Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2023, 10:24   #1141
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.340
Standaard

Ik moet wel zeggen dat ik op een bepaald moment in BG3 toch ook het gevoel had dat ik belaagd werd. Iedereen in het kamp wilde met me in bed duiken. Behalve Astarion, bless him (It's not you, my dear, it's me. I have standards) Inderdaad kun je gewoon neen zeggen, maar ik voelde me wel even als een jonge deerne op een studentenfuif.

De enige die me heeft kunnen verleiden was Mizora
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2023, 11:47   #1142
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Cities Skylines 2
Burgemeesterke spelen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2023, 11:51   #1143
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik moet wel zeggen dat ik op een bepaald moment in BG3 toch ook het gevoel had dat ik belaagd werd. Iedereen in het kamp wilde met me in bed duiken. Behalve Astarion, bless him (It's not you, my dear, it's me. I have standards) Inderdaad kun je gewoon neen zeggen, maar ik voelde me wel even als een jonge deerne op een studentenfuif.

De enige die me heeft kunnen verleiden was Mizora
En daarna Wyll ermee trieteren.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2023, 14:09   #1144
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Cities Skylines 2
Burgemeesterke spelen.
In CS1 heb ik nog geprobeerd om Gent na te bouwen, maar heb uiteindelijk uit frustratie een meteoriet op het Rabot gedropt

Waar ik moeite mee heb in dit soort spellen is dat je eigenlijk omgekeerd moet bouwen - van buitenwijk naar binnenstad. Dorpjes en industrieterreinen lukt me wel, en dan is het een beetje zoals met een modelspoorbaan spelen.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2023, 20:22   #1145
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
In CS1 heb ik nog geprobeerd om Gent na te bouwen, maar heb uiteindelijk uit frustratie een meteoriet op het Rabot gedropt

Waar ik moeite mee heb in dit soort spellen is dat je eigenlijk omgekeerd moet bouwen - van buitenwijk naar binnenstad. Dorpjes en industrieterreinen lukt me wel, en dan is het een beetje zoals met een modelspoorbaan spelen.
Ja het is echt de moeite geworden.
Nu moet ge de verbindingen tussen uw industrie zelf regelen, de treinen rijden niet meer automatisch.

Juist begonnen met olie te exporteren, ik kan nu eindelijk een universiteit bouwen en een metro aanleggen zonder failliet te gaan. Ge moet sowieso eerst wat opbouwen voor ge welvaart kunt creëren. En zo spelen met unlimited money en alles unlocked is maar half zo dun.

Probleem met nabouwen is dat ge die gebouwen niet kunt kiezen. Met Planet Zoo is het dan weer makkelijker om iets na te bouwen, hoewel dat niet de bedoeling van het spel is.

Die Mars Colony Builder ziet er ook de moeite uit, maar nog niet uit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 10:12   #1146
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Toch nog wel wat bugs in de game.
As ge terrascapet waar water was, kan uw wegdek ineens 50m omhoog schieten...

Opnieuw moeten beginnen om dat te herstellen.
De eerste wijk zijn allemaal gebouwkes van 2 op 2 op wegen zonder voetpad. Ik leg die wel apart aan. Mediumwijken vereisen helaas een straat met voetpad.
Wou eens mini gaan.

Tis ook makkelijker om geld te verdienen, maar tis zelden genoeg om ineens alles te zetten. Groei is verplicht of ge kunt geen openbaar vervoer, laat staan onderwijs bekostigen.

Hopelijk snel een update om het te perfectioniseren. Maar ik wacht zo ook al maanden op een update voor Kerbal 2. Ik speel nog steeds den 1 als ik zin heb.
Maar Cities Skylines 2 zorgde er wel voor dat ik den eerste wiste.
Den eerste is wellicht beter voor de Steamdeck en den 2e voor een wat betere game pc.
Dat zit al op niveau van PS5, op hoogste instellingen.

