Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2011, 11:21   #101
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sinds een jaar of tien hebben de Ollanders door dat er Vlamingen zijn hoor. Het gezamenlijk optreden van Rutte en Peeters toont aan dat ze daar nu ook op beleidsniveau iets mee willen doen. En daar komen jullie Walen en "Belgen" helemaal niet meer aan te pas.
Je bent mis.
VB 1
Citaat:
De gemeenteraden van de MAHHL (Maastricht, Aken, Heerlen, Hasselt en Luik) gaan op 18 november van dit jaar samen vergaderen in Hasselt. Onder andere over loverboys, zwartwerk en creatieve economie.
http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/g...ren-samen.aspx

VB 2
Euregio Maas-Rijn:

http://www.euregio-mr.com/intern/pdf...dmin%20neu.pdf

Het zal zijn dat we in deze regio al veel verder gevorderd zijn naar de toekomst van één Europa. Elders in dit land en in Nederland droomt men van de middeleeuwen en de middeleeuwse grenzen (die er eigenlijk nooit geweest zijn).

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 juli 2011 om 11:22.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 11:28   #102
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Het gaat dan ook o zo goed met Europa
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 12:46   #103
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Het gaat dan ook o zo goed met Europa
Ja.
De problemen die Europa nog kent zijn enkel te danken aan nationalistische navelstaarders. Ik prijs me zeer gelukkig met Europa. Gelukkig dat ik tijdens mijn leven geen oorlog gekend heb. Dat ik mij vrij kan bewegen. Dat ik zonder problemen over de grens mijn inkopen kan/mag doen. Dat ik voor die inkopen geen verlies lijd door aankopen van buitenlands geld. Ik heb het ooit anders geweten. Jij waarschijnlijk niet. Mijn vader heeft in jouw dorp nog in een hooischuur gelegen met een Duits geweer op hem gericht omdat ze in Nederland aardappelen gekocht hadden. Het had zijn dood kunnen zijn. Denk daar maar eens over na.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 12:51   #104
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U ontwijkt de essentie.
Waarom zou u dat doen ?
Omdat ik me de essentie niet door u laat voorschrijven maar ze zelf bepaal.

En die is: de Belgische macht breken, en vrijheid voor Vlaanderen om te kiezen wat het zelf wil. Wmb liefst een Vlaams-Nederlandse confederatie, maar dat geheel terzijde. En om België te breken wil ik er een hele reeks min of meer grote nadelen graag bijnemen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 12:53   #105
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn vader heeft in jouw dorp nog in een hooischuur gelegen met een Duits geweer op hem gericht omdat ze in Nederland aardappelen gekocht hadden. Het had zijn dood kunnen zijn. Denk daar maar eens over na.


En daarom moeten zes miljoen Vlamingen zich dus maar blijven schikken naar de extremistische grillen van de Franstalige minderheid. Zie maar dat je over het trauma van jouw vader heenkomt, jongen, want het telt niet mee.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 12:54   #106
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ja.
De problemen die Europa nog kent zijn enkel te danken aan nationalistische navelstaarders. Ik prijs me zeer gelukkig met Europa. Gelukkig dat ik tijdens mijn leven geen oorlog gekend heb. Dat ik mij vrij kan bewegen. Dat ik zonder problemen over de grens mijn inkopen kan/mag doen. Dat ik voor die inkopen geen verlies lijd door aankopen van buitenlands geld. Ik heb het ooit anders geweten. Jij waarschijnlijk niet. Mijn vader heeft in jouw dorp nog in een hooischuur gelegen met een Duits geweer op hem gericht omdat ze in Nederland aardappelen gekocht hadden. Het had zijn dood kunnen zijn. Denk daar maar eens over na.
Europa is niet slecht mijn inziens hoor, ik vind de zaken die je opnoemt goed, maar ik vind niet dat Europa een superstaat moet worden, dat er een EU is, daar ga ik mee akkoord, uiteraard.
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:44   #107
Neoconservatief
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 juni 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ja.
De problemen die Europa nog kent zijn enkel te danken aan nationalistische navelstaarders. Ik prijs me zeer gelukkig met Europa. Gelukkig dat ik tijdens mijn leven geen oorlog gekend heb. Dat ik mij vrij kan bewegen. Dat ik zonder problemen over de grens mijn inkopen kan/mag doen. Dat ik voor die inkopen geen verlies lijd door aankopen van buitenlands geld. Ik heb het ooit anders geweten. Jij waarschijnlijk niet. Mijn vader heeft in jouw dorp nog in een hooischuur gelegen met een Duits geweer op hem gericht omdat ze in Nederland aardappelen gekocht hadden. Het had zijn dood kunnen zijn. Denk daar maar eens over na.
Europa of de EUSSR is stilaan een totalitair gedrocht aan het worden. Met een volbloed communist aan het roer(Barosso)kan men al raden wat voor vlees men in de kuip heeft. Wij hebben als Nederlanders niets meer in ons eigen land te vertellen omdat alles door Brussel wordt bestuurd. Als ik jouw stelling moet volgen leefde men in Noorwegen en Zwitserland in ''oorlog'?? De Zwitserse Frank(CHF) en de Noorse Kroon(NOK) toren boven de euro uit, miljarden Nederlands pensioengeld wordt gepompt in de bodemloze putten van het failliete Griekenland. Referendums in Nederland, Ierland en Frankrijk tegen het verdrag van Lissabon worden gewoon genegeerd en wetten worden er toch(tegen de zin van de bevolking doorgedrukt). Die hele EU is een illegale bezettingsmacht. Opkankeren met Europa en wel snel ook.....
Neoconservatief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 10:19   #108
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht


En daarom moeten zes miljoen Vlamingen zich dus maar blijven schikken naar de extremistische grillen van de Franstalige minderheid. Zie maar dat je over het trauma van jouw vader heenkomt, jongen, want het telt niet mee.
Alweer aan het janken Avatarske?


Het jankertje, Avatarske E. Gidius .

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 10:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 19:45   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht


En daarom moeten zes miljoen Vlamingen zich dus maar blijven schikken naar de extremistische grillen van de Franstalige minderheid. Zie maar dat je over het trauma van jouw vader heenkomt, jongen, want het telt niet mee.
Dit gaat serieus over de forum-reglement-schreef mijn gedacht.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be