Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2024, 10:48   #61
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zonde en alle aanverwante begrippen spelen niet mee in een democratie.
Er is de strafwet, en that's it.

Onze Vlaamse en bij uitbreiding de Westerse cultuur is er een van individuele vrijheden, samengevat in: "ge moeit u zo weinig als mogelijk met de persoonlijke keuzes van andere mensen".

Laat het bestraffen van zonden over aan uwe god. Doe dat niet in zijn plaats. Of ge krijgt met mij te doen.
Ik heb dat nooit gedaan in zijn plaats. Ik ben niet degene die kinderen van in de baarmoeder vermoordt, een imitatie opstelt om u af te rippen en kinderen seksueel in de war brengt om ze genitaal te mutileren en/of chemisch te steriliseren.
Degene die zich vandaag boven God wanen dringen hun wetten op die tot dood en verderf leiden.

Uw god is de politiek en die wilt ge wel opdringen. De goddelozen spelen god en dringen wetten op waarvan maar een handjevol beter wordt
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 mei 2024 om 10:49.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:42   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb dat nooit gedaan in zijn plaats. Ik ben niet degene die kinderen van in de baarmoeder vermoordt,
Je bent ook niet degene die een kind behoeft te baren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:48   #63
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je bent ook niet degene die een kind behoeft te baren.
Wie moet dat dan wel?
Als wij niet zwanger willen worden, nemen wij maatregelen dat te voorkomen. Er is voldoende informatie en er zijn voldoende middeltjes dat op diverse manieren te voorkomen.

En sowieso doet ge best niemand zonder condoom in deze tijd. Als hypochonder speur ik zelfs op schurft enzo voor ik er nog maar aan kom. Tenzij het Ana de Armas is, die mag mij soa geven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 12:56   #64
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.592
Standaard Kennis en inzicht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je moet eerst weten wat het goede is om het te kunnen doen.

Alles draait om de Geest van het denken.
En dat was ook wat Plato wilde: te weten wat het goede als zodanig is.
Niet als een zinlijk voorbeeld, maar als een algemene gedachte.
En de bijzondere daad is daaraan ondergeschikt.
Fout. Plato bouwt op de ideeënleer van Socrates.
Socrates onderzocht kennis en begrip van concrete dingen en waarneembare situaties.

Citaat:
Een paar van de dialogen waarin Socrates opduikt zijn de Phaedrus en de Phaedo, waarin Plato voor het eerst zijn ideeënleer beschrijft: in een metafysische, alleen voor het denken toegankelijke wereld, bestaan oervormen van de concrete, in de alledaagse werkelijkheid waar te nemen dingen. Dat verklaart waarom dingen herkenbaar zijn en blijven, maar tegelijkertijd toch voortdurend veranderen. Zo blijft een paard te herkennen als paard, ook als het slechts drie poten heeft, zwart of wit is, of gaandeweg ouder wordt – de essentie van het paard blijft bestaan. - https://www.filosofie.nl/filosofen/plato/

De algemene gedachte is gedegen kennis van het paard als vorm en zijn biologie en functies voor de eigenaar. De essenties van het paard zijn voor elke eigenaar anders. Discussie over essenties van Socrates waren voor het stadsbestuur reden om hem ter dood te veroordelen. Hij paste zich aan.

Zo ook de vraag wat is een mens?
Een jongen, meisje, man, vrouw, LGBQT !!!!!

Maar hoe wist het tweede kind welke kleur pet het droeg? Welke kleur was dat?

Laatst gewijzigd door Piero : 3 mei 2024 om 12:57.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 13:00   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Fout. Plato bouwt op de ideeënleer van Socrates.
Socrates onderzocht kennis en begrip van concrete dingen en waarneembare situaties.

Citaat:
Een paar van de dialogen waarin Socrates opduikt zijn de Phaedrus en de Phaedo, waarin Plato voor het eerst zijn ideeënleer beschrijft: in een metafysische, alleen voor het denken toegankelijke wereld, bestaan oervormen van de concrete, in de alledaagse werkelijkheid waar te nemen dingen. Dat verklaart waarom dingen herkenbaar zijn en blijven, maar tegelijkertijd toch voortdurend veranderen. Zo blijft een paard te herkennen als paard, ook als het slechts drie poten heeft, zwart of wit is, of gaandeweg ouder wordt – de essentie van het paard blijft bestaan. - https://www.filosofie.nl/filosofen/plato/

De algemene gedachte is gedegen kennis van het paard als vorm en zijn biologie en functies voor de eigenaar. De essenties van het paard zijn voor elke eigenaar anders. Discussie over essenties van Socrates waren voor het stadsbestuur reden om hem ter dood te veroordelen. Hij paste zich aan.

