Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2008, 22:54   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was en blijft inderdaad een nogal ambivalente actie, hetzelfde geldt voor alle acties of beter het gebrek eraan ernaast.
Hoho, niet te snel conclusies trekken want wij zijn het niet eens. Zoals ik al eerder zei zijn wij zelf in eerste instantie verantwoordelijk voor de sfeer op het forum, de moderatie fungeert slechts als toezichthouder daarbij. Je kunt ze verwijten teveel ''afwezig'' te zijn maar als ze meer ''aanwezig'' zijn zou je het ook niet toejuichen.
Tegenwoordig is iedereen veel te snel beledigd. Dat geldt ook voor jou. Je ''kort lontje''-gedrag van de laatste maanden verdient geen schoonheidsprijs en die hele ''maagdenvlies''-discussie werd op het laatst genant, zeker toen je manta ermee bleef lastigvallen. En zo lokt de ene ergernis de andere uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik weet nu waarom Jazeker het forum (tijdelijk) verlaten heeft en ik begrijp hem volledig. Ik ben er ook mee weg, als er een paar prangende aan de moderatie gerichte vragen door verschillende forummers bevredigend beantwoord worden... maar daar lijkt het niet naar. Misschien wordt het wel eens tijd om te werken met nieuwe moderatorvrijwilligers die geen enkele banden meer hebben met de forummers waarover ze moeten 'waken'.
Ik weet niet waarom Jazeker het forum verlaten heeft. Ik weet wel dat ik hem sympathiek vind en hem - en zijn berichten - zou missen als hij het forum daadwerkelijk zou verlaten. De uitleg van Tronca is echter ook niet onredelijk. Je suggestie over de partijdigheid van moderators lijkt me geheel en al uit de lucht gegrepen.

Het lijkt erop dat de sfeer even verziekt is. Nogmaals, dat ligt aan ons. Als we nu eens beginnen onzelf minder gauw beledigd te voelen en minder snel op het driehoekje te drukken, dat zou al een stuk helpen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 22:58   #62
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Allez lap...
bij groentje wil dat meestal zeggen dat ze voor een paar uurtjes uitlogt. En soms zelfs dat niet. dus niet panikeren.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 23:02   #63
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
bij groentje wil dat meestal zeggen dat ze voor een paar uurtjes uitlogt. En soms zelfs dat niet. dus niet panikeren.
Ja kijk, normaal zou ik een pb sturen, ma pfff, het loopt hier toch na elke minuut leeg.


(no offence eh G-18 )
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 23:24   #64
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

'k Ben er ook eens een tijdje mee weg, denk ik. Wat ik vandaag gehoord heb was de druppel. Bye.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 september 2008 om 23:24.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 23:30   #65
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Komt hier eens een paar dagen niet, is ineens de zaal leeg.

En als ik nu nog zou weten waarom. Wie heeft er lauw bier getapt?
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 00:36   #66
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
'k Ben er ook eens een tijdje mee weg, denk ik. Wat ik vandaag gehoord heb was de druppel. Bye.
kunt ge het eens in mijn oor fluisteren ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 07:54   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ma, ik heb hier eigenlijk nog nooit iets gelezen dat echt te gortig werd... Een verbale stoot, daar moet je toch tegen kunnen. Het is maar een forum, meer niet.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 08:25   #68
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Of u al dan niet aanwezig blijft op het forum, is uw vrije keuze. Dat u echter wegblijft omdat iemand niet springt wanneer u het wenst, is uw probleem.

U heeft een melding gedaan die ik op het eerste zicht niet begreep. Ik heb daarom aan de andere moderators gevraagd wat zij er van dachten. Daarom is er niet meteen ingegrepen. Daarna ben ik inderdaad nog even online geweest. Toen waren er echter ontzettend veel meldingen en moest ik alweer uitloggen alvoor ik alles had kunnen afronden.

Politics.be heeft geen eigenaar. Hooguit de server heeft een eigenaar. De moderatie op p.be is een team vrijwilligers die hun best doen om dit forum leefbaar te houden. De moderatie heeft echter ook nog een leven buiten dit forum dat niet ondergeschikt is aan dit forum. Dat maakt dat onze tijd beperkt is. Als de 'zware feiten' u zo hoog zaten, dan had u mij een PB kunnen sturen waarin u duidelijk het probleem stelde en vroeg om zo snel mogelijk in te grijpen. Dit heeft u echter niet gedaan.

