Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 31 maart 2012, 00:02   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jan, er ìs geen god.
U legitimeerde echter wel de claims van de Joden op basis van een boek dat aan God wordt toegeschreven.

Spagaat?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 00:20   #62
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U legitimeerde echter wel de claims van de Joden op basis van een boek dat aan God wordt toegeschreven.

Spagaat?
Euhm nee, dat was pas n�*dat ik las dat jij er wel in gelooft.

Volgens jouw godfiguur komt dat land de joden toe.

Volgens mij ook, maar niet om die reden.
SDX is offline  
Oud 31 maart 2012, 00:25   #63
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef me helemaal niet te schamen, wel integendeel. Niets anders dan de waarheid is het immers dat de huidige Joodse staat (die trouwens op geen enkele plaats inneemt in het christelijk geloof) gebouwd is op valse claims en geweld..
U kent u eigen geloofsboek niet eens. Hebt u ooit al wel eens de bijbel gelezen??? Bij Jesaja 43:1-3 staat uw Schepper, o Jakob, en uw Formeerder, o Israël: Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden. Want Ik, de HERE, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser." In 1 bijbeltekst al 2 keer de naam Israël. Israël is dus wel degelijk het land van de Christenen en Joden en niet van islamitische kolonisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er hebben ooit Joden in Palestina gewoond, ja. Eeuwen geleden. Er woonden eeuwen geleden ook talrijke volkeren op andere plaatsen, waar ze nu niet meer wonen. Ook de huidige bevolkingen verdrijven?.
U moet geen appelen met peren vergelijken. De geschiedenis leert ons wat anders. De Joodse geschiedenis begon circa 4100 jaar geleden met de aartsvaders Abraham, zijn zoon Izaäk en kleinzoon Jacob. Archeologische vondsten, gedaan in Mesopotamië, geven ons een impressie hoe Abraham (toen nog Abram geheten) in zijn nomadenbestaan geleefd moet hebben. Deze vondsten bevestigen hoe de Thora en Bijbel hierover spreken. Het boek Genesis vertelt hoe Abraham werd geroepen van Ur van de Chaldeeën, naar het land van Kanaän om daar een volk te stichten ter ere van de ene ware God, "Jaweh". De tijd van de palestijnse kolonisten ligt ook al ruim meer dan 60 jaar achter ons dus waarom zouden deze mensen meer rechten hebben op land dat ze van de oorspronkelijke bewoners hebben afgenomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Joden zijn niet langer het uitverkoren volk Gods. Zij zijn ontrouw geweest en gebleven, hebben de Messias laten vermoorden en hebben hun eerstegeboorterecht verspeeld.
Uw toont perfect aan dat de RKK eigenlijk niet meer is dan een valse sekte in de stijl van de Italiaanse maffia die het christendom misbruiken met in haar kielzog duistere figuren van negationistische, antisemitische en pedofiele inslag. De reformatie is in vele landen een zege geweest zoveel is duidelijk. Jezus, de zoon van de Here werd vermoord op bevel van de Romein Pilatus. Hij werd niet voor niets de Koning der Joden genoemd.
Dazi Martina is offline  
Oud 31 maart 2012, 00:35   #64
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Arabieren zijn niet de huidige deemoedige Duitsers. Arabieren kun je op dit ogenblik het best vergeleken met de Duitsers aan de vooravond van WO II: bewust van het onrecht dat hen werd aangedaan en klaar om terug te slaan zodra de gelegenheid zich voordoet.
De Islamitische Arabieren (er zijn ook enkele andere) zijn zeker geen Europeanen en zeker niet deemoedig als de huidige Duitsers. Ze zijn zelfs niet verongelijkt zoals de de meeste Duitsers na Versailles. Ze worden door iets heel anders bewogen namelijk door hun fantasme, in casu hun politiek-religieuse maatschappijvisie gestoeld op een 10de eeuwse autoritaire Islam (ijtihad) en dit uiteraard strikt lokaal gekruid met wat iedereen voelt als hem erf en have ontstolen wordt. Ik heb reeds uitgelegd waarom dit geen keer heeft (het wederkerigheidsprincipe)..

Ze hebben reeds 4 of 5 maal geprobeerd terug te slaan maar iedere maal werden ze zo erg verslagen dat andere mogendheden tussenkwamen om hen niet teveel gezichtsverlies te laten lijden. Ze zullen er moeten mee leren leven. Trouwens de spanning tussen Sji'ah en Soenni of Perzië en Arabië zou wel eens voor een paar verrassingen kunnen zorgen.
fcal is offline  
Oud 31 maart 2012, 00:39   #65
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De Islamitische Arabieren (er zijn ook enkele andere) zijn zeker geen Europeanen en zeker niet deemoedig als de huidige Duitsers. Ze zijn zelfs niet verongelijkt zoals de de meeste Duitsers na Versailles. Ze worden door iets heel anders bewogen namelijk door hun fantasme, in casu hun politiek-religieuse maatschappijvisie gestoeld op een 10de eeuwse autoritaire Islam (ijtihad) en dit uiteraard strikt lokaal gekruid met wat iedereen voelt als hem erf en have ontstolen wordt. Ik heb reeds uitgelegd waarom dit geen keer heeft (het wederkerigheidsprincipe)..

