Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 07:52   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik denk dat de Vlamingen uit Antwerpen eerder het Vb uit gekozen hebben....
Tegendradigaard is offline  
Oud 20 oktober 2006, 11:06   #62
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
VB wint in heel Vlaanderen, maar niet in Antwerpen: net hun favorietje...
O,5%vooruit is nog altijd winnen/winst maken.
Marlboro is offline  
Oud 20 oktober 2006, 11:14   #63
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
O,5%vooruit is nog altijd winnen/winst maken.
Voor sommigen is "logica" een moeilijk begrip en dus kopiëren ze wat ze op de televisie gezien en gehoord hebben.
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline  
Oud 20 oktober 2006, 11:17   #64
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde
 
DenDane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2006
Berichten: 876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Voor sommigen is "logica" een moeilijk begrip en dus kopiëren ze wat ze op de televisie gezien en gehoord hebben.
Bah, als ze er zich beter bij voelen, laat ze maar doen
DenDane is offline  
Oud 20 oktober 2006, 11:53   #65
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
O,5%vooruit is nog altijd winnen/winst maken.
Mja maar dat heeft zich niet vertaald in zetelwinst en ze zitten ook niet aan hun verhoopte 35 %; wrsch hebben ze het zelf nooit durven denken dat ze daar niet eens zouden aan geraken. Ze zullen gezegd hebben laten we zuinig blijven en ons doelen op 35 % maar inwendig zullen ze wel op 40 % gerekend hebben; en wat nog meer moet wroeten is dat ze de SP.A. moeten laten voorgaan als de sterkste partij van Antwerpen.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 20 oktober 2006, 12:01   #66
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mja maar dat heeft zich niet vertaald in zetelwinst en ze zitten ook niet aan hun verhoopte 35 %; wrsch hebben ze het zelf nooit durven denken dat ze daar niet eens zouden aan geraken. Ze zullen gezegd hebben laten we zuinig blijven en ons doelen op 35 % maar inwendig zullen ze wel op 40 % gerekend hebben; en wat nog meer moet wroeten is dat ze de SP.A. moeten laten voorgaan als de sterkste partij van Antwerpen.
En we weten ondertussen al waarom we niet zoveel hebben bijgehaald.

Zonder allochtone kiezers zou het Vlaams Belang in Gent 21,6% behaald hebben in plaats van 18,9%. In Antwerpen 40,4% in plaats van 33,5%. In Mechelen 30,4% (nu 26,5). In Lokeren 22,7% (nu 19,9). In Hasselt 14,5% (nu 13,9). In Sint-Niklaas 29,5% (nu 27,8). In Vilvoorde 30,8% (nu 21,9). Dat was trouwens de uitdrukkelijke bedoeling van de versoepeling van de naturalisatiewet en het stemrecht voor niet-Europese vreemdelingen die onze nationaliteit weigeren.
Marlboro is offline  
Oud 20 oktober 2006, 12:04   #67
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

en jullie vergeten natuurlijk VLOTT en stemmenkannon Coveliers...
schaduwrijk is offline  
Oud 20 oktober 2006, 12:06   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mja maar dat heeft zich niet vertaald in zetelwinst en ze zitten ook niet aan hun verhoopte 35 %; wrsch hebben ze het zelf nooit durven denken dat ze daar niet eens zouden aan geraken. Ze zullen gezegd hebben laten we zuinig blijven en ons doelen op 35 % maar inwendig zullen ze wel op 40 % gerekend hebben; en wat nog meer moet wroeten is dat ze de SP.A. moeten laten voorgaan als de sterkste partij van Antwerpen.
Wel, als troost kunnen we dan zeggen dat ze effectief aan die 40% zitten, maar dat ze de fout hebben gemaakt geen rekening te houden met het stemgedrag van de "nieuwe Belgen".

Andersom vraag ik me af welke partij zou denken een nederlaag te halen als ze 1 op 3 kiezers voor haar kar kan spannen. 1 op 3 kiezers, dat zijn in ieder geval aantallen waarvan de VLD nog maar van kan dromen. Als het VB dus heeft "verloren", wat moeten we dan niet zeggen van de VLD?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 20 oktober 2006, 12:11   #69
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Hier haalt de VLD 2 op 3; jawel, het VB 0,00000000 op 3.
bartje is offline  
Oud 20 oktober 2006, 13:04   #70
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Hier haalt de VLD 2 op 3; jawel, het VB 0,00000000 op 3.
Zie je: de VLD heeft dus "gewonnen" bij de laatste verkiezingen

Het voluntarisme van de Guy is niet alleen aanstekelijk, het blijkt zelfs gevaarlijk besmettelijk !
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 20 oktober 2006, 13:10   #71
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
En we weten ondertussen al waarom we niet zoveel hebben bijgehaald.

