Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 1 december 2007, 09:10   #41
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Open VLD heeft 3 keer ja geantwoord op de vragen van formateur Yves Leterme
niet echt een verrassing natuurlijk
jevaly is offline  
Oud 1 december 2007, 09:12   #42
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

mooi nog 9 ja's te gaan
PAJOT is offline  
Oud 1 december 2007, 09:13   #43
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is Leterme die eindelijk een keuze heeft gemaakt deze week. Eerlijk gezegd dat begon ook wel tijd te gaan worden. Maar goed, zijn keuze is de goede.
Precies, voor de galerij kiest Leterme nu duidelijk voor het kartel wat in de praktijk betekent dat hij zelf niet meer gelooft in het welslagen van zijn formatieopdracht. Eerlijk gezegd: ik had dit nooit verwacht! Ook al mag de rol van de N-VA in deze rechtlijnigheid niet genoeg kan worden onderstreept! Laat 1 december maar een feestdag worden...
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:17   #44
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
niet echt een verrassing natuurlijk
De liberalen zouden op alles ja geantwoord hebben. Dat toont hun houding de afgelopen 170 dagen toch genoegzaam aan?! Qua platzakkerij hebben die gasten de laatste 8 jaar heel wat bijgeleerd.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:20   #45
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Als Leterme de handdoek in de ring gooit, hoe moet het dan verder, nieuwe verkiezingen of wat?

Laatst gewijzigd door alberto : 1 december 2007 om 09:21.
alberto is offline  
Oud 1 december 2007, 09:21   #46
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als Leterme de handoek in de ring gooit, hoe moet het dan verder, nieuwe verkiezingen of wat?
Da's een van de opties die geopperd worden, maar zover zijn we nog lang niet. De Belgicistische recuperatie gaat nu pas echt volle kracht van start gaan... hou u maar vast aan de takken van de bomen!
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:27   #47
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Het begint een beetje schandalig te worden.

Waarom blijft men toch maar vasthouden aan belgië? Ik snap die vlaamse partijen niet, enerzijds zitten ze te zeiken we willen belgië niet splitsen en dat soort zever maar anderszijds willen ze vlaanderen steeds grote autonomie bezorgen wat neerkomt op een uitholling van de belgische staat.

Dat ze toch eens ballen aan hun lijf krijgen die vlaamse politici en gewoon zeggen van kijken walen, we gaan dit land splitsen en dan gaan we kijken op welke gebieden we nog kunnen samenwerken en voor de rest trek uwe plan.
in plaats van de hele tijd rond diene pot te draaien.
België is gewoonweg dood zo simpel is het, blijven verder doen is zelfmoord gewoonweg omdat het elke keer bij elke belangrijke beslissingen walen vs vlamingen gaat worden.
En deze show kost de gewone man een pak geld omdat belangrijke beslissingen blijven uit en ge moet niet denken dat die heren daar gratis vergaderen? zo nauw ligt belgie hun ook niet aan het hart en dan te bedenken dat die heren een loon hebben waar wij seffens een half jaar voor moeten gaan werken en zij krijgen het om gewoon te zeveren en non te zeggen, niet bij mij hé
slegie is offline  
Oud 1 december 2007, 09:29   #48
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien plooien ze wel, dat zou wat zijn he?
Plooien voor wat, HAMC? Voor de vraag of alles bespreekbaar moet zijn of niet?

Ze zullen natuurlijk op alle vragen ja antwoorden, enfin dat zou ik toch doen. Dat verbindt tot nul komma nul.
Kortaf is offline  
Oud 1 december 2007, 09:30   #49
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Da's een van de opties die geopperd worden, maar zover zijn we nog lang niet. De Belgicistische recuperatie gaat nu pas echt volle kracht van start gaan... hou u maar vast aan de takken van de bomen!
Ik denk ook dat nieuwe verkiezingen weinig zullen uithalen, ik veronderstel dat bijna iedereen hetzelfde zal stemmen en dan sta je even ver.
Wat die recuperatie betreft, zou men terug naar één Belgische regering gaan, dat lijkt mij toch uitgesloten, of bedoel je iets anders.
alberto is offline  
Oud 1 december 2007, 09:33   #50
jukke
Burger
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
En deze show kost de gewone man een pak geld omdat belangrijke beslissingen blijven uit en ge moet niet denken dat die heren daar gratis vergaderen? zo nauw ligt belgie hun ook niet aan het hart en dan te bedenken dat die heren een loon hebben waar wij seffens een half jaar voor moeten gaan werken en zij krijgen het om gewoon te zeveren en non te zeggen, niet bij mij hé
van simplisme gesproken
Een gelijkaardige functie als wat de onderhandelaars hebben in de privé levert hen veel meer op en als ze goede resultaten in die privé halen krijgen ze nog een deel van die opbrengst van die goede resultaten.
Hetgeen wat een Leterme van 2004 tot 2007 in de Vlaamse regering deed zou hem in de privé al snel een 2 miljoen euro opgebracht hebben. Nu heeft hem maximaal 600.000 euro bruto opgebracht.
Neen mijn beste, als het enkel over het geld gaat zijn deze heren dik gekloot. Allen maken een serieuze kans op een ministerportefeuille, eentje die een pak meer opbrengt dan gewoon parlementariër te zijn...
__________________
Hans1: Wanneer ga je eindelijk eens antwoorden op de vlaggenkwestie? Promoot de BUB om Belgische vlaggen op de Vlaamse feestdag op te hangen?
jukke is offline  
Oud 1 december 2007, 09:35   #51
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik denk ook dat nieuwe verkiezingen weinig zullen uithalen, ik veronderstel dat bijna iedereen hetzelfde zal stemmen en dan sta je even ver.
Wat die recuperatie betreft, zou men terug naar één Belgische regering gaan, dat lijkt mij toch uitgesloten, of bedoel je iets anders.
Wat ik daarmee bedoel is bijvoorbeeld dat de Belgische "democratie" heel creatief en inventief is en desnoods niet te nauw kijkt als het erop aankomt een democratische basisregel, min of meer, te negeren. Als de conventie al een onding was van schandelijke proporties, dan heeft men nog wel meer van dat fraais in de mouw zitten. Ik kijk met belangstelling uit naar de komende dagen/weken/maanden!
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:37   #52
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Plooien voor wat, HAMC? Voor de vraag of alles bespreekbaar moet zijn of niet?

