Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 24 februari 2011, 17:13   #81
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Inderdaad, een echte schande dat dit kan.
Arti aka quasx waarschijnlijk aka akira heeft gewonnen.
Arme kwasiks werd daar zo hysterisch en voortdurend off topic, ook A. & W. overigens, zouden die ook waarschuwingen en puntjes gekregen hebben?
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:16   #82
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bovendien wordt er ook willekeurig met strafpunten gesmeten; voor 't overtreden van 't reglement, bvb. kopiëren van zaken die strijdig zijn met dat reglement, kreeg ik 1 X géén strafpunten en 'n andere X 1 punt, ik eis consequentie!

Van 1 en dezelfde - gekende - mod!

Voor straf in de hoek zetten!
Het aantal uitgedeelde stafpunten voor 'flooden' (lees: één bepaalde moderator publiekelijk om tekst en uitleg vragen) heeft mij 2 strafpunten gekost, terwijl ik inmiddels al weet dat voor exact hetzelfde vergrijp een ander 1 strafpunt heeft gekregen. Wederom met die ene bepaalde moderator in de hoofdrol. Consequentie is inderdaad heel erg ver te zoeken.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:16   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Alle respect voor de moderatoren die een stuk van hun vrije tijd en soms zelfs arbeidstijd opgeven om te modereren. Laat dat gezegd zijn.


Ik weet wel zeker dat het team wat uitbreiding kan gebruiken. Ik wil dan ook van de gelegenheid gebruik maken me geheel vrijwillig en zonder dwang voor deze taak aan te melden. (Dit zal ongetwijfeld een storm van protest veroorzaken bij bepaalde lieden en hoongelag zal me ten deel vallen, maar ik meen het wel).

Wat uw opmerking over het sluiten van discussies betreft: dat klopt dus echt niet he. Er zijn hier vandaag discussies zo snel gesloten dat overleg tussen moderatoren enkel mogelijk geweest zou kunnen zijn indien ze telepatisch met elkaar in contact stonden. Aangezien dit een onmogelijkheid is, en men dus de weg van pm's tussen moderatoren onderling heeft moeten bewandelen, duidt alles erop dat het gewoon de beslissing van één moderator is geweest.
Overigens dezelfde moderator die vandaag een enorme hoeveelheid berichten verwijderd heeft, en her en der waarschuwingen en strafpunten heeft uitgedeeld omdat men zich oprecht vragen begon te stellen bij die acties van desbetreffende moderator.



Als u wilt dat ik eens een boekje open doe over het stelselmatig verzieken van discussies, dan roept u maar. Ik heb een tijd geleden onder anderen u daarover al een pm geschreven overigens.

Tot op heden lijkt de moderatie geen enkele actie te hebben ondernomen om de zaken die destijds onder meer door mij zijn aangekaart -waaronder schelden, persoonlijke aanvallen, gespam, getrol, gezever met als doel stelselmatig draden naar de zak te helpen- ten goede te doen veranderen.
Dat anderen dit gedrag inmiddels zijn gaan overnemen, mag de moderatie dan ook niet verbazen. Ook ik maak me daar inmiddels af en toe aan schuldig, enkel en alleen omdat de moderatie blijkbaar van mening is dat zulk gedrag niet aangepakt hoeft te worden. If you can't beat 'em, then join 'em zogezegd. En dan wordt er wél geklaagd door een aantal van die notoire draadverziekers, en dan komt een bepaalde moderator wél opeens polshoogte nemen, mensen berispen en berichten wissen. Over het algemeen de mensen die op die draadverziekers reageren, en niet de draadverziekers zelf, overigens.

Ik heb nog wel meer te zeggen over bepaalde zaken, maar dit lijkt me alvast een leuk beginnetje.
Even citeren, dit mag niet ondergesneeuwd worden!
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:22   #84
Arnold Layne
Global Moderator
 
 
Geregistreerd: 23 april 2010
Berichten: 1.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Alle respect voor de moderatoren die een stuk van hun vrije tijd en soms zelfs arbeidstijd opgeven om te modereren. Laat dat gezegd zijn.


Ik weet wel zeker dat het team wat uitbreiding kan gebruiken. Ik wil dan ook van de gelegenheid gebruik maken me geheel vrijwillig en zonder dwang voor deze taak aan te melden. (Dit zal ongetwijfeld een storm van protest veroorzaken bij bepaalde lieden en hoongelag zal me ten deel vallen, maar ik meen het wel).

