Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2009, 19:22   #81
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

^^ Tja, en als we dan reageren zijn we "extremisten"...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 07:57   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Er bestaat een zeer doeltreffend middel om deze vernederende toestanden te vermijden : er wegblijven.
Net niet.

Ik schep er een 'duivels' plezier in overal waar dat in Bruxelles mogelijk is monoglot francofone Belges in hun hemd te zetten door ze achtereenvolgens in het Nederlands, het Duits, het Engels en het Spaans aan te spreken.

Soms voeg ik daar al eens West-Vlaams aan toe.

En dan schakel ik soms over op Frans. Eerst met een verschrikkelijk slecht 'Belgisch' accent, dat dan geleidelijk aan verandert: via het 'aksang du Midi' naar het zuinige Elyséese Frans van dhr. Nikolaas Sarkozy.

De verongelijkte of beteuterde gezichten die ik dan te zien krijg zijn onovertrefbaar grappig.


Nog leuker is het dat alles te doen terwijl ik loop te pronken met mijn knalgele 'Vlaanderen Tegen Racisme'-t-shirt, of met mijn al even knalgele t-shirt met de norse kop van Ludwig van Beethoven er op.

En het feit dat ik er nogal 'verdacht mediterraan' uitzie, maakt de pret compleet.

Ach, ze zijn toch zo aandoenlijk, die dutskes van Belges
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 08:01   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
en intussen in Antoing: affiche keurig in het Nederlands.
de affiche van dit jaar is nog mooier; maar nog niet op het net gevonden.



"Feest van Pompoenen"


Ik kom haast niet bij.

Wie heeft voor die ongelooflijk debiele vertaling gezorgd? Toch niet een zekere azert, mag ik hopen?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 08:07   #84
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Net niet.

Ik schep er een 'duivels' plezier in overal waar dat in Bruxelles mogelijk is monoglot francofone Belges in hun hemd te zetten door ze achtereenvolgens in het Nederlands, het Duits, het Engels en het Spaans aan te spreken.

Soms voeg ik daar al eens West-Vlaams aan toe.

En dan schakel ik soms over op Frans. Eerst met een verschrikkelijk slecht 'Belgisch' accent, dat dan geleidelijk aan verandert: via het 'aksang du Midi' naar het zuinige Elyséese Frans van dhr. Nikolaas Sarkozy.

De verongelijkte of beteuterde gezichten die ik dan te zien krijg zijn onovertrefbaar grappig.


Nog leuker is het dat alles te doen terwijl ik loop te pronken met mijn knalgele 'Vlaanderen Tegen Racisme'-t-shirt, of met mijn al even knalgele t-shirt met de norse kop van Ludwig van Beethoven er op.

En het feit dat ik er nogal 'verdacht mediterraan' uitzie, maakt de pret compleet.

Ach, ze zijn toch zo aandoenlijk, die dutskes van Belges
Hier moet ook ik jou bijtreden en robert ongelijk geven. Als we blijven weglopen voor de verfransing en arrogante Franstaligen, zal het Franstalige gebied alsmaar verder uitdijen. Nog een paar decennia en de verfransing reikt tot in Aalst, Mechelen en Leuven.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 08:22   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hier moet ook ik jou bijtreden en robert ongelijk geven. Als we blijven weglopen voor de verfransing en arrogante Franstaligen, zal het Franstalige gebied alsmaar verder uitdijen. Nog een paar decennia en de verfransing reikt tot in Aalst, Mechelen en Leuven.
Als ik ooit de nodige poen bijeen krijg, koop ik mij ergens in Sint-Lambrechts-Woluwe een café en maak er 'Herberg den Uilen Spiegel' van.

Ik ken wel een paar bloedmooie en zeer vlot meertalige auto- en allochtone dames die ik daar zéér goed betaald aan het werk zou willen zetten. Een paar potige buitenwippers staan ook al op het lijstje.

