Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 15:04   #61
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Snap je dat nu écht niet???
nope, een prijs betalen voor een totaalpakket waarin BHV opgenomen is is ook een prijs betalen voor BVH e
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:07   #62
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die verfransing kan me dan ook - politiek gezien - geen barst schelen.
Wat me wel kan schelen zijn zaken zoals het 'Niet-discrimineren vanuit de overheid' en 'Gelijkheidsbeginsel'. Die worden toegepast bij het algemeen inschrijvingsrecht.

Dat er dan nog een 'Verfransing' is, is eerlijk gezegd een proces waar ik niet de noodzaak van zie dat de overheid zich daar druk in maakt.
Dat is uw hoogst individuele mening. Het probleem van BHV situeert zich niet rond uw individuele mening, maar rond de mening van de burgemeesters en inwoners van de rand die wél een halt willen toeroepen aan de verfransing. Daar gaat het dan ook over, het probleem van BHV. Het gaat voor één keer eens niet over uw persoonlijke opvattingen.

Voor de niet-libertariërs in de rand (de overgrote meerderheid dus) is het inschrijvingsrecht dus wel degelijk een zware toegeving. They care.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 oktober 2007 om 15:09.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:09   #63
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarom moet er überhaupt een prijs betaald worden? Ik hoop dat u doorheeft dat, telkens wanneer er een prijs betaald wordt, die prijs aanleiding geeft tot nieuwe communautaire discussies? Dat was zo met de creatie van BHV en de faciliteiten, en dat zal ook zo zijn met het eraankomende 'inschrijvingsrecht' (wat helemaal geen lepeltje suiker voor de Walen is, maar een lepel vergif voor de Vlamingen). Kan er voor één keer eens géén prijs betaald worden voor rechtmatige Vlaamse eisen, a.u.b.? En als de Walen niet meewillen, waarom zetten we hen dan niet onder druk door de transfers en het bestaan van België in vraag te stellen, in plaats van steeds maar toe te geven aan hun chantages, en in plaats van elk probleem op te lossen met een nieuw probleem?
idd, volledig mee eens
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:09   #64
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het gaat voor één keer eens niet over uw persoonlijke opvattingen.

__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:12   #65
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Belang
N-Va gaat inzake B-H-V plat op de buik

14.10.2007 16.03u - Het Vlaams Belang is verbijsterd door de verklaringen van N-VA-voorzitter Bart De Wever in De Zevende Dag inzake de kwestie B-H-V. De Wever verklaarde zich bereid een prijs te betalen voor de splitsing en zelfs de bespreking van de Vlaamse splitsingsvoorstellen uit te stellen. Daarmee doet De Wever wat Karel de Gucht vorige week in diezelfde Zevende Dag al voorspelde: plat op de buik gaan.

Het is onvoorstelbaar met wat voor soort cynisme De Wever zijn communautaire bochten neemt. Voor de Vlaamse verkiezingen van 2004 zou de N-VA nooit in een Vlaamse regering stappen zonder dat de splitsing van B-H-V een feit was. De N-VA stapte in de regering zonder splitsing. Vandaag gaat De Wever nog een stap verder en gooit zelfs het Vlaams regeerakkoord in de prullenmand. In dat regeerakkoord staat het principe “onverwijld” en “zonder prijs” ondubbelzinnig ingeschreven. Ook dat hoeft volgens De Wever dus niet langer.

De argumenten van De Wever zijn even belachelijk als doorzichtig. Dat de Franstaligen aan de alarmbel zouden trekken en zulks tot een crisis zou leiden, wist De Wever evengoed in 2003, in 2004, in 2005, in 2006 en in 2007. Dat de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest het belangenconflict zouden inroepen, wist De Wever evengoed. Alleen zagen we toen een De Wever die met het vingertje kwam zwaaien om te zeggen dat de Vlamingen zich bij die chantage niet moesten neerleggen. Vandaag zwicht hij, en met dezelfde argumenten die hij eertijds zo heeft bestreden.

