Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 09:15   #61
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Stel nu dat er in die zaal iets gebeurd ... En die kwistenbiebels blokkeren de uitgangen ... Héél erg brandveilig en zo ...
En dat soort zouden ze nog op de unif vrij laten rondlopen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:41   #62
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

op yelloman heeft men het over NSv'ers die het meubilair vernielen, brandalarm laten afgaan (zodat brandweer naar binnen moet -> weg blokkade?)..
en dat het geweld hoofdzakelijk kwam van NSV'ers.

verslag op:
http://yelloman1.blogspot.com/

iemand die dit kan beamen, of tegen spreken?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:56   #63
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
op yelloman heeft men het over NSv'ers die het meubilair vernielen, brandalarm laten afgaan (zodat brandweer naar binnen moet -> weg blokkade?)..
en dat het geweld hoofdzakelijk kwam van NSV'ers.

verslag op:
http://yelloman1.blogspot.com/

iemand die dit kan beamen, of tegen spreken?
De brandweer is er bij gekomen omdat er een branderig geurtje ging. NSV zat nogal opgesloten bij mijn weten om veel geweld te gebruiken.
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:57   #64
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Gisterenavond was ik benieuwd of mijn voorspelling zou bewaardheid worden. Ik dus enkele internetpagina's van 'de linkse' bezocht, en ja hoor de LSP bracht al verslag uit (lees hier)!

Zoals ik in het eerste bericht van dit onderwerp had voorspeld:
- Wij waren met 300
- Wij waren vreedzaam
- Het waren 'de rechtse' die geweld hebben gepleegd, zelfs Dewinter

Bij het verslag ook enkele foto's. Je zou dus denken dat als 'de rechtse' en Dewinter op 'de linkse' zouden slagen, je hiervan toch foto's zou terugvinden. Niet dus!

Mijn voorspelling kwam uit. Ik zocht nog wat naar berichtgeving op andere internetsites, maar meer vond ik niet.

Deze morgen de kranten opengedaan en wat lees ik:

- Dewinter krijgt slaag in Gent (Het Nieuwsblad pagina 3)
- Ook de rechtor werd gewond aan het hoofd (Het Nieuwsblad pagina 3)
- Dewinter krijgt slaag (Het Laatste Nieuws pagina 5) + foto waarop Dewinter inderdaad slaag krijgt
- Luc Decorte kreeg slaag van een ijzeren staaf en zat helemaal onder het bloed (Het Laatste Nieuws pagina 5) + foto waarop Luc Decorte (vermoed ik) inderdaad met een bloedend voorhoofd staat

- In De Standaard regionaal spreekt men over gemaskerde anarchisten en over een 'gas' dat werd binnengespoten.
- In Het Laatste Nieuws regionaal staat te lezen dat een lid van NSV gewond werd afgevoerd toen hij tijdens de bevrijding een glas in het aangezicht kreeg!

Op www.deredactie.be zie je ook een foto waarop duidelijk te zien is dat Dewinter langs alle kanten slaag kreeg.

En dat noemt 'links' vreedzaam!

Laatst gewijzigd door Objectief : 8 oktober 2008 om 10:01.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:59   #65
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

"Ik stond zelf op de eerste rij bij de blokkade vanwege de studenten. Ik kan alleen zeggen dat er vanuit de zijde van de studenten geen enkel geweld gebruikt is. Wij hebben enkel klappen geïncasseerd. Wel niet van Dewinter zelf, maar van zijn 20 man privé-militie rond hem. De PV's werden ondertussen ingediend. Het breed platform van studenten (oa Jong-SPa en ABVV-jongeren, ALS, COMAC, etc) hebben geen enkele vorm van geweld gebruikt." Jonas Van Vossole in DM

Hoe zit het nu? Heeft Dewinter geslagen of niet? Nu spreekt 'links' zichzelf al tegen!

Trouwens als Dewinter zou geslagen hebben, zou dat toch de kans voor de media en 'links' geweest zijn om dit op de gevoeligep laat vast te leggen en uit te brengen?

