Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2017, 08:16   #581
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Op de teevee was een programma over wiet als medicinale plant, die als zodanig in Nederland veel wordt gebruikt en geprezen (als pijnbestrijding), maar door de overheid op basis van de wetenschap wordt afgewezen.
Maar dezelfde overheid wiet laat verbouwen (ik meen 100 kg?) om deze in Nederland te verkopen en ik meen voor 700 kg naar Duitsland laat exporteren waar het gebruik zeer populair is.
Dik schijnheilig dus.

Internet:

Momenteel is wiet in Nederland bij de apotheek verkrijgbaar. Deze wiet wordt onder toezicht van de overheid gekweekt. Als de werking van medicijnen ontoereikend is, kan wiet soms een uitkomst bieden. Wiet heeft namelijk minder ernstige bijwerkingen dan sommige medicijnen. Wiet is een veilige pijnstiller. Het werkt goed terwijl de bijwerkingen binnen de perken blijven. Een van de bij-effecten kan zijn dat je beter slaapt.
Het is niet enkel een pijnstiller, het bestrijdt kankercellen.
In de jaren 50 en 60 hield je dat zo uit de apotheker voor dagdagelijkse kwalen.
Toen kwam de war on drugs omdat zwarten te creatief met het kruid omgingen (jazz muziek etc). Het verbod is er gekomen op racistische motieven. The devils crop.
"Het zorgt ervoor dat blanke vrouwen ongeremd met zwarten omgaan."
Ergo het kruid maakt multicultureel, dat mocht vroeger niet.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 08:19   #582
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is niet enkel een pijnstiller, het bestrijdt kankercellen.
In de jaren 50 en 60 hield je dat zo uit de apotheker voor dagdagelijkse kwalen.
Toen kwam de war on drugs omdat zwarten te creatief met het kruid omgingen (jazz muziek etc). Het verbod is er gekomen op racistische motieven. The devils crop.
"Het zorgt ervoor dat blanke vrouwen ongeremd met zwarten omgaan."
Ergo het kruid maakt multicultureel, dat mocht vroeger niet.
Oké, dat zijn dan weer twee nieuwe visies.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 08:20   #583
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is niet enkel een pijnstiller, het bestrijdt kankercellen.
In de jaren 50 en 60 hield je dat zo uit de apotheker voor dagdagelijkse kwalen.
Toen kwam de war on drugs omdat zwarten te creatief met het kruid omgingen (jazz muziek etc). Het verbod is er gekomen op racistische motieven. The devils crop.
"Het zorgt ervoor dat blanke vrouwen ongeremd met zwarten omgaan."
Ergo het kruid maakt multicultureel, dat mocht vroeger niet.
Oké, dat zijn dan weer twee nieuwe visies (voor mij althans).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 08:26   #584
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké, dat zijn dan weer twee nieuwe visies.
Cannabis is niet schadelijk. Het blowen is schadelijk, omdat er dan teer vrij komt.
Maar thijm roken is ook schadelijk. Het is aan de volksgezondheid ervoor te zorgen dat er een veilig product circuleert.
Nu op de zwarte markt is het product tot 10x schadelijker omdat ze er allerlei troep opspuiten tegen insecten en om het gewicht te verzwaren.

Veelal drugs zijn minder schadelijk dan alcohol, toch mogen minderjarigen al drinken. Ik kocht de alcohol al heel vroeg voor mijn ouders en mezelf. Maar toen ik een stickie opstak maakten ze overal problemen van. De hypocrisie en de inconsequentie is niet meer serieus te nemen. Daarom doe ik beroep op de bijbel.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 januari 2017 om 08:29.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 09:23   #585
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Cannabis is niet schadelijk. Het blowen is schadelijk, omdat er dan teer vrij komt.
Maar thijm roken is ook schadelijk. Het is aan de volksgezondheid ervoor te zorgen dat er een veilig product circuleert.
Nu op de zwarte markt is het product tot 10x schadelijker omdat ze er allerlei troep opspuiten tegen insecten en om het gewicht te verzwaren.

Veelal drugs zijn minder schadelijk dan alcohol, toch mogen minderjarigen al drinken. Ik kocht de alcohol al heel vroeg voor mijn ouders en mezelf. Maar toen ik een stickie opstak maakten ze overal problemen van. De hypocrisie en de inconsequentie is niet meer serieus te nemen. Daarom doe ik beroep op de bijbel.
dat dun papier van zo'n oude misaal is zeer geschikt om lange toepen te rollen, maar ik weet niet of de gouden bladrand echt gezond te noemen is.

alcohol is schadelijk
drugs zijn veelal ook schadelijk

je hebt geen van beiden nodig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 09:26   #586
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat dun papier van zo'n oude misaal is zeer geschikt om lange toepen te rollen, maar ik weet niet of de gouden bladrand echt gezond te noemen is.

alcohol is schadelijk
drugs zijn veelal ook schadelijk

je hebt geen van beiden nodig.
Ge kunt dat ook verdampen en dan blijven de schadelijke stoffen achter.
Dan is het minder schadelijk dan roken en drinken samen opgeteld.

