Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2010, 11:30   #10161
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat bedoelde ik niet. 'Meekankeren' heeft hier de betekens van 'mee-klagen', of ' mee-kritiek-uitoefenen'.

Dus, nogmaals de vraag: zitten daar op de Nederlandse fora ook Belgen die permanent kritiek spuien op de Nederlandse staat zoals de Nederlanders hier doen op de Belgische staat?
Dat is een beetje een oneerlijke vergelijking. Want over dat onderwerp valt in Nederland heel wat minder te klagen dan hier. Nederland kent nauwelijks separatisme. De Nederlandse 'staatsinrichting' staat niet ter discussie. Nederland heeft wel andere problemen. Bijvoorbeeld over Wilders zie ik Vlamingen ook regelmatig meepraten. Voor adressen zie hierboven.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:46   #10162
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zowel in Vlaanderen als Nederland zijn er mensen die graag een samengaan van Nederland en Vlaanderen zien. En dat zijn er meer dan de tegenstanders willen doen geloven. Deze discussie gaat beide landen aan. Na Wilders voorstel om Nederland en Vlaanderen samen te voegen, zag je ook de Vlamingen uit alle hoeken en gaten komen op Nederlandse sites. Ik weet niet of je het ergens kunt zien, maar meer dan 90% van al mijn berichten staat op dit subforum. Dus met "zuiver interne" aangelegenheden op het subforum "binnenland' bemoei ik mij niet of nauwelijks.
ik wist ni dat ook in Vlaanderen er zoveel waren.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 mei 2010 om 11:47.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:46   #10163
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat is een beetje een oneerlijke vergelijking. Want over dat onderwerp valt in Nederland heel wat minder te klagen dan hier. Nederland kent nauwelijks separatisme. De Nederlandse 'staatsinrichting' staat niet ter discussie. Nederland heeft wel andere problemen. Bijvoorbeeld over Wilders zie ik Vlamingen ook regelmatig meepraten. Voor adressen zie hierboven.
We zouden toch over veel dingen kunnen discussiëren: over Wilders, over het reilen en zeilen van de opeenvolgende kabinetten Balkenende, over de Oranjes, over de poltitionele acties, over Bernhard, over de zorgverzekering, over de staatsschuld, over Uruzgan, over de gekozen burgemeester, over de monarchie.. enfin over tal van zaken. Vraag is en blijft natuurlijk of wij Belgen zonodig onze neus in deze Nederlandse zaken moeten steken.

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 11:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:53   #10164
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik wist ni dat ook in Vlaanderen er zoveel waren.
Zo weing zult u wellicht bedoelen.

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 11:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:54   #10165
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zouden toch over veel dingen kunnen discussiëren: over Wilders, over het reilen en zeilen van de opeenvolgende kabinetten Balkenende, over de Oranjes, over de poltitionele acties, over Bernhard, over de zorgverzekering, over de staatsschuld, over Urusgan, over de gekozen burgemeester, over de monarchie.. enfin over tal van zaken. Vraag is en blijft natuurlijk of wij Belgen zo nodig onze neus in deze Nederlandse zaken moeten steken.
Buiten staatsinrichting ben ik nauwelijks actief op dit forum. En dan specifiek als het gaat over een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Ik steek mijn neus dus alleen in zaken die beide landen aangaan. U zult waarschijnlijk vinden dat Nederlanders zich daar niet mee mogen bemoeien. Maar u weet ook dat er hier op dit forum genoeg Vlamingen zijn die daar anders over denken, en ook een samengaan van Nederland en Vlaanderen zien zitten. Af en toe maak ik eens een uitstapje, zoals wanneer iemand de geschiedenis van Belgische Congo tracht te verdraaien. Maar verder bemoei ik me met weinig hier.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:55   #10166
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Buiten staatsinrichting ben ik nauwelijks actief op dit forum. En dan specifiek als het gaat over een eventueel samengaan van Nederland en Vlaanderen. Ik steek mijn neus dus alleen in zaken die beide landen aangaan. U zult waarschijnlijk vinden dat Nederlanders zich daar niet mee mogen bemoeien. Maar u weet ook dat er hier op dit forum genoeg Vlamingen zijn die daar anders over denken, en ook een samengaan van Nederland en Vlaanderen zien zitten. Af en toe maak ik eens een uitstapje, zoals wanneer iemand de geschiedenis van Belgische Congo tracht te verdraaien. Maar verder bemoei ik me met weinig hier.
Uw 'uitstapjes' zijn dan wel uw geliefde hobbies.