Wat een cynisme bovendien van een man die maandenlang kwam vertellen dat het parlement zijn werk moet kunnen doen, om nu te zeggen dat het parlement zijn werkzaamheden moet opschorten, kortom zijn werk niet langer mág doen. Precies bij dat wat de Franstaligen hebben gevraagd, met name dat de Vlaamse meerderheid in het parlement niet en nooit mag spelen, legt De Wever zich ootmoedig neer. Het was overigens opvallend hoe gedeisd de N-VA-Kamerleden zich de jongste weken in de Kamercommissie Binnenlandse zaken hielden. De Wever in de rol van vertrager van de bespreking van de Vlaamse splitsingsvoorstellen in de Kamer, wie had het ooit voor mogelijk gehouden.
Vorige vrijdag hebben de burgemeesters van Halle-Vilvoorde de Vlaamse partijen opgeroepen om komende woensdag de Vlaamse splitsingsvoorstellen in de Kamercommissie onverwijld goed te keuren. Samen met het FDF, gooit de voorzitter van de N-VA de deur in hun eerlijke gezicht dicht. Hij schiet ze schaamteloos in de rug, laat ze vallen als een baksteen.

De Wever is voor Vlaams-nationalisten onbetrouwbaar gebleken. Voor de tweede keer op rij verloochent hij op een redelijk weerzinwekkende wijze zijn verkiezingsbeloftes. Indien De Wever vandaag door de knieën gaat voor B-H-V, houdt men zijn hart vast voor de toegevingen die De Wever van plan is te doen inzake het geheel van de staatshervorming. Door de CD&V en de Belgische onderhandelingstechnieken gekneed, staat De Wever nu al met de broek op de enkels. Het is bepaald ironisch dat De Wever op bijzonder korte tijd verworden is van een separatist tot de redder van het Belgisch federaal model.

Het Vlaams Belang wil hoe dan ook dat de splitsing van B-H-V volgende woensdag in de Kamercommissie gestemd wordt. Tevens zal het Vlaams Belang de zaak aankaarten in het Vlaams Parlement. De meerderheidspartijen moeten zich aan hun regeerakkoord, waarin het principe “splitsen zonder prijs” staat ingeschreven, houden. Bovendien hoopt het Vlaams Belang dat de burgemeesters van Halle-Vilvoorde voet bij stuk zullen houden, en De Wever en co voor hun verantwoordelijkheid zullen plaatsen. De saga van de splitsing van B-H-V heeft – dixit De Wever eertijds – inderdaad lang genoeg geduurd.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:16   #66
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
nope, een prijs betalen voor een totaalpakket waarin BHV opgenomen is is ook een prijs betalen voor BVH e
Als je dat op die manier verkocht krijgt aan de Walen : JA
Als je er niet kan doorzien : JA
Als je begrijpt wat er écht gebeurt : NEE!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:19   #67
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarom moet er überhaupt een prijs betaald worden? Ik hoop dat u doorheeft dat, telkens wanneer er een prijs betaald wordt, die prijs aanleiding geeft tot nieuwe communautaire discussies? Dat was zo met de creatie van BHV en de faciliteiten, en dat zal ook zo zijn met het eraankomende 'inschrijvingsrecht' (wat helemaal geen lepeltje suiker voor de Walen is, maar een lepel vergif voor de Vlamingen). Kan er voor één keer eens géén prijs betaald worden voor rechtmatige Vlaamse eisen, a.u.b.? En als de Walen niet meewillen, waarom zetten we hen dan niet onder druk door de transfers en het bestaan van België in vraag te stellen, in plaats van steeds maar toe te geven aan hun chantages, en in plaats van elk probleem op te lossen met een nieuw probleem?
Zoals ik al stelde :

- wat is de suiker
- wat is de pil

DAT is belangrijk. En voorlopig kan NIEMAND zeggen wat die voorstellen. Afwachten dus.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:21   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zoals ik al stelde :

