Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2017, 16:55   #681
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook dat zal Johan niet helpen, in tegendeel.
Wat wel zou helpen is die man vriendelijk benaderen, en vragen of hij Johan niet kan helpen. Ik denk dat die man niet van de slechtste is, en daar gevolg aan zal geven.
Maar mensen "besmeuren" creëert alleen vijanden. En uiteindelijk heeft hij gewoon gedaan wat elke vader zou doen.
Dus..

Wie gaat de stap nemen ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 20:40   #682
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nog nooit van kort of nabij met drugs te maken gehad dat is een andere wereld waar ik geen contact met wil. In Indonesia ken ik zelfs de gouverneur van Bali en een paar senators, zelfs een lokale koning dat is natuurlijk handig als je iets nodig hebt maar ik vrees dat ze in drugs niet gaan tussenkomen.
Ik bedoelde corruptie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 20:40   #683
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
WTF?
inderdaad... als de aanklager het hard wil spelen... en geen wet Lejeune in Bolivië... Dus je ziet het gaat hier niet om futiliteiten, Johan heeft hulp nodig.
En dat niet eens voor het verhuren aan drugsproducenten, wat ik begrepen heb is dat Johan daar nooit een peso voor gekregen heeft. Ik denk ook niet dat er iemand is die dat beweert.
Maar naar ik verstaan heb zijn aanklagers ook niet beroerd om gewoon dingen uit te vinden als dat goed is voor hun carrière, of uit wraak omdat iemand niet deed wat hij verwachtte.
Dat is ook typisch voor zulke landen. Gebeurt vaak in Kenia als een beschuldigde niet wil of kan betalen en niet wil bekennen. Ook marteling komt voor, maar ik denk dat Bolivië op dat vlak wel beschaafder is.
Moest ik hem zijn, zou ik vragen om vrijgelaten te worden tot het proces zelf, mits natuurlijk de nodige voorwaarden daartoe vervuld zijn. (en weten wat deze inhouden).

Laatst gewijzigd door tomm : 4 maart 2017 om 20:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 20:51   #684
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Ik heb een fout gemaakt hier die ik wil rechtzetten. Die Argentijn is nog niet vrij, wel de andere betrokkenen. De vader van de Nederlandse betrokkene heeft formeel ontkend dat er corruptie in het spel was. (daarom is het ook een diplomaat natuurlijk)

Laatst gewijzigd door tomm : 4 maart 2017 om 20:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 20:56   #685
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dus..

Wie gaat de stap nemen ?
Misschien is dat in de eerste plaats iets voor de familie of advocaat van Johan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 20:57   #686
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
inderdaad... als de aanklager het hard wil spelen... en geen wet Lejeune in Bolivië... Dus je ziet het gaat hier niet om futiliteiten, Johan heeft hulp nodig.
En dat niet eens voor het verhuren aan drugsproducenten, wat ik begrepen heb is dat Johan daar nooit een peso voor gekregen heeft. Ik denk ook niet dat er iemand is die dat beweert.
Maar naar ik verstaan heb zijn aanklagers ook niet beroerd om gewoon dingen uit te vinden als dat goed is voor hun carrière, of uit wraak omdat iemand niet deed wat hij verwachtte.
Dat is ook typisch voor zulke landen. Gebeurt vaak in Kenia als een beschuldigde niet wil of kan betalen en niet wil bekennen. Ook marteling komt voor, maar ik denk dat Bolivië op dat vlak wel beschaafder is.
Moest ik hem zijn, zou ik vragen om vrijgelaten te worden tot het proces zelf, mits natuurlijk de nodige voorwaarden daartoe vervuld zijn. (en weten wat deze inhouden).
Kijkt over die hele zaak ga ik geen uitspraken doen. Ik ken er het fijne niet van.
Maar 25 jaar voor wat psychedelica is er gewoon over. Zelfs al verkocht hij dat effectief dan is 25 jaar gewoon teveel.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 21:04   #687
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijkt over die hele zaak ga ik geen uitspraken doen. Ik ken er het fijne niet van.
Maar 25 jaar voor wat psychedelica is er gewoon over. Zelfs al verkocht hij dat effectief dan is 25 jaar gewoon teveel.
Dat is er idd over.....
2!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 21:05   #688
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb een fout gemaakt hier die ik wil rechtzetten. Die Argentijn is nog niet vrij, wel de andere betrokkenen. De vader van de Nederlandse betrokkene heeft formeel ontkend dat er corruptie in het spel was. (daarom is het ook een diplomaat natuurlijk)
Dus die is dan toch vrijgelaten??
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 21:13   #689
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
inderdaad... als de aanklager het hard wil spelen... en geen wet Lejeune in Bolivië... Dus je ziet het gaat hier niet om futiliteiten, Johan heeft hulp nodig.
En dat niet eens voor het verhuren aan drugsproducenten, wat ik begrepen heb is dat Johan daar nooit een peso voor gekregen heeft. Ik denk ook niet dat er iemand is die dat beweert.
Maar naar ik verstaan heb zijn aanklagers ook niet beroerd om gewoon dingen uit te vinden als dat goed is voor hun carrière, of uit wraak omdat iemand niet deed wat hij verwachtte.
Dat is ook typisch voor zulke landen. Gebeurt vaak in Kenia als een beschuldigde niet wil of kan betalen en niet wil bekennen. Ook marteling komt voor, maar ik denk dat Bolivië op dat vlak wel beschaafder is.
Moest ik hem zijn, zou ik vragen om vrijgelaten te worden tot het proces zelf, mits natuurlijk de nodige voorwaarden daartoe vervuld zijn. (en weten wat deze inhouden).
Ik denk ook dat Johan er alle baat bij heeft van zijn vel te redden, tenslotte is die Argentijn volgens mij de spil in heel dat spel, kijk maar naar het personage (foto vanop zijn feesboek/publiek profiel toen ik hem savede)...



