Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2010, 20:46   #61
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Welke amerikaanse hulp was dat dan wel?
Sneeuw en modder.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 21:34   #62
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Iemand die zichzelf maarschalk Zjukov noemt en dan de gebruikelijke anti Sovjet propagandaen leugens papagaait kan niet anders dan een grote cynicus zijn. Ergst van al is dat U ook de stelling onderschrijft dan nazi's en sovjets eigenlijk even erg waren, het offer van vele miljoenen Russen aldus tot niets herleidt. Voor zulke stellingen zou U in Rusland een goede toek op uw muil krijgen, en terecht.
Het is geen Anti-Sovjet propaganda, het is de waarheid die niet verteld mocht worden. Ik heb niets tegen het Sovjet in zijn geheel, ik heb een pik op Stalin, Lenin en Beria. Velen Russen denken zo, er zijn maar heel weinig mensen over die van Stalin houden... Dat zijn oude mensen (veteranen onder anderen) en er zijn ook jongen mensen tussen (die zijn in minderheid).
Leugens?

Maarschalk Zjoekov was een groot militair, hij heeft enorme dienst bewezen voor heel de Europa, hij is een echte held. Daarom gebruik ik zijn naam als mijn nick.

Was dat dan niet zo? Als u dingen verteld verwachten mensen dat U enige idee hebt waarover U verteld.

*Verkrachtingen*
Werd gedaan, in de meeste gevallen werden die mensen terechtgesteld of nog erger ter plekke doodgeschoten.
In vergelijking met de nazi's gebeurde dat bij de Sovjets bijna niet, MAAR het gebeurde.

*Moorden, genocide op eigen mensen, racisme en ten sloten Jodenhaat*
Tatharen (Tartaren zoals jullie zeggen), Tsjetsjenen, Ingushen: op treinen in de winter geplaatst en richting Siberië gestuurd. Onderweg waren mensen aan het sterven, tijdens het aankomst waren mensen aan het sterven. Ze werden vervoerd als DIEREN.
Hoeveel Poolse soldaten, Hoge officieren en gewone officieren zijn niet zomaar massaal vermoord geweest? Gewoon omdat ze Poolen waren.
Joden, er zijn zo-veel Joden vermoord geweest, Joodse wetenschappers, Joodse medici, allemaal dood, omdat Stalin bang was.
Eigen Soldaten die gevangen werden genomen door Duitsers werden door NKVD geëxecuteerd.
Hoeveel jongens die zo jong waren zijn in de steek gelaten door eigen volk?
En de Strafbat (Straf-Bataljon) werden als kanonnenvlees gebruikt. Ze waren de eerste linie, ze moesten hun daden met hun eigen bloed wegwassen.
Terug konden ze niet, ze werden door NKVD vermoord.
Russen (intelligentie, hoge officieren, priesters, priesters van zeer hoge rang, de witten, mensen uit edele families, mensen die volgens USSR te veel bezit hadden, wetenschappers, politici en de lijst gaat maar door...)
Meer dan 20 miljoen door eigen volk, door eigen land vermoord....

*Proeven op eigen mensen*
Mijn vader en mijn zus zijn in Semipalatinsk (zoek het maar op in google, en het is een zeer grote stad) geboren. Daar stond een polygoon, 100 km buiten de stad, waar ze verschillende atoomwapens testen. Mensen die buiten de stad in dorpen woonden, werden 's morgens wakker en ze zagen dan een lijn die door de velde liep...2 meter diep, 2 meter breed en tientallen kilometers lang.
Proeven waar eigen volk woont...

Ja, er zijn tientallen miljoenen Russen gestorven, sommigen als oorlogshelden en sommigen als "beesten" in gesloten kampen waar ze uitgebuit, verkracht, vernederd en mishandeld werden.

Duitsers waren erg in hun eigen zin en Russen in hun eigen.
Natuurlijk hebben Duitsers meer schade aangericht, vooral veel schade in het buitenland. USSR heeft zich beperkt tot eigen land.

