Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2022, 22:40   #1041
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor zover carrière maken mogelijk is, er wordt veel bedisseld aan den toog. Vooral als het om een job bij de scholengroep gaat, of mutatie naar een andere school.

Voor kandidaat directeurs is anciënniteit als leerkracht van groot belang.
Zoals ik al elders binnen dit katern heb gezegd, de directeurs zijn niet per definitie goeie managers. Het onderwijs rekruteert uit leerkrachten, omdat managers onbetaalbaar zijn.
Ja en eene die 25 jaar gastjes leren schrijven heeft in t eerste studiejaar is ineens geschikt voor directeur te worden ....
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2022, 23:41   #1042
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja en eene die 25 jaar gastjes leren schrijven heeft in t eerste studiejaar is ineens geschikt voor directeur te worden ....
Gastjes leren schrijven in het eerste leerjaar acht ik wel moeilijker dan de Stelling van Pythagoras uitleggen aan 15-jarigen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 08:41   #1043
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja en eene die 25 jaar gastjes leren schrijven heeft in t eerste studiejaar is ineens geschikt voor directeur te worden ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gastjes leren schrijven in het eerste leerjaar acht ik wel moeilijker dan de Stelling van Pythagoras uitleggen aan 15-jarigen.
Eerst en vooral, de beslissende factor is uw lidmaatschap van een bepaalde vakbond.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 14:54   #1044
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eerst en vooral, de beslissende factor is uw lidmaatschap van een bepaalde vakbond.
De beslissende factor is dat je op café vrienden maakt uit de scholengroep.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 mei 2022 om 14:56.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2022, 15:33   #1045
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb altijd in scholen gewerkt. Mijn laatste school was een gemeenteschool.
Toen onze directeur bijna met pensioen ging werd er een opvolg(st)er gezocht.
Er moest examen afgelegd worden aan de gemeente door de kandidaten; 2 juffen + 1 meester uit de aangrenzende lagere school. (Ik werkte in de kleuterschool)

Wel; uiteindelijk waren ze alledrie gebuisd voor het examen.
Daarna heeft er een dame die we totaal niet kenden datzelfde examen afgelegd en zij was geslaagd!

Toen zagen we haar achternaam: dezelfde als de directeur die met pensioen ging. Toeval? Neeeeeeeee....

Ze was gewoon zijn nichtje.
Voor zover ik weet is ze daar nog steeds directrice.
Toen mijn kinderen in de lagere school zaten moest iedere school beschikken over een schoolraad. Dat was iets nieuws maar wel verplicht. Een soort adviserende raad, maar moest wel via verkiezingen door de ouders worden samengesteld.
De kersvers aangestelde directeur zag die verkiezingen niet zitten wegens te veel blabla, te omslachtig, en vroeg mij of ik geen zin had om voorzitter van de schoolraad te worden. Uiteindelijk was ik bij alle vergaderingen van de schoolfeesten en dergelijke en ging naar alle activiteiten.
Ik ben uiteindelijk voorzitter geworden met een mandaat van drie jaar.
De school in Mechelen was een concentratieschool. En op een bepaalde vergadering kwam de directeur met een voorstel van schoolreis op de proppen. Mooie folders, mooie locatie ergens in SPA, maar .. duur prijskaartje. Toen heb ik geprotesteerd en heb ik hem gevraagd of hij van de school een eliteschool wilde maken.
Een paar maanden later moest ik met de baas van de scholengroep bepalen of de directeur benoemd moet worden of niet. Ik heb uiteindelijk toegestemd. Dat hij niet het groot licht was had ik al lang door, maar er zijn geen alternatieven. Er zijn zeer goeie directeurs en directrices, maar die worden naar een school gestuurd met een goeie reputatie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be