Maken ze reclame dat op café gaan gezond is
Ha, die jeugd heeft gewoon den drank gelaten voor wat het is en blowed nu massaal.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 13:37   #587
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Cannabis is niet schadelijk. Het blowen is schadelijk, omdat er dan teer vrij komt.
Dat roken schadelijk is, dat heb ik gelezen.
Maar hoe neem je het dan in?
Gewoon opeten?
Citaat:
Maar thijm roken is ook schadelijk. Het is aan de volksgezondheid ervoor te zorgen dat er een veilig product circuleert.
Nu op de zwarte markt is het product tot 10x schadelijker omdat ze er allerlei troep opspuiten tegen insecten en om het gewicht te verzwaren.
Ja, ja, de overheid laat het afweten en is mede schuldig aan alle ellende met de drugs.
Citaat:
Veelal drugs zijn minder schadelijk dan alcohol, toch mogen minderjarigen al drinken. Ik kocht de alcohol al heel vroeg voor mijn ouders en mezelf. Maar toen ik een stickie opstak maakten ze overal problemen van. De hypocrisie en de inconsequentie is niet meer serieus te nemen. Daarom doe ik beroep op de bijbel.
Tot de verhouding met de drank is het zeker zeer schijnheilig.
Zou alles? gewoon vrij worden gegeven met goede informatie en verkoop dan zou de schade waarschijnlijk minder zijn dan nu het geval is met alle misdadigheid erbij.

De overheid zou er ook nog aan kunnen verdienen.
Maar goed: het ligt natuurlijk ook nog internationaal, want zou Nederland het bijvoorbeeld alleen doen dan trekt alles hier naar toe.
Overigens schijnt het in Amerika en Canada al beter te zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 13:53   #588
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat roken schadelijk is, dat heb ik gelezen.
Maar hoe neem je het dan in?
Gewoon opeten?
Lang verhaal. Kort, ik verdamp als ik het echt nodig heb. Vroeger deed ik het recreatief, nu medisch. Ik heb ontstekingen op mijn gewrichten en ook mentale aandoeningen.

Citaat:
Ja, ja, de overheid laat het afweten en is mede schuldig aan alle ellende met de drugs.
Tot de verhouding met de drank is het zeker zeer schijnheilig.
Zou alles? gewoon vrij worden gegeven met goede informatie en verkoop dan zou de schade waarschijnlijk minder zijn dan nu het geval is met alle misdadigheid erbij.

De overheid zou er ook nog aan kunnen verdienen.
Maar goed: het ligt natuurlijk ook nog internationaal, want zou Nederland het bijvoorbeeld alleen doen dan trekt alles hier naar toe.
Overigens schijnt het in Amerika en Canada al beter te zijn.
Het is overal beter als hier.
Ik ben opgevoed met de leugen: "Ga elders maar eens kijken, het is nergens zo goed als hier. Maar ik ben dan elders gaan kijken op latere leeftijd en alleen de EU is zo zot als kierewiet. Praten ze mij problemen aan omdat ik niet meer mee in hun verhaaltje loop.
Wel fuck hen. Wie op mijn teen trapt zal geweten hebben hoe hard ik kan roepen en hoe hard ik kan boksen.
LARGER THAN LIFE!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 15:08   #589
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Lang verhaal. Kort, ik verdamp als ik het echt nodig heb.
Dus inademen?
Ik heb iets gelezen van spray?

Citaat:
Vroeger deed ik het recreatief, nu medisch. Ik heb ontstekingen op mijn gewrichten en ook mentale aandoeningen.
Oké en helpt dat allebei voldoende?
Citaat:


Het is overal beter als hier.
Ik ben opgevoed met de leugen: "Ga elders maar eens kijken, het is nergens zo goed als hier. Maar ik ben dan elders gaan kijken op latere leeftijd en alleen de EU is zo zot als kierewiet. Praten ze mij problemen aan omdat ik niet meer mee in hun verhaaltje loop.
Wel fuck hen. Wie op mijn teen trapt zal geweten hebben hoe hard ik kan roepen en hoe hard ik kan boksen.
LARGER THAN LIFE!
Kill them all....

In andere landen kom je ook nog in een ellendige gevangenis of staat er zelfs de doodstraf op.

Enfin: Amsterdam is er nog.
En even leuk heen en weer reizen, toch?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:21   #590
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus inademen?
Ik heb iets gelezen van spray?
Ik maak een vloeistof en die vloeistof verdamp ik dan door op te warmen. Die damp adem ik in. Als ik het eet kan ik niet meer functioneren, het komt te zwaar in mijn lichaam aan dan.
Als ik het blow werkt het heel goed, maar dat vermijd ik nu omdat het ongezond is en ik de tabak laat.