De 'menu'-kaart zal minstens viertalig (N, D, E & F) zijn, maar wellicht zal ik het niet kunnen laten en zorg ik ook voor Spaanse, Italiaanse, Portugese, Turkse, Arabische, ... versies.

Ge moogt drie keer raden welke kleuren het interieur zullen domineren, en tien keer raden welke liedjes 'grijs' zullen worden gedraaid.

*slaat weer aan het dagdromen*
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 16 september 2009 om 08:22.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 14:13   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Net niet.

Ik schep er een 'duivels' plezier in overal waar dat in Bruxelles mogelijk is monoglot francofone Belges in hun hemd te zetten door ze achtereenvolgens in het Nederlands, het Duits, het Engels en het Spaans aan te spreken.

Soms voeg ik daar al eens West-Vlaams aan toe.

En dan schakel ik soms over op Frans. Eerst met een verschrikkelijk slecht 'Belgisch' accent, dat dan geleidelijk aan verandert: via het 'aksang du Midi' naar het zuinige Elyséese Frans van dhr. Nikolaas Sarkozy.

De verongelijkte of beteuterde gezichten die ik dan te zien krijg zijn onovertrefbaar grappig.


Nog leuker is het dat alles te doen terwijl ik loop te pronken met mijn knalgele 'Vlaanderen Tegen Racisme'-t-shirt, of met mijn al even knalgele t-shirt met de norse kop van Ludwig van Beethoven er op.

En het feit dat ik er nogal 'verdacht mediterraan' uitzie, maakt de pret compleet.

Ach, ze zijn toch zo aandoenlijk, die dutskes van Belges
Neem het niet kwalijk maar ik denk eerder dat ze met u lachen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 14:13   #87
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Net niet.

Ik schep er een 'duivels' plezier in overal waar dat in Bruxelles mogelijk is monoglot francofone Belges in hun hemd te zetten door ze achtereenvolgens in het Nederlands, het Duits, het Engels en het Spaans aan te spreken.

Soms voeg ik daar al eens West-Vlaams aan toe.

En dan schakel ik soms over op Frans. Eerst met een verschrikkelijk slecht 'Belgisch' accent, dat dan geleidelijk aan verandert: via het 'aksang du Midi' naar het zuinige Elyséese Frans van dhr. Nikolaas Sarkozy.

De verongelijkte of beteuterde gezichten die ik dan te zien krijg zijn onovertrefbaar grappig.


Nog leuker is het dat alles te doen terwijl ik loop te pronken met mijn knalgele 'Vlaanderen Tegen Racisme'-t-shirt, of met mijn al even knalgele t-shirt met de norse kop van Ludwig van Beethoven er op.

En het feit dat ik er nogal 'verdacht mediterraan' uitzie, maakt de pret compleet.

Ach, ze zijn toch zo aandoenlijk, die dutskes van Belges
Wanneer ik je zo enhousiast bezig hoor is Brussel een zeer vermakelijke stad.
Wel, ik denk daar totaal verschillend over. Voor mij is de maat vol. Er zijn grenzen die ver overschreden zijn. Ik wil de tijd die me nog gegund wordt op een rustiger manier spenderen, en genieten van mijn pint zonder telkens geconfronteerd te worden met arrogante klootzakken die je bedienen alsof je het vuil van de straat bent. Ik kom niet meer in Brussel uit zelfrespect, én omdat ik genoeg ruzie gemaakt heb in deze stad die de mijne niet meer is.
I'm too old for this crap. Doei!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 14:58   #88
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hier moet ook ik jou bijtreden en robert ongelijk geven. Als we blijven weglopen voor de verfransing en arrogante Franstaligen, zal het Franstalige gebied alsmaar verder uitdijen. Nog een paar decennia en de verfransing reikt tot in Aalst, Mechelen en Leuven.
Eerlijk gezegd zie ik het verband niet tussen mijn houding tegenover Brussel en de steeds maar toenemende verfransingsdruk. Dit zijn twee totaal verschillende fenomenen. De onvermijdelijke staatshervorming zal aantonen dat de standpunten tussen Vlaanderen en franstalig Brussel onverzoenbaar zijn hetgeen zal leiden tot een implosie van deze wanstaat. De daarop volgende verkiezingen zullen beslissen over de toekomst van onze Gemeenschap. De partijen die bereid zijn te capituleren zullen er de gevolgen van dragen. Aan alles komt een eind, ook aan de slavenmentaliteit van de meest gematigde Vlamingen. Het is welletjes geweest. Wait and see.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 15:11   #89
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik ooit de nodige poen bijeen krijg, koop ik mij ergens in Sint-Lambrechts-Woluwe een café en maak er 'Herberg den Uilen Spiegel' van.