En een toek op Uw muil kunt U hier gemakkelijk krijgen door dingen te vertellen waarvan U niets weet.
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Maarschalk_Zjoekov : 6 mei 2010 om 22:04.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 21:38   #63
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Atoomwapens worden doodgewoon niet gebruikt.
Mijn beste gesprekspartner, waarom denkt U dat Amerika en Rusland nog steeds in die dingen investeren?
En het is zeer strategisch om een Atoomwapen te gebruiken als de situatie ernstig wordt.
Het ergste is, heel de wereld zal enorm lijden als die twee landen in conflict komen te staan met mekaar.
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 21:40   #64
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik hoop van wel, en de kans dat ze aan de macht komen is reëel. Ze zijn de enige echte oppositie tegen het Putin regime, en hebben miljoenen actieve partijleden over heel Rusland! Bovendien hebben ze het goed gedaan tijdens de laatste verkiezingen, ondanks het feit dat deze vervalst waren, ze hebben sommige regio's overgenomen. Moesten de verkiezingen correct verlopen zijn hadden ze waarschijnlijk gewonnen.
Macht is geld, wie geld bezit heeft macht, wie heeft het meeste geld in Rusland? Wie heeft alle touwtjes in zijn handen?
En fictieve figuren moeten er ook zijn
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 02:22   #65
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.478
Standaard

Maarschalk_Zjoekov



Citaat:
Was dat dan niet zo? Als u dingen verteld verwachten mensen dat U enige idee hebt waarover U verteld.
Ik weet heel goed waar ik het over heb.



Citaat:
*Moorden, genocide op eigen mensen, racisme en ten sloten Jodenhaat*
Tatharen (Tartaren zoals jullie zeggen), Tsjetsjenen, Ingushen: op treinen in de winter geplaatst en richting Siberië gestuurd. Onderweg waren mensen aan het sterven, tijdens het aankomst waren mensen aan het sterven. Ze werden vervoerd als DIEREN.
Dat gebeurde inderdaad. Maar ze werden gedeporteerd, niet uitgemoord. En er was een goede reden waarom ze gedeporteerd werden. Overigens heb ik nooit gezegd dat alle deportaties gelegitimeerd waren. Sommige wel.


Citaat:
Hoeveel Poolse soldaten, Hoge officieren en gewone officieren zijn niet zomaar massaal vermoord geweest? Gewoon omdat ze Poolen waren.
Ze behoorden tot de elite van een vijandig regime.


Citaat:
Joden, er zijn zo-veel Joden vermoord geweest, Joodse wetenschappers, Joodse medici, allemaal dood, omdat Stalin bang was.
Er werden proportioneel niet meer Joden gearresteerd en vervolgd dan anderen (Russen etc.) Joden hadden trouwens een heel belangrijke positie in het repressieapparaat van Stalin.



Citaat:
Eigen Soldaten die gevangen werden genomen door Duitsers werden door NKVD geëxecuteerd.
Stalin had van in het begin gezegd dat overgave gelijk stond aan verraad.

.
Citaat:
Russen (intelligentie, hoge officieren, priesters, priesters van zeer hoge rang, de witten, mensen uit edele families, mensen die volgens USSR te veel bezit hadden, wetenschappers, politici en de lijst gaat maar door...)
[b]Meer dan 20 miljoen door eigen volk, door eigen land vermoord....
kunt U enig wetenschappelijk verantwoord bewijs geven dat 20 miljoen Russen als gevolg van Stalin's daden omkwamen? De zuivering van priesters, witten, edelen, en andere mensen die een nieuwe elite zouden gaan vormen had een duidelijke doelstelling, en bleek effectief, zo bleef de collaboratie eerder beperkt en het duurde tot na Stalin's dood voor er een soort "Sovjet aristocratie" opstond.

