Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2007, 19:43   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Institutionele afgrond

De Vlaamse partijen verwierpen de vraag van de PS, die de steun kreeg van MR en cdH. Ecolo/Groen! onthield zich. Pieter De Crem verzekerde dat, zoals voorzien op de agenda, de algemene bespreking en de artikelsgewijze bespreking zouden worden afgerond. Op vraag van Filip De Man (Vlaams Belang) bevestigden de Vlaamse partijen dat ook nog eens met een stemming.

Vrijwel meteen nadien lieten de Franstaligen weten dat ze niet meer zouden tussenkomen. "U weet dat, indien u stemt, u het land in een institutionele afgrond stort. Vandaag heeft u een voorstel gestemd van een fascistische partij, maar dat is uw verantwoordelijkheid. Maar ofwel brengt u de moed op om uw verantwoordelijkheid op te nemen en u te gedragen als de partij van de formateur, ofwel draait u onze arm om en zult u de gevolgen zien. Ik vraag aan de Franstaligen om niet deel te nemen aan dit slechte theaterstuk", verklaarde FDF-voorzitter Olivier Maingain.

Meteen nadien verlieten alle Franstaligen de zaal, tot grote verbazing van de Vlaamse kamerleden en voorzitter De Crem, die terwijl de micro nog aanstond het woord "miserie" mompelde
essentie :

Maingain mocht het woord voeren voor alle Franstaligen
- Maingain stelde onomwonden dat indien gestemd wt en dus BHV gesplitst wt in de commissie ... dit het EINDE is van de coalitiebesprekingen

welnu : als dit de Waalse bluf moet zijn ... call it !
splits BHV ... en laat daarna de franstaligen een formateur aanstellen .

daar is NIKS mee verloren, alleen maar gewonnen.
Anna List is offline  
Oud 10 oktober 2007, 20:34   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Partijvoorzitters, Leterme en Decrem zijn samen gaan zitten. De Franstaligen komen terug in de zaal, gaan een amendement indienen. Op dat amendement moet een advies gevraagd worden door de Raad van Staten. Zelfs in spoedprocedure duurt dit 5 dagen en we zijn weer een week verder.
Hoe was dat liedje ook weer?
Dat is het einde, dat doet de deur dicht
daar zijn geen woorden voor, ..ja dat is tralala lalala ja dat is .........

Labbekakken zijn het, hopeloze tristige individuen. Moeten we dat soort zwakkelinge zoveel betalen. Stel eerste klas broekschijters.

AFZETTEN. WEG MET DIE TROEP IDIOTEN!!!!!
Garry is offline  
Oud 10 oktober 2007, 20:37   #43
proxy2222
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
essentie :

Maingain mocht het woord voeren voor alle Franstaligen
- Maingain stelde onomwonden dat indien gestemd wt en dus BHV gesplitst wt in de commissie ... dit het EINDE is van de coalitiebesprekingen

welnu : als dit de Waalse bluf moet zijn ... call it !
splits BHV ... en laat daarna de franstaligen een formateur aanstellen .

daar is NIKS mee verloren, alleen maar gewonnen.
Inderdaad, en dat zou ook het vertrouwen herstellen van de CD&V/N-VA kiezers die zich meer en meer bedrogen voelen.

Geen onderhandelingen = geen regering = geen geld voor Wallonië. Het kartel moet dit toch ook inzien.

Wij hebben de touwtjes in handen, niet omgekeerd!!! Waalse arrogantie ten top, wat denken die wel ?
proxy2222 is offline  
Oud 10 oktober 2007, 20:48   #44
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allé dan, volgende correctie op verzoek van Kortaf :
Correctie op de correctie: Kortaf heeft om niets verzocht. Wat volgt is dus een geheel vrijwillige bijdrage van dhr. T. :

Citaat:
de Vlamingen verdienen de onafhankelijkheid niet
Een terechte vraag, alleen zou ik ze iets minder drastisch - en vooral met iets minder zekerheid - stellen. Laten we zeggen de vraag opportuun is.

