Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2023, 18:07   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
In een vrije markt kunnen geen "te hoge" prijzen ontstaan.

Gezien we in het huidige mercantilistisch/politiek systeem, wat eerder neigt naar fascisme dan communisme, "te hoge prijzen" ervaren, is dat een bewijs dat er geenszins een "vrije markt" bestaat.
Voila. Men kan mij wijsmaken wat men wil, een medische "standaard" behandeling van enkele dagen kan geen 45 000 Euro kosten.

Citaat:
Het probleem is dat de reglementering concurrentie verhindert ipv ze te stimuleren. Dat is de enige reden en oorzaak dat "de prijzen te hoog" zijn.
Inderdaad, men verwart soms "prive" met "vrije markt". De Amerikaanse gezondheidszorg is prive, maar is helemaal geen vrije markt. Een vrije markt die wordt benaderd met dingen zoals smartphones en computers en zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 18:09   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
klopt, meestal met groepsverzekeringen via de werkgever
Kijk, het wil toch wel zeggen dat die verzekeringen "peperduur" moeten zijn als die voor elke lichte behandeling ettelijke 10 000 dollars moeten ophoesten voor hun verzekerden. Ik ben er bijna zeker van dat die dame een "uitzonderingstarief" heeft gekregen die ze niet zou gehad hebben mocht ze een normale verzekerde Amerikaanse zijn.

Verzekeringen collectiviseren enkel maar. Zij maken de dingen niet goeiekoper, wel meer uitgevlakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 18:11   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn eerste niersteencrisis viel wel plots uit de lucht.
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moet een unicum zijn. Ik hoop dat men er een publicatie over geschreven heeft
Pas op hé, of ik publiceer hier een foto van het steentje dat na de verbrijzeling met echo, toch nog langs natuurlijke weg afgekomen is.
Ik bewaar dat nog altijd in het opplooibaar trechtertje waarin ik moest pissen om evt steentjes op te vangen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 18:14   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, het wil toch wel zeggen dat die verzekeringen "peperduur" moeten zijn als die voor elke lichte behandeling ettelijke 10 000 dollars moeten ophoesten voor hun verzekerden. Ik ben er bijna zeker van dat die dame een "uitzonderingstarief" heeft gekregen die ze niet zou gehad hebben mocht ze een normale verzekerde Amerikaanse zijn.

Verzekeringen collectiviseren enkel maar. Zij maken de dingen niet goeiekoper, wel meer uitgevlakt.
denk ik ook wel. Ik betaalde in San Diego tien jaar geleden ook 350$ voor een voorlopige tandvulling. (hoop en al 15 min. bij die tandarts binnengeweest).
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2023, 18:15   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pas op hé, of ik publiceer hier een foto van het steentje dat na de verbrijzeling met echo, toch nog langs natuurlijke weg afgekomen is.
Ik bewaar dat nog altijd in het opplooibaar trechtertje waarin ik moest pissen om evt steentjes op te vangen.
Maar dat het uit de lucht kwam vallen was merkwaardig !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 14:20   #66
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Men kan mij wijsmaken wat men wil, een medische "standaard" behandeling van enkele dagen kan geen 45 000 Euro kosten.



Inderdaad, men verwart soms "prive" met "vrije markt". De Amerikaanse gezondheidszorg is prive, maar is helemaal geen vrije markt. Een vrije markt die wordt benaderd met dingen zoals smartphones en computers en zo.
Uiteraard hoeft dat geen 45.000eur te kosten. Het is omdat "big pharma" de pen vasthield toen "kartelwetgeving" werd geschreven, dat het (legaal) onmogelijk is voor een dienstverlener die de dienst aan 25.000eur / 12.500eur/ 7250eur / 150eur ... kan aanbieden om zich "in de markt te vestigen."