Citaat:
*Proeven op eigen mensen*
Mijn vader en mijn zus zijn in Semipalatinsk (zoek het maar op in google, en het is een zeer grote stad) geboren.
Tegenwoordig noemt de stad Semey in het Kasakhs, ben daar nog geweest in 1994.

Citaat:
Daar stond een polygoon, 100 km buiten de stad, waar ze verschillende atoomwapens testen. Mensen die buiten de stad in dorpen woonden, werden 's morgens wakker en ze zagen dan een lijn die door de velde liep...2 meter diep, 2 meter breed en tientallen kilometers lang.
Proeven waar eigen volk woont...
Tja gebeurt in de VS ook. Er is plaats genoeg in Kasakhstan, net als in weinig dichtbevolkte plaatsen in de VS. Wat U doet is gewoon de gebruikelijke anti Sovjet propaganda herhalen. Kunt U overigens aantonen met statistieken dat het aantal kankergevallen in Semipalatinsk hoger ligt dan in de rest van Kasakhstan?



Citaat:
Duitsers waren erg in hun eigen zin en Russen in hun eigen.
Natuurlijk hebben Duitsers meer schade aangericht, vooral veel schade in het buitenland. USSR heeft zich beperkt tot eigen land.

En een toek op Uw muil kunt U hier gemakkelijk krijgen door dingen te vertellen waarvan U niets weet.

A July 2007 poll questioning Russian teenagers found that 54 percent of them agreed that Stalin did more good than bad; roughly half agreed that Stalin was a wise leader.

http://www.upi.com/Top_News/Special/...7941256050649/

Laatst gewijzigd door tomm : 7 mei 2010 om 02:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 02:38   #66
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Het is geen Anti-Sovjet propaganda, het is de waarheid die niet verteld mocht worden. Ik heb niets tegen het Sovjet in zijn geheel, ik heb een pik op Stalin, Lenin en Beria. Velen Russen denken zo, er zijn maar heel weinig mensen over die van Stalin houden... Dat zijn oude mensen (veteranen onder anderen) en er zijn ook jongen mensen tussen (die zijn in minderheid).
Leugens?

Maarschalk Zjoekov was een groot militair, hij heeft enorme dienst bewezen voor heel de Europa, hij is een echte held. Daarom gebruik ik zijn naam als mijn nick.

Was dat dan niet zo? Als u dingen verteld verwachten mensen dat U enige idee hebt waarover U verteld.

*Verkrachtingen*
Werd gedaan, in de meeste gevallen werden die mensen terechtgesteld of nog erger ter plekke doodgeschoten.
In vergelijking met de nazi's gebeurde dat bij de Sovjets bijna niet, MAAR het gebeurde.

*Moorden, genocide op eigen mensen, racisme en ten sloten Jodenhaat*
Tatharen (Tartaren zoals jullie zeggen), Tsjetsjenen, Ingushen: op treinen in de winter geplaatst en richting Siberië gestuurd. Onderweg waren mensen aan het sterven, tijdens het aankomst waren mensen aan het sterven. Ze werden vervoerd als DIEREN.
Hoeveel Poolse soldaten, Hoge officieren en gewone officieren zijn niet zomaar massaal vermoord geweest? Gewoon omdat ze Poolen waren.
Joden, er zijn zo-veel Joden vermoord geweest, Joodse wetenschappers, Joodse medici, allemaal dood, omdat Stalin bang was.
Eigen Soldaten die gevangen werden genomen door Duitsers werden door NKVD geëxecuteerd.
Hoeveel jongens die zo jong waren zijn in de steek gelaten door eigen volk?
En de Strafbat (Straf-Bataljon) werden als kanonnenvlees gebruikt. Ze waren de eerste linie, ze moesten hun daden met hun eigen bloed wegwassen.
Terug konden ze niet, ze werden door NKVD vermoord.
Russen (intelligentie, hoge officieren, priesters, priesters van zeer hoge rang, de witten, mensen uit edele families, mensen die volgens USSR te veel bezit hadden, wetenschappers, politici en de lijst gaat maar door...)
Meer dan 20 miljoen door eigen volk, door eigen land vermoord....

