Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2008, 18:13   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
ik heb hier nog directe famillie , men ouders leven nog ( gelukkig ! ) en heb nog een grootmoeder , voor de rest van de "famillie" , gelijk nonkels , tantes en verder blijf ik niet !!!!!

men ouders zijn altijd goed voor me geweest , en nu ze een dagje ouder worden laat ik hen niet in de steek !!!!!
Dat is mooi en lovenswaardig, maar eigenlijk draait de discussie hier niet rond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:13   #102
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt, u beseft in geen kilometers welke bedragen er nodig zijn om een gezin met twee kinderen (laat staan dat er meer zijn) draaiende te houden. U als alleenstaande zit er comfortabel bij.

Ik zie trouwens niet in waarom u die "dus" bovenhaalt. Met twee, "dus" twee inkomens. Hoezo? In mijn vriendenkring ken ik gezinnen met drie, vier kinderen waar de moeder huisvrouw is, waardoor er dus maar een enkel inkomen is. Ook in ons gezin zal dat zo zijn zodra ons derde kindje er is.

comfortabel ?????? ja een heel klein beetje .... door een tweede job !!!!! , ervoor kon ik sommige rekeningen niet betalen

heb voornamelijk iets tegen de schending gelijk loon naar gelijk werk !!!!!

verder tegen kindergeld heb ik maar 1 ding , dat is dat niet elk kind evenwaardig is voor de belzieke staat !!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:17   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
comfortabel ?????? ja een heel klein beetje .... door een tweede job !!!!! , ervoor kon ik sommige rekeningen niet betalen

heb voornamelijk iets tegen de schending gelijk loon naar gelijk werk !!!!!

verder tegen kindergeld heb ik maar 1 ding , dat is dat niet elk kind evenwaardig is voor de belzieke staat !!!!!
Over uw persoonlijke financiële toestand kan ik niet oordelen, daar ik hoegenaamd niet weet wat uw basisinkomen is. In ieder geval staat buiten kijf dat iemand met een gewone baan weldegelijk in staat is alle rekeningen te betalen, tenminste als je verantwoord omgaat met je geld en niet meer besteedt dan je kan dragen.

Voor eenzelfde werk verdient een huisvader hetzelfde als een alleenstaande. Alleen heeft de eerste grote lasten, waardoor hij ook kan genieten op enkele belastingsaftrekken. Dat is op geen enkele wijze een schending van het beginsel "gelijk werk, gelijk loon".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:23   #104
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over uw persoonlijke financiële toestand kan ik niet oordelen, daar ik hoegenaamd niet weet wat uw basisinkomen is. In ieder geval staat buiten kijf dat iemand met een gewone baan weldegelijk in staat is alle rekeningen te betalen, tenminste als je verantwoord omgaat met je geld en niet meer besteedt dan je kan dragen.

Voor eenzelfde werk verdient een huisvader hetzelfde als een alleenstaande. Alleen heeft de eerste grote lasten, waardoor hij ook kan genieten op enkele belastingsaftrekken. Dat is op geen enkele wijze een schending van het beginsel "gelijk werk, gelijk loon".
toch wel , wat ik verdien wordt elke maand op men rekening gestort !!!!! en we werken niet voor nen baas , maar voor de staat die beslissen immers hoeveel loon iemand krijgt !!!! tenminste op men normale werk beslissen die dat , men ander werk beslist mijne echte baas dat, zoveel uur gewerkt is zoveel € betaald nikske staat !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 18:54   #105
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
terwijl Vlaanderen (geloof het of niet) een vrij goed uitgebouwd openbaar vervoer heeft
Als je niet te veeleisend bent wel ja; ik vind het openbaar vervoer te onbetrouwbaar, te onstandvastig, te oncomfortabel en te traag. Ik wil er niet aan denken dat ik daar elke dag van moet afhangen, om te geraken waar ik moet zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 19:59   #106
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Ik zal het anders zeggen, zoals in een kleuterklasske, de MENTALITEIT, de manier hoe het gros van autobezitters doet tegenover de niet autobezitters...zo de mentaliteit van, "ik heb een auto daar raakt men niet aan, en gij moehahahah wat ben jij, jij hebt geen auto, jij bent niks man, hoe kan jij nu naar de winkel hahahah, hoe kan jij nu uitstapjes doen, hoe ga jij naar familie, kunde gij uw kinderen naar school doen, en hoe beoefen je je hobby...zonder auto kan je dit niet doen, dus jij bent een niks man,moehahahahah een niemendal die van ons afhankelijk is..." daar heb ik het over.

