Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2008, 13:38   #81
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Een mens komt wat tegen hier op dat forum. De menselijke geschiedenis begint nog steeds ergens een zes �* zeven miljoen jaar geleden hoor.
Je ontkent dat de neolithische revolutie in de prehistorie plaatsvond?

Ik gebruik "geschiedenis" als disciplinaire term. Mijn excuses. Beroepsafwijking.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 13:48   #82
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je ontkent dat de neolithische revolutie in de prehistorie plaatsvond?

Ik gebruik "geschiedenis" als disciplinaire term. Mijn excuses. Beroepsafwijking.
Ik hou me niet zo aan de academische terminologie. "Prehistorie" is een misnomer. "Voorschriftelijke cultuur" zou beter passen.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 13:59   #83
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
'VB' en 'democratie' is een contradictio in terminis.

Het Vlaamsch Blok voor Zelfbestuur en Demokratie heeft niets te maken met de partij van Dillen, Vanhecke en Dewinter, maar was een soortement volksfront-in-miniatuur aangevoerd door de Vlaamsche Kommunistische Partij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 14:02   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
De uitvinding van het wiel is een mijlpaal, die van de verbrandingsmotor was iets dat er sowieso gekomen was.

Ik bekijk uitvindingen altijd vanuit het perspectief of ze echt grensverleggend waren in hun tijd of dat het er nu eenmaal zat aan te komen. De gsm kan je volgens jouw logica ook een mijlpaal noemen want vroeger moest je voor te bellen naar Tokyo wel 15 maanden nodig hebben. Dit terwijl de gsm gewoonweg een draadloze telefoon is en de telefoon dus veel ingrijpender is.

Mijn stem gaat dan ook voor de telefoon, aangezien die communicatie heeft veranderd op een manier dat niemand op dat moment zich kon inbeelden.
De verbrandingsmotor was helemaal geen normale ontwikkeling.
Het is gewoon een van de vele mijlpalen uit de geschiedenis.
Dit ontkennen is gewoon een vertoon van gebrek aan inzicht over de vele mijlpalen in onze geschiedenis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 14:32   #85
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Het Vlaamsch Blok voor Zelfbestuur en Demokratie heeft niets te maken met de partij van Dillen, Vanhecke en Dewinter, maar was een soortement volksfront-in-miniatuur aangevoerd door de Vlaamsche Kommunistische Partij.
Tja, dan trek ik mijn woorden terug. Maar slechts voor de helft. Want, laat ons wel wezen, het 'kommunisme in de praktijk' en 'democratie' was evenzeer een contradictio in terminis. Uw zogenaamd 'volksfront' (veel front maar weinig volk) wil ik het voordeel van de twijfel geven. 'Alle macht aan de arbeiders', lijkt me echter toch niet zo'n democratische gedachte en de 'dictatuur van het proletariaat' een nog minder democratisch, laat staan een aantrekkelijk, toekomstperspectief.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2008 om 14:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 15:13   #86
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Tja, dan trek ik mijn woorden terug. Maar slechts voor de helft. Want, laat ons wel wezen, het 'kommunisme in de praktijk'
Communisme in de praktijk? Het zou me verbazen mocht er een staat zijn/geweest zijn die beweerde in de praktijk communistisch te zijn - wat voor een staat tamelijk moeilijk zou zijn.

Citaat:
en 'democratie' was evenzeer een contradictio in terminis. Uw zogenaamd 'volksfront' (veel front maar weinig volk) wil ik het voordeel van de twijfel geven. 'Alle macht aan de arbeiders', lijkt me echter toch niet zo'n democratische gedachte en de 'dictatuur van het proletariaat' een nog minder democratisch, laat staan een aantrekkelijk, toekomstperspectief.
Waarom zou dat niet democratisch zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 15:30   #87
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Communisme in de praktijk? Het zou me verbazen mocht er een staat zijn/geweest zijn die beweerde in de praktijk communistisch te zijn - wat voor een staat tamelijk moeilijk zou zijn.
Zo kan men natuurlijk alles uitleggen. China was tot voor kort een communistische staat. We weten wat dit betekent. En kom nu niet af met te zeggen deze staat 'op weg was naar het communisme'. Zelfs dan was deze weg alles behalve 'democratisch'. Communisme leidde tot dictatuur. Het communisme (marxisme als grondslag voor communisme) heeft gefaald op alle vlakken: op economisch vlak, op het vlak van de wetenschap (deze staten bleven achter wegens gebrek aan inventiviteit en dit wegens gebrek aan geestelijke vrijheid), op het vlak der mensenrechten, enz enz. De Berlijnse muur is hier het minder fraaie symbool van dat laatste. De bootvluchtelingen uit Cuba zijn daar het symbool van, de schrijnende toestand in Noord-Korea staat hier symbool voor. Een puinhoop, overal waar er communisten aan de macht waren. Communisme is tot mislukken gedoemd omdat in die systemen de mens zijn vrijheid wordt ontnomen. Daarom is het katholicisme als politiek systeem ook mislukt. Men kan de mensen niet blijven onderdrukken.



Citaat:
Waarom zou dat niet democratisch zijn?
Als u dat niet begrijpt, dan zijn we uitgepraat.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2008 om 15:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:36   #88
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

[quote=system;3191925]
Citaat:
Als u dat niet begrijpt, dan zijn we uitgepraat.
Discussiëren volgens System: "Als ik iets poneer, moet u dat aanvaarden en vooral niet vragen naar argumentatie."

