Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2018, 08:26   #961
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Stouterik.
Bemerk ik nu toch geen voorzichtige verwijzing naar een slogan voor Hugo Boss: "De Kleren Maken De Man"?
de gelijkenis met 'originele' en 'bekeerde' godsdienstwaanzinnigen vind ik treffend ... die bekeerde exemplaren zijn ook steeds veel fanatieker.

wat in deze Denemarken wel op de goeie weg zou kunnen helpen natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 08:27   #962
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We kunnen, als ze ons willen, indien nodig misschien nog naar Denemarken verhuizen.
Danmark!


sossen!

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 maart 2018 om 08:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:09   #963
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
In de publieke ruimte moet elke uiting van geloof verboden worden. Elke vorm van fascisme uitgeroeid. Dus ook islam. En het nieuwe herrenvolk buiten.
BUI-TEN. Is dit duidelijk genoeg?
Lees ik dat goed? Elke uiting van geloof in de PUBLIEKE ruimte moet VERBODEN worden.

Ja, daar gaat de vrijheid van godsdienstbeleving, een Westerse Waarde.

Begrijp je wel wat je hier zegt?

Geen kruisjes op straat, geen processies meer, geen begrafenisstoet
Geen keppel op straat
Geen hoofddoek op straat
Elke uiting van geloofsovertuiging verboden

Daar sta jij voor?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:12   #964
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je kan zo tolerant zijn voor de intoleranten, de islamieten, dat ze uiteindelijk uw vrijheid zullen beperken.
Je schiet met uw grenzeloze tolerantie dus in eigen voet.

Ziet ge het probleem?
Ah, maar ik ben niet tolerant voor intolerantie.

Niet voor jouw intolerantie tav moslims in't algemeen
Niet voor radicale islam's intolerantie tav eender welke individuele vrijheid
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:14   #965
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De godsdienstvrijheid is niet absoluut kerel maar beperkt door de wetten van het volk. Als gij volgens uwe godsdienst een schaap dient te slachten in de goot langs de kant van de weg met een bot mes en de wetten van het volk zeggen dat dit niet mag, dan hebben deze voorrang.
Inderdaad, er zijn conflicten tussen religieuze wetten en burgerlijke wetten. zie bvb. ook de discussie over euthanasie.

Burgerlijke wetten hebben voorrang, akkoord.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:31   #966
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
'Onbedoelde gevolgen' ?
Ge zijt nog naïever dan ik dacht.

Lees en overtuig jezelf:

http://www.un.org/esa/population/pub...n/pressger.pdf


Berg je vooringenomenheid en twijfels maar snel op, want dat komt terug als ‘n boomerang.

Benieuwd hoe je dit gaat ‘interpreteren’:

“EU-kritiek hebben wordt gewoon gevaarlijk. Er ligt een voorstel (PDF, via) ter tafel bij de boven ons gestelden, waarin kritiek op Het Europese Project netjes in één totaalpakketje wordt geframed samen met antisemitsme, nationalisme en rassenhaat.

Het is een echt EP-document… (En in het Engels hier, Duits, Frans) Wat highlights van deze officiële schriftelijke verklaring van 11 Europarlementariërs, waaronder leden van ALDE, de Verhofstadt-groep, de partij van de VVDers in het Europarlement, uiteraard onder leiding van dhr Guy “Superstaat” Verhofstadt. Lees en huiver:”

https://langleveeuropa.nl/2013/10/eu...-aan-fascisme/

Links naar de betreffende documenten staan in het artikel.

Ontken het bovenstaande maar eens, good luck.
Wat ik lees:

Anti-Europese bewegingen (ik denk dat Jobbik specifiek hier de aanleiding is) hebben ook antisemitisch trekken.

Ik denk dat ge aanstoot neemt aan deze passage van het document?:

"
Alle pogingen om primitief nationalisme op te stoken met als doel het roer van de Europese integratie om te gooien en de naoorlogse Europese orde te ondermijnen moeten worden gedwarsboomd; de Europese integratie was en blijft de hoeksteen van de strijd tegen etnische intolerantie;
"

What is the fucking problem? De ondertekenaars roepen op tot actie tegen intollerantie.


Er staat dus nergens _N_E_R_G_E_N_S_ dat kritiek op de EU gelijkgesteld wordt met antisemitisme.

echt waar Diego, waar blijft ge dit toch halen...