Ze hebben reeds 4 of 5 maal geprobeerd terug te slaan maar iedere maal werden ze zo erg verslagen dat andere mogendheden tussenkwamen om hen niet teveel gezichtsverlies te laten lijden. Ze zullen er moeten mee leren leven. Trouwens de spanning tussen Sji'ah en Soenni of Perzië en Arabië zou wel eens voor een paar verrassingen kunnen zorgen.
Perzië/iran & Arabië, ja daar denk ik ook al 'n tijdje aan.

De VS is althans druk bezig met wapenverkoop aan Arabië.
SDX is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:08   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Euhm nee, dat was pas n�*dat ik las dat jij er wel in gelooft.

Volgens jouw godfiguur komt dat land de joden toe.

Volgens mij ook, maar niet om die reden.
Volgens jouw godfiguur... Misschien toch even verder lezen dan het OT...

En volgens u? Welke reden is er te verzinnen om mensen waarvan de voorvaderen er al generaties wonen uit hun land te zetten om er vervolgens kolonisten van uit heel de wereld neer te poten?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:09   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
U kent u eigen geloofsboek niet eens. Hebt u ooit al wel eens de bijbel gelezen??? Bij Jesaja 43:1-3 staat uw Schepper, o Jakob, en uw Formeerder, o Israël: Vrees niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden. Want Ik, de HERE, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser." In 1 bijbeltekst al 2 keer de naam Israël. Israël is dus wel degelijk het land van de Christenen en Joden en niet van islamitische kolonisten.
Ik denk dat u de lezing van de bijbel ergens laat ophouden bij het OT...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:11   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
U moet geen appelen met peren vergelijken. De geschiedenis leert ons wat anders. De Joodse geschiedenis begon circa 4100 jaar geleden met de aartsvaders Abraham, zijn zoon Izaäk en kleinzoon Jacob. Archeologische vondsten, gedaan in Mesopotamië, geven ons een impressie hoe Abraham (toen nog Abram geheten) in zijn nomadenbestaan geleefd moet hebben. Deze vondsten bevestigen hoe de Thora en Bijbel hierover spreken. Het boek Genesis vertelt hoe Abraham werd geroepen van Ur van de Chaldeeën, naar het land van Kanaän om daar een volk te stichten ter ere van de ene ware God, "Jaweh". De tijd van de palestijnse kolonisten ligt ook al ruim meer dan 60 jaar achter ons dus waarom zouden deze mensen meer rechten hebben op land dat ze van de oorspronkelijke bewoners hebben afgenomen.
En? Als er archeologische bewijzen zijn dat een bepaald volk ergens heeft gewoond, maar dat het door de wedervaren van de geschiedenis er uit is vertrokken waarna andere mensen zich er kwamen vestigen, betekent dit dan dat een hedendaags volk dat land kan claimen?

Ik wist trouwens niet dat men een bijbelboek kan bovenhalen om seculiere rechten vandaag de dag op te eisen...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:14   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Uw toont perfect aan dat de RKK eigenlijk niet meer is dan een valse sekte in de stijl van de Italiaanse maffia die het christendom misbruiken met in haar kielzog duistere figuren van negationistische, antisemitische en pedofiele inslag. De reformatie is in vele landen een zege geweest zoveel is duidelijk. Jezus, de zoon van de Here werd vermoord op bevel van de Romein Pilatus. Hij werd niet voor niets de Koning der Joden genoemd.
Dit is helemaal niet "het" standpunt van de Roomse Kerk, maar gewoon van de christenheid in Oost en West. Ook trouwens van Luther en de lutheranen (tenminste de orthodoxe, getrouwe vleugel).

Lees even goed de passage na waarin Pilatus Jezus onschuldig acht van de door de Joden aangeklaagde misdaden. Hij wast zijn handen in onschuld, maar de Joden eisen bloed. Vervolgens roepen ze Jezus' bloed over zich en al de generaties die zullen komen. Open je NT en lees na.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:36   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens jouw godfiguur... Misschien toch even verder lezen dan het OT...

En volgens u? Welke reden is er te verzinnen om mensen waarvan de voorvaderen er al generaties wonen uit hun land te zetten om er vervolgens kolonisten van uit heel de wereld neer te poten?
http://www.imninalu.net/myths-pals.htm

http://brabosh.com/2009/08/23/veertien-leugens2/

http://video.google.nl/videoplay?doc...02461706761547

http://www.youtube.com/watch?v=LeGYA...4&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=j1N1z...6&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=f81j5Zk-GSA

Laatst gewijzigd door SDX : 31 maart 2012 om 01:42.
SDX is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:46   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Wat moet ik daarmee? Wat wil je daarmee bewijzen eigenlijk?

