Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2011, 17:16   #9801
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik vind ook dat het niet genoodzaakt is, maar toch denk ik niet we zoiets moeten baseren op Wikipedia.
Ge draait de bewijslast om.
Het was Paulus die aangaf dat de wiki zijn standpunt aantoonde, namelijk dat voortplanting onlosmakelijk deel uitmaakt van het huwelijk.

Ik toonde gewoon aan dat dat niet het geval is, maar het tegendeel, wat ge ook moogt denken over wiki.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 17:26   #9802
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge draait de bewijslast om.
Het was Paulus die aangaf dat de wiki zijn standpunt aantoonde, namelijk dat voortplanting onlosmakelijk deel uitmaakt van het huwelijk.

Ik toonde gewoon aan dat dat niet het geval is, maar het tegendeel, wat ge ook moogt denken over wiki.
Ik had het over de conclusie van Effect, dat wat Wikipedia zegt waarheid is.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 19:16   #9803
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik had het over de conclusie van Effect, dat wat Wikipedia zegt waarheid is.
Het is niet noodzakelijk de waarheid, maar het benadert het beste de huidige stand van zaken in de wetenschap. Uiteindelijk is de bedoeling van wikipedia om de meest rationele verklaring te geven voor begrippen, wat centraal staat in hun NPOV. Wanneer wikipedia niet expliciet naar voortplanting of man-vrouw koppels verwijst bij het huwelijk, dan is dat omdat dit het meest rationele uitgangspunt is.

Helaas voor extreem-rechts is liggen dergelijke opvattingen het kortste bij de ratio, wat een makkelijke uitvlucht is om wikipedia als biased te bestempelen. In feite is wikipedia de bron die het meest neutraal (maw rationeel) is. Uiteraard is iedere bron biased voor mensen die meningen laten primeren op het verstand.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 20:19   #9804
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik had het over de conclusie van Effect, dat wat Wikipedia zegt waarheid is.
De discussie over wiki begon hier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat valt vrij aan te passen.
Waar het op neer komt is het feit dat Paulus de Wiki inderdaad zal moeten aanpassen wil hij het kunnen gebruiken om zijn mantra 'huwelijk=voortplanting' te proberen ondersteunen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 21:44   #9805
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De discussie over wiki begon hier



Waar het op neer komt is het feit dat Paulus de Wiki inderdaad zal moeten aanpassen wil hij het kunnen gebruiken om zijn mantra 'huwelijk=voortplanting' te proberen ondersteunen.
En mijn point is dat Paulus' aanpassingen minder dan 10 minuten zichtbaar zouden zijn gezien de goede controle die er is op objectieve en rationele informatie.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 21:48   #9806
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het is niet noodzakelijk de waarheid, maar het benadert het beste de huidige stand van zaken in de wetenschap.
Goh, voor wetenschap zal het wel oké zijn, daar is niet veel POV aan toe te brengen, behalve wat pseudowetenschap.
Citaat:
Uiteindelijk is de bedoeling van wikipedia om de meest rationele verklaring te geven voor begrippen, wat centraal staat in hun NPOV. Wanneer wikipedia niet expliciet naar voortplanting of man-vrouw koppels verwijst bij het huwelijk, dan is dat omdat dit het meest rationele uitgangspunt is.
Nee, dat is niet de bedoeling. Een soort (onhaalbare) neutraliteit, da's de doelstelling.
Citaat:
Helaas voor extreem-rechts is liggen dergelijke opvattingen het kortste bij de ratio, wat een makkelijke uitvlucht is om wikipedia als biased te bestempelen.
En centrum-rechts, centrum-links, extreem-links, mensen die niet op de links-rechts curve passen, ...

Wikipedia is vooral handig omdat niet alles subjectief te beoordelen is. Artikels over sloten, spoorwegen, het voedsel van één of ander land, ...
Het wordt echter tegengehouden door verschillende groepen die hun eigen standpunten willen doordrukken, en artikels van gemengde kwaliteit (gaande van rotslecht tot supergoed).
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 21:49   #9807
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
En mijn point is dat Paulus' aanpassingen minder dan 10 minuten zichtbaar zouden zijn gezien de goede controle die er is op objectieve en rationele informatie.
Nee, er is een goede controle op opvallend vandalisme. Meer niet.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 22:12   #9808
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Nee, er is een goede controle op opvallend vandalisme. Meer niet.
Homofobe standpunten invoegen wordt onder vandalisme gerekend op een rationele website.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 22:21   #9809
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Homofobe standpunten invoegen wordt onder vandalisme gerekend op een rationele website.
Homofoob is een groot woord voor zulke kleine onnozeligheden, en ook niet zo opvallend vandalistisch. En wikipedia is niet per se een rationele website.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 23:06   #9810
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het is een argument contra, alleen wordt het te veel uitvergroot.
Het grote probleem is dat er vele bazige moderators zijn die niet zo kundig zijn, grote groepen gebruikers die massaal hun eigen standpunten doordrukken, goed-bedoelende gebruikers die koppig in hun fouten blijven geloven en ook gesteund worden door moderatie tegen nieuwkomers die bepaalde fouten willen verbeteren.

Albert Einstein could come back from the dead and post a few paragraphs about particle physics — and it would be deleted by a bunch of college kids and other losers who have a lot of time on their hands who have finally managed to grasp what they imagine is power — an “admin” on wiki or whatever their power titles are.

