Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2011, 22:38   #11001
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
zijn geduld is ook eindig precies
Draai of keer hoe je wil, dat is geen goede eigenschap.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:39   #11002
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Leg uit.
Nog eens ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 05:31   #11003
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een kunst die een aantal homofoben op dit forum klaarblijkelijk niet meester zijn... Of zou het gewoon slechte wil zijn?

Hanlon's razor wellicht...
Hij die zijn discussiepartners, niet alleen negeert, maar bovendien ook beschuldigt, beledigt en doelbewust kwestst,...

... legt nu ook "een slechte wil" bij de anderen.

Dat doen, en het zelf ook nog eens "een kunst" gaan noemen, is volgens mijn forumervaring ongezien op politics be. Anderen werden voor minder eruit gezet.

Zeker weten.

Voor de rest moet iedereen maar voor zichzelf, zijn conclusies trekken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 05:47   #11004
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
zijn geduld is ook eindig precies
Inderdaad. En hij weet ook waarom.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 05:48   #11005
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Idd.
De meest voor de hand liggende verklaring, is meestal de juiste, nietwaar?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 8 juli 2011 om 05:49.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 06:05   #11006
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja raf, t'is gij die wilt bewijzen dat konijntjes van nature homofiel zijn.
Neen, stropop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En ik zeg dat kan dat ze zich soms homofiel gedragen, maar ze kunnen zich toch niet duurzaam voortplanten op die manier
Blijkbaar wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus sex in de betekenis van voortplanting is nutteloos tussen homofiele dieren.
Klopt, maar niet in de andere betekenissen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Er zit een tegennatuurlijk aspect aan homofilie.
Ge *vindt* het onnatuurlijk, maar gezien het algemeen aanwezig is in de natuur *is* het dat niet.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 06:07   #11007
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is geen hypothese, maar een vaststelling.

Paulus.
'moesten alle konijntjes zo natuurlijk homofiel zijn' is geen vaststelling, dat is een hellend vlak drogreden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 06:09   #11008
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
... legt nu ook "een slechte wil" bij de anderen.
Begrijpend lezen, Paulus, echt ...
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 12:00   #11009
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
'moesten alle konijntjes zo natuurlijk homofiel zijn' is geen vaststelling, dat is een hellend vlak drogreden.
Dat was inderdaad de vaststelling niet.

Citaat:
Begrijpend lezen, Paulus, echt ...
Moest u dat nu eens zelf doen zou u weten wat de vaststelling was en zo uzelf wat minder voor schut zetten.

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 12:04   #11010
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Neen, stropop.


Blijkbaar wel.


Klopt, maar niet in de andere betekenissen.


Ge *vindt* het onnatuurlijk, maar gezien het algemeen aanwezig is in de natuur *is* het dat niet.
Het kijk, ik kan mij niet het summum van geluk inbeelden door in bed te gaan liggen met zelfs de mooiste gevormde mannelijke lichamen, integendeel ik voel al overal angstzweten uitbreken, dus nee hoor, niet iedereen is gelijk en op dat vlak volg ik maar ook een grote meerderheid van mensen en dieren blijkbaar hun lichaam waar het natuurlijk voor gemaakt is.

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juli 2011 om 12:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 18:50   #11011
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, dat is het grote probleem: dat de mensheid zal uitsterven. Demografie met Paulus. 9 miljard in 2050, dat is de realiteit.

ja ... en dat alles omdat nú homo's mt elkaar kunnen huwen... stel je voor
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 11:14   #11012
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat was inderdaad de vaststelling niet.
Het was een letterlijke quote, Paulus
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2011, 11:39   #11013
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het was een letterlijke quote, Paulus
Precies daarom slimmeke .

