Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
|
Discussietools |
27 januari 2017, 13:43 | #61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De waarheid is de eenheid van hemel en aarde en dan ook nog de wereld erbij als tussen beide in. In alle drie kan ook de hel zijn als het niet goed functioneren wil. Bijvoorbeeld als je bij het thee zetten het hete water op je arm giet.
27 januari 2017, 13:44 | #62 | |
Banneling
|
Citaat:
|
|
27 januari 2017, 13:47 | #63 | |
Banneling
|
Citaat:
Bij de zondeval van Adam kreeg Satan de kans om te bewijzen of de mens al dan niet zonder God kon leven. Nu is dit relatief, zijn we succesvol al dan niet. Maar daar we naar een heilige oorlog afstevenen en iedere politieke oplossing alles erger maakt begin ik dat te geloven. |
|
27 januari 2017, 13:51 | #64 |
Secretaris-Generaal VN
|
Er is ook een God en deze is de heilige geest van het denken en begrijpen.
En de heilige geest is de hoogste in de ethiek. Daar komt dan nog de liefde bij en de daad. En de norm is niet alleen individueel, maar ook collectief en ook uit God als drie-eenheid dus. En deze is blijvend in ontwikkeling.
27 januari 2017, 13:53 | #65 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kan, maar de hemel is ook iets aparts in het eigen innerlijk te vinden en ook in de cultuur, bijvoorbeeld in de muziek.
27 januari 2017, 13:53 | #66 | |
Banneling
|
Citaat:
|
|
27 januari 2017, 13:57 | #67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De oplossing in deze is mijn atoomtheorie.
27 januari 2017, 13:58 | #68 |
Secretaris-Generaal VN
|
27 januari 2017, 14:04 | #69 | |
Banneling
|
Citaat:
Waarop is ons goed gevoel gebouwd? Weten wij nog wel wat goed voor ons is? Zo willen mensen goed doen, maar doen ze er dikwijls meer kwaad dan goed mee. Zo is het goed dat ik er netjes gekleed bij loop. Maar is dat goed voor het milieu? Voor de arbeidslasten in andere landen? Hoe is dat allemaal op de lange termijn? Zo moet ik mij dagelijks scheren, maar hoeveel beter is het milieu er aan toe als ik me nooit meer scheer? De lijst is eindeloos. Er is geen goed in deze democratie Harrie. Je kan iets slecht niet rechtvaardigen met iets goed. En onze hele samenleving is gebouwd op de uitpersing van andere samenlevingen en op bloed die hele oceanen rood verft. |
|
27 januari 2017, 14:07 | #70 |
Banneling
|
|
27 januari 2017, 14:46 | #71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
|
27 januari 2017, 15:12 | #72 |
Secretaris-Generaal VN
|
Not a thing, but a higher being.
Even infinite high as an infinite number of higher and higher Gods.
27 januari 2017, 15:24 | #73 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
Het goede is het positieve, ten koste van het slechte als het negatieve.
Citaat:
Citaat:
Ook al omdat het goede en het kwade met elkaar in verband staan, verweven zijn en elkaar afwisselen en het ene niet zonder het andere kan bestaan. Citaat:
Citaat:
Want anders zou het geen kwade gevolgen kunnen hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onze samenleving is ook gebouwd op onze eigen ontwikkeling van de wetenschap, de techniek, de kunst en cultuur en de filosofie, enzovoort. Alleen dat heeft gemaakt dat wij de machtigsten zijn geworden op aarde en andere volkeren hebben onderdrukt, maar ook evenzeer aan hen onze hogere cultuur hebben doorgegeven. Zodat uiteindelijk het positieve daarvan toch het negatieve overwint.
27 januari 2017, 15:30 | #74 |
Secretaris-Generaal VN
|
No: it is good for every one.
Ook al willen de mensen het nu nog niet begrijpen: de waarheid zal uiteindelijk de leugen van de moderne wetenschap al zou er geen God bestaan, overwinnen. En de waarheid te kennen van God en het heelal is het aller hoogste wat er is. En dat het heelal onder zal gaan is slecht voor iedereen. Maar een eeuwige evolutie is goed, zeer goed zelfs.
27 januari 2017, 17:32 | #75 | |
Banneling
|
Citaat:
Uiteraard doet niet iedereen dat, maar iedereen doet wel mee aan het nummer van het beest door te consumeren. Die consumptie is de zelfvernietiging van deze planeet. Terwijl zij hernieuwbare bronnen te leveren heeft. Alles gaat steeds sneller, maar je wordt er in geboren en past je er onderweg op aan. Zeer weinigen doorzien de hele charade en de gevolgen van al dat wat wij doen. Misschien moet ik daar maar eens een boek over schrijven. Hoe ziek wij als menselijke soort geworden zijn. |
|
27 januari 2017, 18:23 | #76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook iemand van bij de dop of het OCMW? |
|
28 januari 2017, 08:53 | #77 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Er is ook heel veel goeds in deze wereld. Wel zal deze wereld onder gaan (hetzij feitelijk of alleen ideëel), en wel voor de nieuwe wereld van mijn atoomtheorie. Dan zal er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zijn. Maar zelfs dan zullen er steeds weer grote problemen zijn. Citaat:
Was het alleen maar slecht dan zouden de mensen het wel laten. Citaat:
Citaat:
Er moet altijd een deel van de mensheid zijn dat ten volle van het heden wil genieten en een deel dat waarschuwt voor de toekomst. Het is dan alleen de vraag of we op tijd om zullen schakelen of dat er eerst flinke rampen moeten gebeuren. Citaat:
Alleen mijn atoomtheorie is volkomen nieuw. En dat wil de mensheid niet weten.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 januari 2017 om 08:55. |
||||||
28 januari 2017, 18:04 | #78 |
Banneling
|
Ach Harrie, het is zo groot dat ik niet eens weet waar te beginnen.
Maar bij energie, transport en dergelijke komt macht kijken. Denk jij nu echt dat wij, mensen, anno 2017 al lang geen free energy bronnen zouden kunnen raadplegen? Wat houdt ons dan tegen? |
28 januari 2017, 21:05 | #79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
Trump.
Laatst gewijzigd door Aton : 28 januari 2017 om 21:05. |
28 januari 2017, 22:11 | #80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het is juist: de commercie en de push om steeds maar meer te consumeren wordt onze ondergang. Daar lijkt het steeds meer en meer op. Dit gecombineerd met de overbevolking. Overbevolking waarvoor de godsdienten een grote verantwoordelijkheid dragen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 januari 2017 om 22:18. |
|