Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2022, 23:05   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Met welk recht verlangt gij een reden? Moet er een reden zijn? Waarom hebt gij het zo moeilijk hiermee?

Soit, lees de link.

Wij, Limburgers, hebben ons niet te verantwoorden. Limburg Allein!
Vreemd dat er gepleit voor iets waarvoor blijkbaar geen reden kan worden gegeven. Als inhoudloos geblaas kan dat wel tellen. Tenzij dus afvalwerking als HET argument is om die regio te bepleiten, zoals pajoske naar voor lijkt te schuiven.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 23:05   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, nu is de huidige Vlaamse regering al "extreem rechts"...
Waar staat dat?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 23:05   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar staat dat?
Het plan komt van de Vlaamse regering. Schijnbaar hebt u het niet door.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 23:10   #84
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vreemd dat er gepleit voor iets waarvoor blijkbaar geen reden kan worden gegeven. Als inhoudloos geblaas kan dat wel tellen. Tenzij dus afvalwerking als HET argument is om die regio te bepleiten, zoals pajoske naar voor lijkt te schuiven.
Ik herhaal: moet er een reden zijn? Ik vertrouw op de wijsheid van de 36 van 42 Limburgse burgemeesters die hun voet stijf hielden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:05   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik herhaal: moet er een reden zijn? Ik vertrouw op de wijsheid van de 36 van 42 Limburgse burgemeesters die hun voet stijf hielden.
Hebben die burgemeester dan niet uitgelegd waarom ze het been stijf hielden?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:12   #86
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebben die burgemeester dan niet uitgelegd waarom ze het been stijf hielden?
Ik was er niet bij.


In de link die ik al eerder gepost heb:

"Allemaal zaken waar ik zowel als minister, alsook met mijn ervaring als burgemeester van Dilsen-Stokkem alleen maar kan achterstaan. Maar meer dan in andere provincies wordt in Limburg al heel wat samenwerking op provinciale schaal georganiseerd, denk maar aan Limburg.net. Het is dan ook niet onlogisch dat zo’n 20-tal Limburgse gemeenteraden zich afgelopen maanden tegen de opdeling van Limburg in regio's hebben uitgesproken. Met andere woorden: er was geen draagvlak voor een opdeling in Limburg", zegt minister Lydia Peeters. "Vandaag ben ik dan ook een uiterst opgetogen Limburgse politica. Samen met collega Bart Somers heb ik ervoor kunnen zorgen dat Limburg één blijft. Want wat één is verdeel je niet."
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:14   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik was er niet bij.


In de link die ik al eerder gepost heb:
Een link naar een betalend artikel.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:15   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
"Allemaal zaken waar ik zowel als minister, alsook met mijn ervaring als burgemeester van Dilsen-Stokkem alleen maar kan achterstaan. Maar meer dan in andere provincies wordt in Limburg al heel wat samenwerking op provinciale schaal georganiseerd, denk maar aan Limburg.net. Het is dan ook niet onlogisch dat zo’n 20-tal Limburgse gemeenteraden zich afgelopen maanden tegen de opdeling van Limburg in regio's hebben uitgesproken. Met andere woorden: er was geen draagvlak voor een opdeling in Limburg", zegt minister Lydia Peeters. "Vandaag ben ik dan ook een uiterst opgetogen Limburgse politica. Samen met collega Bart Somers heb ik ervoor kunnen zorgen dat Limburg één blijft. Want wat één is verdeel je niet."
Van die "heel wat samenwerking op provinciaal vlak" kon pajoske alleen maar... afvalverwerking aanhalen. Dan nog niet provinciaal geregeld, maar wel als intercommunale, met zelfs een stad erbij buiten Limburg.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:25   #89
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een link naar een betalend artikel.
Helemaal geen betalend artikel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat de forummers hier niet kunnen begrijpen waarom de Limburgers, 36 van de 42 Limburgse burgemeesters, zo massaal protesteerden tegen de opdeling zal mij worst wezen. Een verpletterende meerderheid vond in het behoud van één Limburg voldoende meerwaarde. Is het misschien omdat het Limburg-gevoel sterker lijkt dan het Vlaanderen-gevoel of het gevoel van de andere regio's en provincies? Dat laatste kan wel wrang smaken voor vele vendeliers. Maar ja, zoals Lydia Peeters hierover zegt:"...wat één is verdeel je niet."
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:29   #90
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Van die "heel wat samenwerking op provinciaal vlak" kon pajoske alleen maar... afvalverwerking aanhalen. Dan nog niet provinciaal geregeld, maar wel als intercommunale, met zelfs een stad erbij buiten Limburg.
Is pajoske dan één van de burgemeesters dat hij van naald tot draad weet hoe het proces verlopen is? Ge hebt nogal hoge verwachtingen. Zonder gegronde redenen en steun van de Limburgers zullen die burgemeesters niet gehandeld hebben. Deal with it.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:30   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Helemaal geen betalend artikel.
Toch wel.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:31   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Is pajoske dan één van de burgemeesters dat hij van naald tot draad weet hoe het proces verlopen is? Ge hebt nogal hoge verwachtingen. Zonder gegronde redenen en steun van de Limburgers zullen die burgemeesters niet gehandeld hebben. Deal with it.
In het artikel wordt verwezen naar een... website. Houdt een website dus de provincie Limburg bij elkaar? 't Wordt grotesker met de minuut.

