Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 19:18   #81
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard Guy Verhofstadt blijft de populairste

Weet U,


De financiële crisis kostte mijn buur en mijzelf de voorbije weken samen ongeveer 20.000 euro. Mijn overbuurman leed een gelijkaardig verlies. Hij vindt het fascinerend dat hij, leefloner par excellence, er toch nog in slaagde een verlies van 10.000 euro te maken. Het heeft er dus alle schijn van dat mijn buur en ik tegen een verlies van van meer dan 20.000 euro aankijken.

Cijfers, sommigen krijgen er niet genoeg van.

"Nog maar 27 procent van de Vlamingen heeft vertrouwen in de federale regering-Leterme, een historisch dieptepunt: 7 procent minder dan bij de vorige peiling en 12 procent minder dan in maart, toen Guy Verhofstadt (Open Vld) nog interim-premier was. Premier Yves Leterme (CD&V) geniet nog slechts het vertrouwen van 43 procent van de Vlamingen. Dat is 5 procent minder dan bij de vorige peiling en maar liefst 27 procent minder dan Guy Verhofstadt in maart."

Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ulairste.dhtml
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 oktober 2008 om 19:20.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 21:15   #82
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
De financiële crisis kostte mijn buur en mijzelf de voorbije weken samen ongeveer 20.000 euro. Mijn overbuurman leed een gelijkaardig verlies. Hij vindt het fascinerend dat hij, leefloner par excellence, er toch nog in slaagde een verlies van 10.000 euro te maken. Het heeft er dus alle schijn van dat mijn buur en ik tegen een verlies van van meer dan 20.000 euro aankijken.
Tiens, hebt u nu al kunnen berekenen hoeveel de crisis u de voorbije weken heeft gekost ?

Net nu als, voor wie "beleggen" op de langere termijn bekijkt én bereid is een beetje risico te nemen, er gouden zaakjes te doen zijn ?

Indien u in dat geval verkeert, wil u ons dan evenzeer, als het u belieft, over een paar jaar laten weten hoeveel winst u uiteindelijk aan de huidige financiële crisis heeft overgehouden ?

In ons systeem gaat een verlies van de ene immers niet zomaar in rook op ; het is steeds een winst voor een ander.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 09:07   #83
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Tiens, hebt u nu al kunnen berekenen hoeveel de crisis u de voorbije weken heeft gekost ?

Net nu als, voor wie "beleggen" op de langere termijn bekijkt én bereid is een beetje risico te nemen, er gouden zaakjes te doen zijn ?

Indien u in dat geval verkeert, wil u ons dan evenzeer, als het u belieft, over een paar jaar laten weten hoeveel winst u uiteindelijk aan de huidige financiële crisis heeft overgehouden ?

In ons systeem gaat een verlies van de ene immers niet zomaar in rook op ; het is steeds een winst voor een ander.
Weet U,

Het belieft mij inderdaad U te vertellen dat De Tijd schat dat de gemiddelde Belg een verlies 7.300 euro en een doorsneegezin 17.000 euro incasseren zal. Ik hou het eenvoudigheidshalve op 10.000 euro per capita.

Op http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...084243-600.art publiceerde De Tijd begin deze maand tekst en beeld bij het sommetje dat ze maakten.

Overigens is die 7.300 euro al ouwbakken nieuws. Uit het interview dat in den Humo verscheen deze week etaleerde het zeer innoverende gezelschap Stefaan Declercq en Eric Van Rompuy al innige vertrouwdheid met deze economische trivia. Afijn, U mag hier wat mij betreft de jarenlange animositeit die er heerst tussen den Humo en hellebaarddragers inroepen als verschonende omstandigheid bij de zalige onwetendheid die verzameld rechts hier alweer - het belieft mij zeer om er dit aan te mogen toevoegen - demonstreert.

Hoezeer U dit ook zal verwonderen, in het huidige neo-kapitalistische/neo-liberale systeem evaporeert geld even makkelijk als er via de ECB van de persen rollen. Voor de mindere economen onder het lezerspubliek op dit forum: niemand wint een sou. Indien dit U wederkerig belieft kan U dan bij gelegenheid klank&beeld verschaffen bij "in ons systeem". Had U een specifieke nog niet in kaart gebrachte avant-Brettonwoodsiaanse economie voor ogen? Zo eentje met stadsgrachten, ophaalbruggen, behellebaarde tollenaars en vooral veel skilden en corporatistische vrienden?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 oktober 2008 om 09:28.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:13   #84
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Het belieft mij inderdaad U te vertellen dat De Tijd schat dat de gemiddelde Belg een verlies 7.300 euro en een doorsneegezin 17.000 euro incasseren zal. Ik hou het eenvoudigheidshalve op 10.000 euro per capita.