"Jamaar, hebt gij wel de juiste papierkes, en bankgaranties, en 100 miljoen dollar/eur of whatever, om "medische dienstverlening" aan te bieden???"
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 14:33   #67
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.775
Standaard

Dat heeft weinig met big pharma te maken, wel met big health insurance. Een natuurlijk gevolg als je gezondheidszorg volgens het for profit principe gaat organiseren. Koppel dat ook nog eens aan de voorwaarde dat de werkgever een medical plan moet voorzien, en ge zijt helemaal gechareld als burger
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 21 augustus 2023 om 14:35.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 14:38   #68
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, het wil toch wel zeggen dat die verzekeringen "peperduur" moeten zijn als die voor elke lichte behandeling ettelijke 10 000 dollars moeten ophoesten voor hun verzekerden. Ik ben er bijna zeker van dat die dame een "uitzonderingstarief" heeft gekregen die ze niet zou gehad hebben mocht ze een normale verzekerde Amerikaanse zijn.

Verzekeringen collectiviseren enkel maar. Zij maken de dingen niet goeiekoper, wel meer uitgevlakt.
Niet echt. Health insurance is peperduur in de VS, en voor werknemers vnl betaald door de werkgever. Hospitalen kunnen vragen wat ze willen, en factureren wat ze willen, en eens de factuur uitgeschreven beginnen de onderhandelingen met de verzekeraars. Wat gij als patiënt gefactureerd krijgt is niet wat de verzekeraar uiteindelijk moet betalen. Het is een absurd gecompliceerd systeem waar de patiënt de dupe van is, en de verzekeraar de enige is die er beter van wordt
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 17:14   #69
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daarom schreef ik "mutas en co"
Moest u nu gewoon gezegd hebben "dat wist ik niet".

Citaat:
Dat is heel simpel. Je ziet ergens een sos staan. Dan heb je twee mogelijkheden. 1) Het is een gewone mens, een arbeider of zo. No prob. 2) Het is een bons van ofwel de partaai, de ziekekas of iets soortgelijks: gegarandeerd dat er een geur van oplichting en foefelarij in de lucht hangt. Ook gegarandeerd dat die met bijkomende zitpenningen en zo, minstens 10.000 euro netto per maand raapt.
Stom van mij iets concreets te verwachten.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 augustus 2023 om 17:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 17:16   #70
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Niet echt. Health insurance is peperduur in de VS, en voor werknemers vnl betaald door de werkgever. Hospitalen kunnen vragen wat ze willen, en factureren wat ze willen, en eens de factuur uitgeschreven beginnen de onderhandelingen met de verzekeraars. Wat gij als patiënt gefactureerd krijgt is niet wat de verzekeraar uiteindelijk moet betalen. Het is een absurd gecompliceerd systeem waar de patiënt de dupe van is, en de verzekeraar de enige is die er beter van wordt
De private verzekeraar?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 17:24   #71
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Uiteraard hoeft dat geen 45.000eur te kosten. Het is omdat "big pharma" de pen vasthield toen "kartelwetgeving" werd geschreven, dat het (legaal) onmogelijk is voor een dienstverlener die de dienst aan 25.000eur / 12.500eur/ 7250eur / 150eur ... kan aanbieden om zich "in de markt te vestigen."

"Jamaar, hebt gij wel de juiste papierkes, en bankgaranties, en 100 miljoen dollar/eur of whatever, om "medische dienstverlening" aan te bieden???"
Private kartels gebruiken de overheid. Dat is steeds de tendens. En moest er geen overheid bestaan zou men ze uitvinden. Vrije markt kan werken maar het blijkt een illusie te zijn in de praktijk. En het zijn juist de private corporaties die zich nog hebzuchtiger tonen dan de overheid zelf.

Moest men de markt laten werken zou westerse big pharma uitgerangeerd worden ten voordele van Indische en andere bedrijven uit het globale zuiden met hun spotgoedkope en even kealiteitsvolle medicijnen. Goedkoper voor patiënt. Goedkoper voor de belastingbetaler. Goedkoper voor de overheid die kosten terugbetaald. Maar zelfs dat zou maar een opstap zijn naar een monopolie. Een private dictatuur. Een oligarchie (wat in feite de de facto situatie is in het 'vrije' westen). Vrije markt neigt naar dictatuur indien men ze vrij laat.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 augustus 2023 om 17:27.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2023, 18:11   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moest u nu gewoon gezegd hebben "dat wist ik niet".


Stom van mij iets concreets te verwachten.
Ik lieg nooit.
Grappen wel. Zeer veel. Of decors ontwikkelen.
Maar liegen nooit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be