07   #58
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, dat is nu juist de kunst. NVA kan misschien nog een beetje groeien, maar VB + NVA zullen blijkbaar nooit 50% halen. Dat was denk ik de teleurstelling van BDW op de avond van de verkiezingen: nog nooit was de dynamiek zo groot, en de 50% was nog te ver weg.
Daardoor zal de tripartite ALTIJD mogelijk blijven, ook in Vlaanderen. En de Franstaligen gaan dat dwingen, doordat het grootste stuk van de Franstaligen gewoon njet zeggen tegen de N-VA. De MR had wel gewild, maar is te klein (de kamikaze optie, zal er nooit echt komen). Als CdH + PS njet zeggen om federaal met de N-VA in zee te gaan, en de MR gaat dat alleen niet aandurven, dan is er geen andere optie dan een tri-partite. Wat de Vlaamse traditio's ook zeggen. Je gaat niet eeuwig "nee" zeggen tegen de franstaligen die U uitnodigen, omdat uw RIVAAL buiten moet blijven he.

Vandaar dat de grootte van de N-VA een tripartite dwingt. N-VA is niet groot genoeg om oncontournable te zijn, en is te groot om een niet-tripartite toe te laten.

En met marges van 10 -15% op de verkiezingsresultaten blijft dat geldig. Maw, de verkiezingsuitslag heeft geen belang meer, zolang de N-VA + VB groot blijft maar kleiner dan 50% in Vlaanderen.

Ik vroeg me eerst af waarom trouwens die tripartite er niet direct was gekomen: de regering bestond al, er was een meerderheid voor langs de twee kanten.

Ik denk dat het een puur Franstalige aangelegenheid is: de PS wil een linkser programma (maw, de Vlamingen en de MR zal er gewoon bij mogen als opvulsel), en dus moet de MR eerst een pak rammel krijgen. Als zal blijken dat er geen federale regering mogelijk is zonder de PS, dan zal die haar wil dikteren. En de Vlaamse traditio's zullen niks anders dan "ja" kunnen zeggen. Zolang ze "nee" zeggen blijft de PS aan de kant en komt er niks van. Men zal dus op zijn blote knietjes de PS smeken om mee te doen, en dan kunnen die dikteren wat ze willen.

En hoe komt dat ? Niet omdat de Vlamingen labbekakken zijn (hoewel dat wel helpt natuurlijk). Dat komt gewoon omdat langs Franstalige kant een MEERDERHEID njet zegt tegen de N-VA, die in Vlaanderen een grote MINDERHEID vertegenwoordigt.
Dat langs Vlaamse kant een MINDERHEID (N-VA + VB) njet zegt tegen een grote waalse partij, heeft hetzelfde gewicht niet. Het blijft een minderheid.

Die ijzersterke logica maakt dat de Franstalige meerderheid (CdH + PS) maar een optie open laat langs Vlaamse kant: de tripartite.
Ja ... ik volg wel.

Tenzij, er 1 van de traditionele partijen is die zijn nek wil uitsteken.

Ik ken de cijfers niet, maar stel dat :
- NVA neen zegt (tegen een PS regering)
- VLB in cordon zit (geen veronderstelling, enkel feit)
- 1 van deze 3 gewoon neen blijft zeggen :VLD, CDH, MR

Is er dan een meerderheid, en langs beide kanten van de taalgrens ?
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 19:09   #59
Niko457
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 1.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als we nu eens belgie zouden splitsen, zou dat alles niet stukken eenvoudiger maken
Da's geen vraag he, da's een feit
Niko457 is offline  
Oud 27 juni 2014, 19:12   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko457 Bekijk bericht
Ja ... ik volg wel.

Tenzij, er 1 van de traditionele partijen is die zijn nek wil uitsteken.

Ik ken de cijfers niet, maar stel dat :
- NVA neen zegt (tegen een PS regering)
- VLB in cordon zit (geen veronderstelling, enkel feit)
- 1 van deze 3 gewoon neen blijft zeggen :VLD, CDH, MR

Is er dan een meerderheid, en langs beide kanten van de taalgrens ?
Sorry ik had mijn post nog geediteerd nadat je dit schreef, en daar geef ik juist het antwoord op die vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijzelf
Er zijn maar twee manieren om daaraan te ontsnappen, en die zijn alletwee bijzonder weinig waarschijnlijk:

- de MR stapt in de kamikaze regering

- de Vlaamse traditio's blijven "njet" zeggen tegen een tripartite en blokkeren aldus het spel.

Dat laatste is zo goed als ondenkbaar ; de kamikaze is iets denkbaarder, maar is ook bijzonder onwaarschijnlijk.

Vandaar dat het zelfs van voor de verkiezingen voorspelbaar was dat er een tripartite ging komen. Wat ik niet gezien had, was het pak rammel dat de PS eerst aan de MR wilde geven.

Want zelfs langs Vlaamse kant heeft een tripartite een voordeel. Als men zeker is dat VB + N-VA niet groter kunnen worden dan 50% (en dat lijkt wel zo), dan vechten de traditio's eigenlijk voor het stuk koek dat overblijft en dat nog een kleine meerderheid uit maakt. Degene die zich verbrandt aan een regeringsdeelname zal de prijs betalen. Maar als ze alledrie deelnemen, dan zal geen ene de prijs betalen.
patrickve is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be