Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2010, 15:48   #101
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zeg Bollen... ik wil nu niet moeilijk doen maar heb jij nog wat anders dan die Spaanstalige sites ?
Allemaal wel leuk om aan te tonen dat wat we allemaal al voor vreesden maar zo nu en dan zou ik wel eens wat comment bij die foto's willen lezen
tsss... 'k peins dat het tijd wordt voor een snelcursus
De fotos kan je in het Spaans bekijken de comment kan je hier lezen

Zie jij ook dat gaatje net tussen de twee ogen?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 15:49   #102
onnoembaar
Schepen
 
onnoembaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 443
Standaard

met mes;

en na het uitsnijden van de foto, zonder mes;
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 16:20   #103
Breezertrut
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
Wat heb je te zeggen op het idf dat materiaal gemanipuleerd heeft?

Zo voegde ze audio erbij met "go back to auswitch" en van die ongein.
Dan zwijgt de liberaal natuurlijk.
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:42   #104
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zeg Bollen... ik wil nu niet moeilijk doen maar heb jij nog wat anders dan die Spaanstalige sites ?
Allemaal wel leuk om aan te tonen dat wat we allemaal al voor vreesden maar zo nu en dan zou ik wel eens wat comment bij die foto's willen lezen
tsss... 'k peins dat het tijd wordt voor een snelcursus
Doe jij de snelcursus, ik doe het :

http://translate.google.com/#
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:51   #105
poekieJ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Berichten: 2.164
Standaard

Wie of wat voorheen zaken heeft gewijzigd of verzwegen doet in deze niet terzake.
Reuters heeft als persagentschap, die toch wel objectief moet zijn en "eerlijk" nieuws moet verspreiden, het recht niet om foto's aan te passen om ze in een ander daglicht te zetten, om welke reden dan ook.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:56   #106
Breezertrut
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Wie of wat voorheen zaken heeft gewijzigd of verzwegen doet in deze niet terzake.
Reuters heeft als persagentschap, die toch wel objectief moet zijn en "eerlijk" nieuws moet verspreiden, het recht niet om foto's aan te passen om ze in een ander daglicht te zetten, om welke reden dan ook.
Volledig eens. Dat geld nog meer voor regeringen, waar persagentschappen toch hun info van krijgen.
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 00:56   #107
ShoshannaKimberley
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 647
Standaard

Zou dit een reden kunnen zijn waarom Reuters de foto's van mishandelde Israëlische soldaten 'opkuisde' tot propere humanitaire prentjes?

Turkse lezers van de Hurriyet krant walgden van het humanitaire geweld op de Mavi Marmara na het zien van de foto's met gewonde Israëlische soldaten en voelden zich bedrogen door de regeringspropaganda omtrent de "pacifistische vloot".
Citaat:
Foto's over geweld Gaza-flotielje 'partijdig'

ISTANBUL – Het persbureau Reuters ligt onder vuur, omdat het bewerkte foto’s over het vorige week maandag bestormde schip uit het Gaza-flottielje heeft gepubliceerd. Het Britse nieuwsagentschap verwerpt kritiek dat het partijdig heeft bericht.

Op de beelden van Reuters over de gevechten tussen activisten en Israëlische commando’s op het schip Mavi Marmara zijn wapens en bloed verwijderd. Reuters verweerde zich door te stellen dat het direct de originele foto’s heeft gepubliceerd, nadat ontdekt was dat die waren bewerkt. De foto’s waren afkomstig van activisten in Istanbul.

De Turkse krant Hürriyet publiceerde afgelopen zondag foto’s van gewonde en bebloede Israëlische militairen, afkomstig van een in beslag genomen digitale camera. De foto’s zetten de gebeurtenissen op het schip in een ander daglicht. Veel Turkse lezers reageerden op de website van de krant verontwaardigd over de vooringenomen berichtgeving over de activisten.

,,Ik voel me belazerd’’, aldus lezer Kemal vanochtend op de Hürriyet-website. ,,Ik was woedend op Israël en ging de straat op. Echter, nadat ik de foto’s had gezien, heb ik op internet eens goed gezocht. Ik ben gehersenspoeld. Waarom? Ik weet het niet.’’ Een andere lezer laakt de bevooroordeelde berichtgeving. Bij het zien van een foto van een bebloede, huilende militair stemde hij toe dat de Israëliër vreesde ,,door islamitische fundamentalisten te worden geëxecuteerd.’’ Lezer Gizeh is blij dat de foto’s van Turkse media afkomstig zijn. ,,Elke soldaat zou zich verdedigen als hij ziet hoe zijn makkers mishandeld zijn’’, stelde hij.
http://www.nd.nl/artikelen/2010/juni...lje-partijdig-

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 10 juni 2010 om 01:12.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 08:48   #108
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
... foto's van mishandelde Israëlische soldaten ...


Citaat:
the first Israeli commandos to land on the ship were forcibly disarmed and then taken below deck for their own safety. Photographs now published by Turkey’s leading newspaper, Hürriyet, support this claim.

Soldiers from any military force rely on their weaponry to maintain their image of power. The Israeli military is no different from any other in wanting to avoid having the vulnerability of its own elite soldiers highlighted. What these photographs reveal, however, is that once these particular soldiers were no longer able to defend themselves, they were not lynched. On the contrary, they were taken out of harms way.
bron: Gilad Atzmon
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 juni 2010 om 08:49.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 09:05   #109
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Zou dit een reden kunnen zijn waarom Reuters de foto's van mishandelde Israëlische soldaten 'opkuisde' tot propere humanitaire prentjes?
Leg eens uit hoe een minieme crop van die foto's ze opwaardeerde tot "propere humanitaire pretjes"?

Weer onzin aan het verkopen, are we?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 10:52   #110
ShoshannaKimberley
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Leg eens uit hoe een minieme crop van die foto's ze opwaardeerde tot "propere humanitaire pretjes"?
Ja, je hebt gelijk. Het blijft smeerlapperij ook zonder de bloedsporen en het mes en de 2e soldaat die in de hoek ligt te creperen. Maar men kan met wat suggestie nog gaan geloven dat die humanitairen een gestruikelde soldaat aan het helpen zijn om weer op te staan.

Bij het zien van bloed en messen denken de mensen echter niet "smeerlapperij" maar "beestachtig". En toen de Goede Turkse Regering van de Heer Erdogan merkte dat zijn volk walgde van beestachtig gedrag, werd besloten het er wat properder te laten uitzien.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 11:08   #111
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

creperen? Welke soldaat is er gestorven in tegenstelling tot 9 burgers die op BEESTACHTIGE WIJZE werden AFGESLACHT DOOR EEN REGEN VAN KOGELS

Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 11:09.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be