Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 22 mei 2012, 19:18   #101
TheChosenOne
Burger
 
TheChosenOne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2012
Locatie: Cosmopolitan Lifestyle
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan is het aan u om uit te leggen waarin ik verkeerd ben. U denkt toch niet dat het zogenaamde 'Beloofde Land' een land was zonder bevolking. Neen er was wel degelijk een autochtone bevolking. En die hebben de joden verjaagd, massaal uitgemoord of gedwongen jood gemaakt.

Zo is het gegaan. En als u mij niet gelooft, wil ik wel met plezier de door u zo geliefde Thr�* erbij halen.

Exodus:23
[20]
Zie, Ik zend mijn engel* voor u uit om u onderweg te beschermen en u naar de plaats te brengen die Ik heb vastgesteld. [21] Heb aandacht voor hem en luister naar zijn woord. Kom niet tegen hem in opstand, want hij zou u uw verzet niet vergeven. Want in hem is mijn naam aanwezig. [22] Als u zijn woord gehoorzaamt en doet wat Ik u zeg, dan ben Ik de vijand van uw vijanden, de onderdrukker van uw onderdrukkers. [23] Mijn engel zal voor u uitgaan en u naar de Amorieten, de Hethieten, de Perizzieten, de Kanaänieten, de Chiwwieten en de Jebusieten brengen: Ik zal hen vernietigen*. [24] Buig niet voor hun goden en vereer hen niet. Doe niet mee met die volken; u moet ze uitroeien en hun wijstenen stukslaan. [25]


Jebusieten: oorspronkelijke bewoners van Jeruzalem.
Kanaäieten: de inwoners van wat nu Israel en Palestina is.

Besluit:
Ofwel kent Quercus zijn Thor�* niet, ofwel doet hij alsof. In beide gevallen is het maar triestig gesteld met onze vriend van de Joden.
In een eindeloze discussie hierover zal ik me niet mengen, daar de 'bashers' toch onbuigzaam zijn. Ik voeg enkel dit nog toe; wist u ook in al uw 'copy and paste wijsdom' dat niet alles in de Torah letterlijk genomen moet worden? Dat niet iedere zin, niet ieder woord, maar dat iedere letter bedoeld is om te interpreteren, te bediscussiëren en een wijsheid op zich inhoudt ... En neen, dat betekent daarvoor niet dat de ganse inhoud van de Torah arbitrair is. Fin.
__________________
Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche
TheChosenOne is offline  
Oud 22 mei 2012, 19:35   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
In een eindeloze discussie hierover zal ik me niet mengen, daar de 'bashers' toch onbuigzaam zijn. Ik voeg enkel dit nog toe; wist u ook in al uw 'copy and paste wijsdom' dat niet alles in de Torah letterlijk genomen moet worden? Dat niet iedere zin, niet ieder woord, maar dat iedere letter bedoeld is om te interpreteren, te bediscussiëren en een wijsheid op zich inhoudt ... En neen, dat betekent daarvoor niet dat de ganse inhoud van de Torah arbitrair is. Fin.
Inderdaad. Het Christendom heeft in de loop van haar bestaan veel onzin, en nog meer flagrante leugens, omtrent de Torah verspreid. Zo bijvoorbeeld dat de Torah (wat zij arrogant Het "Oude" Testament noemen) het principe "Oog om oog, tand om tand" huldigt. Iedereen die de moeite wil doen kan weten dat dit omzeggens nooit letterlijk werd toegepast maar wel geïnterpreteerd werd als een recht op een (meestal geldelijke) retributie van een benadeelde. Ander voorbeeld: het Christendom beweert van zichzelf dat zij bij uitstek de leer van de naastenliefde huldigen. Daarbij wordt dan gealludeerd dat dit in het Judaïsme niet het geval is. Het volstaat om bijvoorbeeld even te kijken naar Leviticus 19 vers 18 om vast te stellen dat dit volstrekt onjuist is.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 22 mei 2012, 19:39   #103
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ofwel schrijf je over het hedendaags Israël, ofwel over het Bijbels Israël. Gelieve de twee niet door elkaar te slaan. En wat het Bijbels Israël betreft, de volken uit Canaan die de Joden daar indertijd verdreven hebben (in welke mate dat dit precies is gebeurd, dat kan niemand aantonen, maar kom ...) ondergingen in feite het lot van vele volken in die tijd. "Mensenrechten" bestonden nog niet, laat staan internationale organismen. Joden werden op hun beurt ook ofwel nagenoeg volledig (uit het Noordelijke rijk Israël in 727 v.C. door toedoen van de Assyriërs onder Sancherib) ofwel gedeeltelijk (Het Zuidelijke Rijk Judea in 587 v.C. door toedoen van de Babyloniërs onder Nebuchadnessar) verbannen. In het laatste geval konden ze zowat 55 jaar later terugkeren door toedoen van de Perzische veroveraar Cyrus.