Laatst gewijzigd door Objectief : 8 oktober 2008 om 10:01.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:05   #66
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Op www.deredactie.be zie je ook een foto waarop duidelijk te zien is dat Dewinter langs alle kanten slaag kreeg.
waar is die foto ?

hoe dan ook, ik ben overtuigd dat geweld van beide kanten kwam.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:13   #67
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
waar is die foto ?

hoe dan ook, ik ben overtuigd dat geweld van beide kanten kwam.
Normaal hier.

Zie jij die 20 privé-militie rond hem die op 'de linkse' aan het kloppen is?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:30   #68
Mecheleir
Partijlid
 
Mecheleir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2004
Locatie: Mechelen, Vlaanderen
Berichten: 231
Standaard

@ objectief

de linksen hadden een brandblusser leeggespoten in auditorium D ( waar wij met de NSV zaten). Ik neem dus aan dat het daar over gaat.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:54   #69
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
op yelloman heeft men het over NSv'ers die het meubilair vernielen, brandalarm laten afgaan (zodat brandweer naar binnen moet -> weg blokkade?)..
en dat het geweld hoofdzakelijk kwam van NSV'ers.

verslag op:
http://yelloman1.blogspot.com/

iemand die dit kan beamen, of tegen spreken?
http://www.schamper.ugent.be/2008-on...-uit-in-oproer
Citaat:
Even na acht werden de opgesloten NSV’ers door een zestal agenten bevrijd. Het auditorium zelf was tegen alle verwachtingen in goed bewaard gebleven. Dat vond als eerste de decaan. Van buiten het auditorium was een poederblusser in het auditorium leeggespoten (volgens de decaan stonden er in de auditoria geen poederblussers). Enkele bankjes bleken stuk (in welk auditorium is dat niet zo?). Links beweert dat de rechtsen ijzeren staven van de banken meegenomen hadden bij hun bevrijding. Neutralen (de stuvers) konden dat absoluut niet bevestigen en merken op dat de Linksen door de gangen liepen met alles wat van ijzer was en los te krijgen was. Ook dit kan ik bevestigen.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:05   #70
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Zelfs de organisatoren Koen Hostyn en Marc Puyol zeggen dat er zeker en vast baldadigheden zijn gebeurd door 'de linkse'.

Zelfs in Het Nieuwsblad regionaal zeggen 'de linkse' dat en een minimaal aan geweld hebben gebruikt!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:09   #71
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Je citaat komt niet uit het artikel maar vanuit een reactie van een student.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:17   #72
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Ik wacht dus nog steeds op de foto's van een Dewinter die op 'de linkse' aan het slaan is!

Laatst gewijzigd door Objectief : 8 oktober 2008 om 11:18.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:30   #73
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

hmm deze reactie toont wel een "andere" kant van het verhaal:

"ik stond op de voorste rij van de blokkade achter de schuifdeur, de enige ingang, en in hemelsnaam, naast mij stonden 2 meisjes van 1m60 groot! Vlak voor de neus van Dewinter. Niet direct de beste uitgangspositie om veel geweld te kunnen gebruiken gezien de deuropening amper 1,5m breed is. Nu moet je je goed voorstellen dat FDW daar niet alleen stond te duwen. Omgeven door Voorposters die gerichte klappen trachtten uit te delen, liet hij zich al knokkend in de trapzaal duwen. Ik incasseerde twee slagen van een af andere leren handschoen en het meisje naast mij ook. Dit waren de Voorposters, maar FILIP DE WINTER, deed ook aardig mee: hij greep een meisje bij de keel waarna hij een klap in het gezicht kreeg van iemand die achter het meisje stond. Nu ja, kan je je voorstellen dat er van de “antifascistische” zijde geen sikkepit geweld komt als je zelf klappen krijgt? Dit was VREEDZAAM PROTEST, maar we zijn nog steeds geen masochisten en willen elkaar toch wel beschermen als het erop aankomt! "
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:35   #74
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

