Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2018, 09:51   #1061
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge zegt voortdurend dat we het hier nooit zover zullen laten komen en als er hier op het forum dan mensen zijn die willen anticiperen op het gevaar, dan is het ook niet goed. Vreemde redenering is dat. We mogen dus alleen maar ingrijpen vlak voordat het helemaal te laat is of wat?
hu?

Tuurlijk moet ge anticiperen. Zeg ik dat we dat niet moeten doen? De Westerse waarden worden bedreigd. Jazeker. Migranten moeten begrijpen en leren wat die waarden zijn en die aanvaarden. Daar moeten we hard op inzetten.

Nogmaals, mijn standpunt: er zijn problemen met migratie, daar moeten we niet blind voor zijn. Inburgering, taal, begeleiding naar de arbeidsmarkt,... allemaal zeer noodzakelijk. Mijn standpunt ook: niet overdrijven jongens, we hebben ook andere katten te geselen. Slogans als Zweden verloren en België is een moslimsstaat binnen 20j zijn zwaar overroepen en contraproductief (!). Kijk maar hoe sommige mensen hier pleiten voor het afschaffen van godsdienstvrijheid, een uitgesproken westerse waarde (!) als "tegengewicht" tegen islamisering.

Dat, m'n beste, is het kind met het badwater wegkappen. Als we eigen vrijheden al offeren om zogezegd de eigen vrijheden te bewaken, dan zijn we slecht bezig. Of de middelen die vloeien naar terreurbestrijding. Tegen welke kost? Welke vrijheden geven we hier voor op?! De discussie over de woonstbetreding was al serieus op het randje. Weet ge wel welke individuele rechten we gewillig aan het afgeven zijn aan De Staat in kader van "veiligheid". Dat lijkt nu misschien allemaal steek te houden, maar dat is evengoed een sluipmoordenaar van uw eigen Westerse Waarde die gij eigenlijk net wilt beschermen!

En dat is nochthans wat gebeurt. Dáár reageer ik op.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:52   #1062
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Voltian zou daar 'anekdotisch' op antwoorden ipv QED, ... mocht t in zijn kraam passen.
Da's waar. Het was gewoon te mooi om te laten liggen, geef toe
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:54   #1063
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.998
Standaard

Met naar het vuur staan te pissen krijg je het niet geblust, enkel uw voorhuid afgebrand.

Nope, de islam manu militari uit de EU verdrijven is de enige oplossing.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:55   #1064
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik woon in Leuven. Mijn kindjes gaan hier naar school.


Ge overdrijft.
Ge overdrijft serieus.


Zijn er problemen? jazeker. Is het einde van de Westerse beschaving nabij door moslimmigratie? Natuurlijk niet
Als er NA MEER DAN VIJFTIG JAAR islamitische migratie, de toestand altijd verergert ipv verbetert, overdrijft hij helemaal niet. Gij overdrijft met uw eeuwige relativeren.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:57   #1065
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blijf maar 'projecties en selectieve schattingen' gelijk stellen met effectieve metingen...good luch with that.
Euhm, dat rapport wat ik erna citeerde waren de statistieken voor Antwerpen. Geen projecties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die Vlaamse huisvader is inmiddels compleet ontkerstend
een relevanter voorbeeld zou Aisha zijn wanneer ze bij haar broers en papa Mohamed komt aanzetten met de Kenny en die zijn brommerke op de oprit parkeert.
Ja, we willen allemaal dat onze dochter met ne Kenny op de brommer thuiskomt...

Ge kunt u dan afvragen of dat een religieuze taboe is...

Bon, het is speculeren waar het taboe het ergst is, maar ik denk we dat ge akkoord gaat dat een Abdel bij de meeste Vlaamsche huisvaders niet echt welkom is
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:58   #1066
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
hu?

Tuurlijk moet ge anticiperen. Zeg ik dat we dat niet moeten doen? De Westerse waarden worden bedreigd. Jazeker. Migranten moeten begrijpen en leren wat die waarden zijn en die aanvaarden. Daar moeten we hard op inzetten.

Nogmaals, mijn standpunt: er zijn problemen met migratie, daar moeten we niet blind voor zijn. Inburgering, taal, begeleiding naar de arbeidsmarkt,... allemaal zeer noodzakelijk. Mijn standpunt ook: niet overdrijven jongens, we hebben ook andere katten te geselen. Slogans als Zweden verloren en België is een moslimsstaat binnen 20j zijn zwaar overroepen en contraproductief (!). Kijk maar hoe sommige mensen hier pleiten voor het afschaffen van godsdienstvrijheid, een uitgesproken westerse waarde (!) als "tegengewicht" tegen islamisering.

