Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 15 mei 2006, 21:44   #41
Keyfan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 74
Standaard

Heel herkenbaar. Ook ik heb voor de vorige verkiezingen een brief naar De Gucht gestuurd. Enkele weken kreeg ik een brief terug. De hooghartigheid liep er af. Mijn "Blauwe" interesse is in elk geval voor de volgende 10 jaar bekoeld.
Keyfan is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:14   #42
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Wat mij zo tegen het hoofd slaat nu, is vooral de reactie van Verhofstadt, hij was de 1ste die zijn vervloeking uitsprak over het Vlaams Belang nu, hij was de 1ste die gelijk anderen veroordeelden...hij is de 1ste die zelf doet, wat hij al langere tijd het Vlaams Belang verwijt...
Ik vraag mij af, als we al zijn logica (of het nog gezond verstand is betwijfel ik eigenlijk enorm nu, en ja ik was VLD supporter tot nu...) of we dan niet ALLE moordenaars (lees : geschifte mensen) moeten gaan bekijken en beoordelen op hun politieke keuze en/of familiale banden? (dan staan zowel de pc's voor een enorm probleem denk ik)
2de ding dat ik mij afvraag nu : als het Vlaams Belang, volgens de pc's, zo'n invloed op mensen kan hebben dat ze gaan moorden (wat ik atm enorm betwijfel zelfs)...waarom lukt het dan de pc's niet om diezelfste invloed op die miljoen (of hoeveel het er al mogen wezen) kiezers te overtuigen dat zij het dan wel bij het rechte eind hebben ? NIEMAND hier kan mij op dit ogenblik nog ervan overtuigen, dat 1 miljoen mensen het bij het foute eind hebben, dat 1 miljoen mensen hier in dit klein landje racistisch zijn, dat dat miljoen kiezers oliedom zijn...
Door de reactie van de VLD (Verhofstadt vooral nu dan) is mijn zin om nogmaals op hen te stemmen over.
Ik geloofde tot voor kort echt dat het Vlaams Belang de boemannen waren...dit is nu veranderd voor mij.
Wat ik zag, was rechtstreeks een aanval op mensen, die zich naar mijn normen normaal en sereen gedroegen na de moord op Joe, en na de laffe, laaghartige, moorden op deze onschuldige mensen hier in de stad deze week. Het waren de politiek correcte, en democratische partijen die heel hoog van hunne toren bliezen, om dan naderhand te komen praten over sereniteit en mensen tijd gunnen om te verwerken...
Ik wens NIEMAND toe wat de ouders van de slachtoffers, zelfs die van de dader nu moeten doormaken.
Ik heb zelf 2 kinderen en mag er niet aan denken dat het mij zou overkomen met hen. Zoiets kan niet. Maar als ik nu zie hoe dit alles wordt uitgespeeld, nog zelfs voor de mensen begraven zijn, vraag ik mij af waar de 'mens' in ons aller Guyke zit.
Ik ben voor verdraagzaamheid, er is nog veel werk aan de winkel blijkbaar, en het wordt tijd dat er wordt 'samen'geleefd, zoals het woord samenleving zegt, ipv naast elkaar, en ieder voor zich.
Ik kots op het over en weer verwijten van mensen, steek liever hand in eigen boezem, en kijk eerst naar jezelf wat je kan doen. Demonisering ? Ik vraag mij af wie het in de hand heeft gewerkt, dat mensen bang zijn... Het Vlaams Belang dat het hardop zei dat men niet meer veilig is? Of de pc's, die blijven volhouden dat er niets aan de hand is, en pas in actie komen als het spijtig genoeg te laat is en er slachtoffers vallen.
Ik vrees dat dit hele gebeuren enkel het Vlaams Belang groter maakt. Mijn stem krijgen ze alvast, ik wens niet meer te stemmen op mensen die teren op het ongeluk van anderen... en dat is wat Verhofstadt duidelijk deed toen de moord net gebeurd was. Ik vind het een schande hoe hij zich toen gedroeg. En kan het filmpje van op tv tijdens het nieuws niet van me afzetten (bij wijze van spreke), ipv sereen te zijn, greep hij het gewoon aan om nogmaals anderen aan te vallen, die zich op hun manier, de laatste weken enorm sereen gedragen hebben. Ze waren dan ook de 1sten die hun medeleven uitspraken, zonder op anderen te gaan kappen.
Ik voel mij bedrogen door 'mijn' partij, de VLD, ze kafferen en beledigen mensen van het Vlaams Belang en wrijven hen de meest rotte dingen aan, terwijl ze atm (at the moment voor de niet verstaanders) gewoon in dezelfste fout gaan... Hoe geloofwaardig moet dat nog overkomen???
Bij mij alvast niet meer. Ik heb te lang vertrouwd in de verkeerde mensen blijkbaar...

