Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met uw werk?
Tevreden 38 90,48%
Niet tevreden 4 9,52%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2010, 00:01   #81
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat de mensen toch eens vrij om te kiezen...
Ja.

Net zoals er mensen zijn die leven voor hunne prive, en werken zien als een noodzakelijk kwaad om geld te verdienen, zijn er ook mensen die hun werk zien als hun doel. Dat vindt je vaker ij mensen die werk hebben waarin ze zichzelf kunnen ontwikkelen en veel vrijheid hebben. Dusja, er zijn mensen die hun werk, hun hobby, als hun levensdoel zien.

Iedereen zo zijn ding. Ik ben een jonge man zonder gezin. Ik vind het niet zo abnormaal dat ik nu even goed doorwerk, in de spreekwoordelijke speeltuin....ik amuseer me + ik geraak hogerop. Blijkbaar wordt dat hier ervaren als abnormaal ?

Ik kom uit een milieu waarin de meeste mensen richting Vlerick, MIT, Boston Consulting, Pricehouse, Oxford, etc...trekken. Ik kan er dus helemaal niets aan doen, we zijn zo opgeleid om zo te denken.

En om af te ronden: ik heb 50 % van mijn studie zelf betaald door te werken. Ik ben dus geen fils a papa of dergelijke. Ik heb ook als arbeider in het fabriek gewerkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 00:14   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja.

Net zoals er mensen zijn die leven voor hunne prive, en werken zien als een noodzakelijk kwaad om geld te verdienen, zijn er ook mensen die hun werk zien als hun doel. Dat vindt je vaker ij mensen die werk hebben waarin ze zichzelf kunnen ontwikkelen en veel vrijheid hebben. Dusja, er zijn mensen die hun werk, hun hobby, als hun levensdoel zien.

Iedereen zo zijn ding. Ik ben een jonge man zonder gezin. Ik vind het niet zo abnormaal dat ik nu even goed doorwerk, in de spreekwoordelijke speeltuin....ik amuseer me + ik geraak hogerop. Blijkbaar wordt dat hier ervaren als abnormaal ?

Ik kom uit een milieu waarin de meeste mensen richting Vlerick, MIT, Boston Consulting, Pricehouse, Oxford, etc...trekken. Ik kan er dus helemaal niets aan doen, we zijn zo opgeleid om zo te denken.

En om af te ronden: ik heb 50 % van mijn studie zelf betaald door te werken. Ik ben dus geen fils a papa of dergelijke. Ik heb ook als arbeider in het fabriek gewerkt.
Ik denk dat je het allemaal wat te persoonlijk neemt.

Ik ben soms een beetje te luid. :O
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 18:07   #83
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

ik ga binnenkort me eens een sabbatjaartje pakke se.is hore of ik geen geld kan krijgen van de overheid voor opleiding te volgen ofzo.. extra diploma'ke kan geen kwaad.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 10:31   #84
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

zie 88

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2010 om 10:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 10:39   #85
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Onvoorstelbaar dat dergelijke leugens en laster door moderatie ongemoeid gelaten worden.



Ik heb decennialang gewerkt als topverkoper bij leading Multinationals en mijn pensioen is daar ook op berekend.



Ik ben dus zo vrij Meneer Rudy een vuige leugenaar en lasteraar te noemen.
Dus u beweert decennialang topverkoper geweest te zijn. Daarnaast beweert u ook dat u onder de armoedegrens leeft en dat de belastingbetaler u meer geld moet geven.

Is het nu al de schuld van de belastingbetaler dat u blijkbaar niet goed omgesprongen bent met uw geld? Moeten zij daarvoor opdraaien?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 10:48   #86
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus u beweert decennialang topverkoper geweest te zijn. Daarnaast beweert u ook dat u onder de armoedegrens leeft en dat de belastingbetaler u meer geld moet geven.