Dat de Joden niet uit Palestina zijn verdreven ten tijde van de Romeinen? En dat er geen andere bevolking na hen is gekomen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 01:56   #72
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat moet ik daarmee? Wat wil je daarmee bewijzen eigenlijk?

Dat de Joden niet uit Palestina zijn verdreven ten tijde van de Romeinen? En dat er geen andere bevolking na hen is gekomen?
Dat ik de pallywood propaganda niet slik!
SDX is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:02   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat ik de pallywood propaganda niet slik!
Is het dan propaganda als de geschiedenis aanhaalt zoals ze zich heeft voorgedaan?

Nl. dat de Joden eeuwen geleden in Palestina woonden, ze daar uit verdreven worden en er andere volkeren zich hebben gevestigd?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:12   #74
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is helemaal niet "het" standpunt van de Roomse Kerk, maar gewoon van de christenheid in Oost en West. Ook trouwens van Luther en de lutheranen (tenminste de orthodoxe, getrouwe vleugel).

Lees even goed de passage na waarin Pilatus Jezus onschuldig acht van de door de Joden aangeklaagde misdaden. Hij wast zijn handen in onschuld, maar de Joden eisen bloed. Vervolgens roepen ze Jezus' bloed over zich en al de generaties die zullen komen. Open je NT en lees na.
Niets daarvan. Een aantal leden van de Sanhedrin zagen in Jezus een geduchte concurrent voor hun machtspositie. Dus smeden ze samen een complot tegen de zoon van de Here. Pilatus hield een showproces maar wist dat de afkeer van de hoge priesters zo groot was dat ze absoluut bereid waren om kost wat kost Jezus aan het kruis genageld te zien worden. De Romeinen speelde hier handig op in door in ruil voor Jezus leven Barabas, de moordenaar vrij te laten. In feite gebruikte de Romeinen de Sanhedrin, die absoluut niet het Joodse volk als geheel vertegenwoordigde om van een lastige rebel af te komen. Pilatus zei: "Wie wilt u vrij, Jezus of Barabas...wetende dat hij sowieso Jezus nooit had vrijgelaten dus uw verdraaing van de feiten is gewoon compleet belachelijk en getuigt van een zeer bekrompen visie.

Zelfs uw eigen RKK erkend dit historische feit: http://weeswaakzaam.com/?p=15522
Dazi Martina is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:14   #75
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat de Joden niet uit Palestina zijn verdreven ten tijde van de Romeinen? En dat er geen andere bevolking na hen is gekomen?
Als we uw stelling volgen dan zouden de Marokkanen recht hebben op Vlaanderen als ze maar op termijn de autochtone bevolking zouden wegjagen.
Dazi Martina is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:15   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Niets daarvan.
Jawel, de lezing van de tekst is kristalhelder. Daarom ook werd het door de Kerk van oudsher aldus gelezen, in Oost en West. Ook door de bewegingen die uit de Hervorming kwamen.

Pas later heeft men geprobeerd de tekst krom te interpreteren, maar die visie staat haaks op de traditioneel overgeleverde zienswijze erop.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:16   #77
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is helemaal niet "het" standpunt van de Roomse Kerk, maar gewoon van de christenheid in Oost en West. Ook trouwens van Luther en de lutheranen (tenminste de orthodoxe, getrouwe vleugel).
.
Alvast niet van de calvinistische en presbyteriaanse opvattingen van het reformatorische protestantisme. Luther vond ik trouwens teveel gezagstrouw aan Rome...
Dazi Martina is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:17   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Als we uw stelling volgen dan zouden de Marokkanen recht hebben op Vlaanderen als ze maar op termijn de autochtone bevolking zouden wegjagen.
Als de Vlamingen verdreven zouden zijn en er nadien vijfhonderd jaar Marokkanen wonen, ja, dat is het normaal dat het Vlaamse volk daar geen claim meer op kan halen.

Dat is heel logisch en wordt ook toegepast bij de talrijke gebieden die in de loop van de geschiedenis een bevolkingswissel hebben gekend.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:19   #79
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de Vlamingen verdreven zouden zijn en er nadien vijfhonderd jaar Marokkanen wonen, ja, dat is het normaal dat het Vlaamse volk daar geen claim meer op kan halen.
.
Dus als u uit uw huis gedreven wordt door krakers is het na uw dood eigendom van de krakers en niet van uw kinderen. Mooie denkwijze hebt u..
Dazi Martina is offline  
Oud 31 maart 2012, 02:21   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Alvast niet van de calvinistische en presbyteriaanse opvattingen van het reformatorische protestantisme.
Ik denk dat u de huidige calvinistische opvattingen verwart met het orthodox calvinisme zoals dat bij de stichters te vinden was. Ik raad u aan eens na te gaan in Calvijns geschriften wat hij daarover schrijft.

U zult verbaasd staan.
Jan van den Berghe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be