Je hoeft dat de bijbelse Joden niet te verwijten, een groot deel van Europa heeft toch ook eeuwenlange Romeinse bezetting ondergaan. Wij hadden daar toen ook niet om gevraagd.

Wat het huidige Israël betreft, dit is een Joodse staat die na WO 2 formeel werd erkend door de UNO. Maar de zeer grote immigratiegolf was reeds op gang gekomen van in de 19 eeuw, en werd nog extra versneld na het Dreyfus-proces, de Eerste Wereldoorlog en , uiteraard, de Tweede Wereldoorlog. Die staat heeft een absoluut recht van bestaan. Punt.

Trouwens het oorspronkelijk "Mandaatgebied Palestina" omvatte zowel het huidige Israël als Jordanië. Als de Palestijnen zich niet kunnen neerleggen bij het bestaan van Israël, dan zouden ze beter ertoe besluiten om, als Arabieren en Islamieten, zich te vestigen in het Arabisch gebied Jordanië.

Ik stel wel vast dat er tegenwoordig opnieuw een virulent antisemitisme in het Westen opduikt, waarbij de Joods-Palestijnse kwestie handig als scherm wordt gebruikt. Toch slaagt het niet om het lelijk gelaat van het monster helemaal te verbergen.
Maar mens, doe niet zo hypocriet. Heel uw levenswijze is geënt op het Bijbelse Israel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 mei 2012 om 19:42.
Het Oosten is nu online  
Oud 22 mei 2012, 19:46   #104
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar mens, doe niet zo hypocriet. Heel uw levenswijze is geënt op het Bijbelse Israel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 22 mei 2012, 19:55   #105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U moet zich zo niet van de domme houden wouldbe Noachiet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 mei 2012 om 19:57.
Het Oosten is nu online  
Oud 22 mei 2012, 20:07   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet zich zo niet van de domme houden wouldbe Noachiet.
Kijk, als er nu iets is waar jij in geen geval kunt over oordelen, dan is het wel dat. En nog véél minder omtrent de mate waarin ik in dat domein "would be" zou zijn. Er zijn mensen van een heel wat groter kaliber die daarover zinnige dingen kunnen zeggen. Jij niet.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 22 mei 2012, 20:25   #107
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Tomm?
Blijkbaar is credibiliteit voor Tomm slechts een petit-bourgeois concept.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 22 mei 2012, 21:04   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk, als er nu iets is waar jij in geen geval kunt over oordelen, dan is het wel dat. En nog véél minder omtrent de mate waarin ik in dat domein "would be" zou zijn. Er zijn mensen van een heel wat groter kaliber die daarover zinnige dingen kunnen zeggen. Jij niet.


De rabbijnen zeker?
Het Oosten is nu online  
Oud 22 mei 2012, 21:13   #109
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef me helemaal niet te schamen, wel integendeel. Niets anders dan de waarheid is het immers dat de huidige Joodse staat (die trouwens op geen enkele plaats inneemt in het christelijk geloof) gebouwd is op valse claims en geweld.

