Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2010, 15:31   #1061
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
nee, maakt niet uit wat ik denk. Ik vraag me gewoon af hoe jij deze zaak zou oplossen. We kijken niet naar wetten en naar regels. Louter hoe jij deze zaak op een eerlijke en, voor alle partijen een deftige manier zou oplossen?
We leven toch in een rechtstaat, niet?! En niet in het Wilde Westen waar een enkeling een groep kan aansteken om een bepaalde straf toe te passen zonder rechtspraak of rechtbank...!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:33   #1062
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We leven toch in een rechtstaat
*strike*
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:33   #1063
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u uw twee laatste stellingen bewijzen aan de hand van citaten uit de geschriften van Colen?
http://mikpunt175.be/content/blogcategory/54/94/
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:35   #1064
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat is zo ja. Dat is zo in talrijke geloofsgemeenschappen. Vele bedienaars van de erediensten zijn ook onbezoldigd.
In België ontvangen alle geestelijke bedienaars van een erkende eredienst voor zover ze een parochiale en pastorale functie vervullen die door de wet is erkend, een vergoeding. Orthodoxe priesters met een parochie krijgen een loon. Dominees die ook aalmoezenier zijn in de gevangenis, ontvangen daarvoor een loon. Enz.

Ook in de katholieke Kerk zijn er heel wat geestelijken die geen loon ontvangen: paters met een pastorale taak die geen wettelijke omschrijving kent (biechtvader, prediker, jeugdaalmoezenier...), moeten het doen zonder enige vorm van verloning.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:35   #1065
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld mag er iets van de hogere lonen, maar of de maandwedde van een pastoor dermate hoog is als u suggereert, betwijfel ik eerder.
Een eerlijke kerkbelasting, zoals in Duitsland, kan daar uitsluitsel over geven. Ik vind het loon van een pastoor op zich niet te hoog. Wel vind ik dat ze dan niets zouden mogen bijvragen om hun dienst te doen. Een begrafenis of herdenkingsmis zou gratis moeten zijn. Beperkt natuurlijk, anders kan je wek alle dagen een herdenkingsmis vragen

Ook de bisschoppen hebben naar mijn oordeel een redelijk loon. Vergelijkbare functies in de prive of aan de staat betalen ook niet slecht. Maar zoals ik al zei: dat zou beter via de belastingen geregeld worden. Als die lonen dan mogelijk blijven, waarom dan niet?
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 november 2010 om 15:35.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:35   #1066
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Homo's zijn abnormaal, maar dat hoeft niet per sé negatief te zijn. Ze wijken gewoon af van de norm.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:37   #1067
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Homo's zijn abnormaal, maar dat hoeft niet per sé negatief te zijn. Ze wijken gewoon af van de norm.
welke norm ?? in welke wettekst staat die "norm" beschreven ??
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:37   #1068
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je kan voor mijn part de middeleeuwen terug nieuw leven inblazen op de noordpool
Oh nee, de middeleeuwen waren niet perfect. En de moderne middelen zijn ook heel handig.

Ik heb vooral op gebied van moraal.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:38   #1069
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Oh nee, de middeleeuwen waren niet perfect. En de moderne middelen zijn ook heel handig.

Ik heb vooral op gebied van moraal.
ik bepaal mijn moraal wel zelf
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:39   #1070
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als het er echt op aankomt kunnen we dat nagaan natuurlijk, maar ik denk dat ze eigendom is van de kerkfabriek van de Mikman (H. Familie). De kerk heeft zijn eigen parochiezaaltje dat er bij is aangebouwd.
Aanbouw betekent nog niet dat er sprake is van eenzelfde eigenaar, hoor. In Brugge is de H. Hartkerk een parochiekerk waarvan de eigenaar de stad Brugge is (de eigendomsoverdracht gebeurde na WO II, daarvoor waren de paters Benedictijnen eigenaar). Het er aangebouwde klooster is evenwel van de paters gebleven (nu eigendom van het bisdom Brugge). Bij de laatste restauratie is dat nu mooi te zien: het bisdom heeft geld uitgegeven om de kloostergebouwen te restaureren (waaronder de gevel), maar omdat de stad Brugge nog geen restauratie heeft voorzien voor de kerk is dat nog niet gebeurd met de gevel van de kerk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:41   #1071
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Homo's zijn abnormaal, maar dat hoeft niet per sé negatief te zijn. Ze wijken gewoon af van de norm.
Correctie: er zijn normale en er zijn abnormale homo's, net zoals bij hetero's.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:41   #1072
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
welke norm ?? in welke wettekst staat die "norm" beschreven ??
Het gaat hier niet om wetteksten. Het merendeel van de mensen is heteroseksueel, en dat is dus de norm. Dat heeft niets met waardeoordelen te maken.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:41   #1073
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Een eerlijke kerkbelasting, zoals in Duitsland, kan daar uitsluitsel over geven. Ik vind het loon van een pastoor op zich niet te hoog. Wel vind ik dat ze dan niets zouden mogen bijvragen om hun dienst te doen. Een begrafenis of herdenkingsmis zou gratis moeten zijn. Beperkt natuurlijk, anders kan je wek alle dagen een herdenkingsmis vragen