Wat uw opmerking over het sluiten van discussies betreft: dat klopt dus echt niet he. Er zijn hier vandaag discussies zo snel gesloten dat overleg tussen moderatoren enkel mogelijk geweest zou kunnen zijn indien ze telepatisch met elkaar in contact stonden. Aangezien dit een onmogelijkheid is, en men dus de weg van pm's tussen moderatoren onderling heeft moeten bewandelen, duidt alles erop dat het gewoon de beslissing van één moderator is geweest.
Overigens dezelfde moderator die vandaag een enorme hoeveelheid berichten verwijderd heeft, en her en der waarschuwingen en strafpunten heeft uitgedeeld omdat men zich oprecht vragen begon te stellen bij die acties van desbetreffende moderator.



Als u wilt dat ik eens een boekje open doe over het stelselmatig verzieken van discussies, dan roept u maar. Ik heb een tijd geleden onder anderen u daarover al een pm geschreven overigens.

Tot op heden lijkt de moderatie geen enkele actie te hebben ondernomen om de zaken die destijds onder meer door mij zijn aangekaart -waaronder schelden, persoonlijke aanvallen, gespam, getrol, gezever met als doel stelselmatig draden naar de zak te helpen- ten goede te doen veranderen.
Dat anderen dit gedrag inmiddels zijn gaan overnemen, mag de moderatie dan ook niet verbazen. Ook ik maak me daar inmiddels af en toe aan schuldig, enkel en alleen omdat de moderatie blijkbaar van mening is dat zulk gedrag niet aangepakt hoeft te worden. If you can't beat 'em, then join 'em zogezegd. En dan wordt er wél geklaagd door een aantal van die notoire draadverziekers, en dan komt een bepaalde moderator wél opeens polshoogte nemen, mensen berispen en berichten wissen. Over het algemeen de mensen die op die draadverziekers reageren, en niet de draadverziekers zelf, overigens.

Ik heb nog wel meer te zeggen over bepaalde zaken, maar dit lijkt me alvast een leuk beginnetje.
Het zal nooit perfect zijn. Gaan we in een hogere versnelling en pakken we bepaalde zaken sneller en strenger aan, krijgt de moderatie het verwijt dat ze te streng is. Grijpen we niet meteen in, krijgen we het verwijt te laks te zijn.

In de discussie waarvan hierboven sprake werd er eerst door mij en daar door een medemoderator meermaals een waarschuwingsbericht geplaatst. Dan pas werd de draad gesloten, omdat er geen gevolg werd gegeven. Dat u deze ingreep ervaart als 'met lichtsnelheid genomen', nemen we er graag als compliment bij.
Arnold Layne is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:23   #85
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het aantal uitgedeelde stafpunten voor 'flooden' (lees: één bepaalde moderator publiekelijk om tekst en uitleg vragen) heeft mij 2 strafpunten gekost, terwijl ik inmiddels al weet dat voor exact hetzelfde vergrijp een ander 1 strafpunt heeft gekregen. Wederom met die ene bepaalde moderator in de hoofdrol. Consequentie is inderdaad heel erg ver te zoeken.
Als die drie linkse idioten een topdraad kunnen verknoeien hoeft het hier voor mij niet meer. Ik denk dat den baas van het spul hier zijn persneel is mag checken.

Toen ik enkel jaren geleden hoorde dat ze zo een extreem links element mod gemaakt hadden wist ik dat het naar de botten was.
Hoomer is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:24   #86
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Is die draad nu gesloten voor de reacties of voor het onderwerp? & mag er een nieuwe draad rond het thema geopend worden, met duidelijke richtlijnen wat het onderwerp is in de eerste post?
CyberpunX is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:25   #87
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne Bekijk bericht
Het zal nooit perfect zijn. Gaan we in een hogere versnelling en pakken we bepaalde zaken sneller en strenger aan, krijgt de moderatie het verwijt dat ze te streng is. Grijpen we niet meteen in, krijgen we het verwijt te laks te zijn.

In de discussie waarvan hierboven sprake werd er eerst door mij en daar door een medemoderator meermaals een waarschuwingsbericht geplaatst. Dan pas werd de draad gesloten, omdat er geen gevolg werd gegeven. Dat u deze ingreep ervaart als 'met lichtsnelheid genomen', nemen we er graag als compliment bij.
Te streng nee hoor, te partijdig.
Hoomer is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:35   #88
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Te streng nee hoor, te partijdig.
Mijn laatste 18 banpunten (waarvan één van 8 ingetrokken zoals bekend) en één banpunt vandaag, voor een grapje dat werd verkocht als 'iets posten strijdig met het forumreglement' zijn afkomstig van één en dezelfde mod..

