Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2023, 19:44   #1021
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
....
Het meest degoutante is dat overbetaalde parlementsleden die hun werk niet doen elkaar maar blijven afzeiken terwijl ze allemaal boter op hun hoofd hebben. Behalve de PVDA
Ja amai zeg.
Als je alles systematisch afschiet, dan is het wel makkelijk zeggen achteraf dat ergens een flater door jou nooit begaan zou zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 19:48   #1022
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.550
Standaard

Bracke vindt niet dat hij teveel verdient..................

https://www.hln.be/binnenland/interv...ien~a23710c5c/

Spijtig vd betaalmuur.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 20:24   #1023
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wie zegt dat? Ik doe ook nooit mededelingen aan de pers omtrent de goede doelen die ik steun. Waarom zou Bracke dat dan doen? Het is niet omdat Decroo aan de grote klok wil hangen dat hij Sinterklaas gaat spelen met iemand anders zijn geld, dat Bracke dat ook moet doen hé.
Heeft De Croo het gedaan omdat zijn zoon op huidig ogenblik premier is en kon hij niet anders om die niet in diskrediet te brengen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 20:25   #1024
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.904
Standaard

[quote=Zipper;10126662]Bracke vindt niet dat hij teveel verdient..................

https://www.hln.be/binnenland/interv...ien~a23710c5c/

Spijtig vd betaalmuur.[/QUOTE]

Spijtig inderdaad. (DPG Media hé altijd betaalmuren)

En stel dat er iemand toch wat op gevonden heeft, om ze te omzeilen, dan is die tegenwoordig in overtreding want dat mag niet meer.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 maart 2023 om 20:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 20:38   #1025
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bracke vindt niet dat hij teveel verdient..................

https://www.hln.be/binnenland/interv...ien~a23710c5c/

Spijtig vd betaalmuur.
Staat ook op doorbraak.be.

Vrij goede argumentatie trouwens van Bracke.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 22:08   #1026
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.215
Standaard

“Wat volgt zal worden genegeerd,….” Zo begint Siegfried Bracke zijn verdediging in ‘Doorbraak’. Met een foute voorspelling, want we belden hem meteen na lezing van het stuk, in Zuid-Afrika, waar hij met vakantie is.

U bent boos, mijnheer Bracke.

“Helemaal niet. Toen de voorzitter van het parlement mij belde om te zeggen wat er aan de hand was, wist ik meteen wat er komen zou, en ik heb gedaan wat het verstandigste is tijdens een storm: ik ben gaan liggen. Maar ik laat me niet afslachten. Nu het wat minder hard waait, vond ik het tijd om wat puntjes op de i te plaatsen. Maar ik maak me geen enkele illusie, ik weet heel goed dat ik deze strijd nooit kan winnen, ook al heb ik niks fouts gedaan. Als iemand als Raoul Hedebouw opstaat en roept dat het een schande is, en sommige media gaan dat nog eens versterken, dan helpt geen enkel argument meer. Ik ben net als Herman De Croo een makkelijk slachtoffer in een symbooldossier.”

U hebt niks fouts of onwettelijks gedaan, maar vindt u zelf dat u te veel verdient?

“Ik moet u diep teleurstellen. Het antwoord is ‘neen’. Ooit is Louis Tobback gevraagd of hij het niet immoreel vond dat hij bovenop zijn wedde als burgemeester van Leuven ook zijn parlementair pensioen opnam, en zijn antwoord was: “Wettelijk mag dat. En ik ga ervan uit dat ons land geen immorele wetten stemt.” Wel: je suis Tobback. Ik heb mijn extra vergoeding nooit onethisch gevonden.”

Niet alle pensioenen zijn gelijk. Werknemers uit de privésec?*tor krijgen ook minder dan ambtenaren. Als je dat wil veranderen, moet je de regels aanpassen


Vindt u dan dat uw bijdrage aan de samenleving meer waard was dan die van de meeste mensen?

“Nu gaat u uit van het standpunt dat alle pensioenen gelijk moeten zijn. Maar dat is niet zo in ons land. Werknemers uit de privésector krijgen een lager pensioen dan ambtenaren. Zijn de enen meer waard dan de anderen? Neen. En toch is het zo. Het is perfect verdedigbaar om ervoor te ijveren die pensioenen gelijk te trekken, maar dan moet je de wetten en reglementen aanpassen. Maar daarover wordt veel minder drukte gemaakt dan over de pensioenregeling van welgeteld negen mensen.”

Uw pensioen overschrijdt de wettelijke limiet voor ex-parlementsleden niet, schrijft u.

“Om te beginnen is het niet eens een pensioen, maar een uittredingsvergoeding die beperkt is in de tijd. Op mijn 76ste stoppen die betalingen, terwijl een pensioen pas ophoudt wanneer je sterft. En ik verdien inderdaad minder dan de limiet van 7.788 euro bruto. Ik krijg als pensioen van de Kamer 2.132,90 euro, en als werknemer 4.616,26 euro. Samen is dat 6.749,16 euro bruto. Ik zit iets meer dan 1.000 euro onder het maximum.”