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 juli 2011 om 11:42.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 16:46   #11014
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Wat mij betreft is bijna alles al besproken over dit onderwerp wat besproken kan worden, toch heb ik nog een vraag aan Raf, Effect en consorten; jullie zijn er fel op tegen dat andere mensen homoseksualiteit als abnormaal beschouwen. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe kijken jullie aan tegen verder afwijkendere vormen van sex, bv. mensen die aan plassex doen of SM-sex? Zijn jullie van mening dat mensen die daaraan doen, dat daar niks mis mee is, of hebben jullie dan toch niet stiekem de subjectieve mening dat deze mensen raren en viezerikken zijn?
Ik stel homosex niet gelijk met deze vormen van sex, maar er moet niet gedaan worden alsof taboes helemaal niet meer bestaan in alle vormen van vrijwillige, instemmende sex.
De overgrote meerderheid van de mensen heeft trouwens niks of heel weinig met al deze vormen van sex, denk ik.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 20:51   #11015
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja raf, t'is gij die wilt bewijzen dat konijntjes van nature homofiel zijn. En ik zeg dat kan dat ze zich soms homofiel gedragen, maar ze kunnen zich toch niet duurzaam voortplanten op die manier, dus sex in de betekenis van voortplanting is nutteloos tussen homofiele dieren. Daarom moet je uw definitie zeker niet zo veralgemenen. Er zit een tegennatuurlijk aspect aan homofilie.
Het is simpel: de enige manier om homoseksualiteit te propageren is via voortplanting... via heteroseksuele seks dus. En als er nu één zoogdier is dat eum... nogal effectief is in zijn voortplantingsritme dan zijn het wel konijnen zeker...

Verder blijf ik verbaasd staan hoeveel mensen nog altijd denken dat homoseksueel zijn gelijk staat met geen nakomelingen hebben.

Het is toch niet omdat iemand seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht dat hij niet kan denken aan zijn nageslacht? Laat staan met de andere sekse in bed duiken...

Waarom zit er volgens u een tegennatuurlijk aspect aan? Omdat homoseks niet in overeenstemming is met het kunnen voortplanten? Verklaar dan eens waarom het spontaan voorkomt in de dierenwereld? Ben je ook tegen het condoom en de pil? Tegen heterokoppels die kiezen om geen kinderen te hebben? Is het echt zo moeilijk voor jullie om te begrijpen dat de functie van seks na 50 miljoen jaar evolutie misschien méér geworden is dan alleen maar voortplanting?

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 13 augustus 2011 om 20:58.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 17:16   #11016
regenboog
Schepen
 
regenboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Verder blijf ik verbaasd staan hoeveel mensen nog altijd denken dat homoseksueel zijn gelijk staat met geen nakomelingen hebben.

Het is toch niet omdat iemand seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht dat hij niet kan denken aan zijn nageslacht? Laat staan met de andere sekse in bed duiken...

Waarom zit er volgens u een tegennatuurlijk aspect aan? Omdat homoseks niet in overeenstemming is met het kunnen voortplanten? Verklaar dan eens waarom het spontaan voorkomt in de dierenwereld? Ben je ook tegen het condoom en de pil? Tegen heterokoppels die kiezen om geen kinderen te hebben? Is het echt zo moeilijk voor jullie om te begrijpen dat de functie van seks na 50 miljoen jaar evolutie misschien méér geworden is dan alleen maar voortplanting?
Men vreest voor de gevolgen van de volledige scheiding tussen seks en voortplanting. Stel dat je een leven vol plezier en losse seks kunt leiden en je nageslacht kunt 'regelen' via de derden (draagmoeder of zelfs via een kunstmatige baarmoeder, waarom niet?), zonder dat je zelf de ongemakken van kinderen krijgen en opvoeden moet ondergaan?
Als je dit science fiction noemt, of een 'slippery slope' argument...Tja, optimist zijn is mooi
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 06:43   #11017
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Wat mij betreft is bijna alles al besproken over dit onderwerp wat besproken kan worden, toch heb ik nog een vraag aan Raf, Effect en consorten; jullie zijn er fel op tegen dat andere mensen homoseksualiteit als abnormaal beschouwen. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe kijken jullie aan tegen verder afwijkendere vormen van sex, bv. mensen die aan plassex doen of SM-sex? Zijn jullie van mening dat mensen die daaraan doen, dat daar niks mis mee is, of hebben jullie dan toch niet stiekem de subjectieve mening dat deze mensen raren en viezerikken zijn?
Ik stel homosex niet gelijk met deze vormen van sex, maar er moet niet gedaan worden alsof taboes helemaal niet meer bestaan in alle vormen van vrijwillige, instemmende sex.
De overgrote meerderheid van de mensen heeft trouwens niks of heel weinig met al deze vormen van sex, denk ik.
Ik denk dat je er van zou versteld staan hoeveel mensen één of andere fetisj in hun seksuele leven betrekken en daar is hoegenaamd niks mis mee, voor zover alle betrokkenen ermee instemmen. Ik begrijp niet hoe jij er steeds weer in slaagt "de meerderheid" als argument aan te voeren. Is jouw kuddegevoel werkelijk zó groot? Is wat "de meerderheid" zegt, denkt, voelt en doet voor jou zo'n nastrevenswaardig ideaal? Voor mij alvast niet...