*Proeven op eigen mensen*
Mijn vader en mijn zus zijn in Semipalatinsk (zoek het maar op in google, en het is een zeer grote stad) geboren. Daar stond een polygoon, 100 km buiten de stad, waar ze verschillende atoomwapens testen. Mensen die buiten de stad in dorpen woonden, werden 's morgens wakker en ze zagen dan een lijn die door de velde liep...2 meter diep, 2 meter breed en tientallen kilometers lang.
Proeven waar eigen volk woont...

Ja, er zijn tientallen miljoenen Russen gestorven, sommigen als oorlogshelden en sommigen als "beesten" in gesloten kampen waar ze uitgebuit, verkracht, vernederd en mishandeld werden.

Duitsers waren erg in hun eigen zin en Russen in hun eigen.
Natuurlijk hebben Duitsers meer schade aangericht, vooral veel schade in het buitenland. USSR heeft zich beperkt tot eigen land.

En een toek op Uw muil kunt U hier gemakkelijk krijgen door dingen te vertellen waarvan U niets weet.


Onbegrijpelijk hoe iemand een onmens als stalin kan verdedigen ??

Als hij echt alles over die kwal weet zal hij ook wel weten waar dit vandaan komt .

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 13:26   #67
JME
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Stalin had van in het begin gezegd dat overgave gelijk stond aan verraad.
Wat een argument! De Duitsers hadden ook van in het begin gezegd dat de Joden ratten waren die moesten worden uitgeroeid. Moet het daarom ook worden goedgekeurd?
JME is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 14:07   #68
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Tomm: U praat veel slechte dingen goed.
Bewijs? Tot op het heden worden skeletten van mensen gevonden die in die tijden vermoord waren, in massa graven...
Volgens Russen, dus naar schatting zijn er door genocide op eigen mensen meer dan 20 miljoen mensen gestorven, ik heb geen zin om dit op te zoeken, U doet het maar als u het wilt lezen.

P.S. Ik hoor liever Russische namen van Kazachse steden.
Het meeste gedeelte van Kazachstan behoorde tot Russische imperium... ooit zal het terug tot Rusland behoren zoals het moet.
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 14:13   #69
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
A July 2007 poll questioning Russian teenagers found that 54 percent of them agreed that Stalin did more good than bad; roughly half agreed that Stalin was a wise leader.

http://www.upi.com/Top_News/Special/...7941256050649/
Hij was een zeer slimme man, ik heb nooit gezegd dat hij een idioot was.
Goed of slecht: Economisch, militair: heeft hij veel goede dingen gedaan.
Menselijk: geen enkel goede ding.
Begripvol: geen enkel goede ding.
Liefde voor vaderland en voor eigen mensen: Was er niet voor Stalin.
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 00:07   #70
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Tomm: U praat veel slechte dingen goed.
Bewijs? Tot op het heden worden skeletten van mensen gevonden die in die tijden vermoord waren, in massa graven...
Volgens Russen, dus naar schatting zijn er door genocide op eigen mensen meer dan 20 miljoen mensen gestorven, ik heb geen zin om dit op te zoeken, U doet het maar als u het wilt lezen.