Er hebben ooit Joden in Palestina gewoond, ja. Eeuwen geleden. Er woonden eeuwen geleden ook talrijke volkeren op andere plaatsen, waar ze nu niet meer wonen. Ook de huidige bevolkingen verdrijven?

De Joden zijn niet langer het uitverkoren volk Gods. Zij zijn ontrouw geweest en gebleven, hebben de Messias laten vermoorden en hebben hun eerstegeboorterecht verspeeld.
Ik zou het echt niet beter beter kunnen verwoorden
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 22 mei 2012, 21:33   #110
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef me helemaal niet te schamen, wel integendeel. Niets anders dan de waarheid is het immers dat de huidige Joodse staat (die trouwens op geen enkele plaats inneemt in het christelijk geloof) gebouwd is op valse claims en geweld.

Er hebben ooit Joden in Palestina gewoond, ja. Eeuwen geleden. Er woonden eeuwen geleden ook talrijke volkeren op andere plaatsen, waar ze nu niet meer wonen. Ook de huidige bevolkingen verdrijven?

De Joden zijn niet langer het uitverkoren volk Gods. Zij zijn ontrouw geweest en gebleven, hebben de Messias laten vermoorden en hebben hun eerstegeboorterecht verspeeld.
Dit getuigt van de typische christelijke arrogantie t.a.v. de Joden. Eerst maken ze van de joodse Rebbe Jeshua een vergriekste Jezus Christus. En daarna gaan ze nog eens een andere religie stichten, daar waar uitgerekend die Rebbe Jeshua uitdrukkelijk had verklaard dat hij aan de Wet van Mozes (zeg maar de Torah) geen jota wou veranderen. Jezus heeft van zichzelf nooit gezegd: "Ik ben de Messias". Toen op zijn proces hem de vraag werd gesteld of hij de Messias was gaf hij een dubbelzinnig antwoord: "Gij zegt het". Dat is zeker geen overtuigd "Ja".
Toen hem werd gevraagd door zijn toehoorders of zij naar de Farizeeën (zeg maar de Rabbi's) hoorden te luisteren zei hij onverkort :"Ja, want zij zitten op de stoel van Mozes, doe zoals zij zeggen". Jeshua/Jezus had dus zeker niet de bedoeling een nieuwe religie in het leven te roepen. Dat heeft de afvallige Farizeeër Paulus bewerkstelligd. Iets waarvoor hij in een zware strijd was gewikkeld met Petrus en diegene die wordt aangeduid als "Jacobus, broer van Jezus". Die wensten de eerste volgelingen van Jeshua/Jezus binnen het geloof van Jezus te houden: het Judaïsme.

De kloof die is ontstaan met het Judaïsme is enorm vergroot toen na Paulus het Christendom werd aangedikt met allerlei krankzinnige dogma's zoals de Drievuldigheid, de maagdelijke geboorte van Jezus enz.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 22 mei 2012, 22:06   #111
TheChosenOne
Burger
 
TheChosenOne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2012
Locatie: Cosmopolitan Lifestyle
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit getuigt van de typische christelijke arrogantie t.a.v. de Joden. Eerst maken ze van de joodse Rebbe Jeshua een vergriekste Jezus Christus. En daarna gaan ze nog eens een andere religie stichten, daar waar uitgerekend die Rebbe Jeshua uitdrukkelijk had verklaard dat hij aan de Wet van Mozes (zeg maar de Torah) geen jota wou veranderen. Jezus heeft van zichzelf nooit gezegd: "Ik ben de Messias". Toen op zijn proces hem de vraag werd gesteld of hij de Messias was gaf hij een dubbelzinnig antwoord: "Gij zegt het". Dat is zeker geen overtuigd "Ja".
Toen hem werd gevraagd door zijn toehoorders of zij naar de Farizeeën (zeg maar de Rabbi's) hoorden te luisteren zei hij onverkort :"Ja, want zij zitten op de stoel van Mozes, doe zoals zij zeggen". Jeshua/Jezus had dus zeker niet de bedoeling een nieuwe religie in het leven te roepen. Dat heeft de afvallige Farizeeër Paulus bewerkstelligd. Iets waarvoor hij in een zware strijd was gewikkeld met Petrus en diegene die wordt aangeduid als "Jacobus, broer van Jezus". Die wensten de eerste volgelingen van Jeshua/Jezus binnen het geloof van Jezus te houden: het Judaïsme.