Ze zullen natuurlijk op alle vragen ja antwoorden, enfin dat zou ik toch doen. Dat verbindt tot nul komma nul.
Precies, die bedenking heb ik me ook al gemaakt. Eigenlijk, en da's toch wel straf, zijn we als Vlamingen weer blij met een dooie mus want de vragen zoals gesteld houden geen enkele garantie in. Maar goed, het spelletje moet gespeeld worden...
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:39   #53
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het begint een beetje schandalig te worden.

Waarom blijft men toch maar vasthouden aan belgië? Ik snap die vlaamse partijen niet, enerzijds zitten ze te zeiken we willen belgië niet splitsen en dat soort zever maar anderszijds willen ze vlaanderen steeds grote autonomie bezorgen wat neerkomt op een uitholling van de belgische staat.

Dat ze toch eens ballen aan hun lijf krijgen die vlaamse politici en gewoon zeggen van kijken walen, we gaan dit land splitsen en dan gaan we kijken op welke gebieden we nog kunnen samenwerken en voor de rest trek uwe plan.
in plaats van de hele tijd rond diene pot te draaien.
België is gewoonweg dood zo simpel is het, blijven verder doen is zelfmoord gewoonweg omdat het elke keer bij elke belangrijke beslissingen walen vs vlamingen gaat worden.
En deze show kost de gewone man een pak geld omdat belangrijke beslissingen blijven uit en ge moet niet denken dat die heren daar gratis vergaderen? zo nauw ligt belgie hun ook niet aan het hart en dan te bedenken dat die heren een loon hebben waar wij seffens een half jaar voor moeten gaan werken en zij krijgen het om gewoon te zeveren en non te zeggen, niet bij mij hé
DE VL zitten met een dilemma: op een brute manier onafhankelijk worden = Brussel en (deel van) de Rand kwijt.
En ook nog internationaal prestige verliezen.

Ze dachten de FRbelgen te misleiden door geleidelijk aan staatsuitholling te doen; maar zij trappen er niet in.

Zoals men in het Frans zegt: on ne peut pas avoir le beurre et l'argent du beurre
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 09:41   #54
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Hetgeen wat een Leterme van 2004 tot 2007 in de Vlaamse regering deed zou hem in de privé al snel een 2 miljoen euro opgebracht hebben. Nu heeft hem maximaal 600.000 euro bruto opgebracht.
Wat dus bewijst dat Leterme inderdaad niet van de slimsten is.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 09:42   #55
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Eigenlijk, en da's toch wel straf, zijn we als Vlamingen weer blij met een dooie mus want de vragen zoals gesteld houden geen enkele garantie in.
Precies.

Vlamingen - Vlaamsnationalisten in het bijzonder - zijn bekend om hun hang naar dode mussen.

Dus allemaal even met de voetjes op de grond: als iedereen ja zegt op deze vragen, en vervolgens vanzelfsprekend gewoon op zijn posities blijft staan, waar staan jullie dan? Want dat is wat ik als Franstalige onderhandelaar zou doen.

En als iedereen ja zegt, dan geef ik je op een briefje: wat het eerst op het menu zal staan, zijn de federale kieskring, de herfederalisering van bepaalde bevoegdheden en de uitbreiding van Brussel.
Kortaf is offline  
Oud 1 december 2007, 09:45   #56
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

MR : 3 maal JA! Nog niet zenuwachtig aan het worden, flaminganten ?