Dat, m'n beste, is het kind met het badwater wegkappen. Als we eigen vrijheden al offeren om zogezegd de eigen vrijheden te bewaken, dan zijn we slecht bezig. Of de middelen die vloeien naar terreurbestrijding. Tegen welke kost? Welke vrijheden geven we hier voor op?! De discussie over de woonstbetreding was al serieus op het randje. Weet ge wel welke individuele rechten we gewillig aan het afgeven zijn aan De Staat in kader van "veiligheid". Dat lijkt nu misschien allemaal steek te houden, maar dat is evengoed een sluipmoordenaar van uw eigen Westerse Waarde die gij eigenlijk net wilt beschermen!

En dat is nochthans wat gebeurt. Dáár reageer ik op.
50 jaar palaveren heeft niets opgeleverd, integendeel het werd jaar na jaar erger.
En tollerant zijn tegenover diegenen die de intollerantie prediken leidt uiteindelijk tot zelfvernietiging. Nogmaals Geert Van Istendael : integratie is niet genoeg , het moet assimilatie zijn en diegenen die dat niet willen of niet kunnen moeten maar vertrekken.
Er wordt aangepast aan ons en niet omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Pericles : 3 april 2018 om 09:59.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 09:58   #1067
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
hu?

Tuurlijk moet ge anticiperen. Zeg ik dat we dat niet moeten doen? De Westerse waarden worden bedreigd. Jazeker. Migranten moeten begrijpen en leren wat die waarden zijn en die aanvaarden. Daar moeten we hard op inzetten.

Nogmaals, mijn standpunt: er zijn problemen met migratie, daar moeten we niet blind voor zijn. Inburgering, taal, begeleiding naar de arbeidsmarkt,... allemaal zeer noodzakelijk. Mijn standpunt ook: niet overdrijven jongens, we hebben ook andere katten te geselen. Slogans als Zweden verloren en België is een moslimsstaat binnen 20j zijn zwaar overroepen en contraproductief (!). Kijk maar hoe sommige mensen hier pleiten voor het afschaffen van godsdienstvrijheid, een uitgesproken westerse waarde (!) als "tegengewicht" tegen islamisering.

Dat, m'n beste, is het kind met het badwater wegkappen. Als we eigen vrijheden al offeren om zogezegd de eigen vrijheden te bewaken, dan zijn we slecht bezig. Of de middelen die vloeien naar terreurbestrijding. Tegen welke kost? Welke vrijheden geven we hier voor op?! De discussie over de woonstbetreding was al serieus op het randje. Weet ge wel welke individuele rechten we gewillig aan het afgeven zijn aan De Staat in kader van "veiligheid". Dat lijkt nu misschien allemaal steek te houden, maar dat is evengoed een sluipmoordenaar van uw eigen Westerse Waarde die gij eigenlijk net wilt beschermen!

En dat is nochthans wat gebeurt. Dáár reageer ik op.
Dat krijg je na VIJFTIG JAAR islamitische migratie niet meer voor mekaar. Na vijftig jaar moet het toch duidelijk zijn dat het aanvaarden van onze waarden "hen" niet interesseert.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:03   #1068
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De PNL in de J.B. Vanmonsstraat ik schat 90 procent islamieten. De Mosaiek in Kessel-lo , ook minstens 35 procent. De miniemen minstens 50 procent enz...
Pee en Nel, ja dat is zo ongeveer de enige concentratieschool in Leuven.

75% indicatorkinderen. Dat is dus niet allemaal islamiet he.

En al die witte scholen in Leuven, die negeer je natuurlijk. SPC, Salco, Paridaens...

Tja
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:03   #1069
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Euhm, dat rapport wat ik erna citeerde waren de statistieken voor Antwerpen. Geen projecties.



Ja, we willen allemaal dat onze dochter met ne Kenny op de brommer thuiskomt...

Ge kunt u dan afvragen of dat een religieuze taboe is...

Bon, het is speculeren waar het taboe het ergst is, maar ik denk we dat ge akkoord gaat dat een Abdel bij de meeste Vlaamsche huisvaders niet echt welkom is
ik heb gelukkig alleen maar zonen, maar ik kan me de schiere paniek en wanhoop van gelijk welke vader wel voorstellen wanneer Kenny met zijne scooter opdraait.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:04   #1070
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik woon in Leuven. Mijn kindjes gaan hier naar school.


Ge overdrijft.
Ge overdrijft serieus.


Zijn er problemen? jazeker. Is het einde van de Westerse beschaving nabij door moslimmigratie? Natuurlijk niet
dat jij je standpunt bepaalt door je anekdotische ervaring in een provinciestadje zegt idd alles.

kom eens van onder je kerktoren of universiteitsbib en bezoek eens een Vlaamse stad.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 april 2018 om 10:05.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:04   #1071
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat krijg je na VIJFTIG JAAR islamitische migratie niet meer voor mekaar. Na vijftig jaar moet het toch duidelijk zijn dat het aanvaarden van onze waarden "hen" niet interesseert.
Vooral die "hen"...

Alsof het een homogene groep is.