Ziet er maar een duister en louche mannetje uit met zijn tattoo's, (trance-space) muziek en ditto 'drugs'....

Die Céline is trouwens ook niet helemaal onbesproken met haar love voor Amazonas PsyTrance... Plus dat onder haar vrienden er tussenzitten die openlijk met marijhuana dwepen, niet dat ik dat slecht vind maar het zegt toch wat over hun algemene gemoedstoestand aka beneveld, in een feestsfeertje van 'we nemen het allemaal niet te serieus - ook al vertoeven we tenslotte in een Zuid-Amerikaans land, niet de coffeeshop in NL waar het gedoogd is als je snapt wat ik bedoel, etc.



Johan is dik stom geweest door zo'n huurders onder zijn dak toe te laten, ik hoop dat ie zich hieruit kan werken. And I repeat: Het is echt niet eerlijk dat andere betrokkene niet in de gevangenis hoeft te zitten brommen. Pfff zeg, wat een kutwereld......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 21:45   #690
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
I

Johan is dik stom geweest door zo'n huurders onder zijn dak toe te laten, ik hoop dat ie zich hieruit kan werken. And I repeat: Het is echt niet eerlijk dat andere betrokkene niet in de gevangenis hoeft te zitten brommen. Pfff zeg, wat een kutwereld......
Hij heeft er niet eens geld voor gevraagd.
Hij had zich onmiddellijk moeten uitkopen, en niet rekenen op de correcte werking van justitie in een derde wereld land. En moest ik in zijn plaats zijn, ik zou dat alsnog doen. Ik heb enkele foto's van z'n nieuwste kunstwerken ontvangen, zou ik deze op deze site plaatsen?
Heb je de naam van de vader van die Nederlandse verdachte? Misschien dat een van mijn vrienden die in die wereld vertoeven hem wel kennen.
Ik ken overigens de Belgische consul in Lima, nog van in Kenia.
Ik zal hem eens een link sturen naar deze draad.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 maart 2017 om 21:48.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:17   #691
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij heeft er niet eens geld voor gevraagd.
Hij had zich onmiddellijk moeten uitkopen, en niet rekenen op de correcte werking van justitie in een derde wereld land. En moest ik in zijn plaats zijn, ik zou dat alsnog doen. Ik heb enkele foto's van z'n nieuwste kunstwerken ontvangen, zou ik deze op deze site plaatsen?
Heb je de naam van de vader van die Nederlandse verdachte? Misschien dat een van mijn vrienden die in die wereld vertoeven hem wel kennen.
Ik ken overigens de Belgische consul in Lima, nog van in Kenia.
Ik zal hem eens een link sturen naar deze draad.
Tomm die foto's ja doe maar, al was het maar opdat je zo Johan's kunst met ons zou sharen, ps naam vd vader is Norbert Braakhuis....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 22:21   #692
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Tomm wanneer ga je met de crowdfunding starten?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 02:38   #693
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Tomm wanneer ga je met de crowdfunding starten?
De mossels willen geld geven of gewoon mentale ondersteuning leveren?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 03:23   #694
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard


Laatst gewijzigd door SDX : 5 maart 2017 om 03:37.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 05:32   #695
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik bedoelde corruptie.
Dan heb ik niets gezegd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 12:21   #696
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan heb ik niets gezegd.
inderdaad... We weten allemaal hoe het er aan toe gaat in die landen. Op dat vlak zijn de meeste derde wereld landen gelijkaardig. Voor niets gaat de zon op...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 12:23   #697
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Tomm wanneer ga je met de crowdfunding starten?
Ik zal wachten op een teken van de familie van Johan. Ik geef ook niet graag m'n echte naam op, na alles wat ik hier al geschreven heb, maar wil wel meehelpen, onder andere op dit forum, moest z'n familie dit initiatief nemen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 maart 2017 om 12:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 12:41   #698
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De mossels willen geld geven of gewoon mentale ondersteuning leveren?
Ik zal zien welk initiatief de familie van Johan neemt.

U vindt dus dat hij 25 jaar in de gevangenis moet zitten voor iets waar hij in feite niet veel mee te zien heeft?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 12:58   #699
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zal zien welk initiatief de familie van Johan neemt.
QED.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U vindt dus dat hij 25 jaar in de gevangenis moet zitten voor iets waar hij in feite niet veel mee te zien heeft?
Dat is aan de rechter om te beslissen, niet aan jou of de andere leden van de supportsclub.
Leer ermee leven.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 13:59   #700
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
QED.



Dat is aan de rechter om te beslissen, niet aan jou of de andere leden van de supportsclub.
Leer ermee leven.
Als rechters en procureurs erger zijn dan de maffia, zoals in uw Oekraïne, is het gewoon een zaak om je vel te redden, en te rekenen op vrienden en familie.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 maart 2017 om 14:00.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be