Herman De Croo schenkt zijn volledige uittredingsvergoeding aan een goed doel. U doet dat niet.

“Sommige mensen zeggen nu: “Zie je wel, De Croo is schuldig, want hij geeft zijn geld weg.” Schandalig vind ik dat. De Croo is een zeer achtbaar man, de beste Kamervoorzitter die ik ooit heb gekend, en hij verdient dit niet. Wij zijn niet schuldig. Wij hadden recht op dat geld. Dus ga ik het ook niet wegschenken.”

In uw column in ‘Doorbraak’ rekent u af met partijgenoten Peter De Roover, Sander Loones en Jan Peumans.

“Ik reken niet af, ik uit mijn teleurstelling. Ik blijf de N-VA in de grond van mijn hart genegen, maar Peter De Roover en Sander Loones zijn gewoon gaan meeroepen met de roepers, zonder kennis van zaken. Slappe knieën, geen rechte rug. Moet ik me dan, uit genegenheid voor de partij, laten afslachten? En Jan Peumans deelde op sociale media de ‘Suske & Wiske’-parodie waarop Herman De Croo en ikzelf als ‘De Poenpakkers’ worden afgebeeld. Ik heb er nooit enige moeite mee gehad dat hij als voorzitter van het Vlaams Parlement elke maand netto 3.000 euro meer kreeg dan ik. En toen Riemst op zijn kop stond omdat hij als parlementsvoorzitter toch zijn pensioen als ex-schepen en burgemeester opnam, heb ik hem gesteund. Toch merkwaardig dat uitgerekend hij dan zoiets doet.”
Dat drie prominente N-VA’ers u zo makkelijk laten vallen, bewijst wellicht dat u altijd een buitenstaander in de partij bent geweest.

“Dat is zeker zo. En dat was bij de VRT niet anders. Ik ben altijd zelf blijven denken. Ik heb nu zelfs al van zeker tien partijgenoten gehoord dat ik mijn lidkaart zou moeten inleveren, maar dat ga ik zeker niet doen. Daar moet de partij maar over beslissen.”

Ook VRT-journalist Ivan De Vadder krijgt ervan langs. U noemt hem het Orakel van de Eerlijkheid. Een oude vete vanop de Reyerslaan?

“Maar neen, daar hou ik me echt niet mee bezig. Ik stel gewoon vast dat Ivan De Vadder, die zo hard strijdt tegen fake news, vertelt dat er een document bestaat dat zegt dat ik iets onwettigs heb gedaan. Hij laat ook uitschijnen dat ik door die regeling mijn pensioen heb zien verdubbelen. Of het sfeerschepping is, weet ik niet, maar geen van beide beweringen kloppen, dat weet ik wel zeker.”


Uw column is verschenen op de site van ‘Doorbraak’. Daar staat normaal ook de wekelijkse satirische rubriek van Jasmijn Walldorf. Deze week niet, want hij ging over u, en de redactie van ‘Doorbraak’ weigert hem te publiceren, laat Walldorf op Twitter weten.

“Ik wist dat niet. En ik ga daar ook niks over zeggen. Ik schrijf voor ‘Doorbraak’, maar ik heb daar vooralsnog niks in de pap te brokken.”

Vooralsnog, zegt u. Klopt het gerucht dan dat u er hoofdredacteur probeert te worden?

“Dat kan ik formeel ontkennen. Ik heb geen enkele ambitie meer, noch in de politiek, noch in de journalistiek. Mocht het zo gevoelig niet liggen, ik zou zeggen: “Laat me maar gewoon genieten van mijn pensioen.”

HLN

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 maart 2023 om 22:09.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2023, 23:22   #1027
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.908
Standaard

Lol, Siegfried Bracke over Peter De Roover.

https://www.demorgen.be/nieuws/siegf...ites~bcc355a0/

… iemand is met slappe knieën en een gebrek aan rechte rug, iemand die mee staat te roepen terwijl hij er duidelijk niet veel van afweet…
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:14   #1028
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wie zegt dat? Ik doe ook nooit mededelingen aan de pers omtrent de goede doelen die ik steun. Waarom zou Bracke dat dan doen? Het is niet omdat Decroo aan de grote klok wil hangen dat hij Sinterklaas gaat spelen met iemand anders zijn geld, dat Bracke dat ook moet doen hé.
Hier heb je gelijk in.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:16   #1029
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Klopt
Helemaal gelijk
Als deze onethische graaierijen ons iets geleerd hebben is
dat op 1 PVDA'er na het ganse federale parlement niet weet wat ze goedkeuren.

Dat vind ik achteraf de grootste schande van deze grote graai.

En Bracke is een onethische groot-graaier maar hij stelde wel even de waarheid terug centraal !
Zelfs dat PVDA parlementslid wist niet waarover het ging.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:17   #1030
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ofwel is hij een leugenaar ofwel een imbeciel. Wat zit hij nu te jammeren, men had hem moeten zeggen wat er in de Kamer beslist wordt.

Hij is potdorie zelf Kamerlid en hij zou niet weten wat er in de Kamer beslist wordt?

