Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 19 maart 2008, 12:32   #101
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tooninjo Bekijk bericht
ff een vraagje,hebben wij als burger het recht om het regeerakkord in te kijken?
Zeker en vast :iedere volksvertegenwoordiger krijgt dit schriftelijk alvorens er voor of tegen te stemmen - een mailtje aan je volksvertegenwoordiger of diens politieke partij zou moeten volstaan om van dit akkoord een copietje te krijgen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 19 maart 2008, 12:36   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Je draait rond de pot , hé , knuppeltje . Niet de anderen moeten het programma van VB uitvoeren , maar zijzelf ...Wanneer roepen ze de vlaamse onafhankelijkheid uit ?

Ik dacht dat het VB enige tijd geleden al een motie indiende om te stemmen voor Vlaamse onafhankelijkheid, natuurlijk afgewezen door de andere partijen.
Ook door NV-A, die nochtans volgens hun eigen zeggen ook ijvert voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 maart 2008 om 12:37.
daiwa is offline  
Oud 19 maart 2008, 12:38   #103
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik dacht dat het VB enige tijd geleden al een motie indiende om te stemmen voor Vlaamse onafhankelijkheid, natuurlijk afgewezen door de andere partijen.
Ook door NV-A die nochtans volgens hun eigen zeggen ook ijvert voor Vlaamse onafhankelijkeheid.
De NVA haar strijd, bij monde van BDW, is tegen het VB. Als ze Belgie daarvoor moeten laten overleven zal het zo gebeuren.

Wie anders denkt heeft niet goed oipgelet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 19 maart 2008, 12:39   #104
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zit jij nu met een Godwin-probleem, of telt het deze keer niet?
Ik weet niet eens wat dat wil zeggen dus sta me toe van te twijfelen over wat u zegt.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 19 maart 2008, 12:46   #105
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik weet niet eens wat dat wil zeggen dus sta me toe van te twijfelen over wat u zegt.
Het Godwin-effect is "Nazi" roepen als er iemand extreem-rechtse standpunten inneemt zoals racistische of anti-semietische, anti-joodse, anti-islamietische enz.. (anti-waalse ?)

Wat is de regering Leterme I samengevat ?

"We zullen alle beloftes nakomen, voor zover er geld voor is - in de eerste plaats vanzelfsprekend de belastingsverlaging : hierdoor is er geen geld en is iedereen tevreden want het resultaat : "minder staat" is eigenlijk de wens van de kiezer"

Voor de flaminganten op deze draad : "minder staat" is dus ook "minder Vlaanderen".
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 19 maart 2008, 13:48   #106
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Iedereen is moe. Suf gezeikt. Op.

Dit is de tactiek. Lullen tot iedereen er van wegloopt. Iedereen weet nu dat het er niet toe doet wat je schrijft, zegt, roept of kiest. De echte politiek speelt zich af in een andere wereld dan die van het forum. Dit forum is therapie, geen opiniemakend medium.

Zo, dat moest er uit. Nu ga ik slapen en morgen weer fris op voor de nieuwe dag. Dan kan ik de 'verraaiers' tellen.
Inderdaad iedereen is "op".
Maar deze 9 maanden laten toch haar sporen. Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat een aantal traditionele kiezers zich zullen afkeren van de 3 grote "democratische" partijen.
Als je v.b. de lezersbrieven leest op HLN is de toon volledig omgeslagen.
Van "Yves, wij steunen u, doorgaan
, niet opgeven,......" vind ik niets meer terug.
Misschien is het draaiboek al geschreven om in juli de pijp aan Maarten te geven en heroïsch naar het palies te gaan. Ondertussen kunnen wij nog wat verder lullen.
Maar , zoals ik al op andere topics heb gesteld, is men wel wakker geworden aan franstalige kant.
Ik herinner u Destexhe, de 3 economen en de waalse patron die onomwonden stelt dat je niet kunt verlangen dat Vl. eeuwig Wallo/Brux gaat ondersteunen.
Verleden jaar werden 2700 walen geschorst van dop , het dubbele van VL. , vroeger waren dat er een 2 �* 3-tal.
Dit nog onafgezien van het feit dat dit gebeurt bij haast onveranderde regelgeving.Waarom wordt mijnheer Baecke, sinds jaar en dag baas bij RVA, niet ter verantwoording geroepen.
Maar deze "inkeer" komt veel te laat.