Zelf zet ik dat niet op de hoogste, want eens het druk wordt en veel circuleert in de stad; wordt die pc gloeiend heet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2023 om 10:39.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 15:35   #1147
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.340
Standaard

Er zijn inderdaad een paar dingen mis met Cities Skylines 2. Of misschien ligt het aan mijn manier van spelen.

Ik probeer iets te bouwen dat er leuk uitziet, met af en toe een parkje, boerderij, parkeerplaatsen en bushaltes... Ik probeer ervoor te zorgen dat de balkjes voor residentieel, commercieel en industrie in evenwicht zijn... Het inwoneraantal daalt zienderogen en het budget kleurt donkerrood.

Daarentegen als ik gewoon domweg rechthoekige stratenpatroontjes trek en die helemaal opvul: geen probleem, stad groeit gestaag en ik schep tonnen geld. Alleen is er zo geen lol aan.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 16:22   #1148
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Het eerste jaar zet ik sowieso geen bushaltes, die verstroppen alleen maar het verkeer .

Je moet int begin wat verlies draaien. Ge krijgt toch geld per milestone die ge haalt.
Een school zorgt voor veel vraag in residenties.

Zet een school, flikkenkot, medicare int midden, bouw daar straten in ruitvorm rond en aan ieder been straat bouwt ge uw eerste stad dan uit.
Aan iedere hoek bouwt ge dan wijken uit, light, medium en dense met in het midden commercial.

Normaal gaat uw residentiële aanvraag dan zo stijgen waardoor uw commerce en industrie ook zal stijgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 17:08   #1149
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Check ook deze eens, die doet amazing stuff:
https://youtu.be/7Vlv5zdmSp0?si=FbkDWBdJZT0L75ZR
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 17:28   #1150
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.340
Standaard

Ja, wat sommige gasten op Youtube tonen zijn echte kunstwerkjes. In CS1 was er zo iemand die een Japanse stad nabouwde, zag er echt fantastisch uit.

De dingen die jij zegt doe ik ook wel, alleen wat minder geometrisch Het zou wel eens een bug kunnen zijn, want als ik de save opnieuw laad, schiet het spel precies wakker, krijg ik plots XP en is de budgetbalans ook anders.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 13 december 2023 om 17:28.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 17:41   #1151
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Momenteel Crash Bandicoot 4 op de Switch. Op PC ben ik net klaar met Jedi Survivor.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 22:25   #1152
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ja, wat sommige gasten op Youtube tonen zijn echte kunstwerkjes. In CS1 was er zo iemand die een Japanse stad nabouwde, zag er echt fantastisch uit.

De dingen die jij zegt doe ik ook wel, alleen wat minder geometrisch Het zou wel eens een bug kunnen zijn, want als ik de save opnieuw laad, schiet het spel precies wakker, krijg ik plots XP en is de budgetbalans ook anders.
Ja ge kunt echt meer doen dan ge denkt. Zoals een werkende dam op rioolwater.
Alleen jammer dat ze hun kanalen niet toevoegde zoals in den 1. Een schoon kanaal aanleggen met stenen wanden tijdens deze bugs is moordend.

Geometrie is alles. Denk aan uw services en verkeer. Ge moet zelfs soms paddekes tegen de straat leggen om uw grid gewenst te krijgen. Rijhuizen die dwars staan is niet zo mooi.

Nu ga ik alle autostrades in de grond laten zakken om geluidsoverlast te beperken.

Het is serieuze kak geworden. Zeker om uw mensen opgeleid te krijgen en de werkloosheid onder 10% te houden.
Belastingen in de residenties verlagen leidt toe beter onderhoud en snellere upgrades aanbde huizen.

Belastingen van industrie waar ge stoffen van te kort komt verlagen om aan te trekken.

Ze zijn ver gegaan nu
Wellicht zit ik aan 200h voor het jaar om is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2023 om 22:26.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 21:08   #1153
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.909
Standaard

Soms al wel eens The Paranormal Society, best een leuke game?

