Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2023, 10:51   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsss, extreemrechts is tegen vrije meningsuiting als ze zelf aan de macht zijn.

Wat een verrassing.
Daarmee imiteren ze 50 jaar links beleid op dat vlak zekers

Of wil jij zeggen dat links toelaat dat men racistische praat verkoopt als men geen partijvoorzitter is ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 10:53   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hola, u bent tegen vrije meningsuiting!
Het stellen dat er een gigantische contradictie is als "democraten" gaan PROTESTEREN tegen de uitslag van een verkiezing, is geen belemmering van vrije meningsuiting, maar is het wijzen op de incoherentie van een mening he. Het is niet omdat het uiten van een mening vrij is, dat men niet van mening mag zijn dat die geuite mening onlogisch en contradictorisch is he.

Dat is als defileren met een hakenkruis of een kopvod als betoging tegen het antisemitisme. Dat mag, maar ge maakt U belachelijk he. Ge zijt lulkoek aan het verdedigen dan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2023 om 10:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 10:55   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nog ene die opeens tegen vrije meningsuiting is.
Het wijzen op de inherente dwaasheid van een statement is niet hetzelfde als het willen verbieden he. Zipper wil zo een demonstratie niet verbieden, hij zegt terecht dat het idioten zijn die incoherente praat verkopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 11:31   #84
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het stellen dat er een gigantische contradictie is als "democraten" gaan PROTESTEREN tegen de uitslag van een verkiezing, is geen belemmering van vrije meningsuiting, maar is het wijzen op de incoherentie van een mening he. Het is niet omdat het uiten van een mening vrij is, dat men niet van mening mag zijn dat die geuite mening onlogisch en contradictorisch is he.

Dat is als defileren met een hakenkruis of een kopvod als betoging tegen het antisemitisme. Dat mag, maar ge maakt U belachelijk he. Ge zijt lulkoek aan het verdedigen dan.
The Economist Democracy Index beoordeelt de toestand van de democratie in een land o.a. aan de hand van het aantal stemmen op extreem-rechts. Eigenlijk is dat angstaanjagend: de uitslag van uw verkiezingen bepaalt of je een democratische staat bent Ik zou eerder kijken naar het beleid (onbetaalbare zorg, buitenproportioneel politiegeweld tegen coronabetogers, buitenproportionele straffen voor betogers tegen KOZP, het toeslagenschandaal enz).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 24 november 2023 om 11:32.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 11:36   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
The Economist Democracy Index beoordeelt de toestand van de democratie in een land o.a. aan de hand van het aantal stemmen op extreem-rechts.
Dat is eigenlijk indirect niet zo dom. Hoe meer een volk ongehinderd op "extreem rechts" kan stemmen, hoe democratischer het daar in principe aan toe gaat, nee ? Je zou kunnen zeggen dat belemmeringen van de democratie meestal in de eerste plaats belemmeren om "extreem rechts" kunnen te stemmen (zoals cordons en zo).

Aan de andere kant is het ook niet fair, want het kan zijn dat er volkeren zijn die helemaal geen "extreem rechtse" stemmen willen uitbrengen, en die zouden dan onterecht als "ondemocratisch" gezien worden.

Het enige dat het democratische niveau ergens kan meten, is toch in welke mate de wetten overeenkomen met wat een meerderheid van de bevolking wil ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2023 om 11:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 11:36   #86
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Ik zou trouwens niet gaan betogen tegen de uitslag van verkiezingen maar wel duidelijk maken dat die betoging een schot voor de boeg is voor de toekomstige regering: tot hier en niet verder.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 11:38   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is eigenlijk indirect niet zo dom. Hoe meer een volk ongehinderd op "extreem rechts" kan stemmen, hoe democratischer het daar in principe aan toe gaat, nee ?
Eigenlijk wel maar volgens The Economist gaat uw democratie erop achteruit als 'extreem-rechts' veel stemmen haalt. Die stemmen voor 'extreem-rechts' zijn het resultaat van democratische verkiezingen, deal with it.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 11:43   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Eigenlijk wel maar volgens The Economist gaat uw democratie erop achteruit als 'extreem-rechts' veel stemmen haalt.
Ah, oei Ik dacht dat hoe meer extreem rechts gestemd (kan) worden, hoe democratischer het systeem is. Omgekeerd is echt wel gek.

Grappig als idee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2023 om 11:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 11:49   #89
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, oei Ik dacht dat hoe meer extreem rechts gestemd (kan) worden, hoe democratischer het systeem is. Omgekeerd is echt wel gek.

