Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2009, 13:52   #41
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Absurd.
Niet absurd, pure waarheid.

Longkanker manifesteert zich meestal rond de late 50,60 of 70 jaar, de leeftijd waarop de doorsnee Vlaming op pensioen gaat. Wat denkt ge dat het meeste kost aan de staat: De bomma die elke dag sport, niet rookt en niet drinkt, elke dag op tijd haar bedje instapt en daardoor 100 jaar oud wordt of de vettige bompa die elke dag ne fles whiskey leegzuipt, ne slof sigaretten oprookt, elke dag chips zit te eten in zenne luie zetel voor den TV en dagelijks zo'n 50 meter afstand aflegt, kort gezegd het prototype Onslow en dan op zen 60ste sterft aan longkanker?

Voordat ge antwoord geeft moet ge toch dit in rekening brengen:
-onkostennota van de bomma: Bomma gaat zoals de doorsnee Vlaming op haar 57ste op pensioen en trekt dus 43 jaar lang pensioen, oftwel minstens 1.000 Euro per maand x12=12.000 Euro per jaar x43=500.000 Euro (naar onder afgerond dan nog, oftewel 30 miljoen oude franken).

-onkostennota van bompa: zijne chemotherapie die alles bij elkaar zo'n 15.000 Euro kost. Maar denk er wel aan dat die bompa gedurende zijn hele rookcarriëre hierop taksen heeft betaald. Hoeveel kost een pakske sigaretten? 3 Euro? Ik weet het niet, maar minstens de helft van die prijs gaat integraal naar de staat dus 1,5 Euro per pakje, zone roker rookt 1 pakske per dag dus die betaalt 1,5 Euro per dag aan de staat x7= 10 Euro per week, 40 Euro per maand, afgerond 500 Euro per jaar aan de staat. Na 30 jaar roken heeft em dus zen eventuele factuur van de chemo terugbetaald. Hierna is het pure winst voor de staat. Denk er nog bij dat hij slechts 3 jaar pensioen zal trekken en daarna heeft de staat geen kosten meer aan hem aangezien dat em dood is.

Dus afkomen dat rokers de staat geld kosten is pure bullshit. Iedere burger kost geld aan de staat dus laten we burgers ook maar afschaffen? Het punt is dat een roker juist minder kost aan de staat dan een niet-roker, meestal haalt de staat juist winst uit het rookgedrag van de burgers. Dat cliché dat rokers geld kosten aan de samenleving is dus puur gelogen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 18:25   #42
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Enfin, ik ga nog een lekker sigaretje opsteken.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 19:16   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Enfin, ik ga nog een lekker sigaretje opsteken.
Smaakt dat echt lekker ? Of doet dat alleen deugd door de nikotine-inbreng in de bloedbaan?

(let op hé, afhankelijk van je antwoord gaan we doorboren ..)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 19:17   #44
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Smaakt dat echt lekker ? Of doet dat alleen deugd door de nikotine-inbreng in de bloedbaan?

(let op hé, afhankelijk van je antwoord gaan we doorboren ..)
Boor gerust. Smaakt lekker. Da's ook de reden dat ik 1 sigarettenmerk lekker vind, en andere niet...
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 09:51   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Diegenen die denken dat ik me in een discussie ga begeven of roken goedkoper is of niet voor de roker en voor de gemeenschap, steken beter een na een een sigaretje op, want het kan nog lang duren voor ik begeef.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 09:53   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het spreekt vanzelf dat de grootste besparing die we op wereldschaal kunnen verwezenlijken, erin bestaat het menselijk geslacht volledig uit te roeien, dan worden er in het geheel geen onkosten meer gemaakt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 12:07   #47
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus afkomen dat rokers de staat geld kosten is pure bullshit. Iedere burger kost geld aan de staat dus laten we burgers ook maar afschaffen? Het punt is dat een roker juist minder kost aan de staat dan een niet-roker, meestal haalt de staat juist winst uit het rookgedrag van de burgers. Dat cliché dat rokers geld kosten aan de samenleving is dus puur gelogen.

de waarheid is in deze discussie al lang ondergeschikt aan controledwang.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 13:45   #48
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Nooit van ze leve.

Jamais.

Nie.

Never.

De Belgische staat vedient meer dan genoeg aan de mensen waar ze nu paria's van probeert te maken.

Wij rokers hebben ook rechten. En een van die rechten is van niet in de godverdomse kou en in de regen buiten te moeten staan om een sigaretje te roken als je in je bezweet hemd uit een warm cafe komt.

Cafe's zonder rook stinken naar zweet, urine en oud bier. Geef mij dan maar de instant gezelligheid van een rokerige kroeg.

En wij drugsgebruikers? Als ik nu de rijpe geur van zweet, urine en bier wil onderdrukken met een flinke lijn cocaïne? (P.S.: dit is geen grap, en nee ik ben geen chronisch cocaïnegebruiker)

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 10 juli 2009 om 13:46.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be