Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2024, 14:41   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Doet me denken aan Gaston en Leo. 1 op de 10 ongevallen is te wijten aan mensen die rijden onder invloed en 9 op de 10 aan nuchtere mensen. Dus is rijden onder invloed statistisch gezien veel veiliger
Negen op tien verkeersongelukken gebeuren door mensen die rijschool gevolgd hebben.
Dus...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 14:45   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat geldt ook voor degenen die pleiten voor legalizering cocaïne, speed, wiet, lachgas, opiaten, amfetamines.....
Eerst nog bewijzen dat de mensen die denken dat we beter legaliseren zelf allemaal pakken.

Tenslotte zorgt een verbod er niet voor dat niemand drugs pakt, dus dat wettelijk verbod is nutteloos. om te beginnen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 14:48   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heb je je eigenlijk al de vraag gesteld waarom het ooit illegaal geworden is? En waarom alcohol de dans ontsprong in die tijd? En als je weet wat de redenen voor de criminalisering waren, is het dan niet vreemd dat die wet nog steeds bestaat?

Ik doe overigens niet aan coke, wiet, speed en zo. Ik doe occasioneel wel aan alchol. Dus ik vermoed dat ik daarmee uit onverdachte hoek kom?
Je bewijst daar mee dat verstandig en sporadisch gebruik van harddrugs geen kwaad kan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 14:54   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
What's to discuss ? Jij wil alcohol & crack gelegaliseerd, ik wil enkel alcohol, hij wil niks en de ander alleen wiet.
Iedereen wil zijn drug gelegalseerd maar niet alles (elke denkbare drug) want dat is niet leefbaar.
Dus de korf van legale drugs is uitsluitend gebaseerd op wat jij zelf tolereert en/of gebruikt.
Nu ja, mensen die drugs willen gebruiken die doen dat, of het nu verboden is of niet.

Hetgeen dat we mijn inziens moeten vermijden is gebruikers laten rotten in de gevangenis omdat ze drugs gebruiken. Die ze dan trouwens in de gevangenis ook kunnen krijgen.

Want hier buiten, heb ik geen enkel idee waar dat je heroïne kan kopen. Als we binnen zitten in de gevangenis, kan ik je tijdens de eerste wandeling die we doen al vertellen bij wie je moet zijn om dat- of ander spul, te kopen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 15:22   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bewijst daar mee dat verstandig en sporadisch gebruik van harddrugs geen kwaad kan.
Zonder helm rondlopen op een bouwwerk kan ook geen kwaad, bewijst een oude bouwvakker die dat ding zoveel als mogelijk afzet zodra de werfleider het niet ziet.

Hoe dikwijls moeten we het herhalen, het gaat over te grote risico's zodat we ze als maatschappij onwenselijk gaan vinden en we die risico's willen minderen op plaatsen en ogenblikken dat het ons mogelijk en sociaal aanvaardbaar lijkt?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 15:26   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zonder helm rondlopen op een bouwwerk kan ook geen kwaad, bewijst een oude bouwvakker die dat ding zoveel als mogelijk afzet zodra de werfleider het niet ziet.

Hoe dikwijls moeten we het herhalen, het gaat over te grote risico's zodat we ze als maatschappij onwenselijk gaan vinden en we die risico's willen minderen op plaatsen en ogenblikken dat het ons mogelijk en sociaal aanvaardbaar lijkt?
Je mag het zoveel herhalen als je wil.

1. Jij spreekt niet voor de maatschappij.
2. Jij zuipt je regelmatig dicht met alcohol, uw zwaaiend vingertje over hoe slecht drugs zijn maakt geen indruk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 15:31   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu ja, mensen die drugs willen gebruiken die doen dat, of het nu verboden is of niet.

Vergelijk:
Mensen die teveel gedronken hebben en toch willen rijden, doen dat, of het nu verboden is of niet.
Toch klopt dat niet helemaal. Er zijn er heel wat die het toch laten, puur omdat het strafbaar is.
En er zijn er nog meer, die het laten omdat ze een of meerdere keren gepakt zijn, en de straf te pijnlijk vonden.



Hetgeen dat we mijn inziens moeten vermijden is gebruikers laten rotten in de gevangenis omdat ze drugs gebruiken. Die ze dan trouwens in de gevangenis ook kunnen krijgen.

Gast, ik denk echt niet dat gebruikers gestraft worden met gevangenisstraffen, omdat ze gebruikt hebben.
Er zit wel iets in je visie, als het vb. gaat om een verslaafde die is gaan stelen en dealen om zijn verslaving te kunnen betalen. Het aspect verslaving genezen moet inderdaad een zekere aandacht krijgen, naast het aspect dat de straf voor de diefstallen en het dealen niet vergeten mag worden.



Want hier buiten, heb ik geen enkel idee waar dat je heroïne kan kopen. Als we binnen zitten in de gevangenis, kan ik je tijdens de eerste wandeling die we doen al vertellen bij wie je moet zijn om dat- of ander spul, te kopen.