De moderatie zijn ook maar mensen met drukke jobs, vrienden die aandacht nodig hebben, computers die lastig doen, etc. En ja, de moderatie maakt ook al eens fouten. Daaruit proberen we te leren. En inderdaad, we zien niet alles of kunnen niet op alles reageren. De moderatie zal echter niet leren springen wanneer u dat wil.
Beste Tronca,
Allereerst dank voor uw uitgebreide en alleszins redelijke uitleg. Daarop afgaand berust de ''kwestie'' tussen u en Jazeker op een misverstand. Dat is daarom ook spijtig omdat u zelf tot de meer ervaren moderators kan worden gerekend, die ook nog eens regelmatig uitleg geeft, en u nu ook bij een kwestie wordt betrokken waar u waarschijnlijk part noch deel aan heeft. Maar er is weldegelijk iets mis en er zit me toch ook wel iets dwars in uw uitleg.

Dat moderatoren/vrijwilligers een eigen leven hebben is juist maar dat is eerlijk gezegd geen excuus om slecht of half te modereren. Als je een taak vrijwillig op je genomen hebt voer je hem goed uit of anders had je hem niet op je moeten nemen. Daarbij: Je modereert wél of je modereert niet. Beide is zeer goed mogelijk maar half modereren zorgt voor problemen.
Zijn forummers af en toe net kleuters? Absoluut! Maar dat weet je als je de taak van moderator op je neemt. It comes with the job. Maar ook (vrijwillige) kleuterleidsters kunnen hun taak niet half doen. Toch niet als ze een prettige kleuterschool willen hebben en ik neem aan dat de moderatoren een prettig forum willen hebben.

Er wordt de laatste maanden vreemd gemodereerd. De laatste ruzie is hier dagenlang doorgegaan zonder dat er ingegrepen werd en het ging van kwaad tot erger: met beschuldigingen over en weer, met persoonlijke treitertopics, met onderhuidse en venijnige beledigingen enz. Op een gegeven moment grijpt de moderator van dienst wél in en wat doet ie? Minitieus en grondig de berichten verwijderen van degenen die klagen over die persoonlijke aanvallen of die proberen te sussen. Het maakt de sfeer nog erger en wekt de schijn van partijdigheid. Maar ook zijn de meest walgelijke teksten weken blijven staan terwijl een altijd inhoudelijke forummer plotseling wel met 5 strafpunten wordt beboet voor het plaatsen van één Calimerootje in een discussie.

Zo loopt de sfeer op een forum behoorlijk uit de klauwen, puur omdat het niet in de hand gehouden wordt. Waarschijnlijk ligt deze opstapeling van ergernissen aan de oorzaak van het ongeduld van Jazeker ten opzichte van uw persoontje maar dat weet ik niet zeker want ik weet niet waar de ''melding'' over ging.

Ja, moderatoren zijn ook mensen. Ja, moderatoren kunnen ook fouten maken en Ja, forummers zijn ook zelf verantwoordelijk voor de sfeer op een forum.
Toch zou hier iets aan te doen moeten zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 08:27   #69
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Ik ga voort tot ik hier nog alleen ben muauauahahahah!
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 11:49   #70
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Beste Tronca,
Allereerst dank voor uw uitgebreide en alleszins redelijke uitleg. Daarop afgaand berust de ''kwestie'' tussen u en Jazeker op een misverstand. Dat is daarom ook spijtig omdat u zelf tot de meer ervaren moderators kan worden gerekend, die ook nog eens regelmatig uitleg geeft, en u nu ook bij een kwestie wordt betrokken waar u waarschijnlijk part noch deel aan heeft. Maar er is weldegelijk iets mis en er zit me toch ook wel iets dwars in uw uitleg.