Is het nu al de schuld van de belastingbetaler dat u blijkbaar niet goed omgesprongen bent met uw geld? Moeten zij daarvoor opdraaien?
Moei u hier niet in, dit gaat over leugens, laster en persoonlijke aanval van Rudy.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 10:49   #87
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

En ja, ik heb mijn job als verkoper geleerd bij Rank Xerox. Hebt u een betere praktische verkoopsopleiding genoten?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 10:54   #88
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Citaat: "Bent u tevreden met uw werk?" (Eno2)

Vanwaar de vraag van iemand die niet eens beseft wat werken is, nooit heeft gewerkt, zich steeds benadeeld voelt, vindt dat de staat moet opdraaien voor luierikken behalve als ze noordafrikaans zijn ?

Of gaat het om pure aandachtshoererij ?

Onvoorstelbaar dat dergelijke leugens en laster door moderatie ongemoeid gelaten worden.



Ik heb decennialang gewerkt als topverkoper bij leading Multinationals en mijn pensioen is daar ook op berekend.



Ik ben dus zo vrij Meneer Rudy een vuige leugenaar en lasteraar te noemen.

Bovendien ben ik als student, voortkomende uit het allerlaagste proletariaat, dat geen enkel bezit had en ook geen toereikend inkomen, verplicht geweest jarenlang mijn studies als WERKstudent door te brengen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2010 om 10:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 16:39   #89
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Ik heb "tevreden" gestemd. Alles kan beter natuurlijk, maar grosso modo mag ik zeker niet klagen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 15:25   #90
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus u beweert decennialang topverkoper geweest te zijn. Daarnaast beweert u ook dat u onder de armoedegrens leeft en dat de belastingbetaler u meer geld moet geven.

Is het nu al de schuld van de belastingbetaler dat u blijkbaar niet goed omgesprongen bent met uw geld? Moeten zij daarvoor opdraaien?
Ik moet eerst nog antwoorden op jouw "parasieten-argument", dus vergeef me dat ik nog even wacht voor het beantwoorden van deze post
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 08:27   #91
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

natuurlijk ben ik content met men JOB ...... enkel niet met men BAAS !!!! en onder baas versta ik niet men werkgever , maar wel zij die beslissen over men loon .... en dat is vadertje staat !!! elke werknemer wordt niet gelijk belast , en werkweigeraars worden door dat systeem nog beloond door een uitkering , een echte SCHANDE !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:09   #92
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
natuurlijk ben ik content met men JOB ...... enkel niet met men BAAS !!!! en onder baas versta ik niet men werkgever , maar wel zij die beslissen over men loon .... en dat is vadertje staat !!! elke werknemer wordt niet gelijk belast , en werkweigeraars worden door dat systeem nog beloond door een uitkering , een echte SCHANDE !!!!
Werkweigeraars? Ge bedoelt sollicitatie-weigeraars? Die worden in grote aantallen geschrapt.

Werkweigeraars krijgen geen uitkering. Dat i s immers contractbreuk.

Vadertje staat is je baas niet in de privé.

Maar ik begrijp het: je hebt hier een geslaagde oefening gedaan in oneigenlijk taalgebruik
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:21   #93
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Werkweigeraars? Ge bedoelt sollicitatie-weigeraars? Die worden in grote aantallen geschrapt.

Werkweigeraars krijgen geen uitkering. Dat i s immers contractbreuk.

Vadertje staat is je baas niet in de privé.

Maar ik begrijp het: je hebt hier een geslaagde oefening gedaan in oneigenlijk taalgebruik

tja , die worden geschrapt van den dop ..... ge hebt gelijk ! maar dan klopt zulk volk wel aan bij het ocmw !!!! enne , wie betaald dat ????

in de privé beslist mijn werkgever niet over mijn netto loon !!! die eer gaat wel naar vadertje staat , die beslist over mijn netto inkomen , dus kan je die gerust als baas bezien !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:37   #94
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Nog net tevreden hoewel ze er de zweep meer en meer opleggen. Als ze de veranderingen die ze wensen gaan door voeren echter : de voorwaarden een pak verslechteren voor een knelpuntberoep - zoek de logica - dan ben ik mooi weg en ga ik voor iets minder pré en wat meer uren werk mijn vorige knelpuntberoep wel terug uit voeren : veel minder stress, verantwoordelijkheid en gezeik aan mijn kop.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:39   #95
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
tja , die worden geschrapt van den dop ..... ge hebt gelijk ! maar dan klopt zulk volk wel aan bij het ocmw !!!! enne , wie betaald dat ????