P.S. Ik hoor liever Russische namen van Kazachse steden.
Het meeste gedeelte van Kazachstan behoorde tot Russische imperium... ooit zal het terug tot Rusland behoren zoals het moet.
ah dus u bent een Russisch nationalist of russofiel, nu begrijp ik U beter. U wil het Russische rijk in ere hersteld zien, terwijl Stalin en Lenin rechten gaven aan de andere volkeren. Ik ben geen nationalist, wel een sovietpatriot, laat dat duidelijk zijn. Als U geen zin hebt om uw eigen verzinsels geloofwaardig te maken met bewijzen, zegt dat wat mij betreft genoeg.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2010 om 00:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 00:14   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Hij was een zeer slimme man, ik heb nooit gezegd dat hij een idioot was.
Goed of slecht: Economisch, militair: heeft hij veel goede dingen gedaan.
Menselijk: geen enkel goede ding.
Begripvol: geen enkel goede ding.
Liefde voor vaderland en voor eigen mensen: Was er niet voor Stalin.
Termen als liefde, menselijk en begripvoil tellen niet in de politiek )of in de zakenwereld), dat zie je doorheen heel de menselijke geschiedenis, Stalin is geen uitzondering. En hoe hoger je gaat hoe minder liefde, begrip en menselijkheid je zult tegenkomen. Al de rest is hypocriet gelul. Politici wringen elkaar met plezier figuurlijk de nek om, zakenmensen ook. Liefde, menselijkheid en begrip blijven ENKEL gereserveerd voor het persoonlijke privé leven en familie (meestal, er zijn zowel positieve als negatieve uitzonderingen).
In het Westen wordt veel geluld over liefde, menselijkheid en begrip maar in realiteit is het een koude samenleving waar enkel geld, imago en status telt.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2010 om 00:18.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 00:20   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JME Bekijk bericht
Wat een argument! De Duitsers hadden ook van in het begin gezegd dat de Joden ratten waren die moesten worden uitgeroeid. Moet het daarom ook worden goedgekeurd?
Zeggen dat deserteurs verraders zijn is nog iets anders dan zeggen dat Joden ratten zijn. Overal ter wereld worden deserteurs als verraders gezien, en mensen die zich overgaven dikwijls ook. Stalin voegde de daad bij het woord.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2010 om 00:21.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 00:46   #73
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zeggen dat deserteurs verraders zijn is nog iets anders dan zeggen dat Joden ratten zijn. Overal ter wereld worden deserteurs als verraders gezien, en mensen die zich overgaven dikwijls ook. Stalin voegde de daad bij het woord.
En dat deed hij ja ...



Citaat:
Van 1929 tot Stalins dood in 1953 werden zo'n achttien miljoen dwangarbeiders tot de werkkampen van de Goelag veroordeeld. Naar schatting vierenhalf miljoen van hen keerden nooit terug. Na de val van het IJzeren Gordijn zijn in Rusland talloze documenten toegankelijk geworden: egodocumenten, ambtelijke archieven, gevangenisdossiers en persoonlijke getuigenissen. Anne Applebaum beschrijft de geschiedenis van de sovjetwerkkampen, die een gigantisch systeem vormden van straf en onderdrukking en waar talloze andersdenkenden monddood werden gemaakt.

Het is het verhaal van een geïnstitutionaliseerde wreedheid die alleen met de Holocaust te vergelijken is - van de mildere kampen voor kleine misdadigers tot de verschrikkingen van Kolyma. Applebaum heeft jarenlang onderzoek verricht en heeft met Goelag hét standaardwerk over deze zwarte bladzijde uit de Europese geschiedenis geschreven.
--------------------------------------------------------------------------------
Goelag, een geschiedenis is een lovenswaardige wetenschappelijke studie naar een nauwelijks bestudeerd fenomeen uit de Sovjetgeschiedenis: namelijk het uitgebreide netwerk van werkkampen (Goelag) waarin, van 1929 tot 1953, miljoenen mensen (veelal politieke dissidenten) ondergebracht werden om dwangarbeid te verrichten. Reeds in het tsaristische Rusland bestonden dergelijke werkkampen, maar in het Sovjettijdperk, onder het bewind van Lenin en vooral Stalin, werd het systeem geperfectioneerd, en evolueerde het tot een integraal onderdeel van het Sovjetbestel.