De kloof die is ontstaan met het Judaïsme is enorm vergroot toen na Paulus het Christendom werd aangedikt met allerlei krankzinnige dogma's zoals de Drievuldigheid, de maagdelijke geboorte van Jezus enz.
__________________
Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche
TheChosenOne is offline  
Oud 22 mei 2012, 22:30   #112
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt mij nu niet bpaald van antisemitisme beschuldigen maar ofwel de minister van buitenlandse zaken, ofwel de minister van defensie in Nederland is al decennialang een Jood. Maak mij niet wijs dat dat toeval is.

Wat ook opvalt is het gebrek aan reactie daartegen. Stel dat een ministerpost al decennialang naar een moslim zou gaan zou je heel wat mensen tekeer horen gaan.

Asma Assad is de enige "first lady" van een Arabisch of moslim land die geen sluier draagt. Natuurlijk wordt ze gehaat door de islamistische rebellen. Israel, en hun vijfde kolonne in europa, willen Assad weg en hebben liever een islamistisch regime in Syrië. Wat daarachter zit valt moeilijk te achterhalen. Ik denk dat ze Assad wegwillen omdat hij een bondgenoot is van Iran en Hezbollah, en ze hopen dat een nieuw regime zwakker en verdeelder zal zijn, zoals je nu ziet in Libië.
²
Volledig mee eens.
-Jo- is offline  
Oud 23 mei 2012, 06:20   #113
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hoef me helemaal niet te schamen, wel integendeel. Niets anders dan de waarheid is het immers dat de huidige Joodse staat (die trouwens op geen enkele plaats inneemt in het christelijk geloof) gebouwd is op valse claims en geweld.

Er hebben ooit Joden in Palestina gewoond, ja. Eeuwen geleden. Er woonden eeuwen geleden ook talrijke volkeren op andere plaatsen, waar ze nu niet meer wonen. Ook de huidige bevolkingen verdrijven?