- wat is de suiker
- wat is de pil

DAT is belangrijk. En voorlopig kan NIEMAND zeggen wat die voorstellen. Afwachten dus.
De suiker zal heus geen bloemeke of een pralinneke zijn, hoor. Daar moogt ge gerust in zijn. En nogmaals: zelfs nog maar praten over de prijs is erover, want nu ruiken de Franstaligen bloed en weten ze dat ze de prijs kunnen opdrijven.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:26   #69
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De suiker zal heus geen bloemeke of een pralinneke zijn, hoor. Daar moogt ge gerust in zijn. En nogmaals: zelfs nog maar praten over de prijs is erover, want nu ruiken de Franstaligen bloed en weten ze dat ze de prijs kunnen opdrijven.
En we weten nog allemaal goed hoe het in 2004/2005 verlopen is. Toen stelde men ook 'een prijs' voor de splitsing in het vooruitzicht.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:35   #70
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Als dat waar is, valt enkel nog te hopen dat het partijcongres een regeringsdeelname afwijst,
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:43   #71
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is uw hoogst individuele mening. Het probleem van BHV situeert zich niet rond uw individuele mening, maar rond de mening van de burgemeesters en inwoners van de rand die wél een halt willen toeroepen aan de verfransing. Daar gaat het dan ook over, het probleem van BHV. Het gaat voor één keer eens niet over uw persoonlijke opvattingen.

Voor de niet-libertariërs in de rand (de overgrote meerderheid dus) is het inschrijvingsrecht dus wel degelijk een zware toegeving. They care.
Ik heb je al meerdere malen dé oplossing gezegd voor het probleem 'er komen hier mensen wonen die wij - de buurt - niet willen. Als zij dat vertikken, heb ik daar feitelijk weinig medelijden mee.

'De' Verfransing is geen probleem. Dat zijn mensen die gebruik maken van hun vrijheid om daar te komen wonen. Tenzij je hen daar gaat verbieden te wonen, is dat een zaak die dat je niet kan stoppen.

Verder heeft het grondwettelijk hof niét geoordeeld dat BHV moet gesplitst worden 'om de verfransing' tegen te gaan. Maar misschien was je dat nog niet opgevallen?
BHV moet rijmen met de grondwet. Al de rest is prietpraat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 oktober 2007 om 15:44.
AdrianHealey is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:47   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zoals ik al stelde :

- wat is de suiker
- wat is de pil

DAT is belangrijk. En voorlopig kan NIEMAND zeggen wat die voorstellen. Afwachten dus.

Zo denk ik er ook over...

Eerst eens kijken WAT er in een eventuele overeenkomst staat....

Misschien betalen we zelfs GRAAG een bepaalde "prijs" ,als dat een investering in de toekomst zou blijken te zijn

zoniet......het volgende electoraal bloedbad zal verschrikkelijk zijn

Laatst gewijzigd door kelt : 14 oktober 2007 om 15:49.
kelt is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:49   #73
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb je al meerdere malen dé oplossing gezegd voor het probleem 'er komen hier mensen wonen die wij - de buurt - niet willen. Als zij dat vertikken, heb ik daar feitelijk weinig medelijden mee.

'De' Verfransing is geen probleem. Dat zijn mensen die gebruik maken van hun vrijheid om daar te komen wonen. Tenzij je hen daar gaat verbieden te wonen, is dat een zaak die dat je niet kan stoppen.
Volgens u hebt u mijn post niet echt begrepen. Nogmaals: de discussie gaat hier niet over libertarisme, de discussie gaat hier over de splitsing van BHV en de prijs die ervoor betaald moet worden. U opperde dat het inschrijvingsrecht zo erg nog niet is, ik zei dat dit wel degelijk zo is aangezien de verfransing van BHV dan ongestoord doorgaat en dat is nu net waar de splitsing om draait. Het is omwille van de verfransing dat het probleem i.v.m. BHV is ontstaan. Zodus is dat wel degelijk 'een probleem', in die zin dat de bevolking daarginds het een probleem vindt. U kan daar een andere mening over hebben, dat is uw goed recht, maar die discussie moet hier niet gevoerd worden.
Herr Oberst is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:53   #74
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over...