Op http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...084243-600.art publiceerde De Tijd begin deze maand tekst en beeld bij het sommetje dat ze maakten.

Overigens is die 7.300 euro al ouwbakken nieuws. Uit het interview dat in den Humo verscheen deze week etaleerde het zeer innoverende gezelschap Stefaan Declercq en Eric Van Rompuy al innige vertrouwdheid met deze economische trivia. Afijn, U mag hier wat mij betreft de jarenlange animositeit die er heerst tussen den Humo en hellebaarddragers inroepen als verschonende omstandigheid bij de zalige onwetendheid die verzameld rechts hier alweer - het belieft mij zeer om er dit aan te mogen toevoegen - demonstreert.

Hoezeer U dit ook zal verwonderen, in het huidige neo-kapitalistische/neo-liberale systeem evaporeert geld even makkelijk als er via de ECB van de persen rollen. Voor de mindere economen onder het lezerspubliek op dit forum: niemand wint een sou. Indien dit U wederkerig belieft kan U dan bij gelegenheid klank&beeld verschaffen bij "in ons systeem". Had U een specifieke nog niet in kaart gebrachte avant-Brettonwoodsiaanse economie voor ogen? Zo eentje met stadsgrachten, ophaalbruggen, behellebaarde tollenaars en vooral veel skilden en corporatistische vrienden?

Breedsprakerigheid is een mooie zaak, en ze geeft u blijkbaar veel vermaak.

Maar ze verhult, in uw geval, een zalige onwetendheid, die u graag aan anderen toeschrijft.

Ik heb overigens meer vertrouwen in de realiteit dan in wat Humo al dan niet als vaststaande waarheid moge poneren. Maar dat hoeft u en andere betweters niet te beletten geloof te hechten aan het beetje voorgehouden wetenschap dat uw brein vermag.

Eerder dan u klank en beeld te verschaffen omtrent de werking van de beurs en de weerslag ervan op ons economisch systeem, raad ik u aan van eens met iemand te praten die persoonlijke ervaring heeft terzake, en die zo mogelijk voldoende in uw wereldbeeld past opdat u zijn/haar visie zou aanvaarden.

Misschien zult u dan inzien dat uw stelling “niemand wint een sou”, als het om een beurscrash cq. over een financiële crisis gaat, een kinderlijke misvatting is.

Maar laat ook dat u niet beletten van hier omfloerste onzin voor waarheid te verkondigen. Wij gunnen u dat pleziertje graag, en bovendien kunnen we uw opgeblazen grappigheid best pruimen, eigenlijk.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 14:14   #85
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Breedsprakerigheid is een mooie zaak, en ze geeft u blijkbaar veel vermaak.

Maar ze verhult, in uw geval, een zalige onwetendheid, die u graag aan anderen toeschrijft.

Ik heb overigens meer vertrouwen in de realiteit dan in wat Humo al dan niet als vaststaande waarheid moge poneren. Maar dat hoeft u en andere betweters niet te beletten geloof te hechten aan het beetje voorgehouden wetenschap dat uw brein vermag.

Eerder dan u klank en beeld te verschaffen omtrent de werking van de beurs en de weerslag ervan op ons economisch systeem, raad ik u aan van eens met iemand te praten die persoonlijke ervaring heeft terzake, en die zo mogelijk voldoende in uw wereldbeeld past opdat u zijn/haar visie zou aanvaarden.

Misschien zult u dan inzien dat uw stelling “niemand wint een sou”, als het om een beurscrash cq. over een financiële crisis gaat, een kinderlijke misvatting is.

Maar laat ook dat u niet beletten van hier omfloerste onzin voor waarheid te verkondigen. Wij gunnen u dat pleziertje graag, en bovendien kunnen we uw opgeblazen grappigheid best pruimen, eigenlijk.
Weet U,

Ik onthou vooral dat U alvast niet de persoon bent die mijn kinderlijke misvattingen over economische aangelegenheden vanuit 'persoonlijke ervaring terzake' bijstellen zal kunnen en dat U zich goed omfloerste breedsprakerige onzin welgevallen laat. U hebt daarmee in mij een nieuw adres van vertrouwen ontdekt, lang nadat U elders via equivalente stijlfiguren een minder onschadelijk discours eigen maakte.

