Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2016, 13:04   #61
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een vrouw een goede echtgenote, huisvrouw en moeder wil zijn, lijkt mij dat een heel nobele ambitie. Een die het nodige vraagt.

Schijnbaar weet u dat niet te waarderen.

Mag ik dan ook veronderstellen dat u niet gehuwd bent en ook geen kinderen hebt?
U mag dat zeker veronderstellen, maar ik heb relaties gehad met vrouwen die LUI waren en dat was niet om uit te houden. Het was ofwel daarin meegaan ofwel ambras hebben ... En veel mannen geven daar wel aan toe, maar dat zijn in mijn ogen de echte sukkels. Tegenwoordig bereik je als man meer alleen dan in gezinsverband en dat is spijtig.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 16:54   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
U mag dat zeker veronderstellen, maar ik heb relaties gehad met vrouwen die LUI waren en dat was niet om uit te houden. Het was ofwel daarin meegaan ofwel ambras hebben ... En veel mannen geven daar wel aan toe, maar dat zijn in mijn ogen de echte sukkels. Tegenwoordig bereik je als man meer alleen dan in gezinsverband en dat is spijtig.
Als echtgenoot en vader kan ik dat met een gerust hart en met volle overtuiging volkomen tegenspreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 17:30   #63
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als echtgenoot en vader kan ik dat met een gerust hart en met volle overtuiging volkomen tegenspreken.
Eigen stoef stinkt. Let op mijn woorden.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 18:20   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ja, ik doe zinvol werk waarmee ik grote bijdrage lever aan het bedrijf waar ik werk. En ik doe het ook wel graag. Maar ik ben nog liever thuis of bij familie of vrienden.

De bottom line is toch dat je gaat werken voor centen.
Met ganser dagen bij uw vrienden zitten gaat ook vlug tegensteken denk ik. En bij uw familie misschien nog rapper
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 19:08   #65
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
U mag dat zeker veronderstellen, maar ik heb relaties gehad met vrouwen die LUI waren en dat was niet om uit te houden. Het was ofwel daarin meegaan ofwel ambras hebben ... En veel mannen geven daar wel aan toe, maar dat zijn in mijn ogen de echte sukkels. Tegenwoordig bereik je als man meer alleen dan in gezinsverband en dat is spijtig.
Dan moet je maar kiezen voor het alleenzijn. De familie/het gezin zit gewoon in een zware crisis. Over 30 jaar bestaan er gewoon geen families meer.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 19:22   #66
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja dat Huts als dino niet mee kan met veranderingen in de samenleving geeft aan dat hij misschien zelf met pensioen moet?
Want " geld verdienen" betekent natuurlijk niet meer dat je geen vader , partner meer bent die ook daarin moet investeren, wanneer je dit niet wilt, begin dan geen gezin meneer Huts.
Koop u een minnares, en ruil ze in wanneer ze enige verwachting stelt aan uw persoon.
Je snapt toch wel dat een man alleen gelaten wil worden af en toe? Vrouwen die dat niet willen snappen mogen het aftrappen. Als een vrouw je geen privacy gunt dan kan je inderdaad beter een relatie hebben waar je af en toe eens wat affectie en intimiteit hebt in bed en voor de rest =》nix, nada, noppes.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 00:04   #67
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je snapt toch wel dat een man alleen gelaten wil worden af en toe? Vrouwen die dat niet willen snappen mogen het aftrappen. Als een vrouw je geen privacy gunt dan kan je inderdaad beter een relatie hebben waar je af en toe eens wat affectie en intimiteit hebt in bed en voor de rest =》nix, nada, noppes.
Wat heeft dit nu te maken met wat ik schreef?
Uw opmerking is gewoon totaal naast de kwestie, ken weinig vrouwen die er ene probleem mee hebben dat hun man eens iets alleen of met vrienden doet, doen ze zelf ook trouwens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 00:19   #68
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

De vrouwen van tegenwoordig zijn onverzadigbare, onhandelbare krengen, dat is zo een beetje de kern van de boodschap.

Men moet echter opletten voor de verborgen boodschap in meneer zijn pleidooi.

Veel CEO's zeggen dat quality time / vakantie een slecht iets is, en daar ben ik helemaal niet mee akkoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 12:51   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De vrouwen van tegenwoordig zijn onverzadigbare, onhandelbare krengen, dat is zo een beetje de kern van de boodschap.
Ik denk niet dat vrouwen zo heel anders zijn dan pakweg vijftig of honderd jaar geleden. De meeste mensen, mannen als vrouwen, willen nu eenmaal na verloop van tijd een stabiel, en ja, dus ietwat saai en routineus, leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 07:18   #70
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Veel CEO's zeggen dat quality time / vakantie een slecht iets is, en daar ben ik helemaal niet mee akkoord.
Dat zegt/zei Huts niet en dat zeggen maar bitter weinig CEO's.

Maar dat je de wereld niet gaat verbeteren met een 9-to-5 (of nog beter 10-to-15) mentaliteit, dat is evenzeer een gegeven.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 07:23   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als echtgenoot en vader kan ik dat met een gerust hart en met volle overtuiging volkomen tegenspreken.
We spreken hier wel over mensen die ondernemen en niet over onderwijzers.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 07:26   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat zegt/zei Huts niet en dat zeggen maar bitter weinig CEO's.