Citaat:
en de nationalisten zijn even grote lamstralen als de doorsnee Belgicisten.
Ik kan hier deels mee akkoord gaan. Er zijn idd zeer actieve, creatieve Belgicisten, en er zijn lamzakkerige, schaapachtige Vlaamsnationalisten. Belgicist of Vlaamsnationalist zijn maakt niet per definitie een slecht/goed mens van iemand.

Citaat:
Dat deze laatsten ons al 177 jaar de meest elementaire rechten ontzeggen speelt geen enkele rol.
Hier moet ik protesteren: dat speelt evidenter wél een rol.

Citaat:
Totdaar een mededeling van het Kortaf-comité
Protest! Zoals hierboven overtuigend aangetoond, heeft Kortaf totaal geen inspraak gehad in deze mededeling, maar is het feitelijk dhr. T., gehuld in het gewaad van een haastig door hemzelf gecreëerd ad hoc-komiteetje, die hier zichzelf aan het woord laat.

Citaat:
voor een verenigd België.
Uitsluitend op voorwaarde dat de pariteit, de bijzondere meerderheden en de alarmbel afgeschaft worden en - in tweede orde - dat een meerderheid der Vlamingen eindelijk bereid gevonden wordt te heersen ipv overheerst te worden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 oktober 2007 om 20:50.
Kortaf is offline  
Oud 10 oktober 2007, 21:00   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.742
Standaard

Minder alls nva-kiezer maar vooral als separatist zou ik natuurlijk liefst gehad hebben dat ze zouden gestemd hebben, en dat de formatie weer in 't slop zou gezeten hebben.

Als nva-kiezer meen ik me het volgende te herinneren uit de verkiezingspropaganda:
Blok: bhv splitsen en Vlaanderen onafhankelijk nu
Kartel: eerste stap: bhv splitsen, staatshervorming, en dan iedere kartelpartner zijn eigen weg.

Ik zie dus geen probleem.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2007, 21:02   #46
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
essentie :

Maingain mocht het woord voeren voor alle Franstaligen
- Maingain stelde onomwonden dat indien gestemd wt en dus BHV gesplitst wt in de commissie ... dit het EINDE is van de coalitiebesprekingen

welnu : als dit de Waalse bluf moet zijn ... call it !
splits BHV ... en laat daarna de franstaligen een formateur aanstellen .

daar is NIKS mee verloren, alleen maar gewonnen.
Volmondig mee eens, gewoon stemmen en splitsen die handel. Laat dan Maingain maar eens zijn dreigementen waar maken!
Ovidius is offline  
Oud 10 oktober 2007, 21:41   #47
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

allez, episode nummer 147bis in het BHV epos.
op naar de volgende 150 episodes, waarna keizer Leterme een akkoord sluit waarbij de franstaligen nog wat faciliteiten en/of geld krijgen en er een einde komt aan dit verhaal (en wellicht ook aan dat van Yves, maar wie maalt daar nu om?)
jevaly is offline  
Oud 10 oktober 2007, 21:51   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
allez, episode nummer 147bis in het BHV epos.
op naar de volgende 150 episodes, waarna keizer Leterme een akkoord sluit waarbij de franstaligen nog wat faciliteiten en/of geld krijgen en er een einde komt aan dit verhaal (en wellicht ook aan dat van Yves, maar wie maalt daar nu om?)

Als er niemand om maalde hoefde Leterme ook niet bang te zijn voor het einde van welk verhaal dan ook.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 oktober 2007, 21:54   #49
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Ach, troost jullie... er komt GEEN splitsing van BHV, er komt WEL een regering, "onzen Yves" wordt WEL den eersten...
En dan zijn het terug verkiezingen!!!!
Laat de democraten maar hun geweren in stelling brengen tegen dat stoute VB, 't zal nodig zijn!
Aan iederen en elk van u afzonderlijk een goede nachtrust!
den ambetantsten is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:16   #50
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht






Protest! Zoals hierboven overtuigend aangetoond, heeft Kortaf totaal geen inspraak gehad in deze mededeling, maar is het feitelijk dhr. T., gehuld in het gewaad van een haastig door hemzelf gecreëerd ad hoc-komiteetje, die hier zichzelf aan het woord laat.