En het slecht nieuws zal blijven komen:
-hoogst belaste burger, geen middelen voor koopkracht
-60 ministers
-overbodige senaat/provincie
-fratsen van Laurent
-de buitensporige vergoeding van nationale bank/paleis/belgacombaas
-financiën, justitie, defensie blijven prutsen, Copernicus ?
-zaventem
-BHV
-staatshervorming
-massale fiscale / sociale fraude
-vreemdelingendébacle
-transferten
-.....

Als YLT I dit allemaal in goede banen met "goed bestuur" moet leiden ?
We gaan naar een grote crash , mijns insziens.
Ik word er wel niet goed van hoeveel mensen VHS nog zo op handen dragen.
Want laat ons wel wezen, paars heeft 8 jaar alles, maar dan ook alles laten doorrotten.
Het toetreden tot de regering in december was een zware vlaamse blunder.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 maart 2008 om 13:51.
boerenverstand is offline  
Oud 19 maart 2008, 13:54   #107
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zeker en vast :iedere volksvertegenwoordiger krijgt dit schriftelijk alvorens er voor of tegen te stemmen - een mailtje aan je volksvertegenwoordiger of diens politieke partij zou moeten volstaan om van dit akkoord een copietje te krijgen.
Het volledige regeerakkoord kan hier in pdf gedownlaod worden:
http://www.demorgen.be/static/nmc/nm...LARINGtien.pdf
Rob Roy is offline  
Oud 19 maart 2008, 13:57   #108
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik snap hier geen zak van. Ben vandaag even niet op dit forum geweest. Zelfs een vage kennis vertelde me vanmiddag dat ''de regering rond'' was maar dat ''de Vlamingen behoorlijk waren genaaid''. Ik log net in, verwachtend dat het hier bol zou staan van overspannen reacties. Niets! Deze draad 3 bladzijden en slechts een 100 bezoekers op dit forum.
Laat dit iedereen nu zo koud? Of heb ik iets gemist?

Ik kom zelf de laatste tijd ook niet zo vaak meer, je vraagt je af en toe wel eens af wat de zin is van een zoveelste post.
Je hebt het eens kunnen zeggen, en dan …

Dan maar een greep uit postings waar ik me voor een groot stuk kon in vinden.

Citaat:
Don quichotte
Inderdaad zeer rare gang van zaken.
De koudwatervrees is groot bij de Cdv.
En ze slagen erin om de zaken steeds uit te stellen en de Nva aan het lijntje (worteltje) te houden.

Hoe gaan ze dat aan hun kiezers kunnen blijven verkopen?
Prangende vraag...hun eigen jongeren zijn reeds in alle staten.
En Nva zwijgt...???

Citaat:
Gary
Is er een strategie ...hopen ze kunnen rekken tot de volgende verkiezingen ..en dan weer met een hoop beloftes afkomen??

Of weten ze het zelf niet goed meer bij de Cdv?
Dienen Leterme wordt hoe langer hoe raarder.
Citaat:
Gary
Voor wat we al meer dan 100 jaar zijn,................SCHAPEN. SCHAPEN DIE ZICH GEDWEE NAAR DE SLACHTBANK LATEN LEIDEN ZONDER ENIG VERZET. En wees nu eerlijk, zijn we dat dan niet?
Citaat:
Spinoza
Begrijp ik het nu goed: Na al die maanden onderhandelen hebben de Vlamingen niets weten binnen te halen?

De tube met glijmiddel zal zo onderhand wel leeg zijn, of niet?


Citaat:
Cyrano
Iedereen is moe. Suf gezeikt. Op.

