Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 3 januari 2012, 20:18   #81
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Toon eerst al eens aan dat het leugens zijn. Rose-Marie Morel toonde kehard het misbruik aan dat de liberale vakbond maakte van het stelsel. Niemand die haar met argumenten tegengesproken heeft bij mijn weten.
Klopt, in 2008 was dat.

Vakbond bedient zichzelf
Ongelooflijk maar waar: hoewel een uitbetalingsinstelling van de vakbond zo'n 14 euro per uitbetalingstransactie voor de werkloosheidsuitkering krijgt, blijkt de betalingsinstelling van de liberale vakbond ACLVB in 2007 toch 2 miljoen euro verlies te hebben gemaakt. Marie-Rose Morel wees erop dat de instellingen die de vergoedingen namens de vakbond uitbetalen, liefst honderd (!) keer meer vragen dan een privé-instelling. Volgens de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) rekenen de vakbonden 14,35 euro per transactie aan, tegen 0,13 euro bij een private onderneming. Voor de uitbetaling van de werkloosheidsvergoedingen krijgen de drie grote vakbonden jaarlijks een ‘administratievergoeding’ van de overheid ten belope van meer dan 130 miljoen euro. Begrijpe wie kan…

Dat de vakbond officieel ‘verlies’ lijdt, hoeft niet te verbazen. Zo heeft de uitbetalingsinstelling van de liberale vakbond 900.000 euro ingeschreven voor de huur van gebouwen, terwijl de meeste uitbetalingskantoren in de gebouwen van de vakbond zelf zijn gevestigd. Een ander voorbeeld is de personeelskost: die is met 20% gestegen (tot 10 miljoen euro), terwijl de werkloosheid in 2007 is gedaald, en er dus in theorie minder mensen nodig zijn om de vakbondsadministratie te doen…

Volgens Marie-Rose Morel zijn twee conclusies mogelijk: als de cijfers kloppen, kan de vakbond niet anders dan het Vlaams Belang-pleidooi te ondersteunen om deze zwaar verlieslatende activiteit over te dragen aan de overheid. Indien de cijfers niet kloppen, gebruikt de vakbond de kosten voor de uitbetaling van de werkloosheidssteun om de eigen werking te financieren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 januari 2012 om 20:19.
daiwa is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:19   #82
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

als we nu allemaal een synchroon gingen staken.
zouden daarmee niet alle problemen opgelost zijn?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 januari 2012 om 20:20.
born2bewild is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:21   #83
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Wat met de transparante boekhouding van de regering? van de banken?van de aandeelhouders? van de sjoemalaars die in allerhande raden van bestuur zitten?
Uw pik op de vakbonden belet u niet om daar eens in de stront te gaan roeren nietwaar!
Ja, maar je gaat er natuurlijk wel dezelfde mensen aantreffen. Wie zit er aan de top van Arco, Ethias, Dexia, Gemeenteholding, DVV, KBC, Cera, ...? Nogal wiedes dat ze dan ook overal dezelfde praktijken toepassen.

Zelfs ons bier werd tot voor kort gebrouwen onder toezicht van het ACW
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:28   #84
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/va...0024483239.htm
De vakbonden ABVV en FGTB waren betrokken bij het opstellen van het regeerakkoord.
Wat een hypocriete zakken. Ze hebben het met Elio besproken en goedgekeurd en toch gaan ze staken.
Terecht merkt een lezer op "De vraag is of een sujet zoals Meneer De Leeuw ooit zou kunnen werken (met al zijn bekwaamheden?) in het privé bedrijfsleven en of hij er wel dezelfde remuneratie zou voor krijgen als bij de vakbond! Een vette hond leidt een meute magere honden met drogredenen naar een in schande gebrachte staking. Walgelijk!

haha.
Ja natuurlijk, vakbonden zijn verbonden aan een politieke strekking, ze hangen dus aan een politieke partij.
We hebben een hele tijd in de waan verkeerd dat die vakbonden tegen beslissingen van hun moeder-partijen zouden aggeren. Niet dus. Dat zou e logica voorbij zijn.
Maar wat doen ze dan wel?