De Joden zijn niet langer het uitverkoren volk Gods. Zij zijn ontrouw geweest en gebleven, hebben de Messias laten vermoorden en hebben hun eerstegeboorterecht verspeeld.
De Joden zijn nooit een uitverkoren volk geweest. Zij hebben zichzelf in hun 'heilige' boeken gebombardeerd tot 'uitverkoren volk'. Zij promoveerden zich op eigen gezag tot een soort 'Herrenvolk'. De Joden gingen trouwens van de ene diaspora naar de andere in hun geschiedenis. Om nog maar te zwijgen over de constante pogroms in de loop der eeuwen en uiteindelijk de holocaust. Weinig 'uitverkoren' dus als ge het me vraagt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2012 om 06:24.
Het Oosten is nu online  
Oud 23 mei 2012, 06:27   #114
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
²
Volledig mee eens.
Heu, neen, er is reeds aangetoond dat dat eerste stuk compleet verzonnen is door antisemiet Tomm.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 23 mei 2012, 08:05   #115
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat wil uw soort nu eigenlijk?
Ik heb die vraag gemist. Geef dus pas nu een antwoord.
Ik zou graag willen dat Israel blijft bloeien.
Ik zou graag willen dat Iran en Turkije eindelijk het licht zien en bondgenoten van Israel worden . Iedereen heeft daar alles bij te winnen.
Ik zou graag willen dat alle neo-nazi's eindelijk uitsterven.
Ik zou graag willen dat godsdienst buiten spel wordt gelaten in alle ruzies en oorlogen. Ik zou graag willen dat men ophoudt godsdienst te gebruiken voor
politieke doeleinden. Of godsdienst te gebruiken om mensen te verhinderen
hun potentieel te bereiken.
Ik zou graag willen dat naijver uit de wereld verdwijnt en plaats maakt voor
een :'wat zij kunnen, moeten wij ook kunnen." En aan het werk dan. Inplaats
van: we gaan wie het beter doet dan wij ,proberen te vernietigen. En we zijn
best bereid daar onze kinderen voor op te offeren.
Dat is nog maar het begin van een lange lijst.
Francientje is offline  
Oud 23 mei 2012, 08:21   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik heb die vraag gemist. Geef dus pas nu een antwoord.
Ik zou graag willen dat Israel blijft bloeien.
Ik zou graag willen dat Iran en Turkije eindelijk het licht zien en bondgenoten van Israel worden . Iedereen heeft daar alles bij te winnen.
Ik zou graag willen dat alle neo-nazi's eindelijk uitsterven.
Ik zou graag willen dat godsdienst buiten spel wordt gelaten in alle ruzies en oorlogen. Ik zou graag willen dat men ophoudt godsdienst te gebruiken voor
politieke doeleinden. Of godsdienst te gebruiken om mensen te verhinderen
hun potentieel te bereiken.
Ik zou graag willen dat naijver uit de wereld verdwijnt en plaats maakt voor
een :'wat zij kunnen, moeten wij ook kunnen." En aan het werk dan. Inplaats
van: we gaan wie het beter doet dan wij ,proberen te vernietigen. En we zijn
best bereid daar onze kinderen voor op te offeren.
Dat is nog maar het begin van een lange lijst.


Een leuk doordenkertje!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 23 mei 2012, 08:23   #117
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik heb die vraag gemist. Geef dus pas nu een antwoord.
Ik zou graag willen dat Israel blijft bloeien.
Ik zou graag willen dat Iran en Turkije eindelijk het licht zien en bondgenoten van Israel worden . Iedereen heeft daar alles bij te winnen.
Ik zou graag willen dat alle neo-nazi's eindelijk uitsterven.
Ik zou graag willen dat godsdienst buiten spel wordt gelaten in alle ruzies en oorlogen. Ik zou graag willen dat men ophoudt godsdienst te gebruiken voor
politieke doeleinden. Of godsdienst te gebruiken om mensen te verhinderen
hun potentieel te bereiken.
Ik zou graag willen dat naijver uit de wereld verdwijnt en plaats maakt voor
een :'wat zij kunnen, moeten wij ook kunnen." En aan het werk dan. Inplaats
van: we gaan wie het beter doet dan wij ,proberen te vernietigen. En we zijn
best bereid daar onze kinderen voor op te offeren.
Dat is nog maar het begin van een lange lijst.
°Indien u wilt dat Israel blijft bloeien door nederzettingen te blijven bouwen in de bezette gebieden, dan is dat maar een twijfelachtige bloei.
°Indien u wilt dat Israel blijft bloeien door de Palestijnen te verjagen uit Oos-Jeruzalem, dan is dit maar een twijfelachtige bloei.
°Indien u wenst dat Israel blijft bloeien door van Gaza een concentratie kamp te maken, dan is dit maar een twijfelachtige bloei.
°Indien u wilt dat Iran zijn activiteiten mbt tot het aanmaken van kernwapens moet laten controleren, terwijl Israel zelf geen controle toelaat op zijn kerwapens, dat bent u schijnheilig bezig.
°Indien... indien... en indien...enz.
Het Oosten is nu online  
Oud 23 mei 2012, 09:35   #118
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
°Indien u wilt dat Israel blijft bloeien door nederzettingen te blijven bouwen in de bezette gebieden, dan is dat maar een twijfelachtige bloei.
°Indien u wilt dat Israel blijft bloeien door de Palestijnen te verjagen uit Oos-Jeruzalem, dan is dit maar een twijfelachtige bloei.
°Indien u wenst dat Israel blijft bloeien door van Gaza een concentratie kamp te maken, dan is dit maar een twijfelachtige bloei.
°Indien u wilt dat Iran zijn activiteiten mbt tot het aanmaken van kernwapens moet laten controleren, terwijl Israel zelf geen controle toelaat op zijn kerwapens, dat bent u schijnheilig bezig.
°Indien... indien... en indien...enz.
inderdaad het probleem met israel verdedigers is dat ze alle terechte kwalen van het midden oosten feilloos kunnen opsommen, en de geschiedenis van het Europese antisemitisme, maar nooit in de spiegel kijken, nooit zien welke onrechtvaardige, racistische staat Israel is, hoe vreselijk dat land de palestijnen heeft behandeld, zonder met allerlei excuses af te komen om deze onrechtvaardigheid te vergoeilijken.
tomm is offline  
Oud 23 mei 2012, 09:38   #119
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Onder deze tekst staan een hamer en een sikkel te draaien, dus ik denk dat ik die erbij mag denken, en dan denk ik toch ook: in de regering van Lenin was dat wel even anders, hè Tomm. Nou ja, mij maakt het niet uit.
Er zaten heel veel Joden in de administratie van Lenin, meer nog dan nu in de VS. Het verschil was dat deze Joden niet enkel aan het belang van hun eigen volk dachten, geen zionisten waren maar revolutionairen.
tomm is offline  
Oud 23 mei 2012, 09:54   #120
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zaten heel veel Joden in de administratie van Lenin, meer nog dan nu in de VS. Het verschil was dat deze Joden niet enkel aan het belang van hun eigen volk dachten, geen zionisten waren maar revolutionairen.
Zou je het volgende nog even kunnen toelichten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt mij nu niet bpaald van antisemitisme beschuldigen maar ofwel de minister van buitenlandse zaken, ofwel de minister van defensie in Nederland is al decennialang een Jood. Maak mij niet wijs dat dat toeval is.