Dit is de tactiek. Lullen tot iedereen er van wegloopt. Iedereen weet nu dat het er niet toe doet wat je schrijft, zegt, roept of kiest. De echte politiek speelt zich af in een andere wereld dan die van het forum. Dit forum is therapie, geen opiniemakend medium.
Citaat:
circe
De druk is van de ketel. Zoals gewoonlijk krijgen vlamingen niks.
En de boer hij ploegde voort.
Citaat:
kaal
"Ze zijn zich bewust van hun machteloosheid"

Knuppel heeft dat perfect verwoordt. Circe ook, toen die zei dat de mensen "op" zijn. Ik ben inderdaad "op". Gedegouteerd.


Nog iets : het is niet de schuld van de Walen. Het is de schuld van de Vlamingen, hun leiders maar ook de kiezer. Als de Vlamingen zich gewillig laten naaien terwijl zij alle troeven in handen hebben, dan kan je de Waalse politici moeilijk iets verwijten.

Wat er verder met dit land gebeurt hangt uitsluitend af van de Vlaamse kiezer. Nog nooit is zo duidelijk aangetoond dat België niet werkt en enkel kan overleven indien de Vlamingen al hun wensen vergeten. In die zin zijn de afgelopen maanden één grote pedagogische oefening geweest voor de Vlamingen.

We zullen dus zien. En in afwachting kunnen wij alleen machteloos toekijken.

Citaat:
Rob Roy

Eerst moesten we wachten tot 15 augustus, dan tot oktober, dan tot december en uiteindelijk tot 20 maart. En u zou willen dat we nu nog eens wachten tot juli? Daarna zal het tot de verkiezingen van 2009 zijn, zeker?

Citaat:
jantje
De enige winnaar is de grote verliezer van juni 2007, namelijk di rupo, ondanks zijn verlies bij de verkiezingen heefthij zich toch terug in de regering kunnen wringen en alle eisen van Vlaanderen kunnen naar de vuilbak verwijzen.


En hij zal blijven wringen tot Belgie barst, want hij heeft reeds lang uitgerekend dat hij er meer kan uithalen als Vlaanderen Belgie opblaast en weigerd nog langer te betalen aan hem.

Citaat:
Rob Roy
Vlaanderen hoeft België helemaal niet op te blazen: gewoon geen Belgische regering meer vormen volstaat. Alles ligt uitsluitend in onze handen, het is ridicuul om de schuld op de Walen te steken: zij zijn de minderheid en hebben dus geen macht behalve degene die wij hen geven.

Alles ligt uitsluitend in onze handen

Citaat:
Alles ligt uitsluitend in onze handen
Mooi om mee te eindigen en tevens een mooie synthese

Laatst gewijzigd door satiper : 19 maart 2008 om 14:00.
satiper is offline  
Oud 19 maart 2008, 14:09   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Voor de flaminganten op deze draad : "minder staat" is dus ook "minder Vlaanderen".
Qua onzin kan dit tellen
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 maart 2008, 14:14   #110
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Wat is de regering Leterme I samengevat ?
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Rob Roy is offline  
Oud 19 maart 2008, 14:19   #111
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Inderdaad iedereen is "op".
Maar deze 9 maanden laten toch haar sporen. Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat een aantal traditionele kiezers zich zullen afkeren van de 3 grote "democratische" partijen.
Als je v.b. de lezersbrieven leest op HLN is de toon volledig omgeslagen.
Van "Yves, wij steunen u, doorgaan
, niet opgeven,......" vind ik niets meer terug.
Misschien is het draaiboek al geschreven om in juli de pijp aan Maarten te geven en heroïsch naar het palies te gaan. Ondertussen kunnen wij nog wat verder lullen.
Maar , zoals ik al op andere topics heb gesteld, is men wel wakker geworden aan franstalige kant.
Ik herinner u Destexhe, de 3 economen en de waalse patron die onomwonden stelt dat je niet kunt verlangen dat Vl. eeuwig Wallo/Brux gaat ondersteunen.
Verleden jaar werden 2700 walen geschorst van dop , het dubbele van VL. , vroeger waren dat er een 2 �* 3-tal.
Dit nog onafgezien van het feit dat dit gebeurt bij haast onveranderde regelgeving.Waarom wordt mijnheer Baecke, sinds jaar en dag baas bij RVA, niet ter verantwoording geroepen.
Maar deze "inkeer" komt veel te laat.