Als er gegronde redenen waren, dan zullen die wel bekend worden gemaakt, nietwaar?! Of moet het supergeheim gehouden worden?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:34   #93
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel.
Klik hieronder op de link die nu al voor de derde keer post. Je komt dan bij TVL uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat de forummers hier niet kunnen begrijpen waarom de Limburgers, 36 van de 42 Limburgse burgemeesters, zo massaal protesteerden tegen de opdeling zal mij worst wezen. Een verpletterende meerderheid vond in het behoud van één Limburg voldoende meerwaarde. Is het misschien omdat het Limburg-gevoel sterker lijkt dan het Vlaanderen-gevoel of het gevoel van de andere regio's en provincies? Dat laatste kan wel wrang smaken voor vele vendeliers. Maar ja, zoals Lydia Peeters hierover zegt:"...wat één is verdeel je niet."
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 00:48   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.649
Standaard

Hier gaat het over. Dit is een betalend artikel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hiep hiep hoi!

Limburg blijft één regio: Vlaamse regering draait beslissing terug na massaal protest

Er komt dan toch geen opdeling van Limburg in drie regio’s. Na massaal protest draait de Vlaamse regering haar eerdere besluit uit maart vorig jaar terug. Als enige provincie blijft Limburg één regio.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 03:06   #95
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er is sprake geweest om Diest toch bij de regio Limburg te voegen.
Geachte heren

Zou er ook sprake geweest zijn om andere Vlaams-Brabantse gemeenten bij het zogenaamd Limburgs gebied toe te willen voegen?
Kenmerkend voor het zogenaamde Limburgergevoel is de streektaal met bv. de verschoven woorden "ich" of "ooch" die ook in enkele Oost-Vlaams-Brabantse gemeenten gehoord kunnen worden: Geetbets, Glabbeek-Zuurbemde, Hoegaarden, Kortenaken, Landen, Linter, Tienen, Zoutleeuw.
Wanneer er weldegelijk sprake zou zijn om dit Limburgs gebied met Vlaams-Brabantse uit te willen breiden dienen enkele gemeenten uit het Limburgs gebied afgehaakte te worden waar "ik" en "ook" (oëk) gezegd worden: Heppen, Kwaadmechelen, Lommel, Oostham, Tessenderlo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is zeker. Die zijn evenveel Limburger als ikzelf.
Zou dit ook gelden voor bv. een oud-Bruggeling of oud-Gentenaar die nu in de Limburgse gouw woont?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
JA jong dat weten we al lang.
Nu dient dit lid nog de betekenisovergang van de begrippen "Vlaams" en "Vlaanderen" te aanvaarden.
Het begrip "Vlaams" wordt zelfs in het Limburgs dorpje Diets-Heur al ruime tijd algemeen gebruikt om hun Nederlandstalige (streek)taal aan te duiden. Diets-Heur wordt immers door enkele Waalse dorpjes omringd en in de richting van de Voerstreek ligt Waals-Heur. Het begrip "Diets" (Nederlandstalig) geldt ook daar als verouderd. Het wordt zelfs door de Heurenaren altijd weggelaten bij het uitspreken van de dorpsnaam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En we weten ook dat onze provincie die foute naam te danken heeft aan een omhooggevallen Hollander.
Is het beledigen van een (voormalig) vorst hier toegestaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar daarvan weet gij natuurlijk niks af.
Dit lid kan het blijkbaar niet verkroppen dat ook Vlamingen binnen het voormalig gebied van het Graafschap Vlaanderen streekkundige kennis over het Limburgs gebied verworven hebben of ook door dit gebied geboeid zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Staat het u niet aan? Fijn zo.
Dit betreft nu echt een staaltje van volwassenheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De helft van mijn klasgenoten zijn Nederlanders.
Zou hij niet "... waren Nederlanders" bedoelen? Onderwijs op vergevorderde leeftijd lijkt zeer onwaarschijnlijk.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 07:06   #96
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.310
Standaard

Mooi, zo kan men er geen klaagzang meer aanheffen omdat er te weinig openbaar vervoer is in de regio; want er liggen meer sporen en rijden meer treinen en bussen dan in gelijk welke andere regio ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 februari 2022 om 07:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 07:11   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die provincies, opvolgers van de departementen en dus een erfenis uit de Franse bezettingstijd van 1792-1814, zijn totaal voorbijgestreefd.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 07:16   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het plan komt van de Vlaamse regering. Schijnbaar hebt u het niet door.
Misschien omdat wij al dingen hebben of in gang gezet hebben die heel Limburg bestrijkt?

Limburg.net
En nu de sociale woningen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 09:01   #99
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hier gaat het over. Dit is een betalend artikel:
Je reageerde op mijn eerder bericht dewelke een link bevatte waar je een antwoord kon vinden op je vraag. Inhoudelijk staat er nagenoeg hetzelfde in als in de link van de openingspost. Bij deze is het de vierde keer dat ik je naar die gratis website verwijs. Triestig, Jan, zeer triestig.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 09:27   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het plan komt van de Vlaamse regering. Schijnbaar hebt u het niet door.
Kun je me dat eens uitleggen a.u.b. ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be