Zonder allochtone kiezers zou het Vlaams Belang in Gent 21,6% behaald hebben in plaats van 18,9%. In Antwerpen 40,4% in plaats van 33,5%. In Mechelen 30,4% (nu 26,5). In Lokeren 22,7% (nu 19,9). In Hasselt 14,5% (nu 13,9). In Sint-Niklaas 29,5% (nu 27,8). In Vilvoorde 30,8% (nu 21,9). Dat was trouwens de uitdrukkelijke bedoeling van de versoepeling van de naturalisatiewet en het stemrecht voor niet-Europese vreemdelingen die onze nationaliteit weigeren.
ik vraag me af waar jij deze mooie exacte cijfers hebt gehaald

bij mijn weten is de stemming geheim en kab je dus onmogelijk achterhalen wie wat heeft gestemd

los daarvan vind ik jullie haat tov alles wat allochtoon is angstwekkend...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 20 oktober 2006, 13:11   #72
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
en jullie vergeten natuurlijk VLOTT en stemmenkannon Coveliers...
het vb gebruikt het woord kartel enkel en alleen als het hen goed uitkomt
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline  
Oud 20 oktober 2006, 13:35   #73
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Zie je: de VLD heeft dus "gewonnen" bij de laatste verkiezingen

Het voluntarisme van de Guy is niet alleen aanstekelijk, het blijkt zelfs gevaarlijk besmettelijk !
Waar zeg ik dat de VLD gewonnen heeft?
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:03   #74
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Waar zeg ik dat de VLD gewonnen heeft?
"Hier haalt de VLD 2/3"
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:18   #75
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
ik vraag me af waar jij deze mooie exacte cijfers hebt gehaald

bij mijn weten is de stemming geheim en kab je dus onmogelijk achterhalen wie wat heeft gestemd
Je kan toch wel een aantal dingen afleiden uit de voorkeurstemmen eh. Het is niet toevallig dat allochtone kandidaten een groot deel stemmen hebben gehaald. Niet allemaal stemmen van allochtonen wsl, maar toch een opvallende verandering.
Ook niet toevallig is dat het VB enkel stagneerd in gebieden waar de aanwezigheid van allochtonen het grootst/gestegen is.

Citaat:
los daarvan vind ik jullie haat tov alles wat allochtoon is angstwekkend...
Bovenstaande 'vaststelling' maken heeft nix met haat tov allochtonen te maken. Of mag je al geen analyse meer maken van verkiezingen tegenwoordig?

Uw angst is dus ongegrond!

Laatst gewijzigd door zorlac : 20 oktober 2006 om 14:26. Reden: voutje
zorlac is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:23   #76
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
ik vraag me af waar jij deze mooie exacte cijfers hebt gehaald

bij mijn weten is de stemming geheim en kab je dus onmogelijk achterhalen wie wat heeft gestemd

los daarvan vind ik jullie haat tov alles wat allochtoon is angstwekkend...
Hij heeft deze cijfers gehaald uit de Standaard, waar een artikel van een zogenaamde "wetenschapper" werd besproken. Toen ik het las, dacht ik onmiddellijk precies hetzelfde als jij schrijft. Die pipo die deze cijfers heeft ge-extrapoleerd, heeft misschien wel een diploma, maar geen hersenen. Het is natuurlijk totale onzin om er van uit te gaan dat geen enkele genaturaliseerde Belg voor het VB heeft gestemd. Veel genaturaliseerden zijn Europeanen, en zelfs bij diegenen die niet van Europese afkomst zijn, zullen er wel rechts-radicalen zitten.