Volgens mij kanaliseren ze het ongenoegen even, jutten de boel op, laten iedereen eens goed stappen, brullen en al eens een steen of een ei gooien, liefst op een koude winterdag -dan gaat 't wat sneller-...
En daarna, gaan de maatregelen gewoon in zoals gepland.
Of de regering zegt -terwijl dat dat tevens ook al vast stond -
"omdat jullie zo braaf betoogd hebben gaan we X of Y niet met 5 euro opslagen, maar met maar 3 euro."
Iedereen blij!

Of hoe ze je in de zak steken, terwijl je er bij staat en nog het gevoel hebt dat je er iets aan gedaan hebt.

We're fucked.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:35   #85
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, maar je gaat er natuurlijk wel dezelfde mensen aantreffen. Wie zit er aan de top van Arco, Ethias, Dexia, Gemeenteholding, DVV, KBC, Cera, ...? Nogal wiedes dat ze dan ook overal dezelfde praktijken toepassen.

Zelfs ons bier werd tot voor kort gebrouwen onder toezicht van het ACW
Nu is de O-VLD er zich mee gaan moeien!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:37   #86
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
haha.
Ja natuurlijk, vakbonden zijn verbonden aan een politieke strekking, ze hangen dus aan een politieke partij.
We hebben een hele tijd in de waan verkeerd dat die vakbonden tegen beslissingen van hun moeder-partijen zouden aggeren. Niet dus. Dat zou e logica voorbij zijn.
Maar wat doen ze dan wel?

Volgens mij kanaliseren ze het ongenoegen even, jutten de boel op, laten iedereen eens goed stappen, brullen en al eens een steen of een ei gooien, liefst op een koude winterdag -dan gaat 't wat sneller-...
En daarna, gaan de maatregelen gewoon in zoals gepland.
Of de regering zegt -terwijl dat dat tevens ook al vast stond -
"omdat jullie zo braaf betoogd hebben gaan we X of Y niet met 5 euro opslagen, maar met maar 3 euro."
Iedereen blij!

Of hoe ze je in de zak steken, terwijl je er bij staat en nog het gevoel hebt dat je er iets aan gedaan hebt.

We're fucked.
Need no say anything more!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:43   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar haal je het vandaan dat die tarieven ongewijzigd zijn?

Mag ik er je op wijzen dat automatisatie ook geld kost.


De boekouding van de uitbetalingsinstellingen worden grondig gecontroleerd.
Heb jij ook dat citaat gemist?
mag ik u erop wijzen dat in de privésector automatisatie rendabel wordt ingezt, ik zou het niet anders verwachten bij de vakbond
brother paul is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:45   #88
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mag ik u erop wijzen dat in de privésector automatisatie rendabel wordt ingezt, ik zou het niet anders verwachten bij de vakbond
Ik verwacht ook niet anders.
Toon aan dat het wel anders is.
artisjok is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:51   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik verwacht ook niet anders.
Toon aan dat het wel anders is.
ik denk dat ik jou software nooit zou gebruiken aangezien je niet sneller en efficienter kunt werken ermee ?
brother paul is offline  
Oud 3 januari 2012, 20:55   #90
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk dat ik jou software nooit zou gebruiken aangezien je niet sneller en efficienter kunt werken ermee ?
Hij kan bij mij nieuwe sw bestellen. kijk maar op mijn website.
Te bekijken via mijn profiel. Ik wil niet per se reklame maken. Als dat toch zo geinterpreteerd wordt, dan mijn excuses.
stuyckp is offline  
Oud 3 januari 2012, 21:07   #91
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hij kan bij mij nieuwe sw bestellen. kijk maar op mijn website.
Te bekijken via mijn profiel. Ik wil niet per se reklame maken. Als dat toch zo geinterpreteerd wordt, dan mijn excuses.
Zij hoeft geen nieuwe SW te bestellen, zij schrijft SW die voldoet aan de noden en wensen van de klant.
artisjok is offline  
Oud 3 januari 2012, 21:59   #92
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Trouwens nog iets dat we steeds uit het oog verliezen mbt die langere loopbaan tot 45 jaar die ze voor iedereen aan het uitstippelen zijn;

ten eerste; w�*�*r zijn al onze werklozen ineens naartoe? Laatste keer toen ik keek en dan moèt je bruggepensioneerden, gehandicapten etc meetellen, zaten we ongeveer aan het miljoen.
Hoe je het beestje ook benoemt, ze hebben geen werk meer. Wat gebeurt er met die mensen, nu arbeidsplaatsen langer bezet gaan blijven?