Ik onthou tot slot dat U de these uit De Tijd dat de huidige economische crisis elk van ons 10.000 euro kost niet betwist maar dat U terzelfdertijd oordeelt dat de idee "niemand een sou wint" misgevat zou zijn. Wanneer U dit belieft kan U per kerende het wetenschappelijke beginsel toelichten dat een dergelijke contradictie verklaren kan. Ik durf er mijn volledige beleggingsportfolio onder verwedden dat U alras bij het stichtende epistel van mijn buur, mijn overbuur en mijzelf aanbelanden zal (zie daartoe #81).
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 oktober 2008 om 14:32.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 15:05   #86
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Ik onthou vooral dat U alvast niet de persoon bent die mijn kinderlijke misvattingen over economische aangelegenheden vanuit 'persoonlijke ervaring terzake' bijstellen zal kunnen en dat U zich goed omfloerste breedsprakerige onzin welgevallen laat. U hebt daarmee in mij een nieuw adres van vertrouwen ontdekt, lang nadat U elders via equivalente stijlfiguren een minder onschadelijk discours eigen maakte.

Ik onthou tot slot dat U de these uit De Tijd dat de huidige economische crisis elk van ons 10.000 euro kost niet betwist maar dat U terzelfdertijd oordeelt dat de idee "niemand een sou wint" misgevat zou zijn. Wanneer U dit belieft kan U per kerende het wetenschappelijke beginsel toelichten dat een dergelijke contradictie verklaren kan. Ik durf er mijn volledige beleggingsportfolio onder verwedden dat U alras bij het stichtende epistel van mijn buur, mijn overbuur en mijzelf aanbelanden zal (zie daartoe #81).
Ik zou, als ik u was, een beetje oppassen met het verwedden van uw volledige beleggingsportfolio.

Dat zou u heel wat meer verlies kunnen kosten dan dat welke u inmiddels wegens blijkbaar minder doordachte belegging hebt geleden.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:00   #87
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik zou, als ik u was, een beetje oppassen met het verwedden van uw volledige beleggingsportfolio.

Dat zou u heel wat meer verlies kunnen kosten dan dat welke u inmiddels wegens blijkbaar minder doordachte belegging hebt geleden.

Weet U,

Had U de moeite genomen om het De Tijd artikel ter hand te nemen, dan zou U nu toch stilaan moeten weten dat terwijl er 'slechts' 500.000 gedupeerde Belgische Fortis beleggers zijn, de totale Belgische bevolking per hoofd een verlies van duizenden euros lijdt. Voor diegenen onder ons met een populistische penchant: Meer dan tien miljoen belgen belegden niet ondoordacht, zij belegden 'tout court' niet. Desondanks zullen zij wel de kosten van de diverse reddingsoperaties en de geleden verliezen mogen ophoesten.

Aangezien U mij voorzichtigheidshalve waarschuwt mijn portfolio niet in te zetten als onderpand bij een weddenschap, vermoed ik dat U mij voortaan bijtreedt wat betreft het verhaal dat in de buurt en tot ver daarbuiten bij dit alles 'niemand een sou' gewonnen heeft. Het inverse lijkt me zelfs voor een Hellebaarddrager te pervers.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 oktober 2008 om 16:02.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 17:51   #88
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Had U de moeite genomen om het De Tijd artikel ter hand te nemen, dan zou U nu toch stilaan moeten weten dat terwijl er 'slechts' 500.000 gedupeerde Belgische Fortis beleggers zijn, de totale Belgische bevolking per hoofd een verlies van duizenden euros lijdt. Voor diegenen onder ons met een populistische penchant: Meer dan tien miljoen belgen belegden niet ondoordacht, zij belegden 'tout court' niet. Desondanks zullen zij wel de kosten van de diverse reddingsoperaties en de geleden verliezen mogen ophoesten.

Aangezien U mij voorzichtigheidshalve waarschuwt mijn portfolio niet in te zetten als onderpand bij een weddenschap, vermoed ik dat U mij voortaan bijtreedt wat betreft het verhaal dat in de buurt en tot ver daarbuiten bij dit alles 'niemand een sou' gewonnen heeft. Het inverse lijkt me zelfs voor een Hellebaarddrager te pervers.
Ik nam het De Tijd artikel niet ter hand ; ik las het gewoon.