Bon, als jij de eigen westerse waarden wilt slachtofferen voor het beschermen van uw eigen westerse waarden, dan moet gij dat weten. Ik wil mijn waarden liever niet (zelf) afschaffen
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:06   #1072
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Vooral die "hen"...

Alsof het een homogene groep is.

Bon, als jij de eigen westerse waarden wilt slachtofferen voor het beschermen van uw eigen westerse waarden, dan moet gij dat weten. Ik wil mijn waarden liever niet (zelf) afschaffen
blaas maar al een beetje minder hoog van de toren, binnen 8 jaar ben jij met je Westerse waarden een minderheid van 25% (waar je eigenlijk nog pvda, sossen en groen kiezers van kan aftrekken op dat moment)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:07   #1073
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb gelukkig alleen maar zonen, maar ik kan me de schiere paniek en wanhoop van gelijk welke vader wel voorstellen wanneer Kenny met zijne scooter opdraait.
Gemengde, interculturele huwelijken zijn trouwens ook nog niet voor meteen de norm. Mijn neefjes en nichtjes hebben al evenzeer een gloeiende hekel aan het islamitisch gespuis als hun ouders, tantes en nonkels.
Er is nog hoop.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:08   #1074
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Vooral die "hen"...

Alsof het een homogene groep is.

Bon, als jij de eigen westerse waarden wilt slachtofferen voor het beschermen van uw eigen westerse waarden, dan moet gij dat weten. Ik wil mijn waarden liever niet (zelf) afschaffen
De uw zo geliefde islamietjes zullen dat wel voor u doen, wees niet bang.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:09   #1075
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gemengde, interculturele huwelijken zijn trouwens ook nog niet voor meteen de norm. Mijn neefjes en nichtjes hebben al evenzeer een gloeiende hekel aan het islamitisch gespuis als hun ouders, tantes en nonkels.
Er is nog hoop.
wat voor een onverdraagzame conservatieve clan zit jij daar te kweken?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:09   #1076
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Pee en Nel, ja dat is zo ongeveer de enige concentratieschool in Leuven.

75% indicatorkinderen. Dat is dus niet allemaal islamiet he.

En al die witte scholen in Leuven, die negeer je natuurlijk. SPC, Salco, Paridaens...

Tja
De enige scholen die nog in zwaar overtal blank zijn zijn het HDC, het st-Pieterscollege en inderdaat het Paridaensinstituut. Het zijn de "moeilijke" scholen, de moslims vallen daar in grote getale na het eeste jaar middelbaar zo goed als allemaal uit de boot. Al de rest één en al islam, de athenea, De miniemen, Redingenhof enz....
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:10   #1077
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat voor een onverdraagzame conservatieve clan zit jij daar te kweken?!
Jeugd die met hun ogen open de toekomst tegemoet gaat.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:10   #1078
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat jij je standpunt bepaalt door je anekdotische ervaring in een provinciestadje zegt idd alles.
amaai, ge gaat toch iets beter moeten doen hoor annalistje...

Ik reageerde op jouw post met die rapport van Antwerpen:

http://www.statistiekvlaanderen.be/s...-Antwerpen.pdf

Niet echt anekdotisch. Tot nu nog geen reactie van jou trouwens
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1031
gewoon bij uw standpunt blijven.

Ge veralgemeent nog eens Antwerpen naar België.

Mijn reactie mbt Leuven was net als reactie op de utispraak van Pericles, óver Leuven. Met cijfers quoi, eerder dan een "indruk".

Het lukt u niet zo goed he...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kom eens van onder je kerktoren of universiteitsbib en bezoek eens een grootstad.
Bwahaha. Dat parternalistische. Te goed gewoon...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:11   #1079
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
blaas maar al een beetje minder hoog van de toren, binnen 8 jaar ben jij met je Westerse waarden een minderheid van 25% (waar je eigenlijk nog pvda, sossen en groen kiezers van kan aftrekken op dat moment)
Ja aan het tempo dat we onze eigen waarden zelf aan het afbreken zijn, inderdaad.

Maar dat is het probleem niet, he.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2018, 10:14   #1080
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De enige scholen die nog in zwaar overtal blank zijn zijn het HDC, het st-Pieterscollege en inderdaat het Paridaensinstituut. Het zijn de "moeilijke" scholen, de moslims vallen daar in grote getale na het eeste jaar middelbaar zo goed als allemaal uit de boot. Al de rest één en al islam, de athenea, De miniemen, Redingenhof enz....
"één en al islam"...

Djeezes man, gik kunt een potje overdrijven.

Wat denkt ge, zullen we samen wat cijferkes zoeken om uit te maken hoe het zit met buitenlanders/moslims/anderstaligen in Leuvense scholen?

Kwestie van niet bij mening vs. mening maar ook effectief wat objectieve cijfers in de discussie te gooien.

Doen?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be