Vrijdag meedoen met Euromillions, hé. 100 miljoen te winnen. Daar kunt ge meer dan 1 herberg mee opendoen, kastelein djimi.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 15:19   #90
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En bovendien zouden ze die plaats beter gebruiken voor Duitstalige en Engelstalige opschriften, want dat zijn toch de meeste anderstalige bezoekers van onze kust?
Nee - de meeste anderstalige bezoekers zijn toch wel Franssprekend
Citaat:
Hangen er in Frankrijk trouwens Nederlandstalige opschriften? Nee toch.
Bullshit - de een heeft niets te maken met het ander

Dit keer moet je gewoon toegeven dat de franstaligen gelijk hebben, punt - einde verhaal.

Tjonge jonge - wat een imbiciliteit zeg.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:34   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Neem het niet kwalijk maar ik denk eerder dat ze met u lachen.
Ik weet wel zeker dat u zich in dezen vergist, beste Everytime.

Ik ben een beetje bijziende aan 't worden (moet eigenlijk dringend een leesbrilletje kopen), maar ik kan een beteuterd of verongelijkt gezicht echt nog wel onderscheiden van een spottend of meewarig gezicht.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:40   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wanneer ik je zo enhousiast bezig hoor is Brussel een zeer vermakelijke stad.
Wel, ik denk daar totaal verschillend over. Voor mij is de maat vol. Er zijn grenzen die ver overschreden zijn. Ik wil de tijd die me nog gegund wordt op een rustiger manier spenderen, en genieten van mijn pint zonder telkens geconfronteerd te worden met arrogante klootzakken die je bedienen alsof je het vuil van de straat bent. Ik kom niet meer in Brussel uit zelfrespect, én omdat ik genoeg ruzie gemaakt heb in deze stad die de mijne niet meer is.
I'm too old for this crap. Doei!
Jamaar, robert t, ik bèn dan ook het vuil van de straat, hé!

Zelfs mijn Marokkaanse vrienden hebben ooit - zij het een beetje mokkend - toegegeven dat ik ze op dat vlak met de vingers in de neus voorbijsteek.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 17:42   #93
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.269
Standaard

www.museespitfire.be
op de basis van florenne. Uniquement en français. English under construction. Nederlands: fuck you.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.

Laatst gewijzigd door Freddie : 16 september 2009 om 17:44.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 19:22   #94
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hier moet ook ik jou bijtreden en robert ongelijk geven. Als we blijven weglopen voor de verfransing en arrogante Franstaligen, zal het Franstalige gebied alsmaar verder uitdijen. Nog een paar decennia en de verfransing reikt tot in Aalst, Mechelen en Leuven.
Wat bedoel je met "nog een paar decenia"?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 19:58   #95
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wat bedoel je met "nog een paar decenia"?
Zoals het er staat. Een paar. En met 'verfransing' bedoel ik in deze context - het is eigenlijk een wat verkeerd gekozen omschrijving - het pessimistische scenario dat er meer Frans dan Nederlands gesproken wordt.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 16 september 2009 om 19:59.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be