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 mei 2006 om 22:16.
Duupje is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:28   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ondertussen zijn de resultaten als volgt:

Op VRTnieuws:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?

aantal stemmen: 3216

ja : 1529 ( 47% )
nee : 1701 ( 53% )
De vraag is dan ook juist gesteld. Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:31   #44
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Alsof de schuldvraag beslist wordt in een poll op internet. Gelukkig niet.
de schuldvraag wordt beslist door kaatd
luc broes is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:33   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Al dat gezever over schuld en onschuld altijd van het VB. De schutter is zelf verantwoordelijk als individu, net als de MP3 moordenaar en niet de zigeunergemeenschap, net als Volkert van der Graaf en niet de linksen...
Tantist is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:40   #46
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Inderdaad, het is moeilijk in het eigen hart te kijken......
Toch moet je het proberen labyrinth!
luc broes is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:45   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De vraag is dan ook juist gesteld. Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen.
Maar als ge het mij vraagt is het gewoonweg te vroeg om hierop te kunnen antwoorden. Waarschijnlijk zullen er wel meerdere deelverantwoordelijken zijn, in hoeverre dat men bij "ne zot" of alleszins "ne tijdelijke zot" over verantwoordelijken kan spreken.
Bob is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:18   #48
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar als ge het mij vraagt is het gewoonweg te vroeg om hierop te kunnen antwoorden. Waarschijnlijk zullen er wel meerdere deelverantwoordelijken zijn, in hoeverre dat men bij "ne zot" of alleszins "ne tijdelijke zot" over verantwoordelijken kan spreken.
Een labiel iemand kan gemakkelijk zot gemaakt worden ...........
Het is belangrijk te weten wie dat eventueel gedaan heeft.
Het staat echter vast dat hij familiale banden heeft met extreem-rechts en hij zegt zelf geloof ik dat hij handelde uit racisme.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:27   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Al dat gezever over schuld en onschuld altijd van het VB. De schutter is zelf verantwoordelijk als individu, net als de MP3 moordenaar en niet de zigeunergemeenschap, net als Volkert van der Graaf en niet de linksen...
De feiten volgen elkaar veel te snel op.

De zwarte man die in elkaar geslagen werd aan het pompstation....
De agressieve Sinkheads in Brugge
De verdronken man
Die moordpartij.
Je kan al die daden niet meer als afzonderlijke feiten beschouwen. Er bestaat een verband, en dat verband is hoogstwaarschijnlijk extreem-rechts.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:33   #50
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De feiten volgen elkaar veel te snel op.

De zwarte man die in elkaar geslagen werd aan het pompstation....
De agressieve Sinkheads in Brugge
De verdronken man
Die moordpartij.
Je kan al die daden niet meer als afzonderlijke feiten beschouwen. Er bestaat een verband, en dat verband is hoogstwaarschijnlijk extreem-rechts.

----

1:
De zwarte man werd door een Turk in elkaar geslagen
2:
De aggresieve skinheads hadden het met elkaar aan de stok, en toen de allochtoon wou tussenkomen kreeg hij een deel van de koek.
3:
De politie legt in het onderzoek naar die verdwijning helemaal niet meer het accent op racisme, er zouden elementen zijn die aantonen dat het om iets heel anders zou gaan, wordt dus vervolg (hopelijk)

Driemaal fout !!!
Maar dat zal ook wel zo bedoeld zijn nietwaar ?!