Dat klopt. Maar ik heb bij je bericht ook een paar opmerkingen. Aangezien ik wat je zei over de nationalisten niet bepaald passend vond heb ik er op een nogal sarcastische manier op geantwoord, taktiek die jij in het verleden ook wel vaker gehanteerd heb, maar deze keer door jou helemaal niet zo geïnterpreteerd werd. Je antwoord getuigt dat je het wel degelijk zeer ernstig nam. De koelheid en zelfs misprijzen (alleen de manier waarop je me aanspreekt al!), ja daar word ik niet bepaald vrolijk van. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik trek er dan ook, wat mij betreft, de passende conclusie uit.
robert t is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:20   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Volmondig mee eens, gewoon stemmen en splitsen die handel. Laat dan Maingain maar eens zijn dreigementen waar maken!
de franstalige bluffen ... zij zullen zelfs bij stemming de lopende onderhandeling niet compleet opblazen ... ze weten dat ze bij een franstalige formateur nog veel meer te verliezen hebben...en ze zullen ook het risico niet lopen van een secessie echt zelf bespreekbaar te maken terwijl ze dan internationaal moeten uitleggen dat zij de staat opgeven wegens een democratische stemming die hen niet bevalt ... dit was valse bluf ... maar de Nederlandstalige volksvertegenwoordigers in de commissie zijn blijkbaar te stom/laf om dat ballonnetje te doorprikken ...
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:23   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en er is nog iets wat mij ergert in deze : Maingain mocht voor alle franstaligen het woord voeren, hij, een extremist en taalimperialist van het zuiverste water, mocht spreken in naam van alle franstaligen ...

en de Vlamingen die pikken dat ?! ...
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:27   #53
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat klopt. Maar ik heb bij je bericht ook een paar opmerkingen. Aangezien ik wat je zei over de nationalisten niet bepaald passend vond heb ik er op een nogal sarcastische manier op geantwoord, taktiek die jij in het verleden ook wel vaker gehanteerd heb, maar deze keer door jou helemaal niet zo geïnterpreteerd werd. Je antwoord getuigt dat je het wel degelijk zeer ernstig nam. De koelheid en zelfs misprijzen (alleen de manier waarop je me aanspreekt al!), ja daar word ik niet bepaald vrolijk van. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig.
Koelheid en misprijzen? Robert, quo vadis?

Komt het eerlijk over als ik je hier mijn warmte en respect aanbied?

Mijn reply was net als jouw bericht ironisch bedoeld, en een (blijkbaar niet geslaagde) poging tot humor. Jammer dat je dat niet herkent, maar dat soort misvattingen gebeuren nu eenmaal.

Ontopic: de kern van mijn opmerking is idd dat Vlaamsnationalisten niet per definitie betere mensen zijn of respect verdienen omdat ze Vlaamsnationalist zijn.

Daar fiets jij tot nu toe omheen.

Ik verbind respect met de persoon, niet met zijn politieke overtuiging. Daar zal ik maar zeer zelden van afstappen. Als je dat niet kan accepteren, dan zou ik dat jammer vinden.

Citaat:
Ik trek er dan ook, wat mij betreft, de passende conclusie uit.
I hope not!
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:31   #54
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en er is nog iets wat mij ergert in deze : Maingain mocht voor alle franstaligen het woord voeren, hij, een extremist en taalimperialist van het zuiverste water, mocht spreken in naam van alle franstaligen ...

en de Vlamingen die pikken dat ?! ...
Hij woont daar dan ook hé.
is er 1 Vlaamse onderhandelaar die in de Rand woont?
straatrue is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:32   #55
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

[quote=Fieseler;2988804]
Citaat:


Nog een week? NOG EEN WEEK?

waarom als ik vragen mag?
Tja dat was voor die degoutante manoeuvre waarbij de CD&V om amendementen gesmeekt heeft om de schone schijn in stand te houden.