Grappig als idee.
Hoe extreem rechtser, hoe minder democratisch. Vaneiges.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 12:04   #90
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe extreem rechtser, hoe minder democratisch. Vaneiges.
Helemaal mee eens. En op het uiterste extreem rechts vinden we de groene degrowth'ers en de islam. Het VB is centrum rechts. PVV weet ik niet. Zo'n vent die een partij helemaal op z'n eentje leidt ruikt toch serieus naar fascisme.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 12:10   #91
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het VB is centrum rechts.
Het VB is economisch juist heel erg links. Ze kunnen zo met de PTB regeren.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 12:26   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.037
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het VB is economisch juist heel erg links. Ze kunnen zo met de PTB regeren.
En daarom dat ik ook niet op het VB stem. Dat zijn sossen met een sausje "eigen volk eerst".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 12:35   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe extreem rechtser, hoe minder democratisch. Vaneiges.
Patrick leeft in zijn eigen bubbel met eigen definities van begrippen. Dan krijg je zulke pirouettes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 13:37   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe extreem rechtser, hoe minder democratisch. Vaneiges.
Dit is volstrekt éénzijdig omdat je, samen met jouw fellow travellers, het steeds maar opnieuw uitsluitend over extreem “rechts” en in alle talen over extreem links zwijgt. Voor mij zijn ze beiden verwerpelijk. Ik heb de pest aan dat soort eenzijdigheid. Kom mij niet vertellen dat extreem links onschuldig en “democratisch” is.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 13:41   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoe extreem rechtser, hoe minder democratisch. Vaneiges.
Werk dit even verder uit
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 13:52   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. En als een kwart van de stemmen naar de "vermoord Geert Wilders partij" waren gegaan was ik daar ook behoorlijk ontsteld over geweest. Ik had dan een stuk sterkere taal gebruikt dan ik nu doe. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan automatisch ook niet ageer tegen ideeën als de beroemde "kopvoddentaks", een maatregel die niks anders was dan een manier om moslims te pesten en hen zich niet thuis te laten voelen hier zodat ze hopelijk zichzelf zouden deporteren. En als ze op een andere manier reageren dan met autodeportatie, ach, dan is dat nog altijd electorale winst voor Wilders, wat een "slimme win-win" toch.
Waarom ben jij gekant tegen wat jijzelf benoemd als autodeportatie ? Ik persoonlijk heb veel respect voor mensen die elders hun fortuin najagen. Het gebrek aan zin om zich te assimileren in de cultuur van thuisland doet hen kiezen de cultuur van hun thuisland als ontheemd volk te handhaven. Door die keuze is hun re-integratie in hun thuisland eenvoudiger. Tal van de IS strijders waren trouwens geen nakomelingen van gastarbeiders.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 14:34   #97
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jaja, dat kennen we van extreemrechts: vrije meningsuiting voor extreemrechts, maar niet voor andersdenkenden.
Het bewijs is weer geleverd.
2!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 14:50   #98
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom ben jij gekant tegen wat jijzelf benoemd als autodeportatie?
Ik heb niks tegen mensen die migreren, ik heb iets tegen mensen die een machtpositie gebruiken om anderen negatief lastig te vallen tot ze migreren. En hoe erg ik daar iets tegen heb hangt af van de mate van lastig vallen. IS strijders die hun wapens gebruiken om Jezidi's te vermoorden, verkrachten, tot slaaf te maken etc tot het hele volk dood of gevlucht is vind ik heel erg, maar daar kan ik vanaf hier weinig aan doen. Het is niet alsof iemand die al klaar zit om naar Syrië te vliegen deze post gaat lezen en dan kan denken "dat is waar ook, wat ben ik eigenlijk toch een ongelooflijke sadist, ik ga mijn leven beteren". Als mensen in een veel mindere mate worden lastig gevallen, "alleen maar" verbaal, of met maatregelen als een verbod op de Koran of een kopvoddentaks, dan is dat ook veel minder erg, maar het is nog steeds erg, het is nog steeds iets dat ik niet vind horen. Een premier die zijn positie gebruikt om sommige bevolkingsgroepen te vertellen dat ze moeten oprotten vind ik erg. En omdat het hier gebeurt en omdat het gesteund wordt door grote hoeveelheden mensen waarvan de meesten niet "Syrië-ganger" ver heen zijn, die vatbaar zijn voor rede, is het iets waarvan het zinnig kan zijn als ik me ertegen uitspreek. Dat is niet de richting die ik zou kiezen voor mijn land. Ik mag van mijn moeder geen mensen pesten. En als Nederlander hoop ik dan toch dat Nederland over vier jaar (ofzo) ook weer deels van mij wordt. Want Nederland voor de Nederlanders, toch?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 november 2023 om 14:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 14:55   #99
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het VB is economisch juist heel erg links. Ze kunnen zo met de PTB regeren.
Hoe kom je daar bij ? Omdat ze hebben meegestemd voor de hogere mijnwerkerspensioenen of voorstander van het 1500 euro minimumpensioen waren ? Als een Reekmans het economisch beleid mee uitstippelt is dat eerder centrumrechts. Dus geen miljonairstaks, hogere minimumlonen, oneindige werkloosheidsuitkeringen, hogere belastingen, ... maar lagere lasten op arbeid, lonen die op natuurlijke wijze stijgen door massaimmigratie tegen te gaan, ondernemen minder moeilijk maken door regelgeving beheersbaar te houden ... allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 november 2023 om 14:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 15:05   #100
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe kom je daar bij ? Omdat ze hebben meegestemd voor de hogere mijnwerkerspensioenen of voorstander van het 1500 euro minimumpensioen waren ? Als een Reekmans het economisch beleid mee uitstippelt is dat eerder centrumrechts. ....
Een groot deel van de VB aanhang zit op een uitkering of pensioen.

Je dacht toch niet serieus dat het VB hier aan gaat morrelen omdat aan de rijken te geven zoals de NVA wil?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be