..ook 1 vd laatste gedatilleerde reacties in het Schamper artikel beweerd ook dat het vooral NSV + entourage was die agressief (en gewapend met beugels)uit de hoek kwam
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:39   #75
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
hmm deze reactie toont wel een "andere" kant van het verhaal:

"ik stond op de voorste rij van de blokkade achter de schuifdeur, de enige ingang, en in hemelsnaam, naast mij stonden 2 meisjes van 1m60 groot! Vlak voor de neus van Dewinter. Niet direct de beste uitgangspositie om veel geweld te kunnen gebruiken gezien de deuropening amper 1,5m breed is. Nu moet je je goed voorstellen dat FDW daar niet alleen stond te duwen. Omgeven door Voorposters die gerichte klappen trachtten uit te delen, liet hij zich al knokkend in de trapzaal duwen. Ik incasseerde twee slagen van een af andere leren handschoen en het meisje naast mij ook. Dit waren de Voorposters, maar FILIP DE WINTER, deed ook aardig mee: hij greep een meisje bij de keel waarna hij een klap in het gezicht kreeg van iemand die achter het meisje stond. Nu ja, kan je je voorstellen dat er van de “antifascistische” zijde geen sikkepit geweld komt als je zelf klappen krijgt? Dit was VREEDZAAM PROTEST, maar we zijn nog steeds geen masochisten en willen elkaar toch wel beschermen als het erop aankomt! "
Kijk he...daar wordt ik dus pist van. Als je als meisje 1m60 groot bent en je hebt schrik voor slagen ga dan niet vanvoor gaan staan: je wist waar je aan begon of nee eigenlijk weet je dat niet want waarschijnlijk kan je amper een beschrijving geven van wat een fascist is...alhoewel blijkbaar is de link gelegd met Italië: ALS gaat een stap vooruit! Maar echt, ik wil gerust meebouwen aan een linkse maatschappij maar niet die van jullie...Maar ge wist dat er slagen konden volgen en waarschijnlijk zou je zelf ook geslaan hebben!
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:41   #76
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
..ook 1 vd laatste gedatilleerde reacties in het Schamper artikel beweerd ook dat het vooral NSV + entourage was die agressief (en gewapend met beugels)uit de hoek kwam
Enkele filmpjes op youtube laten nochtans zien dat het de linksen zijn die de boel op stelten zetten en beschadigingen toebrengen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:41   #77
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
..ook 1 vd laatste gedatilleerde reacties in het Schamper artikel beweerd ook dat het vooral NSV + entourage was die agressief (en gewapend met beugels)uit de hoek kwam
Dit is echt een pareltje:

"Door hun debatten te verbieden helpen we de democratie en NIET omgekeerd!" (Auteur: Anoniem)



Hij (of zij) doet zo precies of er een neonazistische negationist kwam spreken.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:44   #78
Mecheleir
Partijlid
 
Mecheleir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2004
Locatie: Mechelen, Vlaanderen
Berichten: 231
Standaard

Tis niet omdat er wat details in een reactie staan dat het de waarheid is. Die meiskes wisten even goed dat ze daar tussen gemaskerd crapuul stonden, niet? Dat is duidelijk te zien op de beelden. Ik wacht trouwens nog op het eerste echte bewijs dat de Voorposters iets anders gedaan hebben dan een poging om naar het debat te gaan. En als we het over geweld hebben, vraag eens aan de linksen met wat ze zoal naar onze kop hebben gegooid toen we het gebouw verlieten .

In de marge, de toon was al even op voorhand gezet...

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&PostCode=9000
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:45   #79
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Enkele filmpjes op youtube laten nochtans zien dat het de linksen zijn die de boel op stelten zetten en beschadigingen toebrengen ...
en heb je daar ook links naar?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:55   #80
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

inderdaad.. ook wel benieuwd naar die filmpjes..

en er is niks van beeldmateriaal over de charge??
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be