Wat ook opvalt is het gebrek aan reactie daartegen. Stel dat een ministerpost al decennialang naar een moslim zou gaan zou je heel wat mensen tekeer horen gaan.
En daar kwam een antwoord op, waar ik je verder niet meer op heb zien reageren (tenzij ik er volledig overheen gelezen heb natuurlijk):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De afgelopen drie decennia is de minister van Buitenlandse Zaken of Defensie van Nederland exact één keer een Jood geweest.

Buitenlandse Zaken
2010-heden Uri Rosenthal >> Jodendom
2007-2010 Maxime Verhagen >> R-K
2003-2007 Ben Bot >> R-K
2002-2003 Jaap de Hoop Scheffer >> R-K
1998-2002 Jozias van Aartsen >> Hervormd?
1994-1998 Hans van Mierlo >> Niet gelovig
1993-1994 Peter Kooijmans >> Christen
1982-1993 Hans van den Broek >> R-K
1982-1982 Dries van Agt >> Christen (anti-Israël)
1981-1982 Max van der Stoel >> Niet gelovig

Defensie
2010-heden Hans Hillen >> R-K
2007-2010 Eimert van Middelkoop >> Protestant
2003-2007 Henk Kamp >> (gewezen) R-K
2002-2003 Benk Korthals >> R-K
1998-2002 Frank de Grave >> ?
1994-1998 Joris Voorhoeve >> Niet gelovig
1989-1994 Relus ter Beek >> Niet gelovig
1986-1989 van Eekelen / Bukman / Frits Bolkestein >> Niet gelovig
1982-1986 Job de Ruiter >> gereformeerd
1982 Hans van Mierlo >> Niet gelovig
Hoe zit dat nu precies met die joden die al decennialang ofwel minister van buitenlandse zaken, ofwel minister van defensie zijn?
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be