Zo ook de vraag wat is een mens?
Een jongen, meisje, man, vrouw, LGBQT !!!!!

Maar hoe wist het tweede kind welke kleur pet het droeg? Welke kleur was dat?
En waarop kwam Socrates uit? Dat de enige ware wijsheid is, weten dat ge niets weet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 15:52   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb dat nooit gedaan in zijn plaats. Ik ben niet degene die kinderen van in de baarmoeder vermoordt, een imitatie opstelt om u af te rippen en kinderen seksueel in de war brengt om ze genitaal te mutileren en/of chemisch te steriliseren.
Degene die zich vandaag boven God wanen dringen hun wetten op die tot dood en verderf leiden.

Uw god is de politiek en die wilt ge wel opdringen. De goddelozen spelen god en dringen wetten op waarvan maar een handjevol beter wordt
Jij doet dat wel !!
Jij stelt je in de plaats van jouw god, door te ijveren om mensen die abortus plegen, in de gevangenis te gooien.

Bid voor die mensen en voor die abortusartsen, maar laat het bestraffen van die mensen over aan jouw imaginaire leider.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 15:56   #67
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij doet dat wel !!
Jij stelt je in de plaats van jouw god, door te ijveren om mensen die abortus plegen, in de gevangenis te gooien.

Bid voor die mensen en voor die abortusartsen, maar laat het bestraffen van die mensen over aan jouw imaginaire leider.
Vreemd argument. Dus handtassendieven, pedopastoors, Freddy Horion, de Russische oorlogsmisdadigers in Oekraïne, de barbaren van 7 oktober... die moeten allemaal niet in het gevang, zelfs niet gestraft worden door mensen. Nee, we moeten dat aan God overlaten.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 17:28   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij doet dat wel !!
Jij stelt je in de plaats van jouw god, door te ijveren om mensen die abortus plegen, in de gevangenis te gooien.

Bid voor die mensen en voor die abortusartsen, maar laat het bestraffen van die mensen over aan jouw imaginaire leider.
Ik heb nooit gepleit eender wie in het gevang te smijten.
Tegen abortus zijn is omdat je een mens erkend vanaf conceptie.

De wraak komt den HEERE toe Schoof
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 22:26   #69
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.592
Standaard God van de wraak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb nooit gepleit eender wie in het gevang te smijten.
Tegen abortus zijn is omdat je een mens erkend vanaf conceptie.

De wraak komt den HEERE toe Schoof
1. Hoe stel je je dat voor, de wraak van de HEERE?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 23:04   #70
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.275
Standaard

Je spreekt zoals de grootouders.

"Zijn die nog wel christelijk opgevoed?" Kijk eens rond op straat. Ik zie hier nog weinig West-Europees.
"Den Duits voerde ze af met de trein." Kijk eens rond op straat. Ik zie hier niet veel Duitsers.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 23:23   #71
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.275
Standaard



Dat doen de moslims toch veelal? Hetzelfde als hun voorouders.

We gaan toch niet beginnen over Mei '68 als grote ommekeer. Een backlash. Rechts tot extreem rechts.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 08:36   #72
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
1. Hoe stel je je dat voor, de wraak van de HEERE?
Ik probeer mij vooral wijs te maken dat wij nog allemaal onder genade vallen. Maar die tijd kort natuurlijk in.

De wraak van God is dat ge zelf niets moet doen, anders dan mensen waarschuwen. Onze samenleving en de mensen (ook ik) staan onder toorn van boze invloeden die ons belazeren op massa schaal.
De geest er van is echter zeer herkenbaar en heeft een rode draad doorheen onze menselijke geschiedenis. Maar zij die hun geschiedenis vergeten...

Wees trouw in den HEERE, niet in uzelf, niet in de politiek, niet in de tv, niet in role models anders dan Christus. Als wij het nieuwe testament werkelijk naar waarde proberen schatten, leren wij dat God niet uit is op wraak maar op bekering en vergeving.

Jezus is echt een veel beter voorbeeld dan Taylor Swift of andere iconen die ze overhypen en er zelfs anders doen uitzien om een trend te zetten: alles moet fake zijn.
De imitatie, het artificiële: de tegenstander: hij is in onze samenleving gekropen. Den geest van den antichrist is zeer fysiek geworden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 08:39   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je spreekt zoals de grootouders.