Administratorrechten zouden meritocratisch en categoriegebonden moeten zijn, maar dat zijn ze niet.

Ik vind ook dat het niet genoodzaakt is, maar toch denk ik niet we zoiets moeten baseren op Wikipedia.
Ergens heb je wel een punt... maar wat een hopeloze poging ook alweer
Gesteld dat het dan wel had gestaan was dit net omwille van dezelfde redenen bediscussieerbaar geweest.
Of het er nu wel of niet staat de zaak is vrij duidelijk ( verwachte ) procreatie is nimmer een voorwaarde of richtlijn geweest.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 23:08   #9811
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
U beseft dat Einstein nooit zijn nieuwe ideeën op wikipedia kan zetten? Wikipedia documenteert enkel wat gestaafd is door een grote hoeveelheid bronnen. Met andere woorden, wikipedia houdt zich niet bezig met origineel onderzoek. Einstein's bijdragen zouden zich dus moeten beperken tot de gangbare norm binnen de wetenschappelijke methode om aanvaard te worden. Nieuwe ideeën zal hij eerst moeten laten publiceren, alvorens ze op wikipedia aanvaard worden.
zeer juist

Citaat:
Op Citizendium en Conservapedia zijn de administratorrechten meritocratisch en categoriegebonden, dit leidt onherroepelijk tot recht van de sterkste (in dit geval de admin met block-rechten). Deze sterksten kunnen dissidente opinies bannen, artikels locken en alle conflicterende viewpoints uitsluiten. Zowel op Citizendium als Conservapedia heeft dit geleid tot zeer biased artikels die nutteloos zijn als referentie. Beide "encyclopedieën" zijn trouwens ontstaan als tegenreactie op de "mobocratie" van wikipedia. Echter het systeem van wikipedia blijkt de beste weg te zijn naar objectieve informatie.

Het systeem van open editing heeft trouwens geleid tot een heleboel zeer goede software onder de noemer "open source". De server die deze website host draait hoogst waarschijnlijk op Linux, wat in wezen dezelfde filosofie hanteert als wikipedia. Op de KUL schrijft iedere student zijn verslagen met LaTeX, eveneens een open-source project.
Iets in me zegt dat Albrecht het bij windows houdt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 23:10   #9812
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Paarlen voor de zwijnen...

Je spreekt tegen iemand die er van overtuigd is dat het aantal hits dat een zoekterm in Google oplevert een onomstotelijk bewijs vormt.

Je denkt bij jezelf "dat k�*n toch niet"? I kid you not, my friend...

In een discussie over de "Waalse Gemeenschap" (P.S.: die bestaat niet. Er is de Vlaamse Gemeenschap en de Franse Gemeenschap), bleef hij bij hoog en bij laag volhouden dat de "Waalse Gemeenschap" wel degelijk bestaat.

Zijn bewijs?



Over één punt heeft hij gelijk: het spreekt boekdelen...


Zeer binnenkort gaat hij zijn eigen google-hits nog zien als bewijsvoering
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:24   #9813
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Iets in me zegt dat Albrecht het bij windows houdt
Uit puur praktische redenen tot nu toe, de harde schijf van mijn oude pc werd door Linux niet herkend. Mijn nieuwe pc die ik vorig weekend heb gekocht heeft nu slechts één harde schijf, van een TB ofzo, dus ga ik het in de vakantie eens proberen.

Ik heb wel al ervaring met Linux, ik heb het al uitgetest op enkele oudere pc's.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 juni 2011 om 06:27.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:26   #9814
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ergens heb je wel een punt... maar wat een hopeloze poging ook alweer
Gesteld dat het dan wel had gestaan was dit net omwille van dezelfde redenen bediscussieerbaar geweest. Of het er nu wel of niet staat de zaak is vrij duidelijk ( verwachte ) procreatie is nimmer een voorwaarde of richtlijn geweest.
Kijk, dit is geen poging om Paulus gelijk te geven. Gewoon eentje om eens de donkere kant van Wikipedia te tonen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:39   #9815
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Paulus heeft zeer dikwijls gelijk.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:39   #9816
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

dubbel dobbel knobbel
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 21 juni 2011 om 06:40.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:42   #9817
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Is dat een mantra?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:44   #9818
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kijk, dit is geen poging om Paulus gelijk te geven. Gewoon eentje om eens de donkere kant van Wikipedia te tonen.
Idd, de sterkte van een artikel ligt in de bevestiging van de bronnen via referenties. Neem dus nooit klakkeloos iets over, controleer de bronnen en vooral ook de objectiviteit van het taalgebruik.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 06:45   #9819
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Idd, de sterkte van een artikel ligt in de bevestiging van de bronnen via referenties. Neem dus nooit klakkeloos iets over, controleer de bronnen en vooral ook de objectiviteit van het taalgebruik.
Een goede vuistregel.

Ik kijk vaak, als ik echt zeker wil zijn, ook de laatste bewerkingen na.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 10:22   #9820
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Paulus heeft zeer dikwijls gelijk.
Als ge met "zeer dikwijls" eigenlijk "vrijwel nooit" bedoelt dan ben ik het met u eens. In deze discussie heeft hij alleszins ongelijk. Dat is geen mantra maar wel de objectieve waarheid.

Laatst gewijzigd door Effect : 21 juni 2011 om 10:22.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be