Eerst eens kijken WAT er in een eventuele overeenkomst staat....

Misschien betalen we zelfs GRAAG een bepaalde "prijs" ,als dat een investering in de toekomst zou blijken te zijn

zoniet......het volgende electoraal bloedbad zal verschrikkelijk zijn
Ik denk niet dat het zo lang zal duren. NVA zal het niet door het congres laten komen en exit akkoord. BDW kan goe klappen, maar als het een slecht akkoord is zal hij al zijn kunsten mogen bovenhalen, en dan nog zal het niet geslikt worden. Kiezers en vooral militanten, zijn niet zo'n doetjes meer!
Ik stel trouwens een mars op Brussel voor als het echt ujit de hand zou lopen!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:54   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik hoop dat u doorheeft dat dit lepeltje suiker een serieus eufemisme is? De Franstaligen hebben nu bloed geroken en weten dat hun chantageacties effect hebben. Gedaan dus met "het been stijfhouden". Het enige alternatief is een stem voor het Vlaams Belang en dus een stem voor onmiddelijke Vlaamse onafhankelijkheid, zonder 'tussenstappen'.
neen bedankt, geef mij maar opbouwers i.p.v. afbrekers,...
speurneus is offline  
Oud 14 oktober 2007, 15:54   #76
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Volgens u hebt u mijn post niet echt begrepen. Nogmaals: de discussie gaat hier niet over libertarisme, de discussie gaat hier over de splitsing van BHV en de prijs die ervoor betaald moet worden. U opperde dat het inschrijvingsrecht zo erg nog niet is, ik zei dat dit wel degelijk zo is aangezien de verfransing van BHV dan ongestoord doorgaat en dat is nu net waar de splitsing om draait. Het is omwille van de verfransing dat het probleem i.v.m. BHV is ontstaan. Zodus is dat wel degelijk 'een probleem', in die zin dat de bevolking daarginds het een probleem vindt. U kan daar een andere mening over hebben, dat is uw goed recht, maar die discussie moet hier niet gevoerd worden.
Een inschrijvingsrecht is voor mij taboe, maar gaat de splitsing van B-H-V de verfransing echt stoppen? Die Franstaligen zullen toch niet weggaan omdat ze een ongrondwettelijk privilege hebben kwijtgespeeld.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:00   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zouden we niet eerst afwachten wat dat "lepeltje suiker" zal zijn, dat de Walen krijgen om "de pil" door te slikken?
Mij interesseren twee dingen :

- wat is die suiker?
- wat is de pil

Als het ene niet opweegt tegen het andere, en het totaalpakket voor de regering ziet er goed uit, dan zal de kiezer OOK die pil slikken.

Als echter de lepel suiker te groot is en de pil te klein, wordt BDW wel teruggefloten door zijn achterban...
Jij kan beter eens nalezen wat jij hier schreef de laatste maanden, EddyB.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:03   #78
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
BHV zal gesplitst worden én dat de rand geen milimeter zal prijsgeven. DIE dingen zullen idd waargemaakt worden. Dus waarom zou ik zagen? Ik krijg wat ik wens!
ik zie niet hoe dit na de uitspraak van BDW nog mogelijk zal zijn,....

Laatst gewijzigd door speurneus : 14 oktober 2007 om 16:03.
speurneus is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:05   #79
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ze krijgen een extra bol van het atomium als Brussel naar Vlaanderen wordt overgeheveld.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:05   #80
Vandeweeromstuit
Vreemdeling
 
Vandeweeromstuit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
En ja hoor: in plaats van het been stijf te houden kiest De Wever voor het postje... Verrader Hoe gaat hij dat uitleggen aan zijn achterban ?
Van uitstel komt afstel.
Vandeweeromstuit is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be