En ten tweede, ze spreken van een 45 jarige loopbaan, dat je verplicht bent om te werken en niet op pensioen kan, maw als je in die tijd niet werkt of geen werk meer hebt door een inéénstortende economie, dan ben je werkloos. En werkloos zal in de nabije toekomst wel eens de bedelstaf kunnen betekenen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 3 januari 2012 om 22:00.
Carnivore is offline  
Oud 3 januari 2012, 22:40   #93
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zij hoeft geen nieuwe SW te bestellen, zij schrijft SW die voldoet aan de noden en wensen van de klant.
En ik doe dat niet ?
stuyckp is offline  
Oud 3 januari 2012, 23:05   #94
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Trouwens nog iets dat we steeds uit het oog verliezen mbt die langere loopbaan tot 45 jaar die ze voor iedereen aan het uitstippelen zijn;

ten eerste; w�*�*r zijn al onze werklozen ineens naartoe? Laatste keer toen ik keek en dan moèt je bruggepensioneerden, gehandicapten etc meetellen, zaten we ongeveer aan het miljoen.
Hoe je het beestje ook benoemt, ze hebben geen werk meer. Wat gebeurt er met die mensen, nu arbeidsplaatsen langer bezet gaan blijven?

En ten tweede, ze spreken van een 45 jarige loopbaan, dat je verplicht bent om te werken en niet op pensioen kan, maw als je in die tijd niet werkt of geen werk meer hebt door een inéénstortende economie, dan ben je werkloos. En werkloos zal in de nabije toekomst wel eens de bedelstaf kunnen betekenen.

je moet nu wel toegeven dat het niet normaal is dat we allemaal stoppen met werken en ondertussen de productie zogoed als stil doen vallen; Het beste zoudenze 50% van de ambtenaren afdanken en hopen en bidden dat ze de switch verzetten en beginnen als slaven te werken in de privésector
brother paul is offline  
Oud 3 januari 2012, 23:06   #95
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

50% afdanken en de rest een haircut van 25% lijkt me een faire deal
born2bewild is offline  
Oud 3 januari 2012, 23:06   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En ik doe dat niet ?
jaah arti heeft een goed zelfbeeld hoor, die meid ga je niet rap imponeren, alleen jammer dat er van haar werk niets online te zien is, anders konden we al eens vergelijken

ik denk dat het werk van arti meer op integratieniveau zit zeker ? zo van dat onzichtbaar werk
brother paul is offline  
Oud 4 januari 2012, 12:31   #97
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En ik doe dat niet ?
Beweer ik dat ergens?
artisjok is offline  
Oud 4 januari 2012, 13:52   #98
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet nu wel toegeven dat het niet normaal is dat we allemaal stoppen met werken en ondertussen de productie zogoed als stil doen vallen; Het beste zoudenze 50% van de ambtenaren afdanken en hopen en bidden dat ze de switch verzetten en beginnen als slaven te werken in de privésector
Mijn punt is dat er geen werk is. We hebben al een miljoen werklozen en er komen steeds minder jobs bij. Door de nieuwe pensioenregeling komen jobs die er zijn, minder snel terug vrij.
wat het probleem allen maar groter maakt, ipv het op te lossen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline  
Oud 4 januari 2012, 19:01   #99
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zij hoeft geen nieuwe SW te bestellen, zij schrijft SW die voldoet aan de noden en wensen van de klant.
Je bedoelt dat zij mee profiteert van de inefficiëntie van onze SZ en leeft van het schrijven van in feite overbodige software. Zij verdedigt dus de vakbond uit puur ordinair eigenbelang, en dat op ons aller kosten?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 4 januari 2012, 19:08   #100
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je bedoelt dat zij mee profiteert van de inefficiëntie van onze SZ en leeft van het schrijven van in feite overbodige software. Zij verdedigt dus de vakbond uit puur ordinair eigenbelang, en dat op ons aller kosten?
Ik schrijf geen software voor de vakbond.

Vertel, voor wiens belang kom je hier de leugens van het VB over de vakbonden herhalen.
artisjok is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be