Als dat geen partijdigheid is dan is er iets grondig mis met de diversiteit en aanwezigheid van de moderatie in het algemeen..

Het is ook volslagen nutteloos van nog bijdragen te posten in draden die op ieder ogenblik kunnen 'geseponeerd' worden door de grillen van één persoon..zeker als duidelijk is dat de sluiting dient om een bepaalde strekking (persoon) uit een netelige situatie te redden..
http://forum.politics.be/showthread....30351&page=326


Pericles..het ga je goed..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 februari 2011 om 17:43.
Eigenzinnig is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:41   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mijn laatste 18 banpunten (waarvan één van 8 ingetrokken zoals bekend) en één banpunt vandaag, voor een grapje dat werd verkocht als 'iets posten strijdig met het forumreglement' zijn afkomstig van één en dezelfde mod..

Als dat geen partijdigheid is dan is er iets grondig mis met de diversiteit en aanwezigheid van de moderatie in het algemeen..
In deze draad was er wel degelijk en zeer zeker sprake van partijdigheid, het triootje Q.A.W. zijn daar moedwillig de draad gaan verzieken en offtopic beginnen leuteren, waarna de partijdige mod bijdragen is beginnen verwijderen en punten uitdelen aan degenen die met tégenreacties kwamen, niet aan de draardverziekers in de eerste plaats:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=130351
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:42   #90
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mijn laatste 18 banpunten (waarvan één van 8 ingetrokken zoals bekend) en één banpunt vandaag, voor een grapje dat werd verkocht als 'iets posten strijdig met het forumreglement' zijn afkomstig van één en dezelfde mod..

Als dat geen partijdigheid is dan is er iets grondig mis met de diversiteit en aanwezigheid van de moderatie in het algemeen..
Inderdaad, zegt men iets dat de linkse drievuldigheid niet aanstaat heeft men akira aan zijn been.
Hoomer is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:47   #91
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Inderdaad, zegt men iets dat de linkse drievuldigheid niet aanstaat heeft men akira aan zijn been.
5 pagina's commentaar op de moderatie en den draad is nog open ?..hoe zou dat toch komen...
Eigenzinnig is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:48   #92
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Volkomen akkoord.

Ik denk met weemoed terug aan de tijd toen dit hier nog een politiek forum was, waarop zinnige mensen zinnige dingen zeiden.
Citaat:
Geregistreerd: 25 January 2011
Die periode waarvan sprake, gedurende welke paar dagen van januari of februari was dat?
abou Anis is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:48   #93
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
5 pagina's commentaar op de moderatie en den draad is nog open ?..hoe zou dat toch komen...
Jaja, akira heeft er al enkele gesloten.
Kansloos zijn we
Hoomer is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:49   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Inderdaad, zegt men iets dat de linkse drievuldigheid niet aanstaat heeft men akira aan zijn been.
Het hoge woord is er eindelijk uit, de naam genoemd!

Van Akira/Edina kreeg �*k 'n waarschuwing/persoonlijke aanval omdat ik Wisord naar de zandbak stuurde om te gaan spelen, maar als diezelfde wisord schrijft dat ik, en ik citeer; "GIJ ZIJT ECHT NIET GOED WIJS" /einde hoogstaande bijdrage/, wordt dat - door diezelfde partijdige mod - NIET beschouwd als persoonlijke aanval!
Van 'partijdigheid' gesproken.
Nu de 'naam' genoemd is, zal de draad niet lang meer open of zichtbaar zijn!

Laatst gewijzigd door SDX : 24 februari 2011 om 17:50.
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:51   #95
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Die periode waarvan sprake, gedurende welke paar dagen van januari of februari was dat?
Kijk man, ik heb hier ook eerst 2 jaar gelezen alvorens ik een account aanmaakte hoor.
Hoomer is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:51   #96
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jaja, akira heeft er al enkele gesloten.
Kansloos zijn we
De sluiting van de draad zal vermoedelijk gebeuren vanaf het moment dat je moeilijke vragen stelt.
Of doodgewoon , vanaf het moment dat je teveel de waarheid zegt.
Demosthenes is offline  
Oud 24 februari 2011, 17:54   #97
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Politics.be is opgestart als vrij podium voor meningen.
Een soort deeltjesversneller om meningen te laten botsen zonder dat de boel kan ontaarden in onheuse dingen.
Het is 'maar een forum' weet je wel.