Dat toont m.i. alleen maar aan dat het er niet streng genoeg aan toe gaat in het gevang.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 15:37   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je mag het zoveel herhalen als je wil.

1. Jij spreekt niet voor de maatschappij.
2. Jij zuipt je regelmatig dicht met alcohol, uw zwaaiend vingertje over hoe slecht drugs zijn maakt geen indruk.
Ik heb nooit beweerd dat ik spreek voor de maatschappij.
Waarom suggereer jij zo'n lelijke dingen over mij?

Verder mag ik je gerust stellen. I.v.m. alcohol ben ik redelijk gematigd. Ik heb vb. nooit gereden met een strafbaar alcoholgehalte in mijn klassevol bloed in mijn tempel van een lichaam (geweest). (misschien destijds als student, te voet of per fiets, is er mogelijks ietske overdreven geweest)

Ik heb mijn politieke gedachten over dingen zoals alcohol en drugs, zoals jij de jouwe hebt. Persoonlijk leg ik me neer bij wat de verkozen meerderheid daarmee aanvangt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 15:48   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gast, ik denk echt niet dat gebruikers gestraft worden met gevangenisstraffen, omdat ze gebruikt hebben.
Dat klopt.
Ze worden namelijk gestraft wegens bezit. Om dat je het moet bezitten voor dat je het kunt gebruiken.

Het zijn dus dezelfde mensen want gebruikers bezitten en ze zitten daarvoor in de gevangenis.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 16:02   #70
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
2. Jij zuipt je regelmatig dicht met alcohol, uw zwaaiend vingertje over hoe slecht drugs zijn maakt geen indruk.
Als je je houdt aan de medisch vastgelegde hoeveelheid (ongeveer 10 pintjes per week), mag je dan wel een standpunt over andere drugs innemen?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 16:21   #71
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu ja, mensen die drugs willen gebruiken die doen dat, of het nu verboden is of niet.

Hetgeen dat we mijn inziens moeten vermijden is gebruikers laten rotten in de gevangenis omdat ze drugs gebruiken. Die ze dan trouwens in de gevangenis ook kunnen krijgen.

Want hier buiten, heb ik geen enkel idee waar dat je heroïne kan kopen. Als we binnen zitten in de gevangenis, kan ik je tijdens de eerste wandeling die we doen al vertellen bij wie je moet zijn om dat- of ander spul, te kopen.
EENS

Het blijft volslagen idioot dat we 80% van de politie -en justitiecapaciteit en 60% van de gevangeniscapaciteit inzetten voor drugsbestrijding terwijl we allemaal weten dat de helft van de bevolking recreatieve drugs gebruikt.

Zelfs Bart is er achter gekomen dat een deel van zijn politiekorps, tot in de hoogste rangen, af en toe een snuifje pakt. Zo fokking wat?

Alcohol, koffie en sigaretten ook verbieden als volgende stap?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 16:34   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als je je houdt aan de medisch vastgelegde hoeveelheid (ongeveer 10 pintjes per week), mag je dan wel een standpunt over andere drugs innemen?
Je mag van mij alle dagen schijttezat zijn en een mening over drugs te berde brengen.

Net zoals ik met die mening mag lachen.

Zeker als men me dan nog komt vertellen dat ze gebruikers niet opsluiten. Je hoeft niet eens drugs te bezitten, dat toonde men duidelijk in zo'n aflevering van "Flikken," over het wel en wee van de Gentse politie.
Die vielen bij iemand binnen en ze vonden niet eens drugs, wel zo'n vergruizertje, om een plukje wiet mee fijn te malen, wel nu, dat bleek voldoende om haar op te sluiten.

Dus wie denkt dat gebruikers niet opgesloten zitten die dwalen en kennen niets van de Belgische justitie. Als je dan nog naar alcohol stinkt als je me dat verteld, laat maar, ik luister al niet meer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 19:17   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.747
Standaard

52% van de jeugd wil dat er strenger wordt opgetreden tegen dealers en gebruikers. 25% niet.
Er is nog gezond verstand bij de jeugd.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 19:58   #74
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
What's to discuss ? Jij wil alcohol & crack gelegaliseerd, ik wil enkel alcohol, hij wil niks en de ander alleen wiet.
Iedereen wil zijn drug gelegalseerd maar niet alles (elke denkbare drug) want dat is niet leefbaar.
Dus de korf van legale drugs is uitsluitend gebaseerd op wat jij zelf tolereert en/of gebruikt.
Maar ik wil geen drugs legaal! Ik wil mijn rolstoel legaal! Mijn mentale rolstoel is wiet. Het is mijn medicijn, wat mij normaal maakt. Wat doet functioneren, wat mij op de tram kan laten stappen zonder onvoorspelbaar te overprikkelen en spastisch te doen en me onsterfelijk belachelijk te maken.

Het is mijn voorspelbaarheid, mijn veiligheid, mijn thuis, mijn rust, het maakt mij de beste versie van mezelf.

Ge weet niet hoe het is om altijd in onzekerheid te leven omdat ge weet dat zaken onderweg u kunnen overprikkelen en ge dus niet als uzelf ter plaatse toekomt.