En het slecht nieuws zal blijven komen:
-hoogst belaste burger, geen middelen voor koopkracht
-60 ministers
-overbodige senaat/provincie
-fratsen van Laurent
-de buitensporige vergoeding van nationale bank/paleis/belgacombaas
-financiën, justitie, defensie blijven prutsen, Copernicus ?
-zaventem
-BHV
-staatshervorming
-massale fiscale / sociale fraude
-vreemdelingendébacle
-transferten
-.....

Als YLT I dit allemaal in goede banen met "goed bestuur" moet leiden ?
We gaan naar een grote crash , mijns insziens.
Ik word er wel niet goed van hoeveel mensen VHS nog zo op handen dragen.
Want laat ons wel wezen, paars heeft 8 jaar alles, maar dan ook alles laten doorrotten.
Het toetreden tot de regering in december was een zware vlaamse blunder.
²
Wat Verhofstadt betreft, de knack van deze week is een aanrader.
maarte is offline  
Oud 19 maart 2008, 16:25   #112
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Genaaid, laten we toch nog even wachten tot juli, dan kan men het kartel CD&V/N-VA op hun juiste waarde beoordelen.
Ja, genaaid, ik kan het niet anders zeggen. Dit is gewoon een nieuwe noodregering. Tot juli, en dan wordt er weer iets nieuws verzonnen.
Het sleept maar aan en het sleept maar aan.

N-VA handelt tot nog toe correct maar moet steeds meer balanceren tussen trouw aan de kartelpartner en principes. Dat balanceren gaat nog goed maar is op een gegeven moment niet meer te handhaven. Ik hoop op een goed gevoel voor timing van De Wever.

Voor de rest iedereen bedankt voor de verklaring van de matheid. Maar ik weet niet niet of de federale regering het doorheeft maar de buurlanden laten zich in ieder geval niet bij de neus nemen.
Voor mijn eigen krant, NRC Handeldblad, was de vorming van deze noodregering voorpaginanieuws, met uiterst kritisch redactioneel commentaar en extra artikelen op de 'Buitenlandpagina'. De gang van zaken komt er niet goed van af en hoewel zij natuurlijk deftiger taal bezigen was ook hier de teneur dat de Vlamingen 'genaaid' zijn.

Fokke en sukke zeiden het zo:
Naam: formcartoon_5008_cb70eb1236e65752496a16d13bf525c7f981792a.gif
Bekeken: 1395
Grootte: 16,2 KB
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 maart 2008, 16:34   #113
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Voor mijn eigen krant, NRC Handeldblad, was de vorming van deze noodregering voorpaginanieuws, met uiterst kritisch redactioneel commentaar en extra artikelen op de 'Buitenlandpagina'. De gang van zaken komt er niet goed van af en hoewel zij natuurlijk deftiger taal bezigen was ook hier de teneur dat de Vlamingen 'genaaid' zijn.
[mode System]
Onduldbare buitenlandse inmenging in Belgische zaken! Dat den Ollander zich met Pim Fortuyn en Geert Wilders bezighoudt! Aux armes citoyens!
[/mode System]
Rob Roy is offline  
Oud 19 maart 2008, 16:43   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.049
Standaard

Citaat:
Voor de rest iedereen bedankt voor de verklaring van de matheid. Maar ik weet niet niet of de federale regering het doorheeft maar de buurlanden laten zich in ieder geval niet bij de neus nemen.
Voor mijn eigen krant, NRC Handeldblad, was de vorming van deze noodregering voorpaginanieuws, met uiterst kritisch redactioneel commentaar en extra artikelen op de 'Buitenlandpagina'. De gang van zaken komt er niet goed van af en hoewel zij natuurlijk deftiger taal bezigen was ook hier de teneur dat de Vlamingen 'genaaid' zijn.
Je gelooft toch zélf niet dat de Belgische federale regering NIET doorheeft wat ze overal doorhebben?

