Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 juni 2009, 08:29   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
en vooral iemand die het niet met Dewever eens is, hé Pietje.
Ik zou nooit voor hem stemmen, want ik ben geen nationalist, maar ik heb De Wever altijd wel kunnen smaken als politicus, maar gisteren in het "kopstukkendebat" heeft hij zichzelf zo goed als buitenspel gezet om in een regering te stappen. Als hij denkt dat de bevolking die tactiek gaat slikken, denkt hij imo verkeerd.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:29   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Het aantal misnoegde oudere kiezers sterft uit.

de nieuwe breuklijn is de kosmopolieten tegen de nationalisten.
in VL zijn de nationalisten een verouderd uitstervende groep: zie VB.

en intussen zal Demotte, Marcourt, Javaux ervoor zorgen dat er een moderner Wallonië komt waar VL niet meer over te klagen heeft want ook de Franstalige bourgeoise in Brussel sterft uit.
de nationalisten in Vlaanderen verjongen en de groep vergroot nog, alle onderzoeken bewijzen dat, zeker deze verkiezingsuitslag.

Over Wallonië zullen we idd minder moeten klagen, hoop ik, maar de Franstalige bourgeoisie in Brussel is alive and very kicking, zeker het moment dat ze verhuizen naar Vlaanderen. Tot zolang de faciliteiten niet zijn afschaft, blijft de situatie daar verrotten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:31   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
het gaat over het publiek van de angstige nationalisten dat uitsterft.

De wereld is aan de groeiende groep open kosmopolieten.
Zie ook heel duidelijk in Wallonië waar die groep voor Ecolo stemt met een frisse Javaux die in niets meer lijkt op de oude volkshuizen. die zitten nu nog vol; maar die gasten zullen snel uitsterven.
in heel Europa stemmen de mensen op nationalistische partijen, maar jij beweert dat de nationalisten uitsterven??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:31   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Valse bescheidenheid is geen deugd he Pietje.
Natuurlijk niet, beter meteen de hele kast opentrekken.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:33   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik zou nooit voor hem stemmen, want ik ben geen nationalist, maar ik heb De Wever altijd wel kunnen smaken als politicus, maar gisteren in het "kopstukkendebat" heeft hij zichzelf zo goed als buitenspel gezet om in een regering te stappen. Als hij denkt dat de bevolking die tactiek gaat slikken, denkt hij imo verkeerd.
het is nu efkes niet aan de kiezers, het is nu aan de politici. zie naar CD&V, 2 jaar het land immobiel laten, al hun beloften moeten inslikken maar met een steengoede campagne toch winnen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:36   #86
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Natuurlijk niet, beter meteen de hele kast opentrekken.
Voila, blij dat we elkaar verstaan.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:37   #87
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Vlaamse regering moet nu vooral de huidige bevoegdheden maximaal benutten, op alle vlakken. en laat CD&V maar proberen om een staatshervorming te realiseren, het zal hun toch niet lukken. maar NVA moet zich "constructief" opstellen.
Dus het zal toch niet lukken (op de manier waarop CD&V het gaat proberen, denk ik er dan bij), maar de NVA moet zich wél constructief opstellen? Dat is natuurlijk totaal onlogisch.

Citaat:
met de SPa van Vandenbroucke moet dit trouwens perfect lukken, die is sowieso voor het maximaal benutten van de bevoegdheden en durft zijn tanden laten zien aan de federale regering (omdat hij er niet in zit natuurlijk). bij de NVA zijn ze trouwens zeer tevreden met VDB....
Daarom ook de tip van de week: de sossen gaan binnengehaald worden op federaal niveau, en VDB zal in het vervolg zijn tanden op het nachtkastje laten als hij naar 't werk vertrekt.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:41   #88
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik zou nooit voor hem stemmen, want ik ben geen nationalist, maar ik heb De Wever altijd wel kunnen smaken als politicus, maar gisteren in het "kopstukkendebat" heeft hij zichzelf zo goed als buitenspel gezet om in een regering te stappen. Als hij denkt dat de bevolking die tactiek gaat slikken, denkt hij imo verkeerd.
De bevolking heeft zijn tactiek beloond, dat is al wat telt de dag na de verkiezingen.

En wat de tactiek van de andere partijen betreft: hebben die er dan één? Ik hoor enkel Peeters zeggen dat hij koste wat het kost die staatshervorming wil, dat dat koste wat het kost via het reeds beproefde en mislukte concept van de interregoniale dialoog moet gebeuren, en als het weer dreigt te mislukken (en die kans is, gezien de verhoudingen in de diverse regeringen, zeer reëel) dat hij dan stopt met het "praatcafé". Bon, denk ik, en dan? Weet u het antwoord daarop?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:42   #89
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hij bewees gisterenavond het tegendeel. Dat "stoere" optreden om later slachtoffer te spelen kan hij hooguit aan zijn rechtstreekse achterban laten slikken.
en wat valt er inhoudelijk tegen de wevers argumenten in te brengen?