Verder heb je blijkbaar ook nog steeds niet begrepen dat homoseksualiteit op zich niets seksueels is. Het is een geaardheid. Een vergelijking met seksuele fetisjen, zoals plasseks en SM, slaat dan ook in het geheel nergens op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 06:52   #11018
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Men vreest voor de gevolgen van de volledige scheiding tussen seks en voortplanting. Stel dat je een leven vol plezier en losse seks kunt leiden en je nageslacht kunt 'regelen' via de derden (draagmoeder of zelfs via een kunstmatige baarmoeder, waarom niet?), zonder dat je zelf de ongemakken van kinderen krijgen en opvoeden moet ondergaan?
Als je dit science fiction noemt, of een 'slippery slope' argument...Tja, optimist zijn is mooi
Wie is "men", wat zijn die gevreesde "gevolgen van de volledige scheiding tussen seks en voortplanting" en waarom vreest "men" daar voor? Wat is er mis met een leven vol plezier en losse seks? Wat is er mis met het regelen van het nageslacht via derden of via een "kunstmatige baarmoeder"?

Ik vind het alvast frappant dat jij een "leven vol plezier en losse seks" in contrast zet met eentje waar die zaken weinig of niet voorkomen, dus een "leven zonder plezier en met gereguleerde seks" (het obligate kwartiertje seks met moeder-de-vrouw op zondagvoormiddag, voor de koters wakker worden). Wel, als dat jouw ideaalbeeld is van het leven, moet je daar vooral voor gaan, maar neem me niet kwalijk dat ik toch een sterke voorkeur koester voor wat plezier en wat losse seks in het leven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 06:57   #11019
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

11016 opmerkingen in deze draad.
Opmerkelijk hoe mensen de geaardheid van medemensen willen veroordelen zonder dat ze daar eigenlijk last van hebben.
Terwijl het net hetzelfde is als de verschillen tussen mensen met blond haar en met bruin haar.
Daar wordt niet over gezeverd. Laat ieder toch leven in zijn of haar overtuiging ?
Ik heb een aantal homofiele vrienden in mijn kennissenkring. Ik zou ze voor geen geld willen missen...

Laatst gewijzigd door hurricane : 15 augustus 2011 om 06:58.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 09:16   #11020
regenboog
Schepen
 
regenboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie is "men", wat zijn die gevreesde "gevolgen van de volledige scheiding tussen seks en voortplanting" en waarom vreest "men" daar voor? Wat is er mis met een leven vol plezier en losse seks? Wat is er mis met het regelen van het nageslacht via derden of via een "kunstmatige baarmoeder"?
Tja, ik zou niet weten wat...

Ik heb de indruk dat sommigen hier echt uit een kunstmatige baarmoeder komen, terwijl hun anonieme ouders een leven vol plezier en losse seks leiden.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be