Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2008, 22:40   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Ik heb het over het arrondissement Duinkerke waar de inwoners zich als Vlamingen beschouwen en een deel nog een Nederlands dialect spreekt.
2) Ik zie een ruil tussen Rest-Wallonie (de provincie Luxemburg en de Oost-kantons sluiten zich ongetwijfeld bij het groothertogdom Luxemburg aan) en het arrondissement Duinkerke wel zitten. Mocht de bevolking dat niet willen dan zal het niet gebeuren uiteraard.
1. In het arrondissement Duinkerke beschouwen de inwoners zich als Vlaming maar tegelijkertijd ook als Fransman. Ze zien er geen tegenstelling in. Het Nederlands is bijna zo goed als verdwenen. Jammer genoeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 10:47   #62
Goe weere
Partijlid
 
Goe weere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Goe Weere, ben je er nog?
Jawel, ik ben er nog. Op de vraag welke partij mijn voorkeur heeft, antwoord ik liever niet. Daar gaat hier de discussie niet over...
__________________
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe...

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 13:39   #63
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het GB is het rugby volledig gesplitst. Meer zelfs, Schotland, Engeland, Wales en Ierland (heel het eiland, niet enkel de Republiek) hebben elk hun eigen nationale ploeg die het uiteindelijk tegen elkaar opnemen.

Wat is daar nu "racistisch" aan?
U moet eens leren lezen wat ik schrijf: dat is altijd zo geweest. Dat gezegd zijnde, kan er ook niets worden ingebracht tegen één ploeg voor het Verenigd Koninkrijk, maar dat moeten de Britten zelf maar beslissen.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 13:40   #64
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goe weere Bekijk bericht
Jawel, ik ben er nog. Op de vraag welke partij mijn voorkeur heeft, antwoord ik liever niet. Daar gaat hier de discussie niet over...
Ach, ja, wat maakt het ook allemaal uit. Als de essentie maar gezegd wordt en dat is: "België unitair".
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 14:33   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
U moet eens leren lezen wat ik schrijf: dat is altijd zo geweest. Dat gezegd zijnde, kan er ook niets worden ingebracht tegen één ploeg voor het Verenigd Koninkrijk, maar dat moeten de Britten zelf maar beslissen.
In de gedachtegang van Hans I is de wereld dus heel statisch: als "het altijd al zo is geweest", is het goed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:08   #66
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de gedachtegang van Hans I is de wereld dus heel statisch: als "het altijd al zo is geweest", is het goed.
Ah, nee, weerom leest u niet wat ik schrijf. Ik zei dat ik niets heb tegen een Britse ploeg. Dat zou ik een vooruitgang vinden. Mensen kunnen alleen groeien als ze grenzen neerhalen, niets als ze grenzen bijbouwen. Net daarom zijn Vlaams- en Waals-nationalisten ouderwets en voorbijgestreefd.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 15:20   #67
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ah, nee, weerom leest u niet wat ik schrijf. Ik zei dat ik niets heb tegen een Britse ploeg. Dat zou ik een vooruitgang vinden. Mensen kunnen alleen groeien als ze grenzen neerhalen, niets als ze grenzen bijbouwen. Net daarom zijn Vlaams- en Waals-nationalisten ouderwets en voorbijgestreefd.
Het is helaas ingewikkelder dan dat : een voorstel om de belgische grenzen neer te halen en Vlaanderen/Wallonië op te laten gaan in een ander groter staatsverband, met inbegrip van meer democratische structuren met grote subsidiariteit als leiddraad is voor veel Belgo-Nationalisten geen optie. Ze zien de unieke positie van de "belgen" slecht : nl. wij zijn het bruggehoofd van een Europa van veeltaligheid - een goede belg (t zij waal of vlaming) is per definitie drie- tot viertalig. In een onderhandeling waar duits- frans- en engelstaligen met nederlanders en belgen aan tafel zitten, zijn het gewoonlijk de belgen die alle onderhandelaars het best begrijpen en de diverse standpunten kunnen verduidelijken. De meest prangende problemen in de wereld van vandaag zijn niet het verdedigen van een onvervreemd recht op ééntaligheid (wat sommige vlamingen en ffranstaligen schijnen te denken), maar wel het verdedigen van onze economische toestand, die onverbiddelijk samenhangt met de economische toestand in de rest van de wereld.