Trouwens, hebt ge zelf niet een antisemitisch kantje? (de Joodse duistere invloed in de bankenwereld en zo), of beeld ik me dat nu in?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:35   #967
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Burgerlijke wetten hebben voorrang, akkoord.
Jammer genoeg blijkt uit peilingen dat gemiddeld zowat 50% van de moslims in West-Europa daar anders over denkt.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen

Laatst gewijzigd door No Apologies : 28 maart 2018 om 19:36.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:44   #968
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Het probleem Voltan is dat de Islamieten aanhoudend steeds verder onze maatschappij destabiliseren door hun altijd maar meer en verder gaande vragen ivm hun geloof. Ze misbruiken onze vrijheid om onszelf in een ondergeschikte positie te manoeuvreren. Wij gaan beetje bij beetje onze verworvenheden (vrijheid van meningsuiting, godsdienstvrijheid, rechten vd mens...) moeten prijsgeven omdat wij een onwrikbare geloofsautocreatie in ons midden hebben gehaald... Zij moeten zich wel houden aan de wetten van het land waar zij vertoeven maar hun sharia staat daarboven en is voor hen het enige absolute.
Het gevolg is dat wij uiteindelijk discriminatoir gaan moeten worden, willen of niet. Islam is onverenigbaar met onze westerse waarden.
Vindt ge dat nu echt? Hebben wij onze wetten nu al substantieel aangepast, specifiek voor de moslims?

If anything, dan zie ik een verdere secularisering van de burgerlijke wetten na het imploderen van de Kerk en da's maar goed ook.

Interessant dat je dan godsdienstvrijheid aangrijpt als voorbeeld van Westerse Waarde. Inderdaad, dat is nu eens typerend aan Het Westen: wij hebben geen staatsgodsdienst, iedereen mag geloven wat-ie wil.
Maar jij zegt eigenlijk dat die vrijheid dus niet telt voor de islam, waarmee je die vrijheid eigenlijk zelf opheft.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 19:44   #969
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Jammer genoeg blijkt uit peilingen dat gemiddeld zowat 50% van de moslims in West-Europa daar anders over denkt.
Zeg ne keer waar ik die peiling kan vinden?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 21:17   #970
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Trouwens, hebt ge zelf niet een antisemitisch kantje?
Ik antisemitisch ? Waar haal je dat weer vandaan ?
Citaat:
(de Joodse duistere invloed in de bankenwereld en zo), of beeld ik me dat nu in?
Er is voldoende bewijs dat Joden de monetaire wereld domineren.
Of vind je het normaal dat elke voorzitter van de FED, sinds haar oprichting in 1913 tot nu een Jood is (geweest) ?
Of dat Joodse bankiers zowel Snorremans, Stalin alsook de geallieerde legers heeft 'voorgeschoten', om hun doelen te bereiken ?
Vind je het ook normaal dat bv grootbank Goldman Sachs de EU heeft belazerd met frauduleuze begrotingscijfers om Griekenland bij de unie te kunnen krijgen ?
Of dat Mario Draghi van de ECB jarenlang voor die grootbank heeft gewerkt en vandaag met 1000+ miljard euro mag rondstrooien, alsof het snoepjes waren ?

Ik kan je nog honderd of wat onweerlegbare feiten geven waar Joodse bankiers bij betrokken zijn, maar al waren het Inuits, Papoeas of Hottentotten, het gaat me niet om hun etnische afkomst, maar wel om hun onontkoombare zwendelpraktijken die steeds de gewone bevolking doen bloeden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 21:20   #971
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Zeg ne keer waar ik die peiling kan vinden?
Helft Belgische moslims is fundamentalist

https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 21:36   #972
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Lees ik dat goed? Elke uiting van geloof in de PUBLIEKE ruimte moet VERBODEN worden.

Ja, daar gaat de vrijheid van godsdienstbeleving, een Westerse Waarde.

Begrijp je wel wat je hier zegt?

Geen kruisjes op straat, geen processies meer, geen begrafenisstoet
Geen keppel op straat
Geen hoofddoek op straat
Elke uiting van geloofsovertuiging verboden

Daar sta jij voor?
Inderdaad
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 08:53   #973
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik antisemitisch ? Waar haal je dat weer vandaan ?

Er is voldoende bewijs dat Joden de monetaire wereld domineren.
Of vind je het normaal dat elke voorzitter van de FED, sinds haar oprichting in 1913 tot nu een Jood is (geweest) ?
Of dat Joodse bankiers zowel Snorremans, Stalin alsook de geallieerde legers heeft 'voorgeschoten', om hun doelen te bereiken ?
Vind je het ook normaal dat bv grootbank Goldman Sachs de EU heeft belazerd met frauduleuze begrotingscijfers om Griekenland bij de unie te kunnen krijgen ?
Of dat Mario Draghi van de ECB jarenlang voor die grootbank heeft gewerkt en vandaag met 1000+ miljard euro mag rondstrooien, alsof het snoepjes waren ?

