Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 14 september 2007, 12:45   #41
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Waar komt jullie haat tegenover Walen toch vandaan?
Haat? Ik zie geen haat tegen de Walen.

Als er al haat is, dan is het tegen de Belgische staatsstructuur.

Citaat:
Walen zijn landgenoten die onze hulp nodig hebben. Laten we ze dat toch geven.
We geven dat al. Reeds anderhalve eeuw, en zeer ruim.

Maar we kunnen altijd meer doen. Laten we ze nog een paar gemeenten toegooien, zodat ze weer rustig worden.

Dat bedoel je, hé?
Kortaf is offline  
Oud 14 september 2007, 12:46   #42
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het probleem is dat zelfs mensen als jij Tommm, in de ogen van de "hulpbehoevende landgenoten" nooit meer zult zijn dan een "flamand raisonnable". Iemand die zijn plaats kent.
Een évolué, quoi.
Kortaf is offline  
Oud 14 september 2007, 12:46   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Daar komt ze weer met "zelfverklaard". Ik heb nergens iets over verklaard. Kijk, het komt er op neer dat we(nederlandstalig België) het rijkste, best opgeleide deel van het land zijn. Waar komt jullie haat tegenover Walen toch vandaan? Omdat we 100 jaar geleden onderdrukt werden moeten we nu van Waaltje pesten onze hobby maken??? Stop met in het verleden te leven, Walen zijn landgenoten die onze hulp nodig hebben. Laten we ze dat toch geven.
Wie zonder werk zit, mag ook op werkloosheidsvergoeding rekenen. Indien de werkloze na een aantal jaar nog steeds aan de dop zit en geen enkele inspanning aan de dag legt om iets aan zijn situatie te veranderen, maar daarentegen rustig blijft wachten op de volgende uitbetaling van de werkloosheidskas, zal men zich uiteindelijk ook vragen beginnen stellen bij VDAB en RVA. Uiteindelijk riskeert de werkloze een schorsing. Hoelang moet het nog duren dat Wallonië op een gelijkaardige manier met het handje open blijft wachten op de zoveelste transfer, wetende dat het tot nu toe nog niks uitgehaald heeft? En terwijl de Franstalige politici, net als die imaginaire werkloze, aan de onderhandelingstafel al duidelijk te kennen gegeven hebben dat ze niet van plan zijn om iets aan hun huidige situatie te veranderen?
Zwartengeel is offline  
Oud 14 september 2007, 12:49   #44
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als ik jou was, zou ik voor Le Soir of La Libre gaan werken. Die schrijven ook graag haatpropaganda.
Daar gaat het net om, haat. Hoe veel Walen kennen jullie eigenlijk. De enkelen die ik ken werken, doen een poging Nederlands te praten en kijken niet neer op Vlaanderen. Dat zit in jullie hoofd...
Tommm is offline  
Oud 14 september 2007, 12:49   #45
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Raskin heeft ten dele gelijk: een federale regering zal een grootmoedig gebaar vereisen. alleen moet dat van twee kanten komen, en daar knelt het schoentje. Beide partijen willen het grootmoedig gebaar krijgen op het vlak van de staatshervorming (vlamingen: ja en een grote, walen: neen, zelfs geen kleintje), en zo werkt dat niet uiteraard.
LArie toch!!!

Vlaanderen is al JAREN grootmoedig, heeft altijd in het stof gebeten om eenvoudig verzoek. Nu die tijd voorbij is, gaan we dat echt niet meer doen. DAAR wringt hem het schoentje : ZO hebben ze de Vlaamse politici nog NOOIT meegemaakt!

Het werd hoog TIJD!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 september 2007, 12:50   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Maar we kunnen altijd meer doen. Laten we ze nog een paar gemeenten toegooien, zodat ze weer rustig worden.
'Met de dood in het hart, voor de allerlaatste keer?'
Zwartengeel is offline  
Oud 14 september 2007, 12:50   #47
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
(...)

Reynders zou een voorstel hebben gedaan om het Waalse gewest en de Franse gemeenschap samen te voegen zoals dit voor Vlaanderen het geval is. Wat ook op een 'non' botste van zijn eigen Waalse volk.