En bij bepaalde mensen worden dingen die ze niet graag horen -omdat ze afwijken van de gangbare en al te gemakkelijke ongenuanceerde clichés- nogal vlug 'verdraaiingen'.

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 12:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 11:58   #10167
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw 'uitstapjes' zijn dan wel uw geliefde hobbies.
Het valt wel weer op dat het de 'usual suspects' zijn die een probleem maken van de Nederlandse aanwezigheid hier.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:02   #10168
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het valt wel weer op dat het de 'usual suspects' zijn die een probleem maken van de Nederlandse aanwezigheid hier.
Ik heb geen problemen met de Nederlanders. Ik vraag me alleen maar af waarom Nederlanders zich komen moeien met zaken die louter België aanbelangen. Dat is net alsof ik me zou komen bemoeien met de zorgverzekering in Nederland. Dat kan en mag natuurlijk, maar is het wel wijs? Zouden we deze problematiek niet beter aan de Nederlanders zelf overlaten?

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 12:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:16   #10169
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met de Nederlanders. Ik vraag me alleen maar af waarom Nederlanders zich komen moeien met zaken die louter België aanbelangen. Dat is net alsof ik me zou komen bemoeien met de zorgverzekering in Nederland. Dat kan en mag natuurlijk, maar is het wel wijs? Zouden we deze problematiek niet beter aan de Nederlanders zelf overlaten?
Volgens mij bemoeien zich maar weinig Nederlanders hier met de Belgische zorgverzekering. Ik in ieder geval niet. Soms probeer ik zaken wel te corrigeren als mensen een verkeerd beeld schetsen van het Nederlandse zorgstelsel. Verder praten de Nederlanders hier vooral mee over zaken die te maken hebben met de Groot-Nederlandse gedachte. En dat gaat beide landen aan, alhoewel hollanderhaters als u en Henri dat niet leuk vinden.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:28   #10170
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij bemoeien zich maar weinig Nederlanders hier met de Belgische zorgverzekering. Ik in ieder geval niet. Soms probeer ik zaken wel te corrigeren als mensen een verkeerd beeld schetsen van het Nederlandse zorgstelsel. Verder praten de Nederlanders hier vooral mee over zaken die te maken hebben met de Groot-Nederlandse gedachte. En dat gaat beide landen aan, alhoewel hollanderhaters als u en Henri dat niet leuk vinden.
U tovert weer eens, zoals een kruidje-roer-me-niet, de zware woorden uit uw tes: 'hollandhaters'. Wij zijn 'ollandhaters' in uw twijfelachtige perceptie omdat wij u van hetzelfde laken een broek geven, een koekje uit eigen deeg.

Met al hetgene wat u en andere Nederlanders al over België hebben geschreven zou ik, naar uw maatstaven, u zonder verpinken 'Belgiëhaters' kunnen noemen. Ik deed het nooit.

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 12:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:31   #10171
VerenigdeNederlanden
Burger
 
Geregistreerd: 23 april 2010
Berichten: 178
Standaard

ik haat belgie niet, ik haat de fotu uit 1830 onder druk van de fransen!
VerenigdeNederlanden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:33   #10172
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U tovert weer eens, zoals een kruidje-roer-me-niet, de zware woorden uit uw tes: 'hollandhaters'. Wij zijn 'ollandhaters' in uw twijfelachtige perceptie omdat wij u van hetzelfde laken een broek geven, een koekje uit eigen deeg.

