Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2022, 00:32   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Off topic: ik vind Rotterdam een heerlijke stad. De meest boerse stad van de Randstad. Je ziet zelfs omgekeerd opgehangen boerenvlaggen, in een grote stad. Reden: veel havenarbeiders stammen af van boeren. De stad bood werk en woonst voor de plattelandsbewoner die erheen trok.
Rotterdam. De stad van geen woorden maar daden. De stad waar nog hard gewerkt wordt.

'komen wij uit Rotterdam?! ken je da niet horen dan ! '
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 00:33   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Feyenoord heeft hij ook de gekste harde kern. Hoe vaak die Amsterdammers hebben laten rennen in hun eigen stad haha.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 00:44   #43
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik overdrijf, want ik heb het er als Belg prima naar mijn zin. Toch is Rotterdam nog steeds erg 'calvinistisch' gebleven. Althans waar ik werk is dat zo en ik werk tussen bijna uitsluitend mensen van protestantse oriëntatie, sommigen gelovig. Het is erg wennen en gaat met vallen en opstaan, maar ik word toch verwelkomd (ben nagenoeg de enige met een katholieke opvoeding daar).
Het 'geluk' van Nederlandse Katholieken is dat ze al sinds de Opstand met een Calvinistische elite hebben moeten dealen. Belgen konden vrijer Katholiek zijn, mijn voorouders hebben moeten strijden voor een echte gelijke status van ons geloof, want de Franse Revolutie en de Patriotten was slechts het startschot van Emancipatiestrijd van de Nederlandse Katholieken (pas geëindigd in de jaren 1960). Nu zijn mainstream Nederlanders Niet Gelovig, Nederlands Hervormd (nu PKN) en Katholiek. Zelf werk ik veel met Zeeuwen, de één geloviger dan de ander, maar het beste is persoonlijk contact.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En ja, die date is diezelfde die ik eerder vermeldde en toen je me erop aansprak minder flauwe grappen over Nederland uit te halen (af en toe is ok, maar het mag me hier niet typeren). Je snapt wel waarom ze zo was dus. Dat is nu wel beter begrepen hoor. Ze ging me nog spreken, benieuwd. Ik deed dat niet hoor, over religie of Ollanders praten. Wel was het hommeles op het werk na een nachtdienst en ik kon dat niet goed verborgen houden.
Ze wil je nog spreken, dus ik zal voor je duimen (maar dat deed ik ook net voor Oranje). Hoe erg slecht heb je het verborgen gehouden? Benoem het dan, als je daar niks van bakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nu die 'jullie' en 'in de steek' dat is iets waar men in België verre van zeker over is hoor. De Belgische Revolutie wordt erg vaak in vraag gesteld, zelfs aan Franstalige zijde (nu ja, of het goed voor Vlamingen was).
De Emancipatie van Katholieke Nederlanders, ook die boven de Grote Rivieren was anders geweest met de steun van onze broeders en zusters uit de Zuidelijke Nederlanden. Willem I had ook pech, in tegenstelling tot de Franse steun aan de Belgische opstandelingen, Pruisen en Rusland het te druk hadden.
Of dacht je dat we mee hadden gewild naar België? Dan had Leopold II ons (Brabant, Limburg en Zeeuws Vlaanderen) moeten veroveren....
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 00:50   #44
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Feyenoord heeft hij ook de gekste harde kern. Hoe vaak die Amsterdammers hebben laten rennen in hun eigen stad haha.
Tsss Wij zijn Ajax, wij zijn de Besten! Niks tegen de stad, maar die club en hun supporters, nee door het superieure spel, ervaringen met 010-supporters en het feit dat het bedrijf van m'n pa ons aller Ajax supporterde, en ik er dus vaak heen kon, wist ik, dat Ajax mijn club is.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 00:56   #45
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Off topic: ik vind Rotterdam een heerlijke stad. De meest boerse stad van de Randstad. Je ziet zelfs omgekeerd opgehangen boerenvlaggen, in een grote stad. Reden: veel havenarbeiders stammen af van boeren. De stad bood werk en woonst voor de plattelandsbewoner die erheen trok.
Klopt de eerste bewoners van Zuid (zoiets als de Linkeroever in Antwerpen) kwamen uit Zeeland, Noord Brabant en het Zuid Hollandse platteland. Nu zijn zij meer verdeeld over de stad, als ze er nog wonen. Rotterdam is ook erg ehh dynamisch.

Los van mijn voetbalclub voorkeur (meeste van mijn pesters (ik stotterde) waren voor Feyenoord en toen begonnen de glorieuze jaren van Van Gaal bij Ajax), maar ondanks het decor kan Rotterdam verdomd gezellig zijn.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 01:44   #46
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Maar dat zijn profs hé....