Citaat:
Les réponses MR et Open Vld aux questions d'Yves Leterme

Le président des Réformateurs, Didier Reynders, a confirmé samedi matin au formateur Yves Leterme la position prise lundi par son parti en matière de réforme de l'Etat.
Le MR est prêt �* discuter de tout au sein de la Convention chargée de traiter d'une future réforme de l'Etat étant entendu que tout le monde doit accepter de parler de tout, y compris de questions comme la refédéralisation de certaines matières et l'élargissement ou le statut de Bruxelles, des points que le MR entend mettre �* l'ordre du jour de cette Convention, a-t-il expliqué samedi matin �* Belga.
Le MR est également favorable �* l'idée de permettre aux Régions d'accorder des incitants fiscaux aux entreprises. Une telle mesure n'a rien �* voir avec une régionalisation de l'Impôt des sociétés (Isoc), précise Didier Reynders. Enfin, en ce qui concerne les votes �* majorité spéciale, le MR rappelle que la constitution prévoit que la modification des lois spéciales doit se faire �* la majorité des 2/3 avec la moitié dans chaque groupe linguistique. "Pour notre part, nous déciderons en fonction des textes qui nous serons proposés si nous les votons ou non. Sans le MR, il n'y aura pas de majorité dans le groupe linguistique francophone", a rappelé le président des Réformateuers. "Pour nous, si tout le monde dit oui �* ces trois points, le communautaire est terminé et on peut en revenir �* la discussion sur les sujets économiques et sociaux", a conclut Didier Reynders.
L'Open Vld a également répondu favorablement aux trois questions que le formateur a posées vendredi aux futurs partenaires de la possible orange bleue.
PAJOT is offline  
Oud 1 december 2007, 09:46   #57
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
DE VL zitten met een dilemma: op een brute manier onafhankelijk worden = Brussel en (deel van) de Rand kwijt.
En ook nog internationaal prestige verliezen.

Ze dachten de FRbelgen te misleiden door geleidelijk aan staatsuitholling te doen; maar zij trappen er niet in.

Zoals men in het Frans zegt: on ne peut pas avoir le beurre et l'argent du beurre
Ja goed, da's de angst die bij de Franstaligen leeft en ik heb daar tot op zekere hoogte begrip voor. Feit is dat vooralsnog NIEMAND aan de onderhandelingstafel heeft gepleit voor separatisme. Dat zijn de feiten, alle andere bedenkingen zijn hersenkronkels die niet gebaseerd zijn op feiten. Feit is anderzijds wel dat als men aan Franstalige kant blijft weigeren orde op zaken te stellen op institutioneel vlak men wel degelijk af te rekenen zal krijgen met vragen naar separatisme. Ik heb geen fanatieke liefde voor het een, noch het ander. En persoonlijk denk ik dat dit voor een overgrote meerderheid van de Vlamingen zo is. Alleen zijn hoe langer hoe meer Vlamingen zich bewust van het feit dat Belgie hen meer nadelen dan voordelen oplevert en dan kiezen die gewoon eieren voor hun geld. En ja, ook de Franstaligen doen dit nu met hun NON.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:46   #58
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Precies.

Vlamingen - Vlaamsnationalisten in het bijzonder - zijn bekend om hun hang naar dode mussen.
Ze moeten ook, want het spelletje moet zo lang mogelijk duren.

Eenmaal VL onafhankelijk, mogen ze hun winkel opdoeken.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 09:48   #59
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Precies.

Vlamingen - Vlaamsnationalisten in het bijzonder - zijn bekend om hun hang naar dode mussen.

Dus allemaal even met de voetjes op de grond: als iedereen ja zegt op deze vragen, en vervolgens vanzelfsprekend gewoon op zijn posities blijft staan, waar staan jullie dan? Want dat is wat ik als Franstalige onderhandelaar zou doen.

En als iedereen ja zegt, dan geef ik je op een briefje: wat het eerst op het menu zal staan, zijn de federale kieskring, de herfederalisering van bepaalde bevoegdheden en de uitbreiding van Brussel.
Ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben... Maar goed, de beer en zijn vel indachtig...
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:48   #60
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ja goed, da's de angst die bij de Franstaligen leeft en ik heb daar tot op zekere hoogte begrip voor. Feit is dat vooralsnog NIEMAND aan de onderhandelingstafel heeft gepleit voor separatisme. Dat zijn de feiten, alle andere bedenkingen zijn hersenkronkels die niet gebaseerd zijn op feiten. Feit is anderzijds wel dat als men aan Franstalige kant blijft weigeren orde op zaken te stellen op institutioneel vlak men wel degelijk af te rekenen zal krijgen met vragen naar separatisme. Ik heb geen fanatieke liefde voor het een, noch het ander. En persoonlijk denk ik dat dit voor een overgrote meerderheid van de Vlamingen zo is. Alleen zijn hoe langer hoe meer Vlamingen zich bewust van het feit dat Belgie hen meer nadelen dan voordelen oplevert en dan kiezen die gewoon eieren voor hun geld. En ja, ook de Franstaligen doen dit nu met hun NON.
CD&V heft als einddoel = confederalisme en N-VA=separatisme.
Is het nu niet, het is de volgende keer.
Logisch dat ze niet meestappen in die...logica.
straatrue is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be