Geen enkele, maar dan ook geen enkele 'Vlaamse krantencommentaar was vandaag positief over het hoopje ellende dat Leterme ter wereld bracht.

Lees maar zelf.
http://www.mediargus.be/ng/static/editorials.aspx
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 maart 2008, 16:44   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.049
Standaard

Citaat:
Het toetreden tot de regering in december was een zware vlaamse blunder.
Dat heb ik onmiddellijk gezegd. En ik niet alleen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 maart 2008 om 16:46.
Knuppel is offline  
Oud 19 maart 2008, 17:03   #116
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je gelooft toch zélf niet dat de Belgische federale regering NIET doorheeft wat ze overal doorhebben?

Geen enkele, maar dan ook geen enkele 'Vlaamse krantencommentaar was vandaag positief over het hoopje ellende dat Leterme ter wereld bracht.

Lees maar zelf.
http://www.mediargus.be/ng/static/editorials.aspx
Ik bedoelde eigenlijk de campagne die op poten is gezet en die België presenteert als een stabiel land. Ook deze regering wordt weer verkocht als een stabiele regering met een goed programma. Maar niemand trapt erin.

Overigens bedankt voor de links, zeer handig.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 19 maart 2008, 17:12   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik bedoelde eigenlijk de campagne die op poten is gezet en die België presenteert als een stabiel land. Ook deze regering wordt weer verkocht als een stabiele regering met een goed programma. Maar niemand trapt erin.

Overigens bedankt voor de links, zeer handig.
Sla toch vandaag al maar die krantencommentaren op want morgen zijn het weer andere.

Onze media zullen er wel voor zorgen dat ook hier geen kat in die Goebelachtige propaganda gelooft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 maart 2008, 17:34   #118
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik verwissel je twee zinnetjes even van volgorde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Onze media zullen er wel voor zorgen dat ook hier geen kat in die Goebelachtige propaganda gelooft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sla toch vandaag al maar die krantencommentaren op want morgen zijn het weer andere.
Dit geeft al een juister beeld. Morgen zijn onze media - na de initiele schok - weer klaar voor de orde van de dag: Elke toegeving van Vlaanderen bejubelen als staatsmanschap en elk vasthouden aan principes afdoen als "aanslepend geklungel" en "Yves kan het niet".

Let maar op...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 19 maart 2008, 18:06   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Inderdaad iedereen is "op".
Maar deze 9 maanden laten toch haar sporen. Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat een aantal traditionele kiezers zich zullen afkeren van de 3 grote "democratische" partijen.
Als je v.b. de lezersbrieven leest op HLN is de toon volledig omgeslagen.
Van "Yves, wij steunen u, doorgaan
, niet opgeven,......" vind ik niets meer terug.
Misschien is het draaiboek al geschreven om in juli de pijp aan Maarten te geven en heroïsch naar het palies te gaan. Ondertussen kunnen wij nog wat verder lullen.
Maar , zoals ik al op andere topics heb gesteld, is men wel wakker geworden aan franstalige kant.
Ik herinner u Destexhe, de 3 economen en de waalse patron die onomwonden stelt dat je niet kunt verlangen dat Vl. eeuwig Wallo/Brux gaat ondersteunen.
Verleden jaar werden 2700 walen geschorst van dop , het dubbele van VL. , vroeger waren dat er een 2 �* 3-tal.
Dit nog onafgezien van het feit dat dit gebeurt bij haast onveranderde regelgeving.Waarom wordt mijnheer Baecke, sinds jaar en dag baas bij RVA, niet ter verantwoording geroepen.
Maar deze "inkeer" komt veel te laat.