En het is blijkbaar nog niet begrepen, nu ja die enkeling mischien wel, de rest komt af met excuus voor het gebruik van hun auto, dit kan goed zijn alle respect daarvoor, maar iets waar ik me mateloos aan erger is dus zulke van die dingen.
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 23 februari 2008 om 20:00.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:06   #107
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik schreef haast niet uit te houden zonder al te veel in te boeten op keuzevrijheid

u maakte daarvan dat ik schreef ...niet uit te houden...

dat noemde ik eufemistisch alle nuance eruit halen, maar eigenlijk is het meer, u verdraaide gewoon mijn woorden bovendien liegt u er hier nu nog eens over ook.

Kunt u mij vertellen, waar ik ergens uw woorden verdraaide? kunt u me uitleggen waar ik ergens lieg? Niet dus...
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:07   #108
Skoebidoe
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Ik zal het anders zeggen, zoals in een kleuterklasske, de MENTALITEIT, de manier hoe het gros van autobezitters doet tegenover de niet autobezitters...zo de mentaliteit van, "ik heb een auto daar raakt men niet aan, en gij moehahahah wat ben jij, jij hebt geen auto, jij bent niks man, hoe kan jij nu naar de winkel hahahah, hoe kan jij nu uitstapjes doen, hoe ga jij naar familie, kunde gij uw kinderen naar school doen, en hoe beoefen je je hobby...zonder auto kan je dit niet doen, dus jij bent een niks man,moehahahahah een niemendal die van ons afhankelijk is..." daar heb ik het over.

En het is blijkbaar nog niet begrepen, nu ja die enkeling mischien wel, de rest komt af met excuus voor het gebruik van hun auto, dit kan goed zijn alle respect daarvoor, maar iets waar ik me mateloos aan erger is dus zulke van die dingen.
Op zich heb ik niks tegen mensen die er bewust voor kiezen om geen wagen te hebben. Ikzelf heb een wagen en mijn vrouw heeft er ook zelfs eentje. waarom 2 wagens zul je je afvragen. Ik heb hem nodig om professionele redenen en mijn echtgenote werkt in een ploegensysteem. Daardoor heeft ze niet altijd de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te gaan.
Waar ik wél iets tegen heb, zijn die alternatievelingen die er bewust voor kiezen om geen wagen te hebben maar die jou dan om de haverklap lastig vallen om hen naar hier en daar te brengen... m.a.w. ze beschouwen jou als hun gratis taxichauffeur! Tja, zo is het natuurlijk makkelijk.
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:38   #109
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Allé vooruit, nu is iemand zonder auto, een alternatieveling, die iemand lastigvalt om hen naar hier en naar daar te brengen...nu ik kan er wel inkomen dat er zulke mensen zijn, dit mag evenzeer niet, dat is profiteren...in ieder geval de persoon die u beschrijft ben ik niet...en toch, het komt weer neer, volgend op een excuus waar men hun wagen voor gebruikt...en met een excuus waarom men iets tegen iemand zou hebben...maar niet op de situatie die er heden ten dage is tegeover de niet autobezitter...
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 23 februari 2008 om 20:47.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:49   #110
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je niet te veeleisend bent wel ja; ik vind het openbaar vervoer te onbetrouwbaar, te onstandvastig, te oncomfortabel en te traag. Ik wil er niet aan denken dat ik daar elke dag van moet afhangen, om te geraken waar ik moet zijn...