Ook de bisschoppen hebben naar mijn oordeel een redelijk loon. Vergelijkbare functies in de prive of aan de staat betalen ook niet slecht. Maar zoals ik al zei: dat zou beter via de belastingen geregeld worden. Als die lonen dan mogelijk blijven, waarom dan niet?
Ik ben de eerste om je daaraan bij te treden. Daarom ook ben ik heel blij dat de meeste 'traditionalistische' geestelijkheid (waarvan de meesten trouwens ook geen loon krijgen van de Belgische staat) geen bepaalde bedragen hanteren voor een mis, begrafenis, huwelijk... maar deze bijdrage vrij laat. Iedereen kan dan iets geven wat hem of haar goed dunkt en bij de eigen financiële middelen past.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:42   #1074
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik bepaal mijn moraal wel zelf
Ah zo, misschien kun jij dat, misschien ook niet.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:43   #1075
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik bepaal mijn moraal wel zelf
Wij mogen dat dus ook doen.

U vindt homoseksualiteit normaal; wij niet.

En wij bepalen onze moraal wel zelf...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:43   #1076
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In België ontvangen alle geestelijke bedienaars van een erkende eredienst voor zover ze een parochiale en pastorale functie vervullen die door de wet is erkend, een vergoeding. Orthodoxe priesters met een parochie krijgen een loon. Dominees die ook aalmoezenier zijn in de gevangenis, ontvangen daarvoor een loon. Enz.

Ook in de katholieke Kerk zijn er heel wat geestelijken die geen loon ontvangen: paters met een pastorale taak die geen wettelijke omschrijving kent (biechtvader, prediker, jeugdaalmoezenier...), moeten het doen zonder enige vorm van verloning.
Niet alle godsdiensten zijn erkend. Sommigen scharen zich onder de VPKB mantel, anderen doen dit liever niet. En ook niet alle bedienaars van de VPKB trekken een loon.

Ook hebben we hier een veelvoud van "kerkjes" van diverse denominaties. En varianten in diverse talen. Allemaal onbezoldigd door de staat. Die leden steunen hun kerken door "tienden" of zelfs niet. Sommige worden vanuit de USA hier opgezet... die bedienaar krijgt dan een loon van zijn kerk in de USA.

Religie schijnt nog steeds enorm aan te trekken
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:43   #1077
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik bepaal mijn moraal wel zelf
Helemaal juist. Iedereen heeft het recht zijn eigen moraal te bepalen zolang dit geen derden schaadt. Toch straf dat juist de kerk haar bek nog durft opendoen over moraliteit terwijl ze zelf kinderverkrachters in bescherming nemen.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:43   #1078
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het gaat hier niet om wetteksten. Het merendeel van de mensen is heteroseksueel, en dat is dus de norm. Dat heeft niets met waardeoordelen te maken.
nogmaals, wie bepaalt dat ?? En wetteksten zijn de enige richtlijnen waar ik mij als burger dien aan te houden, en op te volgen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:44   #1079
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We leven toch in een rechtstaat, niet?! En niet in het Wilde Westen waar een enkeling een groep kan aansteken om een bepaalde straf toe te passen zonder rechtspraak of rechtbank...!

Je draait en draait en draait.

Simpele recht toe recht aan vraag, maar geen antwoord.

Je wekt hiermee de schijn dat je pedofiele kinderverkrachters (vanaf twee jaar oud) wilt goedpaten, evenals de grote geestelijke leider Leonard.

Leonard vind ik verder niet zo interessant, daar hij de 'leider' is van een zieltogend fossiel, waarvan we weten dat voor een deel van de aanhangers 'straf van god' voor de lijders aan kanker, aids, verkarachte kinderen etc, een belangrijk leitmotiv is.
Respect daarvoor , want het is hun geloof.

Wat ik wel interessant vind is waarom het VB met deze gedachte en haar aanhangers een band onderhoudt?
Zou zij echt menen dat de witte onderklasse, een electoraat dat haar natuurlijke achterban is, zit te wachten op het overnemen van middeleeuws gedachtengoed? Vergoeilijken van pedoverkrachters?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:44   #1080
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Helemaal juist. Iedereen heeft het recht zijn eigen moraal te bepalen zolang dit geen derden schaadt. Toch straf dat juist de kerk haar bek nog durft opendoen over moraliteit terwijl ze zelf kinderverkrachters in bescherming nemen.
Och, schaamte heeft die instelling nooit gekend, Marijke.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be