Waar wij het volkomen met elkaar eens zijn, is dat het uiteindelijk de bevolking is die voor de diverse bank-reddingsoperaties zal opdraaien.

Evenzeer beaam ik dat, algemeen gezien, een economische crisis geen financiëel voordeel brengt voor de bevolking, wel integendeel.

Ik had het d�*�*r niet over, natuurlijk, maar over het feit dat er nu - voor wie risico durft nemen, en voor wie "beleggen" op de langere termijn bekijkt, gouden zaakjes te doen zijn op de beurs.

Derhalve : stellen dat u of uw al dan niet figuurlijke buurman op dit ogenblik x euro verloor aan "de crisis", is een gegeven dat slechts een snapshot is van een moment, en geenszins een definitieve toestand, tenzij u en uw buurman het eenvoudigweg d�*�*r bij laten.

Het eenvoudigweg d�*�*r bij laten is overigens uw recht, en als u, zoals ongetwijfeld de meesten, niet behoort tot diegenen die enig risico durven nemen, is het ongetwijfeld dat wat u schikt te doen.

Weet dan dat uw huidig verlies, en dat van veel anderen, op een gegeven moment zal omgezet worden in flinke winst voor zij die voormeld risico wél durven te nemen.

Het principe is poepsimpel : een aandeel dat bijvoorbeeld normaliter 100 waard is, doch vandaag kan gekocht worden �* 20, zal in bepaalde gevallen over afzienbare tijd terug flink in waarde stijgen. Ergo, wie vandaag dat aandeel koopt �* 20, en het over een jaar of wat terug verkoopt �* bijvoorbeeld 40, maakt 100% winst, de kosten even niet meegerekend.

Gegarandeerd is het nooit (anders ware het geen risico, natuurlijk), en het komt er op aan van een juiste inschatting te maken van bedoelde "bepaalde gevallen", wat een talent op zich is.

Kortom, mits het maken van een juiste inschatting, en mits het nemen van passend risico, kunt u momenteel middels het inzetten van uw portfolio over afzienbare tijd véél meer winst maken dan hetgeen "de crisis" u nu kost.

Stellen dat "niemand een sou" wint of kan winnen bij de huidige crisis is derhalve onjuist.

Voor het overige, en terzijde, deel ik uw achterliggende mening dat de huidige Belgische regering er, ook in deze crisistijden, niets behoorlijks van bakt.

Maar dat is dan weer een ander verhaal, en bovendien ben ik er helemaal niet van overtuigd dat de vorige Verhofstadt-regering het beter zou gedaan hebben. En daar bent u het dan weer niet mee eens, neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 11 oktober 2008 om 17:53.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 18:18   #89
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
(..)
Kortom, mits het maken van een juiste inschatting, en mits het nemen van passend risico, kunt u momenteel middels het inzetten van uw portfolio over afzienbare tijd véél meer winst maken dan hetgeen "de crisis" u nu kost.
(..)
Euh .. merci .. hou zee! (mits)
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 oktober 2008 om 18:18.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 19:07   #90
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

De beleggersvereniging Dolor dient maandag klacht in tegen premier Yves Leterme in het Fortis-dossier. Volgens Dolor is de regeling die door de regering werd uitgewerkt voor de Fortis-aandeelhouders discriminerend en wordt driekwart van de gedupeerden uitgesloten. Dat zegt voorzitter Hendrik Boonen. De klacht wordt ingediend bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR).

"Het plan van de regering om een aantal aandeelhouders te laten delen in de mogelijke meerwaarde van de deelname in BNP Paribas sluit 75 procent van de mensen uit", legt Boonen uit. "Hoe zal er worden uitgemaakt wie een goed huisvader is en wie niet? Bovendien moeten de aandeelhouders gekocht hebben voor 1 augustus en moeten ze de aandelen nog in hun bezit hebben. Wie dus als een goed huisvader de aandelen van de hand deed om zijn verliezen te beperken, wordt gestraft." Boonen neemt het ook niet dat de pensioenspaarfondsen zijn uitgesloten van de regeling. (DWM)

bron : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...089683-429.art
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 18:55   #91
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard delegeren

Weet U,


De Leterme basher, waartoe ik me deemoedig beken, kan even verpozen nu de NV-A van mij de baton overneemt op de fonkelnieuwe website http://www.vanopgrimbietotdepanne.be/.