hehe als ik in antwerpen ga winkelen of een pint pakken ben ik vanuit boom véél sneller waar ik moet zijn met de bus dan jij met je wagen ..... plus k moet niet zoeken achter een stomme parkingplaats EN k moet ze dan nog niet betalen ook !!! en stoppen met 2 of 3 pintjes omdat ik met de wagen ben moet ik ook al niet
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 20:51   #111
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Op zich heb ik niks tegen mensen die er bewust voor kiezen om geen wagen te hebben. Ikzelf heb een wagen en mijn vrouw heeft er ook zelfs eentje. waarom 2 wagens zul je je afvragen. Ik heb hem nodig om professionele redenen en mijn echtgenote werkt in een ploegensysteem. Daardoor heeft ze niet altijd de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te gaan.
Waar ik wél iets tegen heb, zijn die alternatievelingen die er bewust voor kiezen om geen wagen te hebben maar die jou dan om de haverklap lastig vallen om hen naar hier en daar te brengen... m.a.w. ze beschouwen jou als hun gratis taxichauffeur! Tja, zo is het natuurlijk makkelijk.


lol , men vraagt het mij zelf , als ge ergens naartoe moet , dan moet je het maar zeggen ............. en da's een voordeel van goei vrienden te hebben
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 21:32   #112
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
lol , men vraagt het mij zelf , als ge ergens naartoe moet , dan moet je het maar zeggen ............. en da's een voordeel van goei vrienden te hebben
Ik heb dat ook. Maar ik voel me schuldig als ik altijd met volk moet meerijden.

En ge kunt niet komen en gaan wanneer ge wilt.

Tis niks.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:08   #113
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
hehe als ik in antwerpen ga winkelen of een pint pakken ben ik vanuit boom véél sneller waar ik moet zijn met de bus dan jij met je wagen ..... plus k moet niet zoeken achter een stomme parkingplaats EN k moet ze dan nog niet betalen ook !!! en stoppen met 2 of 3 pintjes omdat ik met de wagen ben moet ik ook al niet
Goed mogelijk, maar wat is je punt nu? Ik woon niet in Boom, ik ga van daaruit niet winkelen in Antwerpen noch ga ik er pinten pakken en ik voel niet de drang om per se meer dan 2-3 pinten te zuipen. Waar denk je me dus tegen te spreken?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 22:13   #114
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Ik zal het anders zeggen, zoals in een kleuterklasske, de MENTALITEIT, de manier hoe het gros van autobezitters doet tegenover de niet autobezitters...zo de mentaliteit van, "ik heb een auto daar raakt men niet aan, en gij moehahahah wat ben jij, jij hebt geen auto, jij bent niks man, hoe kan jij nu naar de winkel hahahah, hoe kan jij nu uitstapjes doen, hoe ga jij naar familie, kunde gij uw kinderen naar school doen, en hoe beoefen je je hobby...zonder auto kan je dit niet doen, dus jij bent een niks man,moehahahahah een niemendal die van ons afhankelijk is..." daar heb ik het over.

En het is blijkbaar nog niet begrepen, nu ja die enkeling mischien wel, de rest komt af met excuus voor het gebruik van hun auto, dit kan goed zijn alle respect daarvoor, maar iets waar ik me mateloos aan erger is dus zulke van die dingen.
Euh, ik heb een auto, daar raakt men inderdaad niet aan, maar ik heb hoegenaamd geen excuus of rechtvaardiging nodig om die wagen te bezitten en/of te gebruiken, laat staan dat het me iets interesseert dat jij er geen hebt of wil hebben.

Vanwaar die drang om jezelf als grote slachtoffer te projecteren eigenlijk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 05:09   #115
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Euh, ik heb een auto, daar raakt men inderdaad niet aan, maar ik heb hoegenaamd geen excuus of rechtvaardiging nodig om die wagen te bezitten en/of te gebruiken, laat staan dat het me iets interesseert dat jij er geen hebt of wil hebben.

Vanwaar die drang om jezelf als grote slachtoffer te projecteren eigenlijk?
kijk je hebt een auto en daar raakt men niet aan, dus ik zeg ik heb geen auto en daar raakt men niet aan...eigenlijk kan ik een antwoord geven ietwat anders op hetgene u zegt...nu projecteer ik mezelf al als groot slachtoffer? Wanneer begrijpt men als autobezitter, dat iemand die geen auto heeft, ook niet minderwaardig is aan hen?
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 06:43   #116
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Goed mogelijk, maar wat is je punt nu? Ik woon niet in Boom, ik ga van daaruit niet winkelen in Antwerpen noch ga ik er pinten pakken en ik voel niet de drang om per se meer dan 2-3 pinten te zuipen. Waar denk je me dus tegen te spreken?