(...)
dat zou idd de logica zelve zijn.

Nu on topic: mevrouw Raskin mag haar voorstel zelf gaan verkopen aan de Vlamingen in de rand.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 14 september 2007, 12:54   #48
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een évolué, quoi.
Idd, maar ik wou die term niet gebruiken om jouw auteursrechten niet te schenden
Kaal is offline  
Oud 14 september 2007, 12:59   #49
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
LArie toch!!!

Vlaanderen is al JAREN grootmoedig, heeft altijd in het stof gebeten om eenvoudig verzoek. Nu die tijd voorbij is, gaan we dat echt niet meer doen. DAAR wringt hem het schoentje : ZO hebben ze de Vlaamse politici nog NOOIT meegemaakt!

Het werd hoog TIJD!
wel ja, dat is exact wat ik zeg. De Vlamingen hebben het jaren gedaan, dus denken de Walen dat ze het nog wel een keertje zullen doen. De Vlamingen willen dat de Walen het gaan doen.
En er zal geen federale regering komen zonder toegevingen van de Vlaamse partijen aan de Waalse (dat noemt compromis en is in ons systeem helaas onontbeerlijk), alleen zal het niet gebeuren op communautair vlak.
jevaly is offline  
Oud 14 september 2007, 13:02   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
wel ja, dat is exact wat ik zeg. De Vlamingen hebben het jaren gedaan, dus denken de Walen dat ze het nog wel een keertje zullen doen. De Vlamingen willen dat de Walen het gaan doen.
En er zal geen federale regering komen zonder toegevingen van de Vlaamse partijen aan de Waalse (dat noemt compromis en is in ons systeem helaas onontbeerlijk), alleen zal het niet gebeuren op communautair vlak.
Daarom wil ik mijn vraag nog eens herhalen:

Citaat:
Waarom zou Vlaanderen overigens een gebaar van goede wil moeten tonen om tot een regering te komen waar het zelf in de eerste plaats niet de vragende partij voor dient te zijn?
Zwartengeel is offline  
Oud 14 september 2007, 13:03   #51
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Over dat grootmoedig gebaar : Stel dat de Walen in 2005 hadden gezegd :

"indien BHV zo belangrijk is voor jullie, laten we het dan splitsen. Dit is ons gebaar naar jullie toe, uit respect voor de meerderheid in dit land en om onze goede wil te tonen"

Kan men zich de gevolgen inbeelden? De Vlaamse separatisten zouden daar met hun mond open gestaan hebben, sprakeloos en zonder argumenten. Filip Dewinter opgenomen in spoedbehandeling. Yves Leterme en Bart Dewever compleet belachelijk gemaakt met hun "onverwijld". En op 10 juni 2007, een monsterzege voor de paarsre regering die voor verzoening heeft gezorgd. Leve België ! Eendracht maakt macht !

Het probleem is dat de franstaligen daar zelfs in de verste verte niet aan denken. Zelfs niet om België te redden.
Kaal is offline  
Oud 14 september 2007, 13:05   #52
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Over dat grootmoedig gebaar : Stel dat de Walen in 2005 hadden gezegd :

"indien BHV zo belangrijk is voor jullie, laten we het dan splitsen. Dit is ons gebaar naar jullie toe, uit respect voor de meerderheid in dit land en om onze goede wil te tonen"

Kan men zich de gevolgen inbeelden? De Vlaamse separatisten zouden daar met hun mond open gestaan hebben, sprakeloos en zonder argumenten. Filip Dewinter opgenomen in spoedbehandeling. Yves Leterme en Bart Dewever compleet belachelijk gemaakt met hun "onverwijld". En op 10 juni 2007, een monsterzege voor de paarsre regering die voor verzoening heeft gezorgd. Leve België ! Eendracht maakt macht !