Maar dat je de wereld niet gaat verbeteren met een 9-to-5 (of nog beter 10-to-15) mentaliteit, dat is evenzeer een gegeven.
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor jou een betere wereld zoal betekent .....dat verschilt nogal van mens tot mens.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 08:55   #73
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat zegt/zei Huts niet en dat zeggen maar bitter weinig CEO's.

Maar dat je de wereld niet gaat verbeteren met een 9-to-5 (of nog beter 10-to-15) mentaliteit, dat is evenzeer een gegeven.
Het is een grote misconceptie dat je lang moet werken om efficient en goed werk af te leveren.

Met een 9 to 5 mentaliteit heb ik mensen ook al het zien schoppen tot manager. Het is pas vanaf dat er raden van bestuur en dergelijke bijkomen dat avonduren essentieel worden.

Het is wat je doet met die 8h, dat telt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 09:15   #74
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor jou een betere wereld zoal betekent .....dat verschilt nogal van mens tot mens.
En an sich doet dat er zelfs weinig toe; om een betere wereld te maken, op welke manier je dat ook invult, moet je impact maken. En impact maak je ook niet in een 9to5 mentaliteit.

If anything klaagt Huts vooral de gemakzucht aan van vele mensen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 09:20   #75
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is een grote misconceptie dat je lang moet werken om efficient en goed werk af te leveren.
Ik heb je hier al eerder aangegeven dat ik mijn teams niet aanstuur vanuit een "je moet hier zijn en je moet hier lang zijn"-visie. Niet hoe lang je ergens aanwezig bent doet er toe, wel wat je doet in de tijd die je er bent.

9to5 verwijst niet zozeer naar mensen die er enkel zijn tussen 9 en 5, 9to5 verwijst veeleer naar een algemene mentaliteit waarbij werk weinig meer is dan een noodzakelijk kwaad; iets dat je moet doen en waarbij je vanaf het begin van de dag al zit af te tellen tot je naar huis mag; iets waarbij je enkel doet wat je moet doen, niet wat je kan doen.

Je hebt mensen die met alle plezier voor de extra mile gaan, en je hebt mensen die dat veel te veel moeite vinden en die liever een mile minder doen. Die laatste categorie, dat is de 9to5-mentaliteit, en daar bereik je idd niks mee.

Citaat:
Met een 9 to 5 mentaliteit heb ik mensen ook al het zien schoppen tot manager. Het is pas vanaf dat er raden van bestuur en dergelijke bijkomen dat avonduren essentieel worden.

Het is wat je doet met die 8h, dat telt.
Uiteraard, maar toen ik je dat in een andere discussie over barema's, vakbonden en what not aangaf, was je er als de kippen bij om mijn manier van een team aansturen, in twijfel te trekken .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:25   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
En an sich doet dat er zelfs weinig toe; om een betere wereld te maken, op welke manier gaan meer je dat ook invult, moet je impact maken. En impact maak je ook niet in een 9to5 mentaliteit.

If anything klaagt Huts vooral de gemakzucht aan van vele mensen.
Om een betere wereld te maken zou het vooral leuk zijn dat niets moet. Ik denk dat het verschil hem ligt wat je verstaat onder beter. Voor sommige mensen is dat welvaart en materialisme waarvoor alles wijken moet.....andere mensen hoeven veel van die rommel niet en gaan voor meer welzijn.
Maar we hadden het daar al over......de keuze die we hebben tussen dat mooie huis en of een warme thuis.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:32   #77
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Om een betere wereld te maken zou het vooral leuk zijn dat niets moet. Ik denk dat het verschil hem ligt wat je verstaat onder beter. Voor sommige mensen is dat welvaart en materialisme waarvoor alles wijken moet.....andere mensen hoeven veel van die rommel niet en gaan voor meer welzijn.
Maar we hadden het daar al over......de keuze die we hebben tussen dat mooie huis en of een warme thuis.
De wereld is dan ook meer dan materialisten aan de ene kant, en de "wees tevreden met wat je hebt"-denkers aan de andere kant. Van beiden heb je er letterlijk dertien in een dozijn en geen van beiden zullen ooit iets nalaten met impact.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:33   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We spreken hier wel over mensen die ondernemen en niet over onderwijzers.
U reageert in het wilde weg. Ik reageerde op de stelling dat vrouwen lui zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:40   #79
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik alvast niet. Waarom zou werk boven gezin moeten worden geplaatst? Waarom kan er niet gestreefd worden naar een evenwicht?
Omdat in de maakindustrie de lonen te laag zijn om een evenwicht mogelijk te maken. Mogelijk lukt dat in de wereld van de papieren ridders, ik zou alleen niet veralgemenen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:42   #80
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hebt wel een heel rare definitie van "sterke vrouw". Het is schijnbaar een vrouw die gewoon volgt in wat de man betracht, die hem altijd volgt in zijn keuze en hem zelf aanzet vooral niet met het gezin bezig te zijn.

Welke rol speelt Huts vrouw in de totstandkoming van zijn zakenimperium?
Wat is volgens u de betekenis van 'sterke vrouw'?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be