Ingeven in de zoekbalk van Store | The paranormal society

Versie met 4.4 waardering nemen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 10:16   #1154
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.911
Standaard

Voor de feestperiode Dredge gekocht. Leuk indie game, wel vervelend is dat irritante minigame dat je bij het’dredgen’ moet spelen.

__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 10:44   #1155
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.270
Standaard

Games: dat is voor kinderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 11:35   #1156
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Games: dat is voor kinderen.
All work and no play makes Jack a dull boy
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 11:38   #1157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Games: dat is voor kinderen.
lol

Koop u Diablo 2 Resurrected. Op de juiste tijd (solden) kost u dat 12€, gaat heel uw leven mee.

Creëer een character in Hardcore. Level hem tot lvl9, vanaf lvl9 kunnen characters van spelers tegen elkaar vechten. Kom me dan roepen, ik maak dan snel een ventje van lvl9.

Vermits het in Hardcore is, is het op leven en dood. Eens je je eerste speler hebt afgemaakt en de rush hebt gevoeld, je krijgt daar niet genoeg van.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 12:53   #1158
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Kerbal 2 heeft zich herpakt! Op de goede weg nu.

https://youtu.be/_o4OCylb-TY?feature=shared

Ik kan pas in 2024 spelen maar den update is al binnen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 17:05   #1159
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Kerbal 2 heeft zich herpakt! Op de goede weg nu.

https://youtu.be/_o4OCylb-TY?feature=shared

Ik kan pas in 2024 spelen maar den update is al binnen.
Was nog op zoek naar een game als kerstcadeau. Coole tip, bedankt!

In Cities Skylines 2 zit ik nu met het omgekeerde probleem als voorheen: wat ik ook doe, ik schep onwaarschijnlijk veel geld. Ik vermoed dat het iets met de laatste patch te maken heeft. Ga het spel voorlopig even opzij zetten tot er wat meer mods voor bestaan.

Dan maar terug naar MS Flight Simulator. Laatste update heeft hi-res scenery van Brussel toegevoegd. Gent zat er al eerder bij (en ja, ik kan mijn huis zien en het frietkot een paar straten verder LOL). In combinatie met addons voor Brussels Airport en de BAe146 heb ik genoeg om me een tijdje zoet te houden.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 22 december 2023 om 17:14.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 14:21   #1160
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Was nog op zoek naar een game als kerstcadeau. Coole tip, bedankt!

In Cities Skylines 2 zit ik nu met het omgekeerde probleem als voorheen: wat ik ook doe, ik schep onwaarschijnlijk veel geld. Ik vermoed dat het iets met de laatste patch te maken heeft. Ga het spel voorlopig even opzij zetten tot er wat meer mods voor bestaan.

Dan maar terug naar MS Flight Simulator. Laatste update heeft hi-res scenery van Brussel toegevoegd. Gent zat er al eerder bij (en ja, ik kan mijn huis zien en het frietkot een paar straten verder LOL). In combinatie met addons voor Brussels Airport en de BAe146 heb ik genoeg om me een tijdje zoet te houden.
Belastingen verlagen

Dat is ook omdat ge milestones bereikt, ik zit na een half uur spelen in een nieuwe stad ook al aan miljoenen. Maar zet eens een unief, hospitaal, metro, green energy,.... Dan zit ge snel met veel onkosten . Nu ben ik met een verhoogd waterniveau en dammen bezig. Die stroom exporteer ik. Als mijn stad dan onnozel doet, mogen ze verzuipen.

Kerbal is insane goed, maar wel moeilijk. Je moet dat spel doorbijten om er de ware fun uit te halen. Landen op de maan en terugkeren is al een serieuze prestatie.
En na 100tal uren spelen, sukkel ik nog met docken.
In de toekomst wordt Kerbal 2 multiplayer, normaliter...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 december 2023 om 14:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be