In de periode 1945-1953 bereikte het verschijnsel zijn hoogtepunt; de kampen begonnen zelfs een hoofdrol te spelen in de economie van de Sovjet-Unie. Na Stalins dood hebben zijn opvolgers een einde gesteld aan dit systeem van massale dwangarbeid. Toch zal het nog tot het einde van de jaren '80 duren vooraleer de kampen definitief afgeschaft worden. Historici schatten dat van 1929 tot 1953 niet minder dan achttien miljoenen mensen tot de werkkampen van de Goelag veroordeeld zijn geworden.

Ongeveer 4, 5 miljoen mensen overleefden het harde regime niet. Hoewel vele miljoenen het slachtoffer van de Stalinistische terreur waren, zijn deze werkkampen nauwelijks bekend in het Westen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 08:00   #74
Russin
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zonder Amerikaanse hulp hadden de Nazi's gewonnen en de Sovjet-Unie totaal vernietigd.
Dat is zeker - probleem wanneer mens niets weet.
Maar wel zeer grote probleem wanneer hij wil niets weten...
Russin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 22:45   #75
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ah dus u bent een Russisch nationalist of russofiel, nu begrijp ik U beter. U wil het Russische rijk in ere hersteld zien, terwijl Stalin en Lenin rechten gaven aan de andere volkeren. Ik ben geen nationalist, wel een sovietpatriot, laat dat duidelijk zijn. Als U geen zin hebt om uw eigen verzinsels geloofwaardig te maken met bewijzen, zegt dat wat mij betreft genoeg.
Ik ben helemaal geen Russisch Nationalist.. Zij willen Rusland voor zichzelf, voor echte Russen. En bepaalde regio's onafhankelijkheid geven en daarna isoleren.
Maar een ding begrijp ik niet, waarom moet ik bewijzen gaan zoeken, als u mij niet gelooft gaat u toch (normaal gezien) zelf op onderzoek uit.
USSR in de jaren 70 - 80 was mooi, daar twijfel ik niet aan.

U begrijpt mij helemaal niet... Ik ben iemand die bepaalde periodes uit onze geschiedenis wil wissen..
Ik heb veel tegen Lenin en Stalin, zoals zij regeerden met het ijzeren hand..dat was verschrikkelijk...
Mijn punt van dit alles IS dat er onnodige slachtoffers zijn gemaakt! Mijn familie langs mijn vader zijn kant waren onnodige slachtoffers geworden.
U praat gemakkelijk omdat het U niet echt persoonlijk aangaat.

Ik erger mij ook aan het feit dat Moskou toen en nu nog zo-veel heeft en anderen delen van het land zo weinig...(niet allemaal natuurlijk)

Zitten wij ongeveer op hetzelfde golflengte of gaan we verder discussiëren?
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 22:50   #76
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Termen als liefde, menselijk en begripvoil tellen niet in de politiek )of in de zakenwereld), dat zie je doorheen heel de menselijke geschiedenis, Stalin is geen uitzondering. En hoe hoger je gaat hoe minder liefde, begrip en menselijkheid je zult tegenkomen. Al de rest is hypocriet gelul. Politici wringen elkaar met plezier figuurlijk de nek om, zakenmensen ook. Liefde, menselijkheid en begrip blijven ENKEL gereserveerd voor het persoonlijke privé leven en familie (meestal, er zijn zowel positieve als negatieve uitzonderingen).
In het Westen wordt veel geluld over liefde, menselijkheid en begrip maar in realiteit is het een koude samenleving waar enkel geld, imago en status telt.
Het kon anders, maar de vraag is...zou er wel een persoon zijn geweest die dat kon doen wat Stalin heeft bereikt op sommigen vlakken (ik praat nu over de goede dingen die voor het Land zijn verricht)..
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2010, 22:53   #77
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard



Vreemdelingen zijn ook verraders, laten we dat niet vergeten, hoe pijnlijk het ook mag klinken.
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 06:38   #78
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Het kon anders, maar de vraag is...zou er wel een persoon zijn geweest die dat kon doen wat Stalin heeft bereikt op sommigen vlakken (ik praat nu over de goede dingen die voor het Land zijn verricht)..
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Stalin was extreem hard, maar dat is voor een deel ook de redding van de Sovjet-Unie geweest denk ik.

http://delostalina.ru/

Laatst gewijzigd door tomm : 9 mei 2010 om 06:45.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 06:55   #79
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Ik ben helemaal geen Russisch Nationalist.. Zij willen Rusland voor zichzelf, voor echte Russen. En bepaalde regio's onafhankelijkheid geven en daarna isoleren.
Maar een ding begrijp ik niet, waarom moet ik bewijzen gaan zoeken, als u mij niet gelooft gaat u toch (normaal gezien) zelf op onderzoek uit.
USSR in de jaren 70 - 80 was mooi, daar twijfel ik niet aan.

U begrijpt mij helemaal niet... Ik ben iemand die bepaalde periodes uit onze geschiedenis wil wissen..
Ik heb veel tegen Lenin en Stalin, zoals zij regeerden met het ijzeren hand..dat was verschrikkelijk...
Mijn punt van dit alles IS dat er onnodige slachtoffers zijn gemaakt! Mijn familie langs mijn vader zijn kant waren onnodige slachtoffers geworden.
U praat gemakkelijk omdat het U niet echt persoonlijk aangaat.

Ik erger mij ook aan het feit dat Moskou toen en nu nog zo-veel heeft en anderen delen van het land zo weinig...(niet allemaal natuurlijk)

Zitten wij ongeveer op hetzelfde golflengte of gaan we verder discussiëren?
Natuurlijk zijn er onnodige slachtoffers gemaakt, daar ben ik het volledig mee eens. Maar de eindbalans van Stalin valt toch eerder positief uit denk ik. Ik ken niemand persoonlijk die slachtoffer werd, maar er zijn er veel. Mijn grootvader was lid van de partij, vocht mee in de oorlog en een verstokte stalinist tot aan z'n dood 3 jaar geleden. We hebben hen laten overkomen in 1998 maar hij kon hier nooit echt aarden.
Het klopt dat bijna alles naar Moskou gaat, hoewel tegenwoordig andere steden ook vrij welvarend zijn geworden, met name Samara, Ekaterinburg, Kazan, Tyumen. Maar er zijn ook veel streken in Rusland waar een groot deel van de bevolking in armoede leeft. De opbrengsten van gas, olie en andere grondstoffen worden onder het hudige regime niet correct geïnvesteerd, enorm veel gaat verloren aan corruptie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 11:38   #80
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid
 
Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2010
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er onnodige slachtoffers gemaakt, daar ben ik het volledig mee eens. Maar de eindbalans van Stalin valt toch eerder positief uit denk ik. Ik ken niemand persoonlijk die slachtoffer werd, maar er zijn er veel. Mijn grootvader was lid van de partij, vocht mee in de oorlog en een verstokte stalinist tot aan z'n dood 3 jaar geleden. We hebben hen laten overkomen in 1998 maar hij kon hier nooit echt aarden.
Het klopt dat bijna alles naar Moskou gaat, hoewel tegenwoordig andere steden ook vrij welvarend zijn geworden, met name Samara, Ekaterinburg, Kazan, Tyumen. Maar er zijn ook veel streken in Rusland waar een groot deel van de bevolking in armoede leeft. De opbrengsten van gas, olie en andere grondstoffen worden onder het hudige regime niet correct geïnvesteerd, enorm veel gaat verloren aan corruptie.
Ik zie dat wij ondanks onze discussies op hetzelfde golflengte zitten...
Vergeet Krasnodarsky Kray niet, ze zijn enorm (economisch) aan het stijgen.
Je weet toch wat nu gezegd wordt?
Heb je geld, dan ga je naar Sochi. Heb je niet veel geld, dan ga je naar buitenland
__________________

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be