En het slecht nieuws zal blijven komen:
-hoogst belaste burger, geen middelen voor koopkracht
-60 ministers
-overbodige senaat/provincie
-fratsen van Laurent
-de buitensporige vergoeding van nationale bank/paleis/belgacombaas
-financiën, justitie, defensie blijven prutsen, Copernicus ?
-zaventem
-BHV
-staatshervorming
-massale fiscale / sociale fraude
-vreemdelingendébacle
-transferten
-.....

Als YLT I dit allemaal in goede banen met "goed bestuur" moet leiden ?
We gaan naar een grote crash , mijns insziens.
Ik word er wel niet goed van hoeveel mensen VHS nog zo op handen dragen.
Want laat ons wel wezen, paars heeft 8 jaar alles, maar dan ook alles laten doorrotten.
Het toetreden tot de regering in december was een zware vlaamse blunder.
Een blunder zeg je. Ja, bij gebrek aan een min. 1000 maal krachtigere uitdrukking zal ik met dat woordje "Blunder" genoegen moeten nemen.
Garry is offline  
Oud 19 maart 2008, 18:28   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

[quote] post.12 januari 2008



Sta me toe even te herhalen wat ik zolang geleden reeds geschreven heb. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik het toen bij het juiste eind had en tot op vandaag heeft nog niemand het tegendeel kunnen aantonen.


Wie gelooft nu nog het N-VA ?

Is hiermee niet overduidelijk het bewijs geleverd dat twijfelen aan de oprechte Vlaams nationalistische doelstellingen van het NVA meer dan gerechtvaardigd is?

Als Vlaams nationalisten iets willen bereiken, zullen ze moeten beseffen dat dit slechts mogelijk is als ze als één front vormen. In plaats van te kijken naar welke gelijkgerichte partijpunten er zijn om dat samen te kunnen verwezenlijken, kijken ze enkel en alleen naar de punten die ze niet delen, of zo lijkt het toch, want dat is iets wat BDW toch ook wel zal weten en zou men er moeten van uitgaan dat hij daarnaar zou handelen

Mij lijkt het veeleer dat wat het NVA al die tijd verkondigt heeft, niets anders is dan wat ze noemen,” één groot boerenbedrog”. Dat verklaart dan ook hun huidige houding met betrekking tot de regeringsvorming. Zij steunen volluit de regering maar blijven zelf als een bende echte hypocrieten met veel tralala en blabla aan de zijlijn staan. Hier is maar één mogelijke verklaring voor. Alzo de bevolking nog wat zand in de ogen te strooien, enkel en alleen in de hoop van op die manier nog wat niets vermoedende kiezers van het VB af te kunnen snoepen.

Meer en meer ben ik er zeker van dat het hier veeleer een complot betreft. Samen met het CD&V Vlaams nationalistische verkiezingspropaganda voeren om de kiezers bewust te misleiden en dan daarna een tijd lang de schijn hoog te houden om daarna onder het mom van,” het imago van ons land blablablablabla”, tegen al hun beloften in toch deel te nemen aan een regering, en wat voor een dan nog. Goed wetende dat deze verwerpelijke daad het VB geen windeieren zou leggen moet het aan de kant blijven staan van het NVA de naïeve kiezer verder misleiden en zijn stemgedrag in 2009 beïnvloeden. Ik vermoed zelfs dat het buitenzetten van J.M. Dedecker ook reeds deel uit maakte van dit plan, in de hoop dat hij afzonderlijk opkomend meer kiezers van het VB zou wegkapen dan binnen het kartel.

Ik denk dat we er moeten van uit gaan dat er duidelijk slechts één echte Vlaams nationalistische partij in België is en dat ze die met leugens en bluf hebben trachten klein te maken. Eén en al opgezet spel. Dus aan alle Vlaams nationalistische kiezers,”We weten nu met zekerheid op welke partij we stemmen moeten".

Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald ze wel.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 maart 2008 om 18:47.
Garry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be