At your service
bob. is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:29   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Een labiel iemand kan gemakkelijk zot gemaakt worden ...........
Pas dan maar op dat er niet teveel door de heersende vbfobie (om niet over haatkampagne te spreken) op vb-symphatisanten gaan inschieten.
Bob is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:34   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Pas dan maar op dat er niet teveel door de heersende vbfobie (om niet over haatkampagne te spreken) op vb-symphatisanten gaan inschieten.
Ik dacht er net zo over.
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:42   #53
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Je zou denken dat onze politici nu echt eens werk gaan maken van veiligheid in onze maatschappij, maar klaarblijkelijk hebben ze meer zin om een concurrerende partij te beschuldigen dan echt iets aan het probleem te verhelpen.
Geertje is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:44   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Je zou denken dat onze politici nu echt eens werk gaan maken van veiligheid in onze maatschappij, maar klaarblijkelijk hebben ze meer zin om een concurrerende partij te beschuldigen dan echt iets aan het probleem te verhelpen.
Dat is ook zo.

En eens te meer zullen ze er zelf het gelag van betalen. Het Vlaams Belang gaat weer eens met de verkiezingspluimen lopen.

Wedden?
__________________
Antoon is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:48   #55
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
----

1:
De zwarte man werd door een Turk in elkaar geslagen
2:
De aggresieve skinheads hadden het met elkaar aan de stok, en toen de allochtoon wou tussenkomen kreeg hij een deel van de koek.
3:
De politie legt in het onderzoek naar die verdwijning helemaal niet meer het accent op racisme, er zouden elementen zijn die aantonen dat het om iets heel anders zou gaan, wordt dus vervolg (hopelijk)

Driemaal fout !!!
Maar dat zal ook wel zo bedoeld zijn nietwaar ?!


At your service
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:11   #56
dragons
Vreemdeling
 
dragons's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Locatie: de internationale arbeidersbeweging
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ipv van op de kap van het VB te zitten zouden ze beter iets aan het probleem doen. Maar natuurlijk is het voor de VLD gemakkelijker te kappen op het VB dan toe te geven dat ze al jaren een strengere wapenwet blokkeren.

En de linkse partijen zouden nog beter moeten weten : zij houden een strengere bestraffing van misdaad al volledig tegen. De doodstraf herinvoeren tegen zo'n barbaars geweld is deze enige remedie. Maar helaas vinden de linkse partijen dat zelfs de zwaarste criminelen een tweede kans verdienen.
De VLD is evengoed mede-verantwoordelijk, dat is waarom ze niet langer naar het VB kunnen wijzen(SPA stapte blijkbaar sneller in die logica). Elke uitspraak die de problemen in de samenlevind bij de alochtonen legt versterkt de haatgevoelens die tot de moorden hebben geleid. Dat ook leden van de 'democratische' partijen hieraan meedoen is volgens mij duidelijk.

Herinvoering van de doodstraf heeft geen preventieve zin. In dit geval is dat maar al te duidelijk omdat de dader zoizo zelfmoord wou plegen.
dragons is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:13   #57
Misty
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Berichten: 31
Standaard

Als de vraag was geweest: Is het vb mee verantwoordelijk voor het racistische klimaat dat geschapen werd, zou de uitslag er al heel anders uitzien denk ik. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat je op basis van 1 enkele vraag niet kunt vaststellen hoe mensen precies denken...
Misty is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:13   #58
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Zeg bobke, stop eens met dat totaal misplaatst en oeverloos belachelijk "at your service".

Jij bewijst me namelijk helemaal geen dienst met je onnozele complottheorietjes en idiote racistische prietpraat.

----------


links wordt zenuwachtig.


At your service
bob. is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:15   #59
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Op verschillende nieuwssite staat een poll met de vraag of het VB medeverantwoordelijk is aan de moorden.
Alle poll's geven aan dat dit NIET zo is.

Te bekijken op: VRTNIEUWS, Het Nieuwsblad, 7sur7...

Ook Verhofstadt neemt nu gas terug, en wil geen 'straffe' verklaringen meer afleggen.
Eerder was de partij SP-a al terughoudend.

Gaan ze mss toch doorhebben, dat een (meerderheid) van de bevolking deze hetse tegen het VB doorprikt
Internetpolls zijn waardeloos.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 11:17   #60
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Was het niet zo dat het VB al meerdere malen zijn aanhang mobiliseerde om internet polls en tele voting te manipuleren?
Bazilfunk is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be