Met al hetgene wat u en andere Nederlanders al over België hebben geschreven zou ik, naar uw maatstaven, u zonder verpinken 'Belgiëhaters' kunnen noemen. Ik deed het nooit.
Nee, maar u noemt alle Hollanders wel onbetrouwbaar, gierig(of karig?), arrogant en onderdrukkkers.

Vandaar ook dat ik u een hollanderhater vind. Die titel verdien je niet zomaar. Daarvoor komt maar een zeer select groepje mensen in aanmerking.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:33   #10173
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerenigdeNederlanden Bekijk bericht
ik haat belgie niet, ik haat de fotu uit 1830 onder druk van de fransen!
U zou beter deze geschiedenis uit die tijd raadplegen. En de geschriften uit die tijd. Dan zou u deze voorgekauwde koek die u nu oreert wel vlug laten staan.

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 12:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:37   #10174
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En ik wil u daar zeker in bijstaan zo op het eerste zicht. Maar dan stelt zich de vraag: wie zijn wij om ons te moeien in de Nederlandse politiek.
Dat klopt.
Maar voor vele Nederlanders is elders gaan meekankeren de normaalste zaak van de wereld.
WIj zouden daar in wezen helemaal niet mogen opvallen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:39   #10175
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik wist ni dat ook in Vlaanderen er zoveel waren.
Dat is uw kans om volwaardige Hollander te worden.
Maak een account op een Nederlands forum. U kunt zo'n forum herkennen als er .nl achteraan de URL staat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:41   #10176
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nee, maar u noemt alle Hollanders wel onbetrouwbaar, gierig(of karig?), arrogant en onderdrukkkers.

Vandaar ook dat ik u een hollanderhater vind. Die titel verdien je niet zomaar. Daarvoor komt maar een zeer select groepje mensen in aanmerking.
Moest ik nu de enige zijn die de Hollanders gierig, arrogant en bazerig zou noemen, ja dan zou u een punt kunnen hebben. Maar eilaas, ik ben niet de enige. Zelfs uw eigen noodgedwongen landgenoten ervaarden deze 'ephiteta ornanta' reeds lang geleden aan het vege lijf. Immers, reeds de mensen uit de Generaliteitslanden vonden de Hollanders al onderdrukkers, calvinistisch-karig, en arrogant. En die wisten van wanten!

Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 12:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:47   #10177
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Moest ik nu de enige zijn die de Hollanders gierig, arrogant en bazerig zou noemen, ja dan zou u een punt kunnen hebben. Maar eilaas, ik ben niet de enige. Zelfs uw eigen noodgedwongen landgenoten ervaarden deze 'ephiteta oranta' reeds lang geleden aan de lijve. Immers, reeds de mensen uit de Generalteitslanden vonden de Hollanders al onderdrukkers, calvinistisch-karig, en arrogant. En die wisten van wanten!
Hoe kan het anders als je een voorvader hebt namens "Willem van Oranje".

Sprak die wel Nederlands b.t.w. ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:53   #10178
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Moest ik nu de enige zijn die de Hollanders gierig, arrogant en bazerig zou noemen, ja dan zou u een punt kunnen hebben. Maar eilaas, ik ben niet de enige. Zelfs uw eigen noodgedwongen landgenoten ervaarden deze 'ephiteta oranta' reeds lang geleden aan het vege lijf. Immers, reeds de mensen uit de Generaliteitslanden vonden de Hollanders al onderdrukkers, calvinistisch-karig, en arrogant. En die wisten van wanten!
De inwoners van grote delen van de Nederlandstalige gewesten Vlaanderen en Brabant leefden noodgedwongen onder het gezag van onwijze Filips de Tweede.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:57   #10179
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zou beter deze geschiedenis uit die tijd raadplegen. En de geschriften uit die tijd. Dan zou u deze voorgekauwde koek die u nu oreert wel vlug laten staan.
Dat is geen geldig argument. Bart de Wever is historicus en orangist en zijn broer historicus en belgicist.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 12:58   #10180
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat is geen geldig argument. Bart de Wever is historicus en orangist en zijn broer historicus en belgicist.
En Bart de Wever zijn zus in een Vlaamse die steuntrekker is in La Wallonie.
Wat is uw punt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be