De rubriek "opmerkelijke uitspraken" bevat uitstekende oneliners om eindejaars partijtjes op te leuken.

Dat zal niet passeren. Dan bevechten we u te land te zee en in de lucht: van Opgrimbie tot De Panne. Al kost het ons vijf percent. Ga je echt een regering zonder meerderheid vormen? Een regering zonder ons kartel is een regering tegen Vlaanderen. Gij moogt het gaan uitleggen.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 16 oktober 2008 om 18:57.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:24   #92
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,


De Leterme basher, waartoe ik me deemoedig beken, kan even verpozen nu de NV-A van mij de baton overneemt op de fonkelnieuwe website http://www.vanopgrimbietotdepanne.be/.

De rubriek "opmerkelijke uitspraken" bevat uitstekende oneliners om eindejaars partijtjes op te leuken.
Pfioew, de theorie dat de N-VA maar een schijnmaneuvre uitvoerde en bij de eerste de beste kans terug met de tsjeven in het bed zou duiken, mag ook opgeborgen worden.

Als ik die website bekijk, is er geen sprake meer van een haar in de boter, maar een regelrechte haardos.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 20:48   #93
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Spijtig dat N-VA zo dom is geweest om uit het kartel te treden, waardoor ze Vlaamse zaak ernstig heeft geschaad...

Nu zitten ze daar eveneens op de stoep te kakken...
En stinken dat dat doet...

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 oktober 2008 om 20:49.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 06:42   #94
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Spijtig dat N-VA zo dom is geweest om uit het kartel te treden, waardoor ze Vlaamse zaak ernstig heeft geschaad...

Nu zitten ze daar eveneens op de stoep te kakken...
En stinken dat dat doet...
Gaat u er dan van uit dat zonder n-va , de cd&v de Vlaamse belangen niet gaat kunnen verdedigen?
Als straks - beter mss nu al - de tsjeven Vlaamse uitverkoop houden, gaat dat dan de schuld van de n-va wezen?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 07:57   #95
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Leterme is niet alleen de grootste CVP staatsman, zelfs wereldwijd staat hij al tussen de grootsten

Met dank aan Klier.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 18:43   #96
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Spijtig dat N-VA zo dom is geweest om uit het kartel te treden, waardoor ze Vlaamse zaak ernstig heeft geschaad...

Nu zitten ze daar eveneens op de stoep te kakken...
En stinken dat dat doet...
Het is CD&V die flagrant het kartelprogramma heeft verbroken. NVA is de partij die woord heeft gehouden.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:03   #97
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is CD&V die flagrant het kartelprogramma heeft verbroken. NVA is de partij die woord heeft gehouden.
Strategie, Max... Strategie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:06   #98
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is CD&V die flagrant het kartelprogramma heeft verbroken. NVA is de partij die woord heeft gehouden.
Inderdaad. Toen Yves verder wilde gaan zonder splitsing van BHV en zonder ook maar enige garantie voor een staatshervorming had de N-VA groot gelijk om het vertrouwen in de regering op te geven.
CD&V had beter ook woord gehouden. Ze hebben er echter voor gekozen om hun beloftes te breken. Beter waren ze ook uit de regering gestapt. Dan bestond het kartel nog, sterker dan ooit.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:06   #99
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Strategie, Max... Strategie...
Kiezersbedrog Chipie... kiezersbedrog
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:12   #100
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Inderdaad. Toen Yves verder wilde gaan zonder splitsing van BHV en zonder ook maar enige garantie voor een staatshervorming had de N-VA groot gelijk om het vertrouwen in de regering op te geven.
CD&V had beter ook woord gehouden. Ze hebben er echter voor gekozen om hun beloftes te breken. Beter waren ze ook uit de regering gestapt. Dan bestond het kartel nog, sterker dan ooit.
Had de N-VA het kartel niet doen 'splitsen', dan woog de N-VA nog enorm zwaar... U hebt toch gezien hoe gelukkig de Franstalige partijen waren dat het kartel in rook opging?
U ziet toch hoe vlot De Wever nu wordt behandeld door de VRT?

Nu kunnen ze gaan op de stoep gaan bleiten en roepen op alles wat (niet) beweegt… maar hun macht is weg...

Had het kartel overeind gebleven dan was er gegarandeerd een breed Vlaams front ontstaan... (zelfs waarschijnlijk met een splitsing van de tsjeven)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 oktober 2008 om 19:12.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be