Kunnen die nu écht geen penalty stampen, doemme toch ,neem tijdens de aanloop de keeper in het oog zelfs al kies je voor een kant...

Als je die keeper gelijk ziet vertrekken naar jou gekozen kant hoe moeilijk is het nog voor een volleerde prof om die bal middendoor te jagen....

En vooral is de bal hoog links of rechts plaatsen al te veel gegrepen voor de heren....

We praten hier over profs hé....

Laatst gewijzigd door Svennies : 10 december 2022 om 01:44.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 06:43   #47
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Maar dat zijn profs hé....

Kunnen die nu écht geen penalty stampen, doemme toch ,neem tijdens de aanloop de keeper in het oog zelfs al kies je voor een kant...

Als je die keeper gelijk ziet vertrekken naar jou gekozen kant hoe moeilijk is het nog voor een volleerde prof om die bal middendoor te jagen....

En vooral is de bal hoog links of rechts plaatsen al te veel gegrepen voor de heren....

We praten hier over profs hé....
In de race sport werken ze met oortjes of een co-piloot die constant naast je zit of in je oren te spreken. Korte S bocht. Lange U. L bocht enz...

In voetbal is het "hulpmiddel" camera's. Met penalty's zorgt dat ervoor dat al de ogen op jouw gericht zijn. Moet je mee om kunnen. "Zeer kalm" blijven.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 06:53   #48
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.253
Standaard

Bij vechtsporten leren ze je aan dat je altijd zo rond de zone van kin, nek, borstkas moet kijken. Niet in de ogen. Dan weet je na zoveel jaren training precies waar de andere gaat heengaat wat ie gaat doen. 2de natuur is de uitleg.

Geen idee....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 06:54   #49
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Doet mij aan Nederland in 2018 denken, veel support voor België toen, maar denk dat veel Nederlanders er toen ook niet aan hadden moeten denken dat België wél een WK had gewonnen. Qua arrogantie heb ik zeker toen wel gemerkt, ahem ''gouden generatie'' ahem, doen jullie niet veel onder, sommige Nederlanders zijn hooguit wat luidruchtiger.

Nederlanders kijken niet neer op Belgen, hoe komt u daarbij. Het grootste onbegrip aan deze kant zit hem in het feit, dat Belgen veel minder direct zijn. Ironisch genoeg, gaat dat soepeler met de Duitsers...

Na vanavond, ben ik, denk ik voor onze* buurman (*= Sint Maarten) Frankrijk.
Ik ook politiek gezien. Ondanks de arrogantie van een Mbappe en de neiging van Frankrijk België als een Franstalig land te beschouwen. Maar de Engelsen hebben onze gasleiding gesaboteerd. Sympathiek waren dan weer de filmpjes van Engelse supporters in één adem "it's coming home" en "Free Palestine" te horen scanderen. Dat ook daar de beste mogen winnen.

Twee echte wereldbeker wedstrijden gisteren. Top kampioenschap tot nu toe qua spanning.

Ivm Nederlandse arrogantie. Die inschatting wordt beïnvloed door waar je woont en wat je meemaakt. Persoonlijk wind ik me daar niet in op. Ik woon er niet meer.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 december 2022 om 07:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 08:48   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nou. Dat is ook precies waarom Brabo's Nederland boven België verkiezen. Want ik merk dat wel in Rotterdam en na enkele dates met dames uit het Noorden. Er is zeker nog regionale frictie in Nederland.

Waar ik werk en woon nu, Rotterdam, kom ik bitter weinig Brabanders tegen. Een Rotterdamse dame heeft me zelfs verteld dat ze zich in Noord-Brabant niet zo welkom voelt. Ze had ook de neiging snel te klagen zoals een lepel in een restaurant dat vies zou zijn waar ik noch de zaakvoerders het begrepen en waarbij die lepel ook 3 minuten op zich liet wachten.

Dat dus is een ergernis en daarbij horend 'pestgedrag' waarbij men zichzelf wanen wijsmaakt teneinde je eigen emoties in toom te kunnen houden. Je kon die (katholiek georiënteerde) Brabo's hun gezichten aflezen ("het is weer van dat" en "oh help, wat moet ik doen, ik zie geen vieze lepel en wat gaat ze nu zeggen als ik haar een nieuwe breng?"). Dat maakte het geen geslaagde date, neen. Ik heb het wel veel beter kunnen sturen.

Ze vertelde me ook dat ze net een leven met wat minder structuur wilde, maar ze zit nog steeds in een strijd hiermee. Ik herken mezelf erin een beetje. Nu ja, een gereformeerd opgevoede dame is niks voor mij, denk ik. Ik wist dat trouwens ook niet vóór de date.