Citaat:
Oké en helpt dat allebei voldoende?
Ja. Nu ik niet meer met de auto rijd is het nog veel beter. Ik beweeg meer en zit niet meer constant in dezelfde positie.
Maar zonder zou mijn leven veel meer ondraagbaar zijn. Dat van mijn dierbaren ook. Ze merken meteen wanneer er "iets mis is". Wat er mis is is dan mijn overprikkeling in het leven. Plus mijn obsessieve aard.

Citaat:
Kill them all....
Gij zult niet doden.

Citaat:
In andere landen kom je ook nog in een ellendige gevangenis of staat er zelfs de doodstraf op.

Enfin: Amsterdam is er nog.
En even leuk heen en weer reizen, toch?
Ja ik bezoek Amsterdam het meest van alle Europese steden, maar neem nooit iets mee. Zou me niet gerust voelen de hele terugweg. Vroeger was ik wel nog zo gek, maar vandaag al wat rustiger.

Probleem is gewoon ideologie Harrie Mensen denken en veralgemenen hun ervaringen. Of nemen meningen over die hen aangepraat zijn zonder zelf na te denken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:44   #591
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik maak een vloeistof en die vloeistof verdamp ik dan door op te warmen. Die damp adem ik in. Als ik het eet kan ik niet meer functioneren, het komt te zwaar in mijn lichaam aan dan.
Als ik het blow werkt het heel goed, maar dat vermijd ik nu omdat het ongezond is en ik de tabak laat.
En u wil lid worden van de Getuigen van Jehova?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:47   #592
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En u wil lid worden van de Getuigen van Jehova?
Ik zwijg in alle talen uiteraard.
Maar wat als Jezus het ook deed?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:48   #593
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Natuurlijk zal de bijbel dingen verbieden.
Maar ze staat mij evengoed toe alle gewassen ter aarde te verbouwen en gebruiken. Er is geen restrictie.
U zal een ander antwoord krijgen als u dit voorlegt aan de Getuigen. In de Griekse tekst van de Galatenbrief wordt bijvoorbeeld gesproken over "farmakia". Dat heeft daar een dubbele betekenis: zowel iets verslavends (drugs dus) als tovenarij/hekserij (occultisme).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:49   #594
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zwijg in alle talen uiteraard.
Maar wat als Jezus het ook deed?
U bedriegt de boel dus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:52   #595
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bedriegt de boel dus.
Door te zwijgen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 17:54   #596
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zal een ander antwoord krijgen als u dit voorlegt aan de Getuigen. In de Griekse tekst van de Galatenbrief wordt bijvoorbeeld gesproken over "farmakia". Dat heeft daar een dubbele betekenis: zowel iets verslavends (drugs dus) als tovenarij/hekserij (occultisme).
Natuurlijk dat dat in de bijbel staat. Die is beïnvloed door mannen die het woord wouden manipuleren naar waar hun scepter de macht zwierde. Vergis U niet.
De bijbel is meer een boek over God dan een boek van God he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 18:15   #597
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Door te zwijgen?
Ja, dan bent u oneerlijk. U weet immers maar al te goed dat de Getuigen drugs in alle vormen afkeuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 18:17   #598
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Natuurlijk dat dat in de bijbel staat. Die is beïnvloed door mannen die het woord wouden manipuleren naar waar hun scepter de macht zwierde. Vergis U niet.
De bijbel is meer een boek over God dan een boek van God he.
Kijk eens aan, hiermee gaat u fundamenteel in tegen het geloof van de Getuigen. In hun publicaties (en ook op hun webstek) stellen ze heel duidelijk dat "de bijbel het boek van God is". Ze spreken over "de boodschap van God", "de bijbel is echt het Woord van God".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 18:22   #599
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dan bent u oneerlijk. U weet immers maar al te goed dat de Getuigen drugs in alle vormen afkeuren.
Het is mij nooit gevraagd. Ik ben niet oneerlijk door te zwijgen he
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2017, 18:26   #600
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, hiermee gaat u fundamenteel in tegen het geloof van de Getuigen. In hun publicaties (en ook op hun webstek) stellen ze heel duidelijk dat "de bijbel het boek van God is". Ze spreken over "de boodschap van God", "de bijbel is echt het Woord van God".
Ik durf me ook niet altijd zo goed outen.

Soms wil ik zeggen dat de uitgebrachte versie van de bijbel diegene is die occult bedrijvers verketterde met foltering en via de brandstapel.

Maar dan zwijg ik. Ik durf dat dan niet zeggen omdat ik misschien een discussie ontketen die ik niet wil voeren eigenlijk.

Gelooft U dat de bijbel het letterlijke woord van God is?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be