Door een gebrek aan koopkracht in de USA is er vandaag reeds minstens één chinese fabriek failliet gegaan. De PC van China heeft onmiddelijk het verhogen van de koopkracht van de eigen bevolking als eerste prioriteit gesteld. Indien wij zulke zaken in onze democratie niet kunnen bewerkstelligen, hebben we dringende stof tot nadenken.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:13   #68
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ah, nee, weerom leest u niet wat ik schrijf. Ik zei dat ik niets heb tegen een Britse ploeg. Dat zou ik een vooruitgang vinden. Mensen kunnen alleen groeien als ze grenzen neerhalen, niets als ze grenzen bijbouwen. Net daarom zijn Vlaams- en Waals-nationalisten ouderwets en voorbijgestreefd.
en belgisch nationalisten zoals uzelf?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:35   #69
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Heb je nu nog altijd niet de betekenis van ons logo gesnapt?
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:38   #70
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Heb je nu nog altijd niet de betekenis van ons logo gesnapt?
Ik zie een staatsnationalistisch logo dat de tricolore verheerlijkt?
Beetje vlaggenfetisjisme hé.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 19:05   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Heb je nu nog altijd niet de betekenis van ons logo gesnapt?
Elke verkiezing lopen jullie een blauwtje en zien jullie sterretjes?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 19:17   #72
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Heb je nu nog altijd niet de betekenis van ons logo gesnapt?
Jij verkondigt overal en altijd dat Belgie een unitaire staat moet worden wat jou Belgisch staatnationalist maakt. Een Belgisch volk bestaat immers niet.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 19:21   #73
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Elke verkiezing lopen jullie een blauwtje en zien jullie sterretjes?

Goed gevonden!

Laatst gewijzigd door lomeanor : 19 oktober 2008 om 19:22.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 22:06   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ze zien de unieke positie van de "belgen" slecht : nl. wij zijn het bruggehoofd van een Europa van veeltaligheid - een goede belg (t zij waal of vlaming) is per definitie drie- tot viertalig. In een onderhandeling waar duits- frans- en engelstaligen met nederlanders en belgen aan tafel zitten, zijn het gewoonlijk de belgen die alle onderhandelaars het best begrijpen en de diverse standpunten kunnen verduidelijken.
Is dat wel zo? Als er onderhandelingen gevoerd worden waarbij én Nederlanders én Belgen aan tafel zitten, dan zijn het meestal de Nederlanders die blijk geven van het beste onderhandelingstalent. Denken we maar aan de recente EU-onderhandelingen over de numerieke vertegenwoordiging van elk land. Daar wist Nederland haar positie te verstevigen; België niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 22:31   #75
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

trouwens, als er meerdere 'belgen' aan de tafel zitten, wordt er frans gesproken :') Anders kunnen die 'belgen down under' niet volgen
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 19 oktober 2008 om 22:32.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 22:53   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ah, nee, weerom leest u niet wat ik schrijf. Ik zei dat ik niets heb tegen een Britse ploeg. Dat zou ik een vooruitgang vinden. Mensen kunnen alleen groeien als ze grenzen neerhalen, niets als ze grenzen bijbouwen. Net daarom zijn Vlaams- en Waals-nationalisten ouderwets en voorbijgestreefd.
Sluit u aan bij de Baarlewerkgroep en onderteken het Lage Landen manifest
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 05:55   #77
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Sluit u aan bij de Baarlewerkgroep en onderteken het Lage Landen manifest
De BUB wil één Europese natie, maar België moet wél op één of andere manier blijven bestaan en bovendien gescheiden blijven van de Ollanders.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:25   #78
Doedelzak
Banneling
 
 
Doedelzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2008
Berichten: 919
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De BUB wil één Europese natie, maar België moet wél op één of andere manier blijven bestaan en bovendien gescheiden blijven van de Ollanders.
Voil�*, je hebt het ongeveer gesnapt.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:30   #79
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Voil�*, je hebt het ongeveer gesnapt.
Bedankt om hiermee nogmaals de kerngedachte van het Belgicisme te bevestigen: een ideologie die enkel en alleen kan floreren bij gratie van Ollanderhaat.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 17:38   #80
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De BUB wil één Europese natie, maar België moet wél op één of andere manier blijven bestaan en bovendien gescheiden blijven van de Ollanders.
BUB wil niet "één Europese natie", BUB is gewoon Belgisch-imperialistisch. En de reden waarom ze er 'europese natie' moeten bijsleuren is omdat ze zelf goed beseffen dat er geen belgische natie is. Dus moeten ze een pseudo-natie bedenken, 'Europa' is enkel een manier om het Belgisch project te legitimeren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be