Maar los van dit alles zijn deze cijfers schanddalig, omdat men uitgaat van de "eche scores", alsof de stemmen van de nieuwe Belgen en de paar duizend mensen die zich voor het gemeentelijk migrantenstemrecht hebben ingeschreven (in A'pen 1045 of 0,3 %) minder waarde zouden hebben dan andere stemmen. Deze redenering op zich is racistisch.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:25   #77
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mja maar dat heeft zich niet vertaald in zetelwinst en ze zitten ook niet aan hun verhoopte 35 %; wrsch hebben ze het zelf nooit durven denken dat ze daar niet eens zouden aan geraken. Ze zullen gezegd hebben laten we zuinig blijven en ons doelen op 35 % maar inwendig zullen ze wel op 40 % gerekend hebben; en wat nog meer moet wroeten is dat ze de SP.A. moeten laten voorgaan als de sterkste partij van Antwerpen.
Grappig om zien dat jij -als VLD'er- zó kan genieten van de nederlaag van de VLD in A'pen.

Of SPA nu de grootste is, of't VB, maakt nix uit eigenlijk. Janssens zou sowieso burgemeester blijven, en VB behoudt haar zetels. Het enige dat verandert is is dat VLD quasi vernietigd is.

Blij om dit plezier met u te mogen delen.....
zorlac is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:29   #78
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ook niet toevallig is dat het VB enkel stagneerd in gebieden waar de aanwezigheid van allochtonen het grootst/gestegen is.
Het VB gaat dus enkel vooruit in die gemeenten en boerengaten waar de mensen nog nooit een allochtoon van dichtbij hebben gezien. Terwijl in Gent en Brussel, waar de mensen dagelijks leven in de multiculturele realiteit, het VB verliest.

En trouwens, waarom zouden alle voorkeurstemmen voor kandidaten van allochtone afkomst per definitie van allochtonen moeten komen. Ikzelf bvb stem altijd voor kandidaten die niet beantwoorden aan het typische profiel van d epoliticus ( een 45-jarige autochtone blanke man, hoger opgeleid, meestal met een diploma rechten, heterosexueel en redelijk welgesteld). Ik stem dus op allochtonen en op vrouwen, op holebi's en op arbeiders op de lijst. Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:33   #79
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mensen toch... Het Vlaams Belang IS een verliezer! Het cordon werd NIET doorbroken en Vlaams Belang levert GEEN burgemeester! Dewinter had 10000 voorkeurstemmen minder dan Janssens.

Dat kan je toch bezwaarlijk de overwinning van de eeuw noemen? De winnaars van de verkiezingen zijn m.i. SP.a en CD&V-N-Va (waarbij ik de inbreng van deze laatste niet als doorslaggevende winst beschouw).
Ik ben daar niet echt mee akkoord. Er is, voor wat Antwerpen betreft een verschuiving geweest naar vooral de spa maar de score van het VB blijft gehandhaafd. Langs de andere kant zie je dat het VB her en der doorbreekt. Het zijn natuurlijk gemeenteraadsverkiezingen. Ik vraag me trouwens af wat er in Antwerpen zaal gebeuren wanneer de invloed van het migrantenstemrecht niet zal spelen volgend jaar in 2007 met de federale verkiezingen. Dat het VB in Antwerpen mogelijk op zijn top is kan ik nog inkomen. In Vlaanderen vrees ik van niet.
Den Bal is offline  
Oud 20 oktober 2006, 14:49   #80
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Bovenstaande 'vaststelling' maken heeft nix met haat tov allochtonen te maken. Of mag je al geen analyse meer maken van verkiezingen tegenwoordig?
Uw angst is dus ongegrond!
dit heeft er alles mee te maken

jullie blijven alles bekijken vanuit de allochtoon-autochtoon tegenstelling

allochtonen zijn anders, gedragen zich anders, voelen anders, eten anders, stemmen anders dan ons

dat is jullie boodschap

langs de ene kant moeten ze zich assimileren maar langs de andere kant wordt van de daken geschreeuwd dat ze dat niet kunnen omdat ze anders zijn...

nu wordt zelfs van de daken gescreeuwd dat de allochtoon de schuld van het verlies van het vb is... de schuld van de neergang van de democratie... de schuld dat de vlaming zijn gedacht niet meer kan zeggen

en ondertussen blijven jullie de mensen maar angstbeelden voorhouden van islamisering van de steden en de daarmee gepaard gaande oveiligheid en criminaliteit... en blijven jullie de allochtonen verder stigmatiseren en een vreselijk zelfbeeld voorhouden

jullie leren het gewoonweg niet af... meer nog, de samenleving wordt steeds onverdraagzamer en gefrustreerder, angstiger en egoistischer...

of jullie hiervan nu een gevolg of eerder een oorzaak zijn laat ik aan de wetenschappers

persoonlijk denk ik echter dat het tweede is...
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 20 oktober 2006 om 14:50.
Khonnor is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be