Aan degenen die het niet eens zijn met de lijn van de moderatie: U hoeft hier niet te blijven. Forums genoeg op het internet.
Citaat:
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum
Contradictio in terminis

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 24 februari 2011 om 17:55.
Eigenzinnig is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:04   #98
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne Bekijk bericht
Het zal nooit perfect zijn. Gaan we in een hogere versnelling en pakken we bepaalde zaken sneller en strenger aan, krijgt de moderatie het verwijt dat ze te streng is. Grijpen we niet meteen in, krijgen we het verwijt te laks te zijn.

In de discussie waarvan hierboven sprake werd er eerst door mij en daar door een medemoderator meermaals een waarschuwingsbericht geplaatst. Dan pas werd de draad gesloten, omdat er geen gevolg werd gegeven. Dat u deze ingreep ervaart als 'met lichtsnelheid genomen', nemen we er graag als compliment bij.
Het gaat niet over te streng zijn, maar het gaat voornamelijk over consequent zijn.

En ik had het over discussieS, meervoud dus.

Jammer dat u de rest van mijn bericht verder negeert.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:15   #99
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mijn laatste 18 banpunten (waarvan één van 8 ingetrokken zoals bekend) en één banpunt vandaag, voor een grapje dat werd verkocht als 'iets posten strijdig met het forumreglement' zijn afkomstig van één en dezelfde mod..

Als dat geen partijdigheid is dan is er iets grondig mis met de diversiteit en aanwezigheid van de moderatie in het algemeen..

Het is ook volslagen nutteloos van nog bijdragen te posten in draden die op ieder ogenblik kunnen 'geseponeerd' worden door de grillen van één persoon..zeker als duidelijk is dat de sluiting dient om een bepaalde strekking (persoon) uit een netelige situatie te redden..
http://forum.politics.be/showthread....30351&page=326
Wat een toeval. De strafpunten die mij -al dan niet terecht- zijn aangesmeerd zijn ook voor het merendeel afkomstig van één en dezelfde mod. En zonder uitzondering heb ik die strafpunten gekregen in discussies met één en dezelfde persoon, die, ook al geheel toevallig uiteraard, door diezelfde ene mod telkens weer uit de wind gezet wordt als ze zich in de nesten heeft gewerkt. Dan is die ene mod er als de kippen bij om 'op te treden', en immer ten gunste van dat ene forumlid en het clubje draadverziekers wat daar omheen hangt.


Citaat:
Pericles..het ga je goed..
Ook van mij, Pericles, vaarwel en bedankt voor het mij zo vaak aan het lachen gemaakt hebben.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 18:28   #100
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het hoge woord is er eindelijk uit, de naam genoemd!

Van Akira/Edina kreeg �*k 'n waarschuwing/persoonlijke aanval omdat ik Wisord naar de zandbak stuurde om te gaan spelen, maar als diezelfde wisord schrijft dat ik, en ik citeer; "GIJ ZIJT ECHT NIET GOED WIJS" /einde hoogstaande bijdrage/, wordt dat - door diezelfde partijdige mod - NIET beschouwd als persoonlijke aanval!
Van 'partijdigheid' gesproken.
Nu de 'naam' genoemd is, zal de draad niet lang meer open of zichtbaar zijn!
Diezelfde forummer spreekt een ander forumlid steevast aan met 'zwijntje, 'zwijnemans' en varianten daarop, en die mogen gewoon blijven staan.
Maar toen ik ooit eens in een post die niet eens direct aan de 'geviseerde' was gericht, sprak over 'die groente', kreeg ik dus wel 4 strafpunten aan mijn broek vanwege een persoonlijke aanval.
De behandelend moderator toen? 3 x raden...

Maar nee hoor, er is absoluut géén sprake van partijdigheid, en ook helemaal niet van systematisch bepaalde mensen uit de wind zetten, te beschermen en lichter, of helemaal niet, te straffen enerzijds, en anderzijds de politieke/ideologische tegenstanders daarvan te bestraffen voor vergrijpen die omgekeerd dus wél ongestraft blijven.

Het rodedriehoekje wordt hier als wapen ingezet door een bepaalde kliek, niet zozeer om het forum leefbaar te houden of iets dergelijks, maar wel om politieke en ideologische tegenstanders uit de weg te ruimen. En dat gebeurt dus met de hulp van een bepaalde mod, die -o toeval- van dezelfde politieke strekking is dan dat clubje rodedriehoekjesklikkers.

Het zou een goed idee kunnen zijn dat die bepaalde moderator gewoon uit desbetreffend subforum wegbleef, en de eventuele meldingen van overtredingen van het forumregelement in dat subforum aan de rest van de moderatie overliet. Dit om alle schijn van partijdigheid in de toekomst te vermijden.
Sus Iratus is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be