Dat moderatoren/vrijwilligers een eigen leven hebben is juist maar dat is eerlijk gezegd geen excuus om slecht of half te modereren. Als je een taak vrijwillig op je genomen hebt voer je hem goed uit of anders had je hem niet op je moeten nemen. Daarbij: Je modereert wél of je modereert niet. Beide is zeer goed mogelijk maar half modereren zorgt voor problemen.
Zijn forummers af en toe net kleuters? Absoluut! Maar dat weet je als je de taak van moderator op je neemt. It comes with the job. Maar ook (vrijwillige) kleuterleidsters kunnen hun taak niet half doen. Toch niet als ze een prettige kleuterschool willen hebben en ik neem aan dat de moderatoren een prettig forum willen hebben.

Er wordt de laatste maanden vreemd gemodereerd. De laatste ruzie is hier dagenlang doorgegaan zonder dat er ingegrepen werd en het ging van kwaad tot erger: met beschuldigingen over en weer, met persoonlijke treitertopics, met onderhuidse en venijnige beledigingen enz. Op een gegeven moment grijpt de moderator van dienst wél in en wat doet ie? Minitieus en grondig de berichten verwijderen van degenen die klagen over die persoonlijke aanvallen of die proberen te sussen. Het maakt de sfeer nog erger en wekt de schijn van partijdigheid. Maar ook zijn de meest walgelijke teksten weken blijven staan terwijl een altijd inhoudelijke forummer plotseling wel met 5 strafpunten wordt beboet voor het plaatsen van één Calimerootje in een discussie.

Zo loopt de sfeer op een forum behoorlijk uit de klauwen, puur omdat het niet in de hand gehouden wordt. Waarschijnlijk ligt deze opstapeling van ergernissen aan de oorzaak van het ongeduld van Jazeker ten opzichte van uw persoontje maar dat weet ik niet zeker want ik weet niet waar de ''melding'' over ging.

Ja, moderatoren zijn ook mensen. Ja, moderatoren kunnen ook fouten maken en Ja, forummers zijn ook zelf verantwoordelijk voor de sfeer op een forum.
Toch zou hier iets aan te doen moeten zijn.
Daar kan ik mij perfect in vinden. En beste Tronca, laat ik dan maar mijn roze brilletje opzetten en 'partijdigheid' zien als 'onhandigheid'. Nu die klacht van mijn kant 'vervalt' en we daar niet meer over moeten 'welles nietessen' kan je antwoorden op ooghoogte. : )
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 12:34   #71
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Hoog tijd dat ze terugkomen, 't is hier doodsstil
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:24   #72
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Hoog tijd dat ze terugkomen, 't is hier doodsstil
morgen, tijdens de werkuren, gaan ze 't volgens mij toch verdomd moeilijk krijgen om van dit forum te blijven.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:34   #73
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
morgen, tijdens de werkuren, gaan ze 't volgens mij toch verdomd moeilijk krijgen om van dit forum te blijven.
We zullen zien
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:45   #74
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
We zullen zien
nu ja, zo hard lig ik daar ook niet van wakker.

niemand is onmisbaar op een forum, wie dat denkt is wel erg naïef.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:55   #75
PimFortuyn
Burger
 
PimFortuyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nu ja, zo hard lig ik daar ook niet van wakker.

niemand is onmisbaar op een forum, wie dat denkt is wel erg naïef.
Jah, sneu maar die mensen moeten maar doen wat ze willen doen. Ik heb het niet zitten lezen maar het zal me aan mijn reet roesten.
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:58   #76
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PimFortuyn Bekijk bericht
Jah, sneu maar die mensen moeten maar doen wat ze willen doen. Ik heb het niet zitten lezen maar het zal me aan mijn reet roesten.
dank u wel voor deze bijdragen aan ons forum
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:02   #77
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nu ja, zo hard lig ik daar ook niet van wakker.

niemand is onmisbaar op een forum, wie dat denkt is wel erg naïef.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:04   #78
PimFortuyn
Burger
 
PimFortuyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
dank u wel voor deze bijdragen aan ons forum
Was jij niet dat persoontje dat van de dokter niet mocht drinken en het na een paar dagen toch weer doet? Weinig karakter hoor. Nederlanders hebben meer karakter dan.
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:05   #79
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
en toch mis ik die gasten,van mij mogen ze stoppen met hun staking
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 16:05   #80
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
en toch mis ik die gasten,van mij mogen ze stoppen met hun staking
Das ommes toch van voorbijgaande aard.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be