Wat is zijn voorstel? Dat er een verantwoordelijke komt die aan de Kamerleden uitlegt wat de Kamer beslist heeft?
Het ging wel over de Kamercommissie die de vergoedingen van de Kamerleden bedisselen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:25   #1031
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.264
Standaard

Ik kan Bracke geen ongelijk geven. Politici verdienen goed en dat mag, zeker als ze hun werk goed doen, zodat ze daarnaast niet nog in besturen van private ondernemingen (zoals bvb Telenet) hoeven te gaan zetelen, hun taak als volksvertegenwoordiger in discretie brengen en mogelijks bewust of onbewust aan belangenvermenging gaan doen. Oei Bracke!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 maart 2023 om 07:34.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:28   #1032
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.264
Standaard

Als de kamerleden geen idee hebben wat er achter de lijntjes van hun begroting gebeurt wat zouden de bevolking en de journalistiek dan een idee hebben wat er achter de lijntjes in het subsidieregister plaatsvindt ? Ons land heeft dringend nood aan vereenvoudiging en transparantie.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 maart 2023 om 07:34.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:33   #1033
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.264
Standaard

Ik meen ondertussen ook begrepen te hebben dat de kamervoorzitter de kamervoorzittersuittredingsvergoeding krijgt bovenop de parlementaire uittredingsvergoeding, hoewel hij of zijn geen parlementair werk heeft geleverd vanwege dat voorzitterschap. Dat kan natuurlijk niet, betaald worden voor iets wat je niet gedaan hebt. Niet de voorzittersuittredingsvergoeding hoort terug gestort te worden maar de eenmalig uitgekeerde parlementaire uittredingsvergoeding.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:35   #1034
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kan Bracke geen ongelijk geven. Politici verdienen goed en dat mag, zeker als ze hun werk goed doen, zodat ze daarnaast niet nog in besturen van private ondernemingen hoeven te gaan zetelen, hun taak als volksvertegenwoordiger in discretie brengen en mogelijks bewust of onbewust aan belangenvermenging gaan doen. Oei Bracke!
De reden dat een politicus goed mag verdienen is net dat.

je bent politieker en verder niks, ik wil u niet zien in een raad van bestuur, niet van een bank, niet van de lokale vzw "ik zie zo gere mijn duivekot" en ook niet bij de dansmariekes. (Dat is iets anders voor lokale bestuurders)

Neutraliteit voor een Nationaal / Vlaams politieker zou heilig moeten zijn. en ja dan krijg je een extratje op het einde van de maand.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:38   #1035
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.003
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft De Croo het gedaan omdat zijn zoon op huidig ogenblik premier is en kon hij niet anders om die niet in diskrediet te brengen?
Zoontje hoor je niet hé over deze zaak.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:43   #1036
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik meen ondertussen ook begrepen te hebben dat de kamervoorzitter de kamervoorzittersuittredingsvergoeding krijgt bovenop de parlementaire uittredingsvergoeding, hoewel hij of zijn geen parlementair werk heeft geleverd vanwege dat voorzitterschap. Dat kan natuurlijk niet, betaald worden voor iets wat je niet gedaan hebt. Niet de voorzittersuittredingsvergoeding hoort terug gestort te worden maar de eenmalig uitgekeerde parlementaire uittredingsvergoeding.
Bracke kreeg die dan ook niet hé.
De Cr00 kreeg die wel omdat ie een gemengde loopbaan had, maar hij weigerde die.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 maart 2023 om 07:46.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 07:43   #1037
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft De Croo het gedaan omdat zijn zoon op huidig ogenblik premier is en kon hij niet anders om die niet in diskrediet te brengen?
Misschien omdat het hem dun in de broek loopt mocht men hem onder het vergrootglas gaan leggen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 09:09   #1038
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zelfs dat PVDA parlementslid wist niet waarover het ging.
Bron ?

Hier zijn meermaals de PVDA saneringsamendementen op de kamerbegroting gepasseerd. Het was de PVDA 100% duidelijk dat het over politieke zakkenvullerij ging.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 09:16   #1039
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het ging wel over de Kamercommissie die de vergoedingen van de Kamerleden bedisselen.
Mijn beste reservespeler,

je zit hier bij herhaling op de kap van de PVDA en stelt dat ze fout waren om hun saneringsamendementen in de commissie voor stemming voor te leggen omdat dit volgens jou in plenaire dient te gebeuren.

Voor parlementslid De Rover hanteer je een andere redenering. Omdat hij niet in de commissie zat kon hij geen saneringsamendementen indienen ?

Uiteindelijk stemt de plenaire voor het totaal van de begroting. Omdat de kamerbegroting al gestemd is in commissie kan deze hier niet geamendeerd worden. De plenaire kan enkel de volledige begroting verwerpen waardoor de kamerbegroting opnieuw opgemaakt wordt in bevoegde commissie.

De Rover is N-VA fractieleider, ook van de N-VA Kamerleden in de bevoegde commissie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 maart 2023 om 09:43.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 09:21   #1040
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoontje hoor je niet hé over deze zaak.
die zal zelf ontkennen dat dat zijn vader is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be