Maar goed, dan zijn we uitgepraat. Leve de dialoog, n'est-ce-pas?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 6 januari 2008 om 20:36.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 22:11   #89
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote=Burkide;3192513]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Discussiëren volgens System: "Als ik iets poneer, moet u dat aanvaarden en vooral niet vragen naar argumentatie."

Maar goed, dan zijn we uitgepraat. Leve de dialoog, n'est-ce-pas?
Neen, maar als u zegt dat het adagium 'alle macht aan de arbeiders' democratisch kan zijn, dan zou dit dus betekenen dat de meerderheid der kiezers arbeiders zou zijn of voor de arbeiders zou stemmen. En dat zie ik dus nooit gebeuren. Dus 'alle macht aan de arbeiders' kan dus nooit gerealiseerd worden, tenzij op een revolutionaire wijze. Maw, door geweld en dictatuur. En zeker niet democratisch. Want daar waar het geprobeerd is, werd het een fiasco. Ook bij ons. Het AMADA van Chris Merckx kon anders niet op veel bijval steunen bij de 'arbeiders' voorzover ik het me nog goed herinner.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2008 om 22:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2008, 17:26   #90
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Ah, daar zat die draad dus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar als u zegt dat het adagium 'alle macht aan de arbeiders' democratisch kan zijn, dan zou dit dus betekenen dat de meerderheid der kiezers arbeiders zou zijn of voor de arbeiders zou stemmen.
Ik denk anders dat de meerderheid van op z'n minst de westerse bevolking sinds de opkomst van het kapitalisme arbeider is geweest...

Maar volgens mij ligt het probleem hierin dat jij het ruime begrip arbeider verwart met handarbeider, of anders uitgedrukt: dat je arbeider zijn tegenstelt aan bediende zijn. Dat is een verwarring die hier in de Belgische staat helaas al te vaak plaatsvindt. Als links over arbeiders spreekt, dan betekent dit in de regel, kort gezegd, iedereen die z'n arbeid verkoopt. Dat kan ook "geestesarbeid" zijn, om eens een ietwat "verbrand" woord te gebruiken.

Citaat:
En dat zie ik dus nooit gebeuren. Dus 'alle macht aan de arbeiders' kan dus nooit gerealiseerd worden, tenzij op een revolutionaire wijze. Maw, door geweld en dictatuur. En zeker niet democratisch.
Begrijp ik het goed dat jij meent dat geweld per definitie af te keuren valt? Dat vind ik, eerlijk gezegd, een gevaarlijk standpunt.

Citaat:
Het AMADA van Chris Merckx kon anders niet op veel bijval steunen bij de 'arbeiders' voorzover ik het me nog goed herinner.
Zowel de KP als de PvdA halen/haalden anders vooral stemmen in traditionele arbeidersgemeenten, denk maar aan Zelzate of het Waalse industriebekken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 13 februari 2008 om 17:28.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 01:35   #91
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

uitvinding van het geld
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 02:16   #92
Averroes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
Standaard

condom
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 02:36   #93
Averroes
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2008
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
De ontdekking van Amerika door Columbus. Zonder dat feit was Europa nooit zo rijk en machtig geworden.
Nop
Die ontdekking leidde tot het vernietigen van de oorspronkelijke bewoners van amerika maar ge moet zeggen:
Het imperialisme en kolonisatie. Zonder dat feit was West-Europa nooit zo rijk en machtig geworden naast de val van het christendom en aankomst van islam in Europa natuurlijk.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 11:36   #94
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Want WW1 is in de eerste plaats wel gewonnen dankzij de bescherming van de tanks en pantserwagens uit die tijd.
Die paar kilometer front die onder water zijn gezet geweest hebben eigenlijk enkel een opening gemaakt voor deze voertuigen, maar hebben verder het Duitse leger niet echt veel schade toegebracht gehad.
Je overdrijft de invloed van tanks en vliegtuig op de 'overwinning' van de geallieerden schromelijk.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 12:30   #95
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je overdrijft de invloed van tanks en vliegtuig op de 'overwinning' van de geallieerden schromelijk.
In zoverre men van een overwinning kan spreken, natuurlijk. Op het einde van de oorlog bezette Duitsland nog steeds veel gebieden in heel Europa.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2008, 13:33   #96
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
uitvinding van het geld
en vooral de privatisering (mag ik het zo noemen) van het geld begin vorige eeuw niet vergeten.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2008, 22:13   #97
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

de grootste en belangrijkste en misschien ook wel de slechtste mijlpaal in de geschiedenis van de aarde is de mensheid zelf

we zijn lekker de enige levensvorm die zo dom is om zijn eigen graf de delven en zijn eigen leefomgeving om zeep te helpen en alles wat daarin leefde

slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:36   #98
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je overdrijft de invloed van tanks en vliegtuig op de 'overwinning' van de geallieerden schromelijk.
Inderdaad. Duitsland was op het einde van de oorlog totaal uitgeput in materieel, manschappen en voedsel. De tanks hebben de oorlog misschien wat korter gemaakt, maar een Duitse capitulatie was onvermijdelijk
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 16 februari 2008 om 13:37.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2008, 13:46   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.213
Standaard

Ooit sloeg iemand wat stokken in de grond en declareerde toen: "dit is MIJN grond".

Gezien zijn stamgenoten faalden hem voor dergelijke onbeschaamdheid te doden werd een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis ingeluid ....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 februari 2008 om 13:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 00:04   #100
Avondland
Lokaal Raadslid
 
Avondland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2005
Locatie: Boechout
Berichten: 353
Standaard

De Perzische Oorlogen tussen (niet alle) Griekse stadstaten en het Perzische Rijk dienen zéker vermeld te worden in deze draad.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be