Dit doet voor mij de deur definitief dicht wat de CD&V betreft. De Crem is een huichelaar van het ergste soort. In plaats van woedend te zijn op het gedrag van de franstaligen die de democratische besluitvorming negeren als de uitkomst hen niet past zit hij daar te janken en te blijten("Miserie !").

Ik geloof niet meer dat de CD&V voet bij stuk houdt. Zij waren alleen van plan om de druk op de franstaligen een beetje te verhogen. De straffe uitspraken �* la "zonder België als het moet" waren maar om te lachen. Karel De Gucht heeft gelijk gekregen. Die klungelaars van de CD&V hebben de lat inderdaad veel te hoog gelegd voor een partij die niet van plan is om de enige troef uit te spelen die hen zou toelaten de buit binnen te halen. Zij wouden België niet op het spel te zetten en dus maakten zij geen kans. De franstaligen zijn de betere pokerspelers.

Het keerpunt is volgens mij nu gepasseerd. De CD&V is de weg van de toegeeflijkheid ingeslagen en elke stap in die richting zal het hen moeilijker maken om hun kar alsnog te draaien en Vlaanderen voor het eigen belang te kiezen.

In tegenstelling tot velen hier vind ik dat het Vlaamse volk in deze geen blaam treft. De kiezer heeft de Vlaamse onderhandelaars echt gesteund. Zij hadden Vlaanderen voor een tijd echt mee. Die steun wordt nu verkwanseld. De Vlamingen gaan niet belgicist worden maar het is nu wachten op een nieuwe figuur waarin een groot deel van de Vlamingen zich kunnen vinden. Die figuur is Leterme niet (meer).
Kaal is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:44   #56
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de franstalige bluffen ... zij zullen zelfs bij stemming de lopende onderhandeling niet compleet opblazen ... ze weten dat ze bij een franstalige formateur nog veel meer te verliezen hebben...en ze zullen ook het risico niet lopen van een secessie echt zelf bespreekbaar te maken terwijl ze dan internationaal moeten uitleggen dat zij de staat opgeven wegens een democratische stemming die hen niet bevalt ... dit was valse bluf ... maar de Nederlandstalige volksvertegenwoordigers in de commissie zijn blijkbaar te stom/laf om dat ballonnetje te doorprikken ...
Je hebt overschot van gelijk. En dat is net wat ik zo wraakroepend vindt. De CD&V plooit voor een papieren tijger. De partij heeft op termijn niets te winnen en alles te verliezen bij zo'n knieval. Hun kiezers willen niet dat ze het doen. Vlaanderen wilt niet dat ze het doen. Alle Vlaamse partijen tonen zich bereid om hen te volgen. Het lijken dus ideale omstandigheden om aan het eigen programma vast te houden, maar neen, ze gaan plat op de buik gaan liggen. Er is blijkbaar iets mis met de katholieke politici. Zit het in de genen misschien?
Kaal is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:46   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij woont daar dan ook hé.
is er 1 Vlaamse onderhandelaar die in de Rand woont?
Ligt Sint-Lambrechts-Woluwe in de Rand?
Zwartengeel is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:47   #58
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ligt Sint-Lambrechts-Woluwe in de Rand?
Neen, dat is Brussel.
Kaal is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:48   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en er is nog iets wat mij ergert in deze : Maingain mocht voor alle franstaligen het woord voeren, hij, een extremist en taalimperialist van het zuiverste water, mocht spreken in naam van alle franstaligen ...

en de Vlamingen die pikken dat ?! ...
Je zou je op den duur beginnen afvragen of sommige 'Vlamingen' in de Kamercomissie überhaupt wel willen dat BHV zonder compensaties gesplitst wordt?
Zwartengeel is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:48   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij woont daar dan ook hé.
is er 1 Vlaamse onderhandelaar die in de Rand woont?
zo uit het hoofd : Doomst,Deman,Laeremans,Vanrompuy ... en volgens mij die van groen ook nog zelfs vanderdtraeten of zo
Anna List is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be