jij zegt dat het openbaar vervoer traag en onstandvastig is , dat is absoluut niet zo !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 09:46   #117
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

De auto heeft de gewone mens in staat gesteld om verder te reizen dan het volgende dorp.
De auto is nu eenmaal een noodzakelijk iets geworden voor de meerderheid van de mensen.
Door de populariteit van de auto zijn ook een heel aantal zaken verdwenen die het vroeger mogelijk maakte om zonder auto door het leven te gaan.

ik denk bijvoorbeeld aan de vele kleine zelfstandige winkeltjes op elke hoek in elk dorp.
De bakker die het brood rond bracht, de brouwer of vroeger nog de melk boer.
ook voor het vroeger sociale uitgaansleven zijn al die kleine cafeetjes langzaam maar zeker verdwenen. En niet te vergeten dat men vroeger vooral werk vond in het eigen dorp of het volgende

kortom de maatschappij en de bevolking is gegroeid naar een levenswijze waar men een auto voor nodig heeft. Enkel mensen die in het centrum wonen van een stad of een groot dorp kunnen zonder wagen maar wie wat op de buiten woont of uit het centrum zal noodzakelijkerwijze een wagen nodig hebben.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 10:39   #118
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De auto heeft de gewone mens in staat gesteld om verder te reizen dan het volgende dorp.
De auto is nu eenmaal een noodzakelijk iets geworden voor de meerderheid van de mensen.
Door de populariteit van de auto zijn ook een heel aantal zaken verdwenen die het vroeger mogelijk maakte om zonder auto door het leven te gaan.

ik denk bijvoorbeeld aan de vele kleine zelfstandige winkeltjes op elke hoek in elk dorp.
De bakker die het brood rond bracht, de brouwer of vroeger nog de melk boer.
ook voor het vroeger sociale uitgaansleven zijn al die kleine cafeetjes langzaam maar zeker verdwenen. En niet te vergeten dat men vroeger vooral werk vond in het eigen dorp of het volgende

kortom de maatschappij en de bevolking is gegroeid naar een levenswijze waar men een auto voor nodig heeft. Enkel mensen die in het centrum wonen van een stad of een groot dorp kunnen zonder wagen maar wie wat op de buiten woont of uit het centrum zal noodzakelijkerwijze een wagen nodig hebben.

daarmee dat het een plicht is van de overheid om mensen te stimuleren van in de omgeving van hun werk te wonen , of er te gaan wonen .....
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 11:19   #119
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
kijk je hebt een auto en daar raakt men niet aan, dus ik zeg ik heb geen auto en daar raakt men niet aan...
Fijn voor jou en fijn voor mij; ik zeg het toch, dat jij al dan niet een auto hebt, is letterlijk het minste van mijn zorgen.

Hoe meer er zoals jij denken hoe beter zelfs...

Citaat:
eigenlijk kan ik een antwoord geven ietwat anders op hetgene u zegt...nu projecteer ik mezelf al als groot slachtoffer? Wanneer begrijpt men als autobezitter, dat iemand die geen auto heeft, ook niet minderwaardig is aan hen?
Daar gaat de vraag ook over: waarom wil jij je per se als minderwaardig bekeken voelen door autobezitters? Waarom wil jij je als het grote slachtoffer projecteren?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 11:24   #120
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
jij zegt dat het openbaar vervoer traag en onstandvastig is , dat is absoluut niet zo !!!!
Nee? Vertragingen, annulaties van ritten, vertragingen tijdens de rit zelf... Dat is quasi een algemeen gegeven geworden (en dat werd een week of twee terug zelfs bevestigd door de bevoegde ministers). Noem jij dat standvastigheid?
De jaarlijkse herziening van de rittenschema's, waardoor plots heelder delen van het land 2 keer zo lang nodig hebben om tot aan Brussel te geraken. Noem jij dat service?
De stakingen die al dan niet aangekondigd zorgen voor nog meer vertragingen bij de pendelaars, noem jij dat betrouwbaar?
De trage ritten en het wachten op aansluitingen als je eens niet naar het dichtsbijzijnde stadje wil, noem jij dat snel?

'k Zeg het toch, het hangt er allemaal van af hoe veeleisend je bent. Het blijft een traag en log, onbetrouwbaar apparaat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be