Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2002, 10:39   #61
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Over de grond van de zaak zijn we het dus eens: de CVP is een mosselpartij met een pakket waarden dat enkel als uithangbord dient zonder de wil om ze te realiseren.
Inderdaad. Ik heb nog nooit voor de CVP gestemd en ben ook niet van plan dat te doen. Zeker niet zolang ze homofiele huwelijken in hun programma hebben staan en niet terugkomen op hun abortuswet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Spijtig dat er bij ons geen partij als de Christen Unie bestaat.
Dit is dus niet belgisch? Heb je een linkje voor me?
http://www.christenunie.nl. Weliswaar protestants geïnspireerd, maar mocht hun programma uitgevoerd worden, zouden we zeker in een betere wereld leven.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 10:42   #62
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Ik moet eigenlijk lachen als ik zie hoe men zich in allerlei bochten wringt om toch maar de originele betekenis van woorden als democratie en communisme te ontwijken.
Ik ben voor iedere regeringsvorm waarin ik iets te vertellen heb. M.a.w. een regeringsvorm waarin een bindend referendumrecht bestaat dat door mij of u kan worden opgezet als er aan bepaalde, eveneens door u ,mij en de meerderheid van de kiezers vastgestelde, voorwaarden word voldaan.
Hoe ge die regeringsvorm noemt zal mij een worst wezen.
Ik ben daar niet voor te vinden. Het volk is onbeperkt manipuleerbaar. Ik ben eerder voor een theocratische aristocratie. De ultieme macht zou dus bij de kerkelijke overheden moeten liggen. Zij zouden bv. veto-recht kunnen hebben op alle door het parlement gestemde wetgeving.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 16:35   #63
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Wat mij wel doet steigeren: de praktijk om dergelijke principes te recupereren om als partijuithangbord te dienen en (licht)gelovigen te lokken en voor de kar van de macht te spannen.Je weet toch welke partij ik bedoel?
Is het niet de plicht van een politieke partij om een visie te hebben? Waarom zou deze visie niet christelijk geïnspireerd mogen zijn.

Waar IK van steiger is dat de partij die de C in haar naam draagt helemaal niet voor de C opkomt. De CVP staat mee aan de wieg van de abortuswet en komt tegenwoordig zelfs voor homohuwelijken op! De CVP zou moeten opkomen tegen condoomonderwijs op scholen, radicale actie voeren tegen euthanasie, massale betogingen organiseren ter vrijwaring van het Katholiek onderwijs, actie voeren voor het verbod op echtscheidingen en overspel, pleiten voor een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder, enz.

Ik ken maar 1 partij waar een politica met deze standpunten gedoogd wordt. U raadt wel welke. Spijtig dat er bij ons geen partij als de Christen Unie bestaat.
Mijn beste godfried als u niet openstaat voor een beetje modernalisering van de kerk vind ik het erg, ik ben cristen en dat weet iedereen ondertussen al! Ik zit in een plus-13 werking en wij proberen de kerk te modernaliseren, die uitspraken over homo's, staan die in de bijbel?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 09:39   #64
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Godfried, zou je geen moslim worden. Dat is precies wat deze godsdienst wil. De politiek en dus ook de financiele macht over een volk.
Voor deze die denken de bevolking zo gemakkelijk is te manipuleren verwijs ik naar zwitserland. Doordat de politici daar weten dat de bevolking hun ter verantwoording kan roepen denken zij wel 2 keer na voordat ze de onozelaar gaan uithangen. Door deze druk springen zij ook wat zorgvuldiger om met de overheidsgelden waardoor de algemene levensstandaard wel wat hoger is dan deze in dit corrupte België.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 09:47   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Mijn beste godfried als u niet openstaat voor een beetje modernalisering van de kerk vind ik het erg, ik ben cristen en dat weet iedereen ondertussen al! Ik zit in een plus-13 werking en wij proberen de kerk te modernaliseren, die uitspraken over homo's, staan die in de bijbel?

Thomas
Thomas,
Als je tot een club wil behoren moet je hun reglementen respecteren, en dat meen ik.
De eerstkomende decennia, zie ik Nostra Mama La Sancta Egglesia Cattolica Romana haar standpunten inzake celibaat en homofilie nog niet zo snel wijzigen.
Wanner je dit onmenselijk, achterhaald, barbaars of pervers vindt, stap dan uit die vereniging, en vervoeg het groter wordende heerschaar der vrijdenkers, die zich niet laten commanderen door een sekte. Want dat is tenslotte elke groepering die als gezag onbestaande uitvindsels der menselijke geest (goden etc.) hanteert, hoe omvangrijk de groep volgelingen ook moge zijn.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2002, 18:04   #66
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Mijn beste godfried als u niet openstaat voor een beetje modernalisering van de kerk vind ik het erg, ik ben cristen en dat weet iedereen ondertussen al! Ik zit in een plus-13 werking en wij proberen de kerk te modernaliseren, die uitspraken over homo's, staan die in de bijbel?

Thomas
Thomas,
Als je tot een club wil behoren moet je hun reglementen respecteren, en dat meen ik.
De eerstkomende decennia, zie ik Nostra Mama La Sancta Egglesia Cattolica Romana haar standpunten inzake celibaat en homofilie nog niet zo snel wijzigen.
Wanner je dit onmenselijk, achterhaald, barbaars of pervers vindt, stap dan uit die vereniging, en vervoeg het groter wordende heerschaar der vrijdenkers, die zich niet laten commanderen door een sekte. Want dat is tenslotte elke groepering die als gezag onbestaande uitvindsels der menselijke geest (goden etc.) hanteert, hoe omvangrijk de groep volgelingen ook moge zijn.
Superstaaf, het cristendom is gebasseerd op de bijbel! Dus mijn vraag was: Staat dit in de bijbel?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be