Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 16 februari 2008, 18:23   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Straatrue
Als de "Volksunie" aan de macht komt, zul je wel zien hoeveel radicaal-linkse standpunten ze zullen realiseren.
En wat heeft dat te maken met dat er zowel in Vlaanderen als in de Walen collaborateurs en oostfronters zijn geweest?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 16 februari 2008, 19:34   #82
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En wat heeft dat te maken met dat er zowel in Vlaanderen als in de Walen collaborateurs en oostfronters zijn geweest?
Lees alles hierboven.
straatrue is offline  
Oud 16 februari 2008, 21:08   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Lees alles hierboven.
Nog eens? Is het niet gemakkelijker dat u uw punt duidelijk maakt?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 17 februari 2008, 16:58   #84
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kort gezegd, als u denkt dat de NVA nazi's zijn bent u volledig gek.
Het is spijtig dat de discussie op dit niveau moet gevoerd worden, maar ik vrees dat u voor 100% gelijk hebt over uw inschatting van Straatrue.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 februari 2008 om 16:58.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 februari 2008, 19:05   #85
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is spijtig dat de discussie op dit niveau moet gevoerd worden, maar ik vrees dat u voor 100% gelijk hebt over uw inschatting van Straatrue.
Dat is gek ben is natuurlijk juist. Wie niet? Maar ik heb nooit beweerd dat de NVA nazi's zijn.
Maar dat heb ik hoger al uitgelegd; ik zal dat niet meer herhalen.
straatrue is offline  
Oud 18 februari 2008, 02:40   #86
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maar dat heb ik hoger al uitgelegd; ik zal dat niet meer herhalen.
De enige uitleg die ik van jou gezien heb, is een toekomstvoorspelling over wat er zou gebeuren als de Volksunie aan de macht komt. Dat de Volksunie al in 2001 ontbonden is, ben je eventjes rats vergeten.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 februari 2008, 05:44   #87
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De enige uitleg die ik van jou gezien heb, is een toekomstvoorspelling over wat er zou gebeuren als de Volksunie aan de macht komt. Dat de Volksunie al in 2001 ontbonden is, ben je eventjes rats vergeten.
Ik heb al uitgelegd dat ik met Volksunie bedoel: de harde kern die nu n-va geworden is.
straatrue is offline  
Oud 18 februari 2008, 05:51   #88
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

N-VA hard?
Dat ze samengaan met de CD&V zegt al veel over hun 'hardheid.' Het zijn gewoon dezelfde gematigde Vlaams-nationalisten als de Volksunie van vroeger, al is de publieke opinie nu meer in Vlaamsgezinde richting opgeschoven door de fratsen van Millekette en consoorten.
forzaflandria is offline  
Oud 18 februari 2008, 14:21   #89
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb al uitgelegd dat ik met Volksunie bedoel: de harde kern die nu n-va geworden is.
Waarom zou Bart Staes minder recht hebben zichzelf een "Volksuniër" te noemen dan pakweg Geert Bourgeois?

De doorzichtige discussietechnieken zijn hier al meermaals uit de doeken gedaan: alle Volksuniërs die niet voldoen aan jouw cliché-beeld bestempel je als "geen echte Volksuniërs" en als "niet de harde kern". Hetzelfde doe je moet de ACW'ers. Enkel diegene die op de lijn zitten van Cortebeeck en Renders, beschouw jij als "de enige echte ACW'ers".
Telkens probeer jij de realiteit te vervormen om te kunnen voldoen aan jouw cliché-beelden.

En ik ga jouw cliché-beeld nog eens wat extra aan diggelen slaan. Het radicaal-linkse Meervoud steunde in 2001 de oprichting van de N-VA. Niet om "een rechts partijtje op te richten van familieleden van collaborateurs", maar om een radicaal-Vlaamse partij uit te bouwen. En hoe past Eric Defoort (voorzitter van de VVB) in jouw plaatje? Ook deze linkse Vlaams-nationalist stond aan de basis van de oprichting van de N-VA.
Zou het kunnen dat jouw cliché's niet meer voldoen aan de realiteit?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 februari 2008, 15:46   #90
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er zijn altijd opportunisten hé of mensen die er niets van begrijpen:

N-VA is (heel erg) rechts en ACW/ACV staat voor solidariteit en nogal linkse standpunten.
wat een onzin...

de doelstelling van een ziekenfonds bestaat in de organisatie van de tussenkomsten in de (kleine) risico's, in sommige gevallen ook arbeidsongeschiktheid.; (waar je moet aankloppen hangt af van je statuut). Waarom zou iemand geen objectieve afweging mogen maken en de pro's en contra's van de verschillende ziekenfondsen mogen afwegen? een VLD'er mag dus bijvoorbeeld ook geen lid zijn van CM?

en waarom zou een n-va'er of Vb'er niet gesyndiceerd zijn? het is toch ook niet omdat je gesyndiceerd bent dat je het steeds eens bent met het discours van de vakbondtop (je mag nog van het 'juiste' kleurtje zijn..) . Ik heb mijn ouders (CVP'ers, arbeiders) vroeger meer dan eens horen zeggen dat de vakbond op een bepaald ogenblik meer kapot maakte dan dat ze wat goed deed... en dat zijn dan CVP'ers... Zelf ben ik ook voorstander van een vakbond, maar van een 'verstandige' vakbond met lange termijn visie...Voor mij is een vakbond een vereniging van een werknemers die de belangen van de werknemers verdedigt.. kan ik er iets aan doen dat ik vind dat de vakbondtop dat NIET doet ook al beweert ze van wel? wat ik bedoel is: mag je alleen maar lid zijn van een vakbond wanneer je het onvoorwaardelijk eens bent met wat de 'leider' zegt?

Ik vind dat alles overigens perfect verzoenbaar met mijn stemgedrag...

Overigens zijn het de gevestigde instellingen die zich verzetten tegen concurrentie...

In ieder geval kunnen we het dan misschien eens zijn over het feit dat het ACV/ACW een (pak) minder mensen vertegenwoordigt dan dat hun ledenaantal laat uitschijnen (immers: leden - alle 'domme' mensen en 'opportunisten')

en wat de N-VA betreft.. 'k zie niet in op waarom die partij 'arbeidsonvriendelijke' zou zijn...
vulpes is offline  
Oud 18 februari 2008, 18:22   #91
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er zijn altijd opportunisten hé of mensen die er niets van begrijpen:
N-VA is (heel erg) rechts en ACW/ACV staat voor solidariteit en nogal linkse standpunten.
Men hoeft niet dom te zijn, er kan ook een verborgen agenda achterzitten.
Eerst massaal op het N-VA of VB stemmen, en daarna in een onafhankelijk Vlaanderen 70 jaar lang links stemmen.
Heeft waarschijnlijk meer effect dan de komende 50 jaar pappen-en-nathouden, vergrendelen, wanbeleid en pakweg 19 staatshervormingen.

Een dergelijke strategie heeft de Schoofzak al eens genoemd in de thread "dreigement van één klein kiezerke":
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99887

.
__________________
A person who is nice to you, but is not nice to the waiter, is not a nice person.
schaker is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be