Ik kan je nog honderd of wat onweerlegbare feiten geven waar Joodse bankiers bij betrokken zijn, maar al waren het Inuits, Papoeas of Hottentotten, het gaat me niet om hun etnische afkomst, maar wel om hun onontkoombare zwendelpraktijken die steeds de gewone bevolking doen bloeden.
ah ok. Ja, ik kreeg die indruk omdat je altijd toch benadrukt dat het uit één bevolkingsgroep komt (i.e. Joden) en je er niet bepaalt positief over bericht.

Dan vraag ik me af, als het niet uitmaakt dat het Joden zijn, waarom het dan vermelden...

Soit, off topic
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:04   #974
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Helft Belgische moslims is fundamentalist

https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/
"
Onze neiging is groot om hier een conflict van te maken tussen radicale moslims versus het Westen. Maar het gaat in de eerste plaats om een burgeroorlog binnen de islam. Namelijk tussen een groep die denkt dat de enige mogelijke interpretatie van de islam er een is van het jaar 700, en de groep die gelooft in een islam die in een democratische rechtsstaat past
"
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:17   #975
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
"
Onze neiging is groot om hier een conflict van te maken tussen radicale moslims versus het Westen. Maar het gaat in de eerste plaats om een burgeroorlog binnen de islam. Namelijk tussen een groep die denkt dat de enige mogelijke interpretatie van de islam er een is van het jaar 700, en de groep die gelooft in een islam die in een democratische rechtsstaat past
"
Welke zijn dat dan , die 2-de groep? Er is geen enkel islamitisch land met een deftige scheiding der machten en nergens is er gelijkheid van man en vrouw. Echt nergens. Zodra ze kunnen wordt de democratie hier afgeschaft.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:20   #976
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ah ok. Ja, ik kreeg die indruk omdat je altijd toch benadrukt dat het uit één bevolkingsgroep komt (i.e. Joden) en je er niet bepaalt positief over bericht.
Ik ga dan ook niet voort op wat antisemieten er over te zeggen hebben, maar wat Joden er zélf over te zeggen hebben, die de zwendel en oplichterijen van hun brethren bijlichten, idem over de slavenhandel, de Bolsjewistische revolutie waarbij -tig miljoenen Russen het leven lieten, de banken/economische crisissen, you name it.
Zelfs de zionistische bijdrage aan de Holocaust wordt door vele Joden aangeklaagd, maar al die zaken komen dan weer niet voor in de officiële geschiedschrijving.

Dus ja, een kat een kat durven noemen - welke vachtkleur ze ook heeft - is een zaak van intellectuele eerlijkheid, me dunkt.

Citaat:
Dan vraag ik me af, als het niet uitmaakt dat het Joden zijn, waarom het dan vermelden...

Soit, off topic
Als de feiten bekend en aantoonbaar zijn, wat is er dan mis mee om de etnische afkomst/identiteit van de daders te vermelden ?
Er is toch ook niks mis mee, om de afkomst van terroristen of andere criminelen te vermelden ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:24   #977
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Inderdaad
Geen godsdienstvrijheid dus.

Art. 18 van de rechten van de mens:

"
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften
"

Dus ge staat eigenlijk niet achter dit mensenrecht.

OK, dat is dan duidelijk
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:25   #978
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Welke zijn dat dan , die 2-de groep? Er is geen enkel islamitisch land met een deftige scheiding der machten en nergens is er gelijkheid van man en vrouw. Echt nergens. Zodra ze kunnen wordt de democratie hier afgeschaft.
ah, euh, de andere helft van de bevraagden die "neen" antwoorden...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:26   #979
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.003
Standaard

Zot, zotter, zotst:

Nieuwe folder van de Zweedse Sociale Dienst: “Informatie voor u die getrouwd is met een kind”

De folder informeert het ‘echtpaar’ ook dat het “niet geschikt is om samen te leven als het kind jonger is dan 15 jaar”. Dit komt omdat in Zweden geen seks is toegestaan ??met iemand jonger dan 15 jaar.
bron:
https://fenixx.org/2018/03/29/nieuwe...-met-een-kind/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 09:28   #980
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als de feiten bekend en aantoonbaar zijn, wat is er dan mis mee om de etnische afkomst/identiteit van de daders te vermelden ?
Er is toch ook niks mis mee, om de afkomst van terroristen of andere criminelen te vermelden ?
Nee inderdaad, niks mis mee. Het vermelden suggereert wel een verband natuurlijk (maar je zegt zelf dat dat verband eigenlijk irrelevant is).

Het is eigenlijk hetzelfde bij elk verkeersongeval de kleur van de betrokken wagens te vermelden. Dat gebeurt meestal niet, want ja, de kleur van de wagen is weinig relevant voor het ongeval
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be