Het probleem is dat de franstaligen daar zelfs in de verste verte niet aan denken. Zelfs niet om België te redden.
Onze medelanders hebben toen net het omgekeerde gedaan: hun pers bulkte van het platte leedvermaak omdat les Flamins op de bek gegaan waren.
Kortaf is offline  
Oud 14 september 2007, 13:06   #53
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Waarom zou Vlaanderen overigens een gebaar van goede wil moeten tonen om tot een regering te komen waar het zelf in de eerste plaats niet de vragende partij voor dient te zijn?
ik denk dat de partijen die aan het onderhandelen zijn, nog steeds een federale regering willen. En als je iets wil, moet je er iets voor doen (in dit geval: toegevingen). dus uw citaat is eigenlijk een irrelevant statement.

en verder: wat Kaal zei.
jevaly is offline  
Oud 14 september 2007, 13:13   #54
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Haat? Ik zie geen haat tegen de Walen.

Als er al haat is, dan is het tegen de Belgische staatsstructuur.



We geven dat al. Reeds anderhalve eeuw, en zeer ruim.

Maar we kunnen altijd meer doen. Laten we ze nog een paar gemeenten toegooien, zodat ze weer rustig worden.

Dat bedoel je, hé?
Laten we Tommmmmmmmmmmm geven!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 september 2007, 13:17   #55
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
ik denk dat de partijen die aan het onderhandelen zijn, nog steeds een federale regering willen. En als je iets wil, moet je er iets voor doen (in dit geval: toegevingen). dus uw citaat is eigenlijk een irrelevant statement.

en verder: wat Kaal zei.
Uw commentaar is totaal naast de kwestie, omdat je gewoon een en ander graag "vergeet" te vermelden.

De partijen die onderhandelen willen idd een federale regering :
- De Walen eentje dat de Vlamingen in hun Slavenrol houdt
- De Vlamingen eentje die hen hieruit stilaan bevrijdt!

De Vlamingen hebben géén regring nodig : wij doen het goed. De Walen daarentegen... zij die NIKS vragen, en denken alles te hebben, hebben NIETS, en niet eens een regering die hun IETS zou kunnen geven...

rarara : WIE zou er graag een federale regering willen?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 14 september 2007 om 13:29.
Eddy B is offline  
Oud 14 september 2007, 13:19   #56
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Onze medelanders hebben toen net het omgekeerde gedaan: hun pers bulkte van het platte leedvermaak omdat les Flamins op de bek gegaan waren.
Inderdaad. Zuiver leedvermaak. Iets wat de Vlaamse pers trouwens nooit doet.
Kaal is offline  
Oud 14 september 2007, 13:21   #57
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Laten we Tommmmmmmmmmmm geven!
Als jullie ooit in de meerderheid zijn vertrek ik met plezier.
Tommm is offline  
Oud 14 september 2007, 13:22   #58
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik beschouw jou ook als een verstopte linkse, hoor.
Allé dan. Op sociaal en economisch vlak ben ik dat ook. Maar ik verstop dat niet echt.
robert t is offline  
Oud 14 september 2007, 13:23   #59
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Uw commentaar is totaal naast de kwestie, omdat je gewoon een en ander graag "vergeet" te vermelden.

De partijen die onderhandelen willen idd een federale regering :
- De Walen eentje dat de Vlamingen in hun Slavenrol houdt
- De Vlamingen eentje die hen hieruit stilaan bevrijdt!

De Vlamingen hebben géén regring nodig : wij doen het goed. De Walen daarentegen... zij die NIKS vragen, en danken alles te hebben, hebben NIETS, en niet eens een regering die hun IETS zou kunnen geven...

rarara : WIE zou er graag een federale regering willen?
kijk, als de vlaamse partijen geen federale regering willen, dat ze dan de onafhankelijkheid uitroepen. Dat doen ze niet (of heb ik iets gemist), dus kan men toch alleen maar besluiten dat ze er wel een willen?
ik heb hier al minstens twee keer gezegd dat op communautair vlak de Walen zullen moeten toegeven, willen ze een regering. Ik voeg er wel consequent aan toe dat de Vlamingen andere toegevingen zullen moeten doen (op socio-economisch vlak misschien, wat postjes opgeven...). Men kan geen regering vormen in België (of Vlaanderen, naar gelang u wil) op basis van het programma van één partij.
jevaly is offline  
Oud 14 september 2007, 13:23   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Als jullie ooit in de meerderheid zijn vertrek ik met plezier.
Omdat je niet kunt leven zonder Franstalige bemoeienissen?
Zwartengeel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be