in de privé beslist mijn werkgever niet over mijn netto loon !!! die eer gaat wel naar vadertje staat , die beslist over mijn netto inkomen , dus kan je die gerust als baas bezien !
Als je persé twee bazen wil dienen..

dE STAAT behandelt 7% van de werkenden bevolking die onder de armoedegrens gedrukt wordt door overmatige belasting op minimumlonen met regelrecht financieel staatsterrorisme waartegen men in wettige zelfverdediging kan opkomen.

PS Normalitair krijg je geen leefloon als je van de dop uitgesloten bent wegens zware fout.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2011 om 09:43.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:52   #96
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je persé twee bazen wil dienen..

dE STAAT behandelt 7% van de werkenden bevolking die onder de armoedegrens gedrukt wordt door overmatige belasting op minimumlonen met regelrecht financieel staatsterrorisme waartegen men in wettige zelfverdediging kan opkomen.

PS Normalitair krijg je geen leefloon als je van de dop uitgesloten bent wegens zware fout.
ten eerste WIL ik geen 2 bazen dienen , maar wordt ik daardoor verplicht !!!


ten tweede , vadertje staat behandelt mensen die normaal een goed inkomen zouden kunnen hebben ook ondemocratisch met staatsterrorisme !


ten derde , zou enkel iemand mogen kunen doppen als hij / zij ook aktief achter werk op zoek is !!! binnen enkele jaren is dop en later pensioen onbetaalbaar en zal sterk worde verminderd , door de schuld van ne hoop profiteurs ! werkende mense zulle nog hoger belast worden om alles te proberen blijven betalen !!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:58   #97
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Ik ben best tevreden met mijn job. Veel afwisseling, glijdende uren, geen 9 to 5 job,bediendenstatuut,weekendwerk, soms lange dagen, maar dan ook soms dagen waar ik maar een paar uur moet gaan werken, dus vrije tijd tijdens de week.
Ik heb heel toffe collega's en daar reken ik zelfs mijn werkgever bij.

Mijn loon, tja dat mag altijd hoger hé
Maar al bij al mag ik echt niet klagen daarover.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:00   #98
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ten eerste WIL ik geen 2 bazen dienen , maar wordt ik daardoor verplicht !!!


ten tweede , vadertje staat behandelt mensen die normaal een goed inkomen zouden kunnen hebben ook ondemocratisch met staatsterrorisme !


ten derde , zou enkel iemand mogen kunen doppen als hij / zij ook aktief achter werk op zoek is !!! binnen enkele jaren is dop en later pensioen onbetaalbaar en zal sterk worde verminderd , door de schuld van ne hoop profiteurs ! werkende mense zulle nog hoger belast worden om alles te proberen blijven betalen !!
Het staatsterrorisme is in jouw geval nog niet terminaal...

doppers zijn werkzoekenden
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:02   #99
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik ben best tevreden met mijn job. Veel afwisseling, glijdende uren, geen 9 to 5 job,bediendenstatuut,weekendwerk, soms lange dagen, maar dan ook soms dagen waar ik maar een paar uur moet gaan werken, dus vrije tijd tijdens de week.
Ik heb heel toffe collega's en daar reken ik zelfs mijn werkgever bij.

Mijn loon, tja dat mag altijd hoger hé
Maar al bij al mag ik echt niet klagen daarover.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:08   #100
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Er zijn nu eenmaal mensen die niet kunnen maken van hun leven wat ze willen omdat

1 ze niet over middellen beschikken
2 ze afgemaakt worden door machtsmisbruik
3 ze niet toegelaten worden tot de activiteiten die ze willen uitoefenen
4 ....

Doen wat je graag doet en daarvoor betaald worden op een manier dat je ervan kan leven, dat moet heerlijk zijn...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be