Wiet is voor de meeste geen drugs, maar iets medicinaal.
Wiet is al millennia onderdeel van de menselijke cultuur. Wie zijn de mensen van vandaag om anders te bepalen? Terwijl de wetenschap verifiëert dat we met een medicinale plant te maken hebben?
Moeten ze het kunnen patenteren om er zelf op te verdienen? Is ons geen medicijn gegund dat gratis onder de zon groeit ofzo?
Zo ver de "freedom" in het westen.

Er kan van mijn zijde dus nooit een integratie plaatsnemen, want ik ben reeds gecriminaliseerd. Ik ben een "marginale loser, junkie en crimineel" omdat ik met 10 druppels cannabisolie per dag een normaal leven kan leiden.
Maar als ze mij psychotisch zat weten te vinden, dan spreekt er niemand over een verbod op alcohol he.
Terwijl zelfs de blinden het zien dat ik beter af ben met wiet dan zonder.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 april 2024 om 20:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 19:59   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.756
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Die 52%.... zouden die dat niet hypocriet brengen vanuit religieus standpunt?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 20:16   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.317
Standaard

Op wie moet ik stemmen om cannabis uit de strafwet te halen?
Maar ze mogen niet voor de uitbreiding van de abortuswet zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 20:28   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Op wie moet ik stemmen om cannabis uit de strafwet te halen?
Maar ze mogen niet voor de uitbreiding van de abortuswet zijn.
Je zal eerst moeten verhuizen naar een ander land vrees ik, want zelfs als de hele wereld legaliseert, dan nog zal Belgie de verloren war on drugs vechten.


Zoals BDW zei, we kunnen die war nooit winnen, maar we moeten hem toch voeren...

Sun Tzu en Clausewitz zouden zeggen, meneer BDW, je bent een volslagen idioot.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 20:34   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zal eerst moeten verhuizen naar een ander land vrees ik, want zelfs als de hele wereld legaliseert, dan nog zal Belgie de verloren war on drugs vechten.


Zoals BDW zei, we kunnen die war nooit winnen, maar we moeten hem toch voeren...

Sun Tzu en Clausewitz zouden zeggen, meneer BDW, je bent een volslagen idioot.
Ik ben liever illegaal normaal dan legaal abnormaal.

Dat ze medicinaal gebruik al eens uit de strafwet halen? De wetenschap bevestigt dat cannabis een medicinale plant is. Wat voor onmens ben je dan, duizendtallen zielen in de illegaliteit te duwen om een "politiek gelijk" vast te houden?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 20:54   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.317
Standaard

En geloof mij! Ik ben al meer dan een jaar gestopt geweest om te beseffen dat ik met iets aangeboren zit waar ik al een leven lang mee worstel.

Er zijn 3 "mij's".

Nuchter
"Stoned"
Zat

En enkel de middelste is leefbaar. Ik zet dat tussen aanhalingstekens, omdat mijn geest bliksemvlug gaat en non stop in overdrive gaat.
Ik ben gediagnosticeerd met ADHD en een lichte vorm van ASS.

Die wiet vertraagt mijn ADHD en maakt het voor mijn omgeving onzichtbaar. Inclusief overprikkeling is volledig weg. Als ik geen wiet heb en nuchter met overprikkeling te maken krijg, ga ik drinken en dan begint de miserie pas echt.

Overprikkeling + wiet = good
Overprikkling + alcohol = not good!

En dan kunt ge zeggen, er zijn pilletjes er is hulp bla bla bla. Ik heb dat traject gelopen, er is geen hulp en er is zeker geen pil dat mijn stoornissen leefbaar maakt.
Het enige dat werkt, is wiet. En het enige nadeel dat ik met wiet ervaar, is haar illegaliteit.

Dat is niet gelijk alcohol of coke. Niemand kan zeggen "ik gebruik al 20 jaar non stop alcohol en coke en ik ben er beter van geworden." Maar ik kan dat wel van wiet zeggen. Het enige probleem dat ik er telkens opnieuw mee ervaar is de illegaliteit.
Want ik verander 100 euro in enkele kilo's wiet als het echt zou moeten. (Niet dat ik het doe natuurlijk )
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 23:08   #80
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bewijst daar mee dat verstandig en sporadisch gebruik van harddrugs geen kwaad kan.
Ik vermoed dat ik genetisch goed in elkaar zit op dat vlak en weinig verslavingsgevoelig ben. Ik ga dus ook nooit snappen dat je verslaafd kan raken aan alcohol, terwijl dat klaarblijkelijk een harddrug is die zeer verslavend werkt.

Hoe dan ook, aan zaken zoals coke en heroine ga ik me nooit wagen. Teveel schrik van. Maar aangezien ik nogal liberaal ingesteld ben, mag iedereen doen wat hij wil met zijn leven/lijf. Op voorwaarde dat je daar anderen geen schade mee berokkend. Ik ben van mening dat de maatschappij minder schade zal ondervinden als je coke en heroine kan kopen bij een apotheek tegen een democratische prijs.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be