"Zijn die nog wel christelijk opgevoed?" Kijk eens rond op straat. Ik zie hier nog weinig West-Europees.
"Den Duits voerde ze af met de trein." Kijk eens rond op straat. Ik zie hier niet veel Duitsers.
den afkeer voor den Duits werd er mij goed ingepeperd. Mijn grootmoeder leefde op een boerderij, in afscherming. Maar mijn grootvader moest naar een werkkamp.
Ze vluchtten niet uit België.

Duitsland blijft beter binnen Duitsland en wij blijven beter het België zoals onze voorvaderen en de allianties dat bereikten. Stop al die veranderingen en keer terug naar waar er nog grenzen waren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 09:03   #74
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Fout. Plato bouwt op de ideeënleer van Socrates.
Dat is bekend.
Citaat:
Socrates onderzocht kennis en begrip van concrete dingen en waarneembare situaties.
Maar het ging Socrates om de kennis als zodanig, dus de Ideeën, die bij de Goden zijn.
Citaat:
Citaat:
Een paar van de dialogen waarin Socrates opduikt zijn de Phaedrus en de Phaedo, waarin Plato voor het eerst zijn ideeënleer beschrijft: in een metafysische, alleen voor het denken toegankelijke wereld, bestaan oervormen van de concrete, in de alledaagse werkelijkheid waar te nemen dingen. Dat verklaart waarom dingen herkenbaar zijn en blijven, maar tegelijkertijd toch voortdurend veranderen. Zo blijft een paard te herkennen als paard, ook als het slechts drie poten heeft, zwart of wit is, of gaandeweg ouder wordt – de essentie van het paard blijft bestaan. - https://www.filosofie.nl/filosofen/plato/
Zo is het: de idee paard geldt voor alle waarneembare paarden.
Citaat:

De algemene gedachte is gedegen kennis van het paard als vorm en zijn biologie en functies voor de eigenaar. De essenties van het paard zijn voor elke eigenaar anders. Discussie over essenties van Socrates waren voor het stadsbestuur reden om hem ter dood te veroordelen. Hij paste zich aan.
Hij paste zich niet aan, maar accepteerde de doodstraf.
Citaat:

Zo ook de vraag wat is een mens?
Een jongen, meisje, man, vrouw, LGBQT !!!!!
Mens zijn ze allemaal.
De mens is een denkend wezen, denken dus en niet waarnemen, want dat kunnen de dieren ook.
Citaat:

Maar hoe wist het tweede kind welke kleur pet het droeg? Welke kleur was dat?
Dat maakt helemaal niks uit.
Mijn oude filosofische Geest is niet meer geschikt voor zulke onbenullige puzzels.
Deze is getraind voor veel belangrijkere problemen.
En een pet draag ik alleen voor het zonlicht: wit is mijn pet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 09:54   #75
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
..............
Mijn oude filosofische Geest is niet meer geschikt voor zulke onbenullige puzzels.
Deze is getraind voor veel belangrijkere problemen.
En een pet draag ik alleen voor het zonlicht: wit is mijn pet.
Oké, Je kan er met je pet niet bij.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 09:58   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vreemd argument. Dus handtassendieven, pedopastoors, Freddy Horion, de Russische oorlogsmisdadigers in Oekraïne, de barbaren van 7 oktober... die moeten allemaal niet in het gevang, zelfs niet gestraft worden door mensen. Nee, we moeten dat aan God overlaten.
Je zet de feiten moedwillig verkeerd op een rijtje.
We hebben een strafrecht en we hebben rechters om te straffen wie, volgens de democratisch gestemde wetten verkeerd gehandeld heeft.
In onze westerse cultuur is het al lang niet meer zo dat religieus geïnspireerde zonden (blasfemie, ongelovigheid, contraceptie, echtscheiding ...) ook wereldlijke inbreuken zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 11:05   #77
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oké, Je kan er met je pet niet bij.
Zonder pet heb ik een beter contact met de hemel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 11:06   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oké, Je kan er met je pet niet bij.
"God is een oneindige reeks aan microwezentjes."

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als Harrie eens van een sacramentele thee sloebert en de engelen als ogen op hem ziet afkomen. The eyes!!! The eyes!!!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 11:15   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
"God is een oneindige reeks aan microwezentjes."

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als Harrie eens van een sacramentele thee sloebert en de engelen als ogen op hem ziet afkomen. The eyes!!! The eyes!!!
Ach ja, die heerlijke christelijke fantasie...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 11:16   #80
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.915
Standaard

Het is weer PET vandaag.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be