Toch voel ik me schuldig. Volgens mij is het ook mijn communicatie dat veel beter kon en had het zo geen vaart gelopen indien ik het wijzer aanpakte. Eruit geleerd.

Ik wil gewoon zeggen. Veel Vlamingen beseffen dit niet, maar Brabo's botsen nopg vaak genoeg met Hollanders tot vandaag de dag. Dat is nog steeds zo anno 2022. Ondanks dat alles zijn ze trotse Nederlanders en blij niet bij België te horen.
En wij zijn blij niet bij Holland (Lees: Nederland) te horen. Zo is iedereen tevree.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2022 om 08:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:29   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Tsss Wij zijn Ajax, wij zijn de Besten! Niks tegen de stad, maar die club en hun supporters, nee door het superieure spel, ervaringen met 010-supporters en het feit dat het bedrijf van m'n pa ons aller Ajax supporterde, en ik er dus vaak heen kon, wist ik, dat Ajax mijn club is.
Even goede vrienden. Ik plaag maar.

Ajax heeft qua voetbal Nederland altijd het mooiste voetbal laten zien.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:31   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ook politiek gezien. Ondanks de arrogantie van een Mbappe en de neiging van Frankrijk België als een Franstalig land te beschouwen. Maar de Engelsen hebben onze gasleiding gesaboteerd. Sympathiek waren dan weer de filmpjes van Engelse supporters in één adem "it's coming home" en "Free Palestine" te horen scanderen. Dat ook daar de beste mogen winnen.

Twee echte wereldbeker wedstrijden gisteren. Top kampioenschap tot nu toe qua spanning.

Ivm Nederlandse arrogantie. Die inschatting wordt beïnvloed door waar je woont en wat je meemaakt. Persoonlijk wind ik me daar niet in op. Ik woon er niet meer.
Jij ziet volgens mij overal 'politiek' in.

Als jij je vriendin/vriend neukt, roep je dan ook constant: 'de navo is de agressor!! ' ??
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:40   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij ziet volgens mij overal 'politiek' in.

Als jij je vriendin/vriend neukt, roep je dan ook constant: 'de navo is de agressor!! ' ??
De Nietzsche "ik plaag maar" modus zeker?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:44   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Nietzsche "ik plaag maar" modus zeker?
Neuh. Dit was een serieuze vraag met een kwinkslag.

Maak mij oprecht beetje zorgen. Relax je nog wel eens gewoon, zonder overal politiek in te zien? Is belangrijk, hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:54   #55
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Neuh. Dit was een serieuze vraag met een kwinkslag.

Maak mij oprecht beetje zorgen. Relax je nog wel eens gewoon, zonder overal politiek in te zien? Is belangrijk, hoor.
De gevoelens die u meent te kunnen detecteren in mijn geschrijf hebben misschien wel iets van projectie. Ik identificeer me er totaal niet mee. Dit is K&K toch? Ik neem voetbal hoegenaamd niet serieus. Ik heb het zelfs moeilijk om in dat schreeuwerige enthousiasme van supporters te komen. Maar het maakt wel leuke televisie soms.

De beste heeft gewonnen. De agressie van Van Dijk et al maken me fan af, zoals de loomheid van de Belgen dat ook deed. Messi een ronde verder. Dat zie ik liever dan een overwinning gebaseerd op politieke voorkeur.

U hoeft zich geen zorgen te maken. Wel fijn moest u het echt menen.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 december 2022 om 10:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:55   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De gevoelens die u meent te kunnen detecteren in mijn geschrijf hebben misschien wel iets van projectie. Ik identificeer me er totaal niet mee. Dit is K&K toch? Ik neem voetbal hoegenaamd niet serieus. Ik heb het zelfs moeilijk om in dat schreeuwerige enthousiasme van supporters te komen. Maar het maakt wel leuke televisie soms.

De beste heeft gewonnen. De agressie van Van Dijk et al maken me fan af, zoals de loomheid van de Belgen dat ook deed. Messi een ronde verder. Dat is zie ik liever dan een overwinning gebaseerd op politieke voorkeur.
.... deze reactie alleen al.

Relax is een beetje.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:57   #57
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
.... deze reactie alleen al.

Relax is een beetje.
Projecteer eens wat minder
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:57   #58
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Projecteer eens wat minder
Oke, lieverd. Zal ik je masseren?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:59   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Oke, lieverd. Zal ik je masseren?
Bwa.

Ik zal eerst je politieke voorkeuren eens doornemen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 11:00   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bwa.

Ik zal eerst je politieke voorkeuren eens doornemen.
Deels van Joodse komaf, geen Epstein.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be