het belgische niveau is essentieel voor pensioenen, ziekenkas ed
het belgische niveau is failliet, de kas is leeg de boekhouding klopt voor geen meter. de vlaamse afnemer gaat goed met de centen om en de waalse smijt ze door de ramen en vensters buiten. elke keer opnieuw, nu ook weer, komt het federale niveau in vlaanderen aankloppen om geld bij te pompen. Er is federaal totaal geen bestuur en men is enkel bezig met partijpolitiek gesjoemel. ik dnek aan de chantage vd vld of een reynders die nog moet opzoeken wat "belastingen" betekent.

het essentieel dat ge dat niveau opkuist zodat het zijn verplichtingen terug kan nakomen. dat is de evidentie zelve als ge 2 minuutjes nadenkt.
als uw huishoudbudget niet klopt gaat ge ook opkuisen

ben wel verbaast dat jij je zo makkelijk laat naaien in de perceptie.
de nva mag niet meedoen om partijpolitieke redenen. Rompuy mag niet onder druk gezet worden en de walen moogt ge niet tegen de schenen stampen
1207 is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:44   #90
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Het zou spijtig zijn als N-VA weer niets te zeggen heeft. Laat die 5 jaar mee besturen en we zijn er vanaf. Die denken dat ze met dwarsliggen vanalles gaan bereiken, geef ze dan tenminste de kans om te tonen dat ze niets gaan bereiken.
monza is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:44   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dus het zal toch niet lukken (op de manier waarop CD&V het gaat proberen, denk ik er dan bij), maar de NVA moet zich wél constructief opstellen? Dat is natuurlijk totaal onlogisch.



Daarom ook de tip van de week: de sossen gaan binnengehaald worden op federaal niveau, en VDB zal in het vervolg zijn tanden op het nachtkastje laten als hij naar 't werk vertrekt.
ook met de SPa in de federale regering heeft VDB al zijn tanden laten zien hoor, zelfs als federale minister. waarom denk jij dat de PS hem absoluut niet meer in een federale regering wilt?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:45   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

in ieder geval, wie nu nog gelooft in een staatshervorming is ofwel bijzonder naïef, ofwel bijzonder gevaarlijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:45   #93
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Het zou spijtig zijn als N-VA weer niets te zeggen heeft. Laat die 5 jaar mee besturen en we zijn er vanaf. Die denken dat ze met dwarsliggen vanalles gaan bereiken, geef ze dan tenminste de kans om te tonen dat ze niets gaan bereiken.
Maar is de mening van een Vlamingenhater wel relevant?

Pas op: ik zeg alleen de waarheid. Irrelevant.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juni 2009 om 08:46.
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:46   #94
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het cordon tegen de NVA staat in de steigers. Waarmee maar weer eens bewezen wordt wat de echte reden van het cordon sanitaire is: het overeind houden van de laatste restjes België.
Hoe groot is de koe die als waarheid wordt verkocht.
Gisteren duidelijk te zien aan én de pers én de ADpratijen...niet echt een cordon maar we zijn goed onderweg...kortom: de aanzet is gegeven.

En pas op hé...dat kan snel gaan...de tjeven moeten hun wetstraat 16 nog betalen aan de walen...ze kunnen De Wever (un fasco du nord) en zijn ganse partij offeren...

Filip ook bezig gezien...is er misschien voor de D-partijen toch ruimte voor een soort van "entente"?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:48   #95
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De bevolking heeft zijn tactiek beloond, dat is al wat telt de dag na de verkiezingen.
Pardon ?? 13 % vd bevolking zal je bedoelen.
Het is en blijft een mooie score, zeker als eerste solo-deelname aan een verkiezing, maar tegelijkertijd blijft het nog altijd maar 13%.
Alsof plots alles zou moeten wijken voor de plannen van De Wever.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:49   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Pardon ?? 13 % vd bevolking zal je bedoelen.
Het is en blijft een mooie score, zeker als eerste solo-deelname aan een verkiezing, maar tegelijkertijd blijft het nog altijd maar 13%.
Alsof plots alles zou moeten wijken voor de plannen van De Wever.
neen, maar betekent dat de NVA totaal niets te zeggen zou mogen hebben in een regering?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:50   #97
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, maar betekent dat de NVA totaal niets te zeggen zou mogen hebben in een regering?
Waar beweer ik dat ??
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:51   #98
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dan hadden die 7 op 10 maar op N-VA moeten stemmen. Ze krijgen wat ze verdienen.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:54   #99
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ook met de SPa in de federale regering heeft VDB al zijn tanden laten zien hoor, zelfs als federale minister. waarom denk jij dat de PS hem absoluut niet meer in een federale regering wilt?
omdat hij, net zoals andere verfoeide "verborgen nationalisten" (dank u, Olivier Maingain), niet genoeg affectie vertoont met het <staat plechtig recht> Belgische Vaderland <gaat vol ontroering terug zitten> ?

Ik zou er alvast niet teveel op rekenen: ge hebt het Gennez zelf horen verklaren gisteren: de rangen binnen SPA worden terug gesloten; er is genoeg geruzie te horen geweest de afgelopen jaren...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:55   #100
monza
Gouverneur
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar is de mening van een Vlamingenhater wel relevant?

Pas op: ik zeg alleen de waarheid. Irrelevant.